Oh wat een leuke foto's. Vooral die laatste is een echte boven-je-bed-foto
Caily
Geplaatst: 24-03-12 01:58
Dankje Voor mij is vooral de emotie erachter wat het hem doet, zo braaf Ze kwam een jaar geleden bij mij, steigerde zelfs met uit de wei halen. Vast zetten heeft me meerdere halsters gekost, voetjes geven lukte eigenlijk gewoon niet. Een borstel op haar kont tijdens het tutten leverde een paar rondes galop en een blauwe teen bij mij op. En zie nu, zonder blikken of blozen draagt ze me zo even het bos door (nou ja, een klein stukje dan ). Onderweg gooi ik het touw over haar nek omdat ik hoor dat er een steentje in haar hoef zit, dus ik loop naar haar achterbeen om hem eruit te halen, ze blijft gewoon staan.
Ik had vorig jaar nooit gedacht dat we er nu al aan toe zouden zijn om dit te doen. Maar ik had wel meer dingen niet verwacht. Eigenlijk mn hele leven hoe het nu is niet
Ik ben zeer benieuwd waar we volgend jaar staan...
Laatst bijgewerkt door Caily op 24-03-12 02:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Caily
Geplaatst: 24-03-12 01:59
En nu ga ik echt slapen
*boven mn bed kan trouwens niet, alles is hier schuin, behalve naast de deurpost, en daar hangt Lady al*
Met posterplakkers kom je een heel eind op een schuine wand (ik spreek uit etvarong )
Weltrusten, ik ga ook maar eens pitten
Vasthi
Geplaatst: 24-03-12 08:24
O Snackie, dus jij bent die Tinkerfreak waar mijn vriendinnetje Mariel het over had op FB! Wat leuk dat je bij Rosey en Rubey op bezoek bent geweest. Prachtige dames zijn het!
Jess_vH
Geplaatst: 24-03-12 09:10
Becs, gefeli met jouw nieuwe baan! Geen straf lijkt mij met dit weer:-)
Sterkte met en voor ruana, ellie...
Lot, stop eens met stralen op.die foto`s, haha. Ziet er goed uit hoor jullie saampjes!
Ohhh vandaag eerste x strand met Gracey. Hoop dat ze energie voor tien heeft haha. Anders ik wel. Foto`s volgen vanmiddag. Fijne, zonnige dag iedereen!
Hoop inderdaad dat je dierenarts met andere overlegd ellie. Waar ik als eerste aan dacht is Lyme. Maar aan de andere kant, ze is verder niet sloom he... en oogt ook niet ziekig toch? Lyme wordt vaak vergeten omdat het vaak niet toont, maar 1 van de symptomen is wel vage kreupelheden.
Ik laat me daar verder maar niet te veel over uit lotte Richt me liever op het beter maken van Avelyn. Kan het wel anders zeggen zonder iemand te beschuldigen; hier staat ze niet op stal maar lekker vrij zodat ze veel beweging krijgt wat voor een goede bloedsomloop zorgt, en geen bacterien die in een stal soms wel zitten. Hier hebben we geen houtsnippers die in de hoeven kleine wondjes maken waarin de bacterie graag kruipt. Goede voeding, een goede hoefsmid, en wordt er wat aan het probleem gedaan. Prijs is inderdaad hoog voor een ziek paard Een paard kan wel eens een beetje rotstraal krijgen en als je daar meteen wat aan doet (en de oorzaak aanpakt) dan heb je het zo weer onder controle. Bij Avelyn is haar halve hoef weggerot..
Ik zou best graag zadelloos willen rijden, maar nadat ik verschillende onderzoeken had gevolgt en zag wat voor puntdruk je krijgt onder je eigen zitbeenknobbels zonder zadel heb ik toch maar voor meer drukverdeling gekozen. Neemt niet weg dat ik er soms nog wel even opkruip zonder hoor!
Beter de bloedwormen eruit als erin becs, maar dan zal ze wel een flinke besmetting gehad hebben. Slim om even je dierenarts om raad te vragen.
Wauw wat een leuke foto die laatste lotte!
veel plezier bij het strand met Gracey!
Ik ga vandaag naar een aquarium beurs met een vriendin
Zo even alles bij gelezen. Gister is de osteopaat bij Amigo geweest. zijn schoft en gedeelte van zijn bekken zat vast. De osteo zei al dat ik optijd was met de behandelen het zou anders alleen maar erger worden... En dat door een verkeerd zadel en 4x gereden te hebben :S. Gelijk ander zadel gepast en dat paste perfect dus dat word het nieuwe zadel voor hem. En wat was meneer rustig liet alles over zich heen komen de puppy. Wat een heerlijk paard met ballen heb ik toch!
Ik ga straks nog even een optie langs. Ik zou Alex wel kunnen stallen waar Abel komt, (Diaz oude stal) Maar dat is kwa kosten niet haalbaar.. (dan betaal ik 2x €275,- )
Er is eventueel een optie voor samen in een paddock, onbeperkt hooi, zelf 4x p.w. mesten en verder geen faciliteiten, maar dat is en verweg, en ik ga dan 'achteruit' (niet persee voor Diaz, maar voor mezelf)
Mijn laatste optie gaat vandaag in: deur aan deur langs bij boeren hier in de buurt Maar mijn ding blijft, Diaz moet er net zo goed kunnen staan! En voor mij niet meer werk dan nu
Maartje mijn vorige paard had ook hevige rotstraal toen ik hem kocht (hij stond in stands in zijn pis te dansen, word ik nog steeds kwaad over, want die stal bestaat nog steeds) en hij had toen heel veel aan Naf pro feet 5 (vloeibaar). Ik had van de dierenarts een extreem dure pot medicijnen gehad om de groei van de hoef te ondersteunen en ik ben toen op zoek gegaan naar een goedkopere variant en dat was dit spul.
Rosey
Geplaatst: 24-03-12 11:53
Mariël here!
Ben hier al zoooo lang niet meer geweest, maar zal dan toch even mijn gezicht laten zien Af en toe lees ik mee en geniet van ieders prachtig foto's, maar ik zit veel meer op Facebook inderdaad en post daar regelmatig heel veel foto's van mijn lieve tinkerdames Rosey en Rubey! Bedankt voor alle leuke reacties op de foto's die Snackie geplaatst heeft Rosey is inderdaad een geweldige merrie en ik ben nog steeds helemaal in love . Ik heb al vaker een bod op haar gehad, maar ze is nog voor geen miljoen te koop!!! Rosey is inmiddels alweer bijna 14 en in april zijn we 10 jaar bij elkaar en ik geniet nog steeds met volle teugels van haar Ze heeft een heel zacht en superlief karakter en is een heel gevoelig en een beetje eenkennig dametje. Maar ze vindt het ook prima al er iemand anders op haar rug zit. Ik vind dat enig om te zien! Rubey (Red Rose) is helemaal gewéldig! Zij wordt a.s. woensdag 2 jaar en is een heel open, lief, enthousiast, vrolijk, pittig en erg leergierig en slim meiske! Ze is een enorme knuffel en vindt het geweldig om samen met mij nieuwe dingen te leren. Zij is ook erg op mij gericht en een tikkie jaloers, wanneer ik aandacht aan Rosey geef, haha! Maar de dames zijn bijna onafscheidelijk. Echt, ik voel me heel gezegend !
Pff.. net de buurt langsgegaan. Niemand weet iets of heeft iets. Allemaal weizen ze naar de volle stallen of waar ik nu sta. Er is nog 1 boer waar ik kon gaan vragen die wel eens wat land schijnt te verhuren.
En net kwam de buurvrouw met dat ze bij de kinderboerderij hier nog vrijwilligers zoeken, dus ik gein ' dan zet ik mijn pony daar' en dat dat waarschijnlijk nog een optie is ook! Dus daar ga ik vanmiddag even heen tijdens de openingstijden voor het hoe en wat
Als die beide niet zijn of hebben, is het helaas, dan kunnen wij Alex niet kopen ..
Diaz
Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-12 12:15
Ohw.. mijn man toch.. Ik ben altijd van de emotie-keuzes, en hij is zo rationeel als de weetikhetwat. Maar als hij dan eenmaal zijn zinnen ergens op zet, is hij er dus niet af te krijgen
Dus ik een beetje de stand van zake uitleggen tegen hem, en dat Alex misschien dus niet gaat Zit hij: 'en wat als hij gewoon naar een soort opfok gaat?' 'of verleasen?' iniedergeval een boel opties voor het toch kunnen kopen en houden van Alex..
Ik kijk even de 2 van vanmiddag, als de kleine slaapt stap ik op mijn brommer!
Hopelijk is het bij jullie dan snel over Maartje Hmmm, die puntdruk bij rijden zonder zadel is wel een punt, zo zie je maar weer, alles heeft voors en tegens.
Brave Amigo, en een nieuw zadel! Wat voor een?
Mariel en Diny, dames met prachtige paarden
Karlijn, balen dat het zo moeilijk is een plekje te vinden. Persoonlijk zou ik het denk ik nu al niet doen, want al vind je een plekje, dan weet je nu wel dat als je daar onverhoopt weg moet het heel lastig wordt iets anders te vinden...
Opfok voor een 4 jarige? Daar gaat die niet meer aangenomen worden. Verleasen voor je het beest gekocht hebt? Dan kan je t net zo goed niet kopen en hopen dat die een ander leuk baasje krijgt.. Denk dat een verzorgster nemen om de kosten ook niet zo'n slim uitgangspunt is. Dan ben je namelijk altijd afhankelijk van iemand.. Wat als ze stopt en je vind niet zo gauw een nieuwe? Snap dat je heel enthousiast bent, maar blijf realistisch
Net lekker zonder zadel in de bak rond getuft en onze oefeningetjes gedaan in stap. Clover vond het maar saai
Geweldige foto's Andrea! Wat een prachtige paarden Welkom Mariel!!