Ik zag gister trouwens het veulen in kyana bewegen, wat is dat een prachtig gezicht zeg. Ik had zo'n heerlijk roze wolk gevoel, helemaal in luve

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
grrr schreef:Hoihoi, mijn plannen zijn om de dierenarts van mijn zo goed als nieuwe veulen te bellen om advies. Ik ben helemaal verliefd op dat kleine beestje! Hij heeft een hele slechte start gemaakt, met alle gevolgen van dien, en sommigen zouden hem misschien daarom niet kopen, maar ik wil hem graag een fijn en leuk leven bieden voor de rest van zijn leven. Als je wilt weten hoe en wat, even naar google en Banbay intikken. That's him, met het hele verhaal.
guppekop schreef:aach....
kijk daarom twijfelen wij eigeniljk ook wel met een veulen nemen, omdat er een kans is dat murf het niet overleeft
flettie schreef:guppekop schreef:aach....
kijk daarom twijfelen wij eigeniljk ook wel met een veulen nemen, omdat er een kans is dat murf het niet overleeft
Niet twijfelen, de kans dat het fout gaat is eigenlijk miniem. Mijn merrie heeft vorig jaar ook haar eerste veulen gekregen en de hele dracht en bevalling is volgens het boekje gelopen.
We hebben de hele bevalling meegemaakt en het is iets fantastisch! Bezorgd me nu nog kippenvel en een brok in de keel: http://www.mijnalbum.nl/Album=TQ3MBGGH
En zag nou zelf, het is toch prachtig om dit pasgeboren guppy
te mogen zien opgroeien tot deze 'tank' van 10 maanden oud
en hopelijk nog heel veel jaren meer dat we van haar mogen genieten?
guppekop schreef:nou.. ik heb vandaag ook weer gereden
het was echt heeerlijk weer en het rijden ging heerlijk (alleen moest ik wel uikijken voor 3 andere paardjes die alledrie vreselijk bokten, en ik wou geen hoef tegen murfs hoofdje)
het galopje ging weer gewoon normaal, ietsje vlotter dan normaal, de draf heerlijk, ik heb vanuit stap en achterwaarts in galop gesprongen en dat ging ook goed.. nou.. het ging geweldig!!
en schouderbinnewaarts en wijken ging ook top (wel een keertje had ze de schouders weer te pakken, en schoot ze d'r vandoor waardoor ik op een bokkend paardje terechtkwam maar dat boeit niet veel)
en toen dacht ik: 'laat ik eens lekker zonder zadel rijden'
nou, ik het zadel d'r af.. toen dacht ik: 'oepsy.. hoe kom ik hier op??' en heb ik de lerares even gevraagt, ze vond het wel grappig (dit is best een serieuze manege en alleen in kinderlesjes gaan ze zonder zadel, dus dit gebeurt niet vaak)
maar ze zei d'r niks van.
ik in stap, murf loopt nog steeds heerlijk (nog steeds aan de teugel enz) ik in draf.. het gaat nog steeds geweldig!!
en ik in galop....
dat ging minder, murf springt omhoog (niet bokken, maar gewoon de lucht in) en doet nog een paar galoppassen zo...
toen vond ze het niet zo leuk meer geloof ik want ze deed in een keer die kop omlaag (sorrie, hoofd) en gaat lekker op de voorhand...
ik zonder zadel dus ik ondertussen op de nek
met moeite terug in draf.. en ik voelde dat ze het elke keer van plan was te doen als ik wou aanspringen, dus ik denk, laat maar, het is de goden verzoeken om nu nog door te gaan, en dan krijg je het er ook moeilijk weer uit (dan gaat ze het elke keer doen) dus ik nog even gedraaft en toen lekker uitgestapt (tjah.. aan de andere kant gezien, had ik misschien door moeten gaan met de galop, als ik een zadel en beugels had gehad denk ik dat ook wel gedaan te hebben)
xxx