Ik rij ook western en rij dit jaar het NK, heel erg spannend, benieuwd of de door de voorrondes op woensdag 22 sept heen komen. Het kan altijd mis gaan natuurlijk. Blizz doet super geconcentreerd zijn best, het begint echt ergens op te lijken..
Wat gaaf Signe dat je mee gaat doen aan het NK! Ik ga duimen dat jullie door de voorrondes heen komen! Dat zou super zijn.
Ik hoop dat snel mijn nieuwe crates er is!
fiewie
Geplaatst: 02-08-10 11:11
NK wat gaaf veel succes dan. ja ik rij nu ook wester met ziggy, en in september beginnen ziggy en ik aan wester pleasure. de Instructeur kon namelijk niet eerder, dan sept. anders was ik er al eerder aan begonnen, maja heeft geen haast
Cheveyo
Geplaatst: 02-08-10 11:12
Leuk Signe, ik kom misschien kijken. Heel veel succes! Als je door bent en ik ben er dan zal ik wat fotootjes van je maken, lijke me leuk!
coydog
Geplaatst: 02-08-10 11:27
Signe, jullie gaan het daar helemaal maken, blijf jullie zo'n leuke combi vinden, echt een setje
Hier gaat Stanley ook omgeschoold worden naar western. Hij heeft een BC op z'n rug, moet nu alleen nog een ander hoofdstel.
rommulus
valt me trouwens zo langzaam aan wel op dat steeds meer mensen western gaan oppakken vooral in de tinker wereld (of het nu alleen het tuig is wat er op ligt of dat mensen het nu echt serieus gaan oppakken)
Had een instructrice hier in de buurt een mailtje gestuurd, maar ze reageerd nergens op, niet op mail, niet op tel... Misschien is ze wel op vakantie.
idefix4
Geplaatst: 02-08-10 12:21
Hee, vraagje, is zo'n Tinker niet te veel op de voorhand gebouwd voor western? Niet aanvallend bedoeld hoor, maar mij is ooit door iemand verteld dat je daar wel op moet letten bij western. Voor mij was het toen een reden om dan maar gewoon engels te blijven rijden. Hoe ervaren jullie dat? Die sliding stops, daar moeten ze toch behoorlijk sterk voor zijn toch?
Ah, dus jullie gaan voor meer de andere kant dan? Dat hekjes open kunnen doen enzo? Reining heet dat toch? Ik geef het eerlijk toe, ik vind het mega-interessant om er meer over te weten, maar ik weet er nu ontzettend weinig vanaf.
het is idd net maar wat je van je paard verwacht en bij western is het niet alleen maar op de achterhand trainen (een goede quarter in mijn ogen heeft zowel achter als voor een goede massa spieren) een tinker heeft meer spieren om te trekken ed, ik kan ook wel reining gaan rijden met mijn tink maar het zal allemaal niet zo snel gaan als met een quarter met de andere begrippen van het western rijden zal een tink ook wel redelijk mee kunnen komen en dan de een wat beter als de ander zoals met ieder paard
Haha, ja, ik draai het om! Klinkt wel super! Ik heb zelf een paar lesjes gehad op een manegepaard, lang geleden. Mij trok het toen niet, om weer helemaal vanaf de basis te gaan beginnen. Ik rijd Engels vanaf mijn 6e, dus het was voor mij niet te doen om na 20 jaar weer echt helemaal onderaan de ladder te beginnen. Dat werd wel van me verwacht. De basis voor Engels als wel Amerikaans lijken wel een beetje op elkaar. In beide gevallen moet je je paard voorwaarts drijven hè. Ik heb wel een keer een Quarter staan bekijken en die heeft idd overal spieren. Een goed gereden paard of het nu Engels is of western heeft die ook hè? Maar sommige rassen zullen naar mijn idee niet zo sterk zijn in de zwaardere oefeningen waar een sterke rug voor nodig is. Maar toch wel super dat er dan een tinker meedoet in de NK! Daar doe ik mijn pet voor af!
Idd, ik heb het even aangevuld met een foto van haar veulen ter illustratie, het is gewoon zoals het is, elk ras zijn eigen voor- en nadelen.
coydog
Geplaatst: 02-08-10 15:26
Ik merk ook het verschil tussen mijn kwartje en een tinker, maar basis blijft hetzelfde, Sweet pakt het wel sneller op allemaal. Ik rij overigens al jaren western, ooit begonnen toen ik 16 was maar tussendoor nog engels gereden. Toch rij ik liever western. Nu heb ik een goede instructrice die niet kijkt naar ras maar naar het paard.
Gaaf om ook Stanley hier te zien, geweldig dat hij zo goed terecht is gekomen.
Ik vind spins en sliding stops er gaaf uit zien, maar ben echt bang dat ik Nathan er mee sloop. Schrik af en toe hoe abrupt hij soms stopt op een 'who' Nathan vindt trail ook wel leuk, dat denkwerk ligt hem wel.