[TI] [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

Re: [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:04

*gaat even mijn muppets voeren* ben zo terug.
Ik zag gister trouwens het veulen in kyana bewegen, wat is dat een prachtig gezicht zeg. Ik had zo'n heerlijk roze wolk gevoel, helemaal in luve Knipoog

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:05

Hij heeft nadat hij bijna dood was inderdaad een tijd bij een fjordenmerrie gedronken. Anders had hij het niet gered. Hij is al helemaal gezond verklaard, maar ik wil gewoon even alles weten en overleggen, want het is toch een veulen met een lang verhaal. Hij ziet er nu prima uit, en heeft een prachtige aparte kleur. Maar je weet gewoon dat je met een veulen met zo'n slechte start toch een zeker risico neemt. Al kan het natuurlijk ook zijn dat er nooit meer wat aan de hand is. Ik ben in ieder geval heel erg blij met hem. We gaan zo snel mogelijk de stal verbouwen en dan mag hij komen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:27

ik wist dat het haflinger of fjord moest zijn.
Is er een (sponsor) tocht voor hem georganiseerd? (voor de veearts kosten geloof ik ?
Ik denk dat het om dezelfde gaat.
Nou Grrr: bij deze alvast van harte gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.
Plaats je hier ook foto's en hou je ons op de hoogte?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:28

grrr schreef:
Hoihoi, mijn plannen zijn om de dierenarts van mijn zo goed als nieuwe veulen te bellen om advies. Ik ben helemaal verliefd op dat kleine beestje! Hij heeft een hele slechte start gemaakt, met alle gevolgen van dien, en sommigen zouden hem misschien daarom niet kopen, maar ik wil hem graag een fijn en leuk leven bieden voor de rest van zijn leven. Als je wilt weten hoe en wat, even naar google en Banbay intikken. That's him, met het hele verhaal.

Als jij helemaal verliefd op het beestje ben dan gewoon doen!
Vrienden van me hebben afgelopen najaar ook een Tinkerveulen gekocht die een zeer slechte start in haar leven had gehad. Merrie overleden kort na de geboorte, opgevoed met flessenmelk (maar geen speciaal veulenmelk) en zonder adoptiemoeder. Liep in een kudde met volwassen paarden waar zij het complete pispaaltje van de wei was. Mocht niet bij het hooi, gras en drinken komen voordat de rest hun buikje had volgegeten. Veulen werd niet extra bijgevoerd en kreeg geen extra aandacht.
Toen die vrienden haar kochten (spotprijsje) was ze 6-7 maand oud en stukken kleiner dan mijn veulen van dezelfde leeftijd. En dat terwijl dat veulen uit 2 ouders kwam die rond de 1.60-1.65 zaten (ouders van mijn veulen zitten tussen de 1.50 en 1.55). Kortom: het was echt een zielig hoopje paard Ach gut
Nu een half jaar later is het veulen helemaal opgeknapt. Is de lucht in geschoten, zit goed in haar vacht, is weer goed doorvoed en speelt zich een ongeluk met de andere paarden. Daar waar ze eerst als een doodsmak lammetje mee liep naar de wei, springt ze nu regelmatig lustig op en neer Haha!
Binnenkort gaat ze de opfok in en wachten mijn vrienden rustig of dit lelijke eendje nog in een prachtige zwaan gaat veranderen Lachen

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:10

aach....
kijk daarom twijfelen wij eigeniljk ook wel met een veulen nemen, omdat er een kans is dat murf het niet overleeft Verdrietig

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:22

guppekop schreef:
aach....
kijk daarom twijfelen wij eigeniljk ook wel met een veulen nemen, omdat er een kans is dat murf het niet overleeft Verdrietig

Niet twijfelen, de kans dat het fout gaat is eigenlijk miniem. Mijn merrie heeft vorig jaar ook haar eerste veulen gekregen en de hele dracht en bevalling is volgens het boekje gelopen.
We hebben de hele bevalling meegemaakt en het is iets fantastisch! Bezorgd me nu nog kippenvel en een brok in de keel: http://www.mijnalbum.nl/Album=TQ3MBGGH

En zag nou zelf, het is toch prachtig om dit pasgeboren guppy
Afbeelding

te mogen zien opgroeien tot deze 'tank' van 10 maanden oud
Afbeelding

en hopelijk nog heel veel jaren meer dat we van haar mogen genieten?

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:24

Er is voor hem inderdaad een sponsortocht georganiseerd om alle kosten van de VA te drukken.
Hij heeft echt van alles gehad, maagzweer, longontsteking en was bijna dood.

Nu hij net afgespeend is gaat het eigenlijk boven verwachting goed met hem. Door zijn enorme groeispurt loopt hij nu iets stijf, maar de VA was er bijna zeker van dat er verder niets aan de hand is. Als ik het zeker wil weten moet ik foto's laten maken, maar het beestje heeft zoveel meegemaakt dat ik hem dat gedoe even niet aan wil doen. ALs het over een klein poosje nog zo is doe ik het wel hoor. PLaats zo snel mogelijk foto's.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:26

@grr: ben zeer benieuwd. Gelukkig dat het zo goed gaat met hem!
@flettie: wat een schatje zeg: ik verwacht dit jaar ook mijn 1e veulen van mijn twee kanjers en ik moet zeggen alleen de voorpret en de dekking, zwangerschap is al schitterend om mee te maken.

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:26

flettie schreef:
guppekop schreef:
aach....

Niet twijfelen, de kans dat het fout gaat is eigenlijk miniem. Mijn merrie heeft vorig jaar ook haar eerste veulen gekregen en de hele dracht en bevalling is volgens het boekje gelopen.
We hebben de hele bevalling meegemaakt en het is iets fantastisch! Bezorgd me nu nog kippenvel en een brok in de keel: http://www.mijnalbum.nl/Album=TQ3MBGGH

En zag nou zelf, het is toch prachtig om dit pasgeboren guppy
Afbeelding

te mogen zien opgroeien tot deze 'tank' van 10 maanden oud
Afbeelding

en hopelijk nog heel veel jaren meer dat we van haar mogen genieten?

aach.. wat super cool!!!

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:48

Zo ben der ook weer even gezellig,
lekker tussen de les door op internet, zit op school haha

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:56

sita_ gaaf filmpje en inderdaad hier is het ook grijs en grauw buiten Huilen
flettie wat een droppie zeg Haha!
harlekijn (heleen) nee hier geen zieke meer gelukkig ik ben nog wel wat moe maar dat gaat wel weer over Pling en ja heerlijk geslapen edje net weer weggebracht naar de boot voor 2 weken Huilen
guppekop ik heb geen plannen voor vandaag lekker rustig aan en binnen wat keutelen Knipoog echt weer voor
veel plezier met je springles Clown
timokyana wat gaaf dat je het veulen hebt zien bewegen lijkt me erg apart om mee te maken
grrr banbay verdient inderdaad een goed leven hij heeft een zeer slechte start gehad ik ken het verhaal ook maar inderdaad goed dat je je goed laat inlichten over de evt risico's
l0rdJ haha foei moet jij niet leren Clown handig tegenwoordig internet op school dat was er in mijn tijd nog niet jammer genoeg Clown

zo weer even bij gekletst Haha!

gisteren had ik springles dus ik dacht dat wil ik proberen met mijn stockie Haha!
eerst ruim 20 minuten inrijden jeetje wat liep hij top zeg echt ongelooflijk haha ed keek zijn ogen uit
hij was 3 keer niet mee geweest hij zei jeetje een dressuurtink hij loopt echt gaaf OK dan!
opeens zag ik in de spiegel dat d-jee zijn tong eruit hing aan de linkerkant dat had ik nog nooit gezien
ed zei ook stop eens er klopt iets niet hij steekt zijn tong uit Clown
hij ging ook ineens heel overdreven achter de teugel lopen Nagelbijten / Gniffelen
dus effe gekeken en ja hoor tong over zijn bit heen
had ik nog nooit met hem gehad Nors opkijken
nou ja tong weer goed en weer rijden hij pakte het meteen weer goed op
toen gingen we springen ging echt lekker
op een gegeven moment gingen we hoger Knipoog
ik denk iets van 70 cm (hoog zat hihi) twee hindernissen achter elkaar de eerste een lager kruisje en daarna een hogere sprong
en toen dacht ik dat hij niet ging bij de hogere hij hield wat in (hij dacht natuurlijk wouw hoog whaha) Clown
maar hij ging dus wel door maar nam zo'n achterlijke hoge sprong dat ik naar iets naar voren klapte en bij de landing echt heel DOM van mijn zadel gleed whaha boem op de grond een soort van SLOOMmotion Koe
d-jee liep heel rustig door en ging vergaderen met namara (zijn weigenootje) loopt ook in de les Knipoog
helemaal niet onder de indruk dat hij zijn vrouwtje was verloren Clown
dus ik ben weer opgestapt en doorgegaan niks aan de hand en toen hebben we alsnog de hindernis genomen zoals het hoort haha
maare met het stockie kan je dus wel heel goed springen OK dan!
maar als ed er niet is vind ik hem te zwaar om mee te zeulen in en uit de auto dus ik bewaar hem alleen voor de lekkere buitenritten of als ed er is met les zodat hij hem kan tillen voor me
want voor mijn schouders is het anders te zwaar Huilen
maar al met al een toples gereden met mijn stockie
en tenslotte heb ik mijn wintecje dus die hou ik hoofdzakelijk voor de les *LOL*

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:57

@ Flettie, Wat leuk joh!
Heb vandaag een drukke dag, Moet vandaag een handelspaard van een vriendin rijden, En een hengst vanhaar, En dan nog die knol van mezelf!
Maargoed,
L0rdJ ; Heb je geen vakantie?
Ik zal ook wel foto's plaatsen ervan als ik die binnen heb, Dat duurd dan meestal 2 dagen ofzo, Ik ga nu richting daar, Ik spreek jullie vanavond!
Groetjesss

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:01

@tinkert_tje , fijn dat het zo lekker is gegaan ondanks de val, en de tong ovwer het bit!!

Enne nee moet een opdracht maken maar heb nog niet erg zin,

volgende week heb ik vakantie pradaatje!

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:03

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:04

@tinkertje: fijn dat je zo lekker hebt gereden. Jammer dat je geen blooper foto hebt Knipoog
vervelend he tong over het bit, hihi zo'n raar gezicht ook.
@ lord: lekker volgende week vakantie!! Ik moet helaas nog wachten tot maart.

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:08

jij ook weer een aparte springles gehad Tong uitsteken
ik zie d'r nogal tegenop.. ben een beetje bang.. we hebben een nieuwe lerares en die gaat heel snel 1 meter in de les...

ik heb gister ook weer lekker gereden, zonder zadel of heb ik dat al verteld?? :S Tong uitsteken

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:16

Ben ook echt wel blij dat ik vakantie heb, ben der wel aan toe saaie school hier joh haha

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:18

coydog haha die is goed en inderdaad ik zeg dat ook vaak Clown
l0rdJ hier is het ook volgende week vakantie
timokyana ja helaas geen foto mijn toestel is opgestuurd naar sony hij deed een beetje raar Boos! hopelijk heb ik hem snel terug
guppekop oei een meter nou ik vind 70 hoog genoeg hoor haha
ene zonder zadel rijden gaaf doe ik je niet na hoor whaha Haha!

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:20

he eidenlijk weer vakantie,
het is nog niet eens zo heel lang geleden, en het is ook nog eens snel voorbij dat is altijd zo jammer!!

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:23

ik heb nu vakantie
maar het was niet zo heel erg lekker gister zonder zadel, murf sprong een paar keer de lucht in en deed toen der hoofdje omlaag, waardoor ik op d'r nek lag..
ik kon d'r wel om laggen Tong uitsteken

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:25

guppekop schreef:
nou.. ik heb vandaag ook weer gereden
het was echt heeerlijk weer en het rijden ging heerlijk (alleen moest ik wel uikijken voor 3 andere paardjes die alledrie vreselijk bokten, en ik wou geen hoef tegen murfs hoofdje)
het galopje ging weer gewoon normaal, ietsje vlotter dan normaal, de draf heerlijk, ik heb vanuit stap en achterwaarts in galop gesprongen en dat ging ook goed.. nou.. het ging geweldig!!
en schouderbinnewaarts en wijken ging ook top (wel een keertje had ze de schouders weer te pakken, en schoot ze d'r vandoor waardoor ik op een bokkend paardje terechtkwam maar dat boeit niet veel Tong uitsteken )
en toen dacht ik: 'laat ik eens lekker zonder zadel rijden' Tong uitsteken
nou, ik het zadel d'r af.. toen dacht ik: 'oepsy.. hoe kom ik hier op??' en heb ik de lerares even gevraagt, ze vond het wel grappig (dit is best een serieuze manege en alleen in kinderlesjes gaan ze zonder zadel, dus dit gebeurt niet vaak)
maar ze zei d'r niks van.
ik in stap, murf loopt nog steeds heerlijk (nog steeds aan de teugel enz) ik in draf.. het gaat nog steeds geweldig!! Haha!
en ik in galop....
dat ging minder, murf springt omhoog (niet bokken, maar gewoon de lucht in) en doet nog een paar galoppassen zo...
toen vond ze het niet zo leuk meer geloof ik want ze deed in een keer die kop omlaag (sorrie, hoofd) en gaat lekker op de voorhand...
ik zonder zadel dus ik ondertussen op de nek Tong uitsteken
met moeite terug in draf.. en ik voelde dat ze het elke keer van plan was te doen als ik wou aanspringen, dus ik denk, laat maar, het is de goden verzoeken om nu nog door te gaan, en dan krijg je het er ook moeilijk weer uit (dan gaat ze het elke keer doen) dus ik nog even gedraaft en toen lekker uitgestapt (tjah.. aan de andere kant gezien, had ik misschien door moeten gaan met de galop, als ik een zadel en beugels had gehad denk ik dat ook wel gedaan te hebben)
xxx

ja, ik had het al verteld (oepsy Verdrietig Bloos Bloos! )

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:28

haha maakt niet uit hoor,
kan gebeuren iedereen evrgeet wel eens wat

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:32

oke, ja je hebt gelijk

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:36

eerder gister ook ongeveer de hele dag bij murf doorgebracht, kijk eens wat een lieve foto:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door guppekop op 21-02-07 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:37

ahh lieve foto!