Ik ga z.s.m. ook alles bijwerken op de website maar hierbij alvast de uitkomst van de prijzen.
Voor het opmaken van een DNA profiel kan ik een prijs bieden van €30,50 per profiel incl. BTW Hiervoor krijg je:
- DNA profiel thuisgestuurd door mij (verzendkosten zijn ook al meegerekend) - DNA profiel wordt in de DNA Databank gezet en vergeleken met andere profielen.
Zodra er een mogelijke match is gevonden neem ik contact op met de betrokken eigenaren. Een mogelijke match wordt gevonden door vergelijking van de schriftelijke profielen. Dit is echter nog geen bewijs dat de match ook echt is. Dit kan enkel bevestigd worden door het laboratorium.
De kosten voor het maken van een afstammingscontrole door het lab (vader-kind, moeder-kind of vader & moeder -kind) zijn € 14,50 incl. BTW. Hiervoor krijg je:
- Garantie van het laboratorium dat de afstamming echt is - Schriftelijke verklaring van de afstamming
Deze kosten kunnen mogelijk gedeeld worden door de betrokken eigenaren. Dat ligt aan de situatie.
Nog even ter verduidelijking: de DNA Databank wordt opgezet door mij en wordt gevuld met gegevens van Van Haeringen en andere labs. Ik doe dus het grove voorwerk en kan daarna aangeven waar mogelijk een match is. Alleen het lab kan dit daarna bevestigen.
Super hoor!! (Zat je om werk verlegen ) Als ik je ergens mee kan helpen moet je het zeggen hoor!!
WenK
Geplaatst: 06-01-10 20:22
Wat zijn de kosten wanneer je meteen vos en bont laat checken? Heb de haren thuis liggen, nu nog opsturen...
Nuage
Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-10 20:24
WenK Ik zal er nog een mailtje aan wagen voor je!
DianneM
Geplaatst: 06-01-10 20:25
kan je beter bij animalgenetics laten doen als bij van haeringen, want bij vhl betaal je 75 euro per test, bij AG 25 dollar.. http://www.animalgenetics.us/Equine.asp
Dat wil ik dus weten, wellicht kunnen ze hier een pakketprijs van maken en als ik het bij 1 keer paard pesten kan laten zonder dat de kosten daartoe al te veel oplopen heeft dat wel mijn voorkeur.
Als de kosten te doen zijn is het wellicht leuk om het sowieso als pakketmogelijkheid aan te bieden, denk dat er meerdere mensen zijn die daar interesse in hebben...
Het wordt erg moeilijk om het aan een pakketprijs te koppelen. Dan gaan er ook dingen door elkaar lopen. Bij pakketprijzen moet ik een minimum aantal monsters insturen en ik wil niet hoeven wachten op mensen die tobiano willen laten testen om door te kunnen gaan. Maar ik heb de mail de deur uitgedaan!
Dat ga ik nu nog even opzetten WenK. Mensen mogen mij betalen via bankoverschrijving of PayPal maar ik moet nog even een rekeningnummer beschikbaar maken hiervoor.
Als je een match wilt laten bevestigen door het lab wel ja. Maar hoeveel matches verwacht je te vinden voor 1 paard? Het gaat om vader-kind, moeder-kind of vader & moeder -kind, dus zoveel mogelijkheden zijn er niet.
Natuurlijk is er ook de mogelijkheid dat we nooit een mogelijke match vinden. Die kans blijft bestaan en is best groot. Dat blijft toch afhankelijk van het aanbod van DNA profielen.
Ik ga vd week (morgen denk ik ) hier even bij 3 paarden haren trekken Bij Shay , Bowen en bij Brenna , voor Duncan heeft het denk ik geen nut , aangezien hij een volle broer van Bowen is lijkt mij dat die genen zo goed als over een komen , of heb ik dat mis ?
Als we ook op kleur en homo / hetrozygoot kunnen laten testen enzo dan doe ik ze ook alle 3 mee Ben wel benieuwd