[TI] [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:09

Ik vind je haar eigenlijk wel heel leuk zoals het nu is :)
Ik heb ook een tijd een schuine pony grhad, maar na een tijdje viel ie dan vanzelf weer in middenscheiding. Heel irritant :')

En die veulens <3 zo schattig.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:33

Daan, jij kan veel hebben qua haar, coupe soleil is wel wederom een aanslag. Maar die grijze haren he... ik verf ze ook weg hoor :+

Verder weinig tijd om te lezen en te reageren, sorry! Nog steeds in afwachting van een veulen, totaal nutteloos heb ik soms het idee, daarnaast vergt mijn werk ook gewoon tijd en energie.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:34

Haha er is er nog nooit 1 blijven zitten ;)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:36

@ Nientsje: super lief van Feike zeg!

@ Shille: ze breekt echt uit van pijn. Ze heeft me er nog nooit afgegooid, en we rijden toch al een tijdje op deze manier. Met het voelen en masseren had ze ook duidelijk echt pijn. Dus ik vermoed dat het niet klieren is, maar gewoon echt pijn.

Grappig dat je de tinker gelijk in galop kreeg :+
Sowieso bij tinkers wat lastiger, toch meer dravers.

@ Clocloken: leuke foto's weer. Heerlijk die veulens :)

@ Allienda: ik zie geen grijze haren? Zou het lekker zo laten.

31 mei komt de osteopaat / fysiotherapeut!
Helaas over 2 weken, komt door mijzelf. Zit enorm met werk :(
Net volgende week 6 dagen werken. Zucht. Maar 2 weken zijn zo om.
Tot die tijd lekker grondwerken, wandelen e.d.

Ze moest droog zijn en niet gewerkt hebben, of ik haar dan daarvoor op stal kon houden.
Uuuh, dat lukt niet :+ 24/7 buiten. Wel stallen die dicht kunnen, maar dan wordt ze gek!
Hopelijk werkt het weer mee, anders regendeken op.
Voorspelling is vooralsnog wel goed. Ook zowat om met 20 graden een regendeken op te doen -O-
Al staat de afspraak gelukkig wel om 9.00u

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:44

Haha de grijze haren komen rijkelijk tevoorschijn als ik een knot/staart heb (ze zitten netjes gegroepeerd op mn slapen, nog wel := )

Ik heb vanaf mijn 14de mijn haren geverfd en heb zowat alle kleuren van de regenboog gehad. Afgelopen twee jaar was wel het toppunt van verven, haha. Ik was het even moe en wilde mijn natuurlijker haarkleur weer eens zien. Ik ben denk ik middenblond van nature, na de zomer honingblond? Even rust maar het kriebelt teveel, rood wordt het sowieso niet ivm de zomer/zon dat wordt zo snel dof :+ Opzich kan mijn haar het blonderen heel erg goed hebben, ik heb nog nooit problemen ermee gehad dat het mijn haar aantaste of kapot maakte zelfs niet met iedere dag fohnen en steilen :Y) Ochja, we zien denk ik wel, tips, ideeen en inzichten zijn van harte welkom ;-)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:47

@Allienda vind het ook mooi zoals het is. :) Ben benieuwd wat je ermee gaat gedaan hebben na de kapper.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 15:46

Lieve Feike Hannah!

Nessa ik hoop dat je snel de uitkomst vind bij je paard. Is niks als ze pijn hebben bah.

Cloclocken, oh die fotos heerlijk!

Ik heb een beetje een baaldag tot nu toe. Vanmorgen naar Xaffier geweest om te rijden. Nou nou, ik kwam aan hij stond nog in zijn stal met halster, dus ik dacht al hij zal wel weer niet zo lief zijn geweest. Bleek inderdaad dat hij de hoek bij de stal nog niet om was en hij zich weer los heeft gerukt naar de weide toe. De staleigenaarrese had de bloedblaren in de hand staan. Ik vind het echt ontzettend erg. Nou ik ben zijn stal gaan mesten. Toen opgezadeld, hij was al de heletijd ontzettend zenuwpees. Ik stap binnen in de stallen op en wil naar de binnenbak stappen. We kwamen langs de weides en ik heb gewoon geen stuur meer hij ze de nek erop begint als een gek te trappelen, ben er af gesprongen omdat ik het al helemaal fout zag gaan en er was net even niemand op het terrein. Toen binnen los gegooid hij was aan het galopperen alsof zijn leven er van af hing. Toen dat klaar was er op geklommen en hem ontzettend aan het werk gezet, hij had naderhand gewoon nog steeds energie. Toen samen met een andere stal genoot en de staleigennaarrese in wei gezet. Ging nu wel goed. Iemand hier tips? Pff sorry moet dit echt even van me af schrijven, baal zo erg ik weet niet wat ik moet.

Vanavond heb ik grondwerk les en dan gaan we dus het in de wei zet probleem aanpakken.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:06

Jeetje shelly wat vervelend.
Doet hij dit altijd?

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:38

Ja iedere dag opnieuw

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:12

Bij ons op stal hebben een paar paarden dit ook sinds de wei opnieuw bemest is. Het gras is extra lekker nu, blijkbaar. Bij hun is het ook echt een ramp.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:12

Bij ons op stal hebben een paar paarden dit ook sinds de wei opnieuw bemest is. Het gras is extra lekker nu, blijkbaar. Bij hun is het ook echt een ramp.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:17

Onze wei is inderdaad ook opnieuw bemest

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:35

Daan ik zoek ook inspiratie voor mijn haren :+ Ik wilde een zwart naar donkergrijze ombre maar kapper heeft geen goedkeuring gegeven want mijn punten zouden bleken niet aankunnen ;( Ik wil misschien dan een zwart naar eigen kleur ombre willen proberen maar er moet ook weer ruim 5cm vanaf ;( en het groeit zo langzaam.
Heb je je haren al eens bruin gehad? een warm bruin naar blonde ombre is wel heel mooi!

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:48

Er zit nu erg veel voeding in het gras. Omdat we niet zo'n strenge winter hebben gehad. Gras groeid al bij 10graden. En dan mest erop. Heerlijk moet het nu zijn.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:04

Sorry meiden even geen bijlees van me. Heb wel alles gelezen.

Vandaag 1e werkdag gehad bij nieuwe werk. Half 9 die kant op en was jalg 8 weer thuis. Was een leuke dag maar ben echt gesloopt. Helaas geen Feike vandaag... morgen weer. Dus op tijd naar bed

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:37

Mag ik hier mee kletsen :D?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:50

Jahoor, waarom niet? :)

Echt vervelend shelly. Hopelijk kun je er iets aan doen.

Ik heb het wel gelezen, maar ben het kwijt. Wat voor 2e baan heb je ook alweer?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:55

Eerste werkdagen zijn altijd slopend! :(:)

Shelly, pf wat akelig dat hij zo doet. Zou niet echt een oplossing weten ook. :\

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:55

Bij de Jumper :) dierenspeciaalzaak.

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:31

Aah kapsel dillema... ik heb er ook een. Had het geverfd in mahony bruin. Werd wel erg rood, dus heb ik het veel gewassen (was zogenaamde uitwasbare verf, vervaagd sneller). Toen was het rooie er gelukkig wat meer uit en toen highlights er door heen gegooid. Ben blond van mezelf maar eigenlijk vind ik het niet zo denderend staan. Iets warmers staat mij beter.
Dus nu heb ik een vage kleur haar met een soort pony iets. Ik merk dat ik ook mijn haar nooit echt doe, daarom zit het waarschijnlijk ook niet zo...

@Nessa, wat vervelend dat ze zo'n pijn heeft! Hoop dat het snel verholpen is.

@Nietsje, lijkt me erg leuk om in een dieren speciaalzaak te werken:)

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:44

Klinkt mij als voorjaar in de bol shelly. Maar als het aanhoud zou ik wel iets medisch willen uitsluiten.

Pff. Na amper 2 maanden gaat dees al verhuizen.. Ze staat nu op het land bij een vriendin, samen met haar appaloosa.. maar ik merk dat ik na een paar jaar er uit te zijn toch behoefte heb aan wat begeleiding. En nu kan ik terug naar de stal waar ik met mijn vorige paard heb gestaan. De eigenaresse is een echte paardenvrouw die mij wel kan ondersteunen. Dus zaterdag gaan we over.
Voel me wel enorm schuldig tegenover mijn vriendin. . Maar dit is voor mij een daisy een stuk beter denk ik. Daar ziet ze ook meer andere mensen en paarden.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:54

Ginger, Fancy & Chelsea <3

Afbeelding

Afbeelding

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:07

Olikea schreef:
Klinkt mij als voorjaar in de bol shelly. Maar als het aanhoud zou ik wel iets medisch willen uitsluiten.

Pff. Na amper 2 maanden gaat dees al verhuizen.. Ze staat nu op het land bij een vriendin, samen met haar appaloosa.. maar ik merk dat ik na een paar jaar er uit te zijn toch behoefte heb aan wat begeleiding. En nu kan ik terug naar de stal waar ik met mijn vorige paard heb gestaan. De eigenaresse is een echte paardenvrouw die mij wel kan ondersteunen. Dus zaterdag gaan we over.
Voel me wel enorm schuldig tegenover mijn vriendin. . Maar dit is voor mij een daisy een stuk beter denk ik. Daar ziet ze ook meer andere mensen en paarden.

Aan de dingen zoals tandarts of osteopaat etc kan het niet liggen die komen netjes ieder jaar

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:11

Olikea schreef:

Die vriendin zal het vast begrijpen als je dat zo uitlegd.

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:33

Gisteren waren twee paardjes van ons jarig *\o/* *\o/* Keltic is 15 geworden en Cullan 1 jaar! Helaas was ik pas laat thuis en heb ik ze even lekker geknuffeld maar verder weinig met ze gedaan

Afbeelding

@ Sheryn, ik heb alle kleuren blond, bruin en rood al gehad ik heb ze zelfs paars gehad (was een oepsie ik wilde ze kersenrood :+ ) Ik zou de schaar in de punten zetteen, als ze dood/niet goed zijn groeien ze ook niet heel erg snel en ik vind het meestal niet zo mooi uitzien. Plus het voordeel is dat je dan wel de kleur kunt nemen wat je wilt!
Ik had aangegeven blond plukken - lees blonderen- kapster doet niet graag blonderen en stelde voor om ze blond te verven..............Ik heb me laten ompraten, jeetje wat heb ik een spijt, ik vind het afschuwelijk. Van alle verfbeurten de afgelopen 15 jaar is het pas 1x eerder voorgekomen dat ik de kleur echt vreselijk vind. Iedereen zegt dat ik me wat aanstel, maar ik had zo wat anders in mn hoofd :x Ik voel me net een oranje kanariepiet

Afbeelding

Het had echt licht blond moeten zijn, over het "knipsel" ben ik wel tevreden :-p flink bijgepunt!!