[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 22:03

Wauw wat een mooie grote merrie zeg!

Ik loop helemaal vast hier kwa stalling :( Alles zit vol..
En dat is echt de enige stal naar Alex nog!
Morgen geef ik mezelf de laatste dag om te zoeken!

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:10

Heey verrek zie ik daar nou Rosey voorbij komen? <3 Toevallig ook nog foto's van Rubey gemaakt? <<)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:15

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:18

:P Eigenaresse van die prachtige dames kwam op kraamvisite bij Erynn, zie haar knappe meiden regelmatig voorbij komen op facebook. wil ze graag eens in het echt gaan opzoeken :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:22

Ik denk dat ik dan beter niet mee kan gaan :=

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:28

Misschien beter niet dan... _O- Ziet ons al gaan de trein in met Rosey op naar Het hoge Noorden :))

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:31

wauwie wauwie andrea,wat een tinkerdame zeg!!!!wil ikkke hebbe.....

vanavond ruana lekker gepoetst met de (hoe noem je dat ding ook al weer waarmee je de winterharen weg kan halen).ze stond heerlijk te genieten.consentratie genoeg voor een uur heerlijk stilstaan.pas daarna begon ze te dreinen en had ze t wel gehad.maar ze bleef braaf doen wat ik zei.
morgen toch maar even longeren.en zondag ga ik met de bijrijder een rondje vianen doen.
morgen moet er een van de stalling wedstrijd lopen en zondag ook 2.de dochter van de stalhouder zelfs met 2 paarden.ben benieuwd hoeveel punten er binnen worden gesleept.
kreeg vanmiddag nog een belletje van een vriendin.zij was er via hyves achter gekomen dat ruana vermoedelijk narcolepsie heeft.was behoorlijk geschrokken en steunt me van alle kanten.binnekort komt ze een fotoshoot doen,zodra haar man vrij heeft om op t kindje te passen.ze kan niet geloven dat ik zoveel pech heb met mijn paarden.ach ja iemand moet t zijn.Ik ben gelukkig nogal nuchter.wil niet zeggen dat ik niet boos ben,maar ik kan er in ieder geval niks aan doen.

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:44

Hallo iedereen,

ik heb even een bokt pauze gehouden van 40 pagina's :oo , ik was even klaar met alle internet en social media, maar goed ik ga kijken hoe lang ik weer mee kan :D

Ik ga zo maar even bij lezen aan de hand van de verschillende bijleesposts, ben bang dat ik het anders nooit meer bijgelezen krijg.

Ik heb intussen een baan bij postnl via randstad, ik ben deze week begonnen en het bevalt tot nu toe aardig.
Verder heb ik Cait nou een aantal keren aan de longeerlijn gehad en dit gaat echt supergoed!!!! Ben zo blij met mijn meissie. Mijn vader heeft vandaag foto's gemaakt van Cait en ik hoop dat ik ze deze week nog krijg, natuurlijk krijgen jullie ze dan ook te zien.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:49

He, jammer dat ze niet was waar je naar op zoek bent Lepel :)

Super leuke foto Lotte!

gefeliciteerd juul!!

Lekker dat je vandaag weer even gereden hebt heidy :)

En, was het een leuke film jacky??

Wat een knapperd Snackie!

He wat vervelend karlijn..

Ruana lekker gefurminatort :D

Fijn dat je een baan hebt becs!

Ah heb weer zo genoten van het weer. Eerst na mn werk nog even nieuwe soda, extra jodium en olie gehaald en langs verschillende winkels voor silverdust (nog niet gevonden, maar anders ga ik wel een keer naar een varkensboer)
Daarna door naar pim, die heeft sinds vandaag de nieuwe ipad en is helemaal gelukkig (stond al lang op zijn verlanglijstje)
Toen naar de paardjes en heerlijk in het zonnetje getut.

Heb weer foto's voor in mn archief gemaakt...
Eerst even 2 leuke:
Afbeelding
Afbeelding

Droge hoef:
Afbeelding
Afbeelding
Na soda en koelen:
Afbeelding
Afbeelding
Scheur:
Afbeelding
Afbeelding

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:13

hoihoi!

hier nog even een kort berichtje van mijn kant!

Vandaag weer stage gehad, was vannacht een veulentje geboren, zooo leuk! Na 2 x de dierenarts erbij hebben moeten halen helaas, was alles goed en mochten moeder en zoon lekker naar buiten :)

Afbeelding

Afbeelding

Dus we hadden beschuit met blauwe muisjes vandaag :D
Laatst bijgewerkt door Miesemuisje op 23-03-12 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:31

die heeft lekkere stelten claudia!ehm staat er iets niet fout??moeder en dochter mochten naar buiten en beschuit met blauwe muisjes.klopt dat wel??

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:34

hoo, moet moeder en zoon zijn haha, klopt!

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:35

mooie merrie voorbij zien komen!!

ellie ik hoop zo hard dat je da een te snelle conclusie trekt en het een een spierprobleem is!!!!
Dat jij nog lang van dr kan genieten!!!

Vandaag king weer lekker aan het werk gezet! Eerst bijrijdster erop.. ff wennen in de ring en daarna in de bak.
Hij was eigenlijk wel heel braaf! Dus na wat draven wilde bijrijdster wel wat harder, dus galop! En meneer had een lol!! Hij wilde maar blijven gaan!!

Dus verder dan stappen maar niet gedaan, want als ik ging draven, ging ie zo hard dat ik niet goed kon blijven zitten hahahaha. zonder zadel draven gaat nog niet heel soepel..
Dus maar veel figuren rijden en actief.

Meneer was weer lekker nat, maar had er zo'n lol in! Hij wilde dus ook echt niet stoppen hahahahahaha. Hij was echt beteuterd toen we alles weer afdeden.

dus eerst lekker laten rollen en in de bak lekker wat rondstruinen. Daarna dekentje weer op en in de wei terug, waar hij echt zo zielig keek, hij was zo moe ,maar had zoveel zin!!

Tis zo'n ander paard!! Dus nu maar snel leren galopperen zonder zadel.. ik vind dat echt zo doodeng!! ben zo bang eraf te liggen.. ook omdat ik niet eens goed in draf blijft zitten als ie wat harder gaat..
dus bijrijdster moet nu veel galopperen van mij(wat ze ook echt heeel erg vind NOT) zodat ik kan zien hoe t gaat enzo..dus hopelijk gaat king het dan goed doen en makkelijker vinden en dan gaat t goedkomen!

Hij vind het werk al leuker, nu nog soepeler worden en dan gaat t zeker goedkomen. Ook het stilstaan gaat langzaam makkelijker..
merk echt verschil nu ie geen zadel meer heeft!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:56

Galop zit vaak makkelijker in draf, tenminste, dat zegt iedereen. Vind ik zelf niet, omdat het een asymmetrische beweging is, maar het schijnt een stuk minder te hobbelen :+

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:10

ach als bijrijdster het een paar rondjes vol gaat houden zonder eraf te stuiteren en hij ook in de ring makkelijker gaat galopperen, wil ik in de ring best een keer proberen.. miss extra halstertouw erbij zodat ik me daar aan vast kan houden en dan maar hopen dat we er niet afvliegen hahahahaha.. wil nog geen nieuwe cap kopen, vind hem zo mooi hihi

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:22

Heb je geen manen die je vast kan houden? Een halstertouw gaat schuiven, manen niet :Y)

Scheelt dat je lang niet altijd op je hoofd valt als je er al afvalt :+ Kan King galopperen aan de longeerlijn? Dat kan hem wel helpen het galopperen in de bak makkelijker te gaan vinden.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:23

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:43

ik heb ook even gereageerd in je nieuwe topic.Ook al ben ik geen echte collega bezorger...

ik taai af luitjes,ga slapen en moet morgen weer werken.tot morgen!

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 01:42

Zo ik heb 40 pagina's bijgelezen. Ik heb er geen bijleespost van gemaakt want volgens mij haal ik dan een hoop oude koeien uit de sloot.

Ik wou nog wel reageren op het verhaal van Ellie en Ruana. Echt geen goed nieuws, maar mag ik je aanraden om een aantal andere dierenartsen hierover te bellen. Mijn ervaring met dierenartsen, veeartsen en paardenartsen is dat ze zich vaak te weinig bijscholen en daardoor een hoop nieuwe inzichten missen.
Laatst bijgewerkt door Becs op 24-03-12 01:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 01:44

Goed, bijlezen dus :+

Mooie, brave, dame heb je Patrick! Wanneer komen jullie hierheen? :P

Hoe is het nu met Karlijn Chantal? En, die ene merrie viel dus af, maar zou je vandaag niet bij twee gaan kijken?

Mooie Diaz! Lekkere bos manen krijgt ze! Ik ga voor je duimen deze zomer dat het zo blijft. Balen dat je geen plekje kan vinden voor Alex, misschien tijdelijk bij Abel? Mooie jas trouwens :) En je bent echt super veel afgevallen, goed zeg. Ik weet nog wel van toen je Diaz net had, enorm verschil hoor!

Lekker bekkie heeft Av <3 Wat fijn dat het geen straalkanker is *\o/* Ik hoop dat die scheur er netjes uitgroeit, ziet er niet zo fijn uit :(:) Mag ik vragen, is dit iets van een paard gewoon overkomt of zoo achterstallig onderhoud om het maar even zo te noemen? Ik zag haar trouwens nog te koop op de site van het ICS, mag toch hopen dat jij er minder voor hebt betaald als wat daar gevraagd werd :wow:

Mooie Zoe <3 Is het verhuizen goed gegaan?

Linda, een maat 1 is voor mij ook net wat beter, ik hang er niet tussenin, maar dan beter wat te groot voor mij. Helaas daarbij ook te groot voor Luna, en dat moeten we niet hebben. Dus voorlopig heb ik een maat 0 achter de hand. Al moet ik zeggen, mezelf kennende hobbelen we voorlopig, als we al hobbelen, nog mooi zonder zadel rond :D

Balen van die 5 Inney :(:) Maar je hebt je best gedaan toch? En zeg nooit nooit...

Die lessen bij de manege klinken ideaal Andrea, dressuur is toch wel basis voor het netjes kunnen springen van een parcourtje hoor, galoptempo regelen enzo, maar idd ook houding en loslaten van jullie beiden.

Lieke, ik snap wel dat je liever met zadel rijdt, dat voelt een stuk veiliger. Ik vraag me wel af of jij en de eigenaresse dan wel enigzins op een lijn zitten en er in de toekomst wel uit gaan komen? Ik weet hoeveel pijn het doet als je na lange tijd een paardje los moet laten omdat het niet van jou is en je er met de eigenaar niet meer uitkomt...

Buiten dat om, ik rij liever zonder dan met zadel eigenlijk. Een zadel is een soort "ruis" in het aanvoelen van je paard, maar minstens net zo belangrijk, ook in het aanvoelen van jou voor het paard. Ik heb tot nu toe alleen nog maar zonder zadel op Luna gezeten, enerzijds omdat ik geen zadel had en ze de singel niet zo gewend is en ik niet onprettige link met iemand op haar rug niet wou maken, maar ook omdat het voor haar makkelijker is om mij aan te voelen, en ik sneller aanvoel als zij spanning opbouwt. Begrijp me niet verkeerd, als jij liever met zadel rijdt moet je dat gewoon overleggen. Ik probeer je alleen uit te leggen wat de gedachte erachter kan zijn, wat zij bedoeld met een band opbouwen, namelijk het elkaar gaan aanvoelen, en een garantie dat er langzaam wordt opgebouwd zodat er geen foute dingen gebeuren door onkunde, niet zozeer dat jij dom bent, maar in de zin dat jij de pony nog amper kent.

Bitloos, inderdaad Kaat, daarmee kan je ook veel schade aanrichten. Maar, in rust hangt het ding gewoon los op de neus van het paard, dat lijkt me minder hinder dan een stuk ijzer in de mond. Als het paard eenmaal gewend is zal hij dat stuk ijzer misschien als normaal gaan ervaren, maar in mijn ogen maakt dat het nog niet goed. Een paard is een gewoontedier, en volgens mij kan je daar heel ver in gaan. Overigens is dit geen aanval op mensen die met bit rijden, dat doe ik zelf ook gerust, ik vind ook nog steeds dat Luna er gewoon aan moet leren wennen. Alleen blijft zij dat ding uit haar mond proberen te werken en kan ik dat niet aanzien omdat ik er dus zelf niet zoveel in zie, en dan trek ik hem maar weer eruit. Dus ik moet maar even iemand anders vragen dat te doen. Diablo heb ik denk ik een stuk minder problemen mee, die moet alles wat los en vast zit een keer in zijn mond nemen, volgens mij had die het liefste aan zijn halster ook iets om in zijn mond te hebben gehad. (Gaat nu trouwens wel beter, hij eet geen halstertouwen meer onder het meelopen _O- )

Jemig Ellie... Heftig verhaal :(:) Zal ik maar duimen dat het toch iets anders blijkt? Ga je nog een second opinion laten doen?

Koby -O- Kom op, je kan het ~~}>

En verder gelezen van een heleboel brave paardjes. Wat hebben jullie met de donderstenen gedaan? Saai zo :O

Ik plaats nog een paar foto's van vandaag en dan kruip ik mn bedje in. Behoorlijk wat gedaan vandaag, dus tja, dan wil op tijd naar bed wel. Morgen ook weer op tijd eruit, voor mijn doen dan. En dan 's avonds ook nog werken. Gelukkig hoef ik alleen maar de kassa af te sluiten, dus rond 23.30 klaar. Gezien de collega's die moeten werken zal het wel 00.30 zijn voor ik daar weg ben :+ Maar dat is nog altijd stukken beter dan die 03.00 die het meestal op zaterdag is. En dat is maar goed ook, want zondag komt de oude eigenaresse van Luna langs, dus moet er wel weer een beetje bijtijds uit voor op een zondag.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 01:45

Hihih Rebecca, wij hebben hetzelfde gedaan het afgelopen uur dus :+
En hoe is het met jou dame? Weer helemaal opgeknapt?

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 01:48

Ja het lijkt erop fat het hier weer helemaal de goede kant op gaat.
Eindelijk een baan, de verwarming werkt weer en dan natuurlijk ook nog prachtig weer en het liefste paardje in mijn bezit (voor mij dan he :))

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 01:49

:) Fijn om te horen!

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 01:49

Ohja en er komen nog steeds allemaal dode bloedwormen uit mijn dametje, dus ik ga maandag de dierenarts maar even bellen og dit normaal is.

Iemand ervaring mee???

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 01:50

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jammer van de kwaliteit...
Afbeelding

Afbeelding

:evaw: Weltrusten