[TI] [HK] The gypsy across’diary’s; full of nonsense and serious

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

A_Pallieter

Re: [HK] The gypsy across’diary’s; full of nonsense and serious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 22:54

Ik zal eens rondvragen voor je op stal. er staan wel pony's hier dus wie weet zoekt er nog iemand een mooi halster!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 22:54

Als die over je heen lopen.. Dat kriebelt pas.. Vork

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 22:58

Ha! Maar ze lopen niet over me heen, ik heb een spinnendetector. Dinsdag liep er ook zo'n groterd over de vloer bij de AH. Maar dichter dan een meter komen ze niet, want dan ben ik al weg Bloos Ik kan heel hard als het moet ROFL
Morgen westernwedstrijd op mijn oude manege, mijn instructrice start daar ook. Ga dus zeker kijken! Ja En daarom rol ik nou m'n (spinnenvrije Vork ) bed in Haha! Doei, doei

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 22:59

Pas maar op dat er geen van 20 cm2 onder je kussen zit.. *LOL* Vork Tong uitsteken
Weltrusten!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 23:04

*checkt voorzichtig*
Nope! Spinvrij! Vork Anders ga ik ook rechtstreeks naar boven om m'n moeder wakker te schudden hoor Bloos
Maar nou ga ik echt weg ROFL

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 23:07

Haha.. Gelukkig zit er geen.. Knipoog Weltrusten! Enne.. Droom ter niet van.. Knipoog

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 23:39

Haha, spinnenfobie dus Berdien! Moet je niet hier in dat ouwe huis komen, het stikt hier altijd van de spinnen, ik blijf aan het spinnenraggen en schoonmaken. Maarja dat heb je met een oud huis he?!

Maya lekker op Jessie bezig geweest, leuk hoor! Fijn toch dat Flynn zo braaf is?

Ik ga lekker slapen, alles voor morgen is geregeld, en 't wordt als het goed is mooi weer!

Truste

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 08:59

Goedemorgen!

Veel plezier vandaag Marleen! Hopelijk houd je het droog..
Er word hier, tenminste zie ik net op TV, na de middag buien verwacht.. Scheve mond

Kga zo naar stal.. Nu is er nog niemand, is het lekker rustig en nog niet zo warm.. Kan ik lekker in alle rust op het gemakje mijn beestjes doen.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 09:24

Heerlijk hé sita geen mensen die al alles willen weten. Van die verplichte zondagochtend praatjes. Ben ook erg blij nu met de paarden bij huis. Ze lopen nu al lekker buiten in het zonnetje, zo eerst even stalletjes mesten en dan moeten ze allemaal aan de slag. Ailin rijden en wassen (Dabado ook mee wassen, die is smerig), Zwanet aan de dubbele longe, Dalton even aan het touwtje mee lopen en Angel krijgt een poetsbeurt. Dat is voor haar al heel wat want ze kent echt helemaal niks. Touwtje lopen begint ze nu te snappen (zolang de rest in zicht is), aaien over de hoofd kende ze al, maar der rug mag nu ook in het begin ging ze dan in een noodvaart achteruit. Ik snap niet dat een eigenaar niks doet met zn beesten. Beetje knuffelen en kroelen gaat toch automatisch? zeker bij van die schattige veulentjes. Dat kent ze allemaal niet maar ondanks dat is ze wel heel erg mensgericht.

Over het ruinen en de navelbreuk, ik zou het in een keer doen. De narcose hoeft niet eens zoveel zwaarder te zijn, de DA blijft in hetzelfde gebied werken en beide zijn geen moeilijke langdurige ingrepen. 2 keer op deze jonge leeftijd lijkt me veel schadelijker.
Het is inderdaad wel zo dat als je een hengst ruint op jonge leeftijd dat hij iets anders uitgroeit dan een hengst. Hangt ook wel van karakter en gedrag uit. En hoe groot de daadwerkelijke verandering is is moeilijk aan te tonen. Hengsten stoppen hun energie vaak meer in haantjesgedrag. Hierdoor zal de spiermassa toenemen, dit zie je vaak in kap die veel hengsten hebben. Ruinen daarentegen groeien weer iets langer door.

Wij hadden gister een mega grote spin naast de WC zitten. Ben ik blij dat we meerdere wc´s hebben Haha!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 09:44

idd ik las het ook al dat het een eigen paard is Haha!
wel jammer is een leuk dier Haha! Tong uitsteken

verder niet bij gelezen heb een klein beetje haast moet naar sil toe leon die zal zo ook wel een berichtje sturen dat ie er aan komt Lachen

nou tot van middag Haha!

oh de buren hebben hun huis nu al verkocht !!!!
dat was binnen 2 maanden
als dat voor ond tzt ook zo gaat ben ik in mijn nopjes Haha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 10:25

Het is zeker fijn dat Flynn zo braaf is, ben ook supersupersupertrots op hem hoor *LOL* Maar meer dan gewenning heeft hij nog niet gehad in z'n opvoeding, hij doet gewoon alles. Hij is een enorm koele kikker, als Jessie in de bak aan het werk is rent hij even rond, snuffelt wat met de andere paarden en gaat dan in het midden staan kijken ROFL

Klinkt als een drukke dag Marjolein!
Ik zit de hele middag straks op mijn oude manege, http://www.dehaerst.nl/ Eerst was dat manege Wilten, 'gewoon' een manege (wel vijf sterren Vork ). Nou is de boel overgekocht, en ik ben er nog niet uit of het er nou beter van geworden is niet. Nou ja, ze hebben er voor het eerst een westernwedstrijd, kunnen alle manegetutjes eens zien hoe dat in z'n werk gaat Haha!

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 10:55

Ach druk. De paarden staan bij huis en dat scheelt echt een hele hoop tijd. kan lekker alles in mn eigen tempo doen. Niemand die me er vanaf houdt en alle zooi bij elkaar. Dat scheelt echt enorm, ik zou niet meer zo snel kunnen aarden op een pensionstal...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:19

Dat is wel lekker ja Ja
Ik sta wel op pension, maar dat is gewoon een boerderij met een dochter die véél paarden heeft. Eerst verzorgde ik daar een shetje, die is toen overleden (was 30+) en toen kreeg ik een eigen paard. Ik ben ook de enige die daar op pension staat, verder loopt er nog een hele rits verzorgsters. Gezellig hoor Ja Haha!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 12:01

Hallo Doei!
Kom ik weer binnenvallen.. Alles goed met jullie?
Ik had Prada de 31e al een jaar!
We hebben van de week zonder zadel en hoofdstel gesprongen Nagelbijten / Gniffelen
Maar t gaat echt super dus!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:20

Marjolein schreef:
Heerlijk hé sita geen mensen die al alles willen weten. Van die verplichte zondagochtend praatjes.

Inderdaad.. De enige die ik kan verdragen op zondagmorgen is de staleigenaresse.. Bloos
Maar er staan nu sinds kort mensen op stal die ik liever ontwijk. Zijn van die betweterige bemoeials die alles kunnen. Maar als het puntje bij paaltje komt ze niet eens zelf kunnen zadelen, laat staat rijden.
Plus dat ze altijd 'heel gezellig' bij je komen zitten als je bezig bent. Mijn paardjes zijn al zo gesteld op hun rust en met een aantal 'gezellige' mensen erbij zie ik ze echt kijken van OMG moet dit nou.. Zij zijn groot en ik is klein!
Plus als je gaat rijden je in de bak ook nog eens heerlijk vergezellen met hun geklep, tips en commentaar..
Love it.. Koe

Maar goed, ik was inderdaad alleen vanmorgen. Dus heb lekker de buitenpoetsplaats bezet met al mijn zooi.. Vork
Ik schaamde me echt op den duur. De ene poetsplek lagen al mijn spulletjes en op de andere stond een paard.. *LOL*

Eerst Amy helemaal geborsteld en met de masageborstel gemasseerd, manen en staart geplozen, sokjes gekamt en geknipt.. Oortjes geknipt, neusje ingesmeerd. Uier en dr achterste onder handen genomen. Alles ingesmeerd met uierzalf.. Ze stond gewoon te genieten! Zo'n beautykuur vind ze altijd heerlijk!

Daarna Shania gepakt. Die ook zo'n soortgelijke behandeling gegeven. En ze stond zowaar stil! Bloos!
Volgens mij is ze tot inkeer gekomen! Nog even met dr gewandeld. Ze was braaf. Ja Nieuwe vliegendeken was te groot, dus die heeft Amy nu op.. Supersjiek staat ie! Pling

Daarna mijn poetskisten uitgekieperd, schoongemaakt. Opnieuw ingedeeld. Toen ik toch bezig was mijn andere spullen opgeruimd. En jawel.. Ik kom aan 17 halsters.. Bloos Té erg.. Ga er binnenkort een aantal verkopen en hele oude weggooien denk ik.
Verder nog wat spullen die ik niet meer gebruik of te klein zijn.meegenomen naar huis, zitten nu in de was en ga ik ook maar in de verkoop gooien. Lachen

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 16:05

Sita, balen van de eczeem heb je t op heel je lijf?
Heb er vroeger ook veel last van gehad maar nu gelukkig beperkt.
Balen dat de zwelling nog niet mindert Ach gut

Blackstar, balen dat je paardje nog niet goed loopt.

Grr, lastige keus mbt banbay..

Grid, verschoten van de zon...

Ben beetje bij nu..

gisteren lekker buiten stapritje gemaakt met Flan> Vandaag heeft Jan haar gereden en ik op faabje.
Zijn verder druk geweest met opknappen van de schuur.. niewe deur erin maar morgen eerst nieuw materiaal
bij de bouwmarkt halen...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 16:16

Goedemiddag allemaal!
Wij zijn ook weer terug!

Ik ga eerst even het topic van de keuring in Ambt Delden op zoeken en dan heb ik straks misschien nog wel wat leuke foto's.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 16:20

ik lees spinnen Tong uitsteken (vind ik niet erg zolang ze maar niet op mij kruipen Tong uitsteken )

shanaia is plots braaf Haha!

tuen is naar de keuring geweest FOTO's Haha!

en over het castereren
als ze gewoon ingedaald zijn worden ze vaak onder een roesje en plaatselijke verdoving gedaan dus komt er geen algehele narcose aan tepas toch ??

verder ook erg veel mensen die van de zon genieten Haha!
ikk dus ook met mate Tong uitsteken

en verder wie herkent um ??????

Afbeelding
is helaas wel de enige foto die ik gemaakt heb die wel mooi is de rest valt vies tegen Bloos

linkje naar de rest
http://www.mijnalbum.nl/Album=3N4ZY8RQ

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 16:43

Zon? Waar.. Hier is het al de hele dag bewolkt..Wel lekker van temperatuur, dat wel..
Dus dat kan er mee door.. Knipoog

En ik herken hem.. Dat is Leon op Sil?

Enne Leon, welkom terug.. Hoe was het in Drenthe?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 16:47

yup Haha!
hier is het zo zonnig pff echt 1 of 2 wolkjes

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 16:48

No Cheer Hier gaat het zo regenen.. Zij zijn groot en ik is klein!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 16:49

Tong uitsteken

het is hier super gewoon Haha!
als ik een uur buiten ga lopen zou ik nog verbranden Haha!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 16:50

Hier heeft t vanmiddag ook geregend...

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 16:51

Hier is net een ontzettende hoosbui gevallen met flinke onweer Clown

Welcome back leon, staat je goed sil Knipoog

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 16:52