[TI] [HK] Kletsen over GH TI IC de paarden waar wij om geven 7!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:45

Hèhè dat is beter zo, 2 pagina's op een dag :D
Was haast niet bij te benen, in het DBT gaat het soms ook zo razend hard :D

Vandaag mijn tweede rondje met Tom gelopen, denk dat deze ietsje korter was dan gisteren.
Tom had er zin in, ik iets minder want ik voelde vooral mijn voeten nogal na de wandeling op mijn stalen neuzen schoenen.
Vandaag dus maar mijn wandelschoenen aangetrokken en dat liep gelukkig een stuk plezieriger :)

Na een kilometertje sloegen we rechtsaf een dijk op, daar staat een kleine shetlander achter prikkeldraad, toen Tom hem zag werd hij helemaal hyper, paasei ik dacht echt even dat het verkeerd af zou gaan lopen, als ik met Tom aan de hand loop dan heeft ie een kettinkje onderdoor zijn bit en dat had ik vandaag dus echt nodig, jemig wat maakte hij zich groot en sterk, ik moest er bijnas aan gaan hangen zeg.
De kleine shet ging in rengalop onderaan de dijk heen en weer en Tom wilde heeeel graag me rennen :)
Uiteindelijk waren we de kleine doerak voorbij en stonden de volgende 2 alweer achter een hek gereed om maf te gaan doen, Tom steeg weer op, hals in de krul (dan is ie mooooooi) en toen........ liep ie vervolgens rustig naast me verder mee hahahahahahhaa
Gek paard 8-)

Afijn, het is flink doorstappen met deze meneer naast je, draven heb ik maar een keer een kort stukje gedaan, was zelf al halfgaar van het flinke tempo.
Ben best trots op mezelf, ben niet zo'n beweger maar he tis goed voor de lijn en ik probeer het ook zo lang mogelijk vol te houden.

Mallow

Re: [HK] Kletsen over GH TI IC de paarden waar wij om geven 7!

Hoooooi allemaal :)
Carnaval heb ik niks mee, al die dronke lui die zo vervelend zijn, en zo verkleed gaan is ook niets voor mij ;)

cp112

Heb trouwens leuke puppy dingen gehaald :j Een leuk blauw nylon halsbandje, wat piepspeeltjes, een lekker hondenkleedje, die ligt al naast de kachel. We mogen een grote bench lenen van iemand dus dat scheelt :j
Ik zoek alleen nog een grote knuffel.... Heb alleen een kleintje nu, vinden ze altijd lekker om tegenaan te kruipen de 1e paar nachten alleen.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:47

goed voor mekaar dus cp!!

haha tom heeft zich goed vermaakt dus vandaag :D

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:50

Leuk cp :D
De dierenarts is vandaag geweest, mallow ziet er top uit zegt ze! Heb ik toch weer het gevoel dat al mijn tijd en geld en zorg goed besteed zijn :o. Ben weer trots op m'n knol :+: En zijn hart functioneerd nog prima, en hij krijgt medicijnen tegen zijn mok. Wel heeft hij ook ventipulum gekregen, maar daar mag die meteen weer vanaf. Dit alleen een kuur van 3 dagen geven als het weer heftig wordt. Dus volgend weekend ga ik de papieren ondertekenen :D Als ik het gesprek heb gehad met mijn moeder erbij en alles dan gewoon goed is!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:51

Mooi dat het zo goed gaat met Mallow!

Wij hadden vandaag uitslag van Guus, die heeft dus mijt :\

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:52

Ja helaas hebben veel paarden met sokken mijt. Friezen & belgen ook. De dierenarts zei 90%. Het is zo lekker warm natuurlijk, en zo broeierig.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:55

We hebben nu een spulletje gekregen, dat moet je verdunnen met water en dan inwassen, niet uitspoelen en dan is het met 6 weken weg. Ik wacht wel even op een beetje mooi weer voordat ik dat erop smeer. Anders is het ook zo koud.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:56

Sebacil. Maar dat mogen ze niet meer verkopen, dus ze hebben daar nu een vervanger voor. Dat krijgt mallow ook.

hdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:14

kun je sebacil nergens meer krijgen dan?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:14

:wave:

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:17

Sebacil is alleen nog over de grens of particulier te verkrijgen. Er zijn al paarden dood gegaan aan de sebacil, omdat het in het bloed dringt bij open wonden, en dat zorgt voor de ergste uitputting. Daarom mag het niet meer verkocht worden door de dierenartsen.

hdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:18

o wat erg. wist dat het rotzooi was maar dat er al paarden aan dood gegaan waren wist ik niet.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:33

Paarden dood van Sebacil? Nooit van gehoord. Wat hier prima werk is Eprinex pour on. Eigenlijk een spulletje voor koeien, maar als je het met een kwast met stugge haren in de sokken stipt en na 2 weken herhaald is de mijt zo weg.

Eevj, fijn dat Mallow het zo goed doet.

Carnaval vind ik ook niets, meer iets voor kids en mensen van onder de grote rivieren.

Tom had er dus zin in! Goed zeg dat je gaat wandelen Lien.

Was leuk vanochtend :( Belt de makelaar om half 1 dat de kijkers met griep in bed liggen. Dat weet je toch om 9 uur 's ochtends ook al? Gelukkig is hun makelaar om half 2 nog wel even komen kijken, maar beetje voor niks 2 dagen opgeruimd en gesopt.

Paardjes waren weer braaf bij de smid. De hoeven van Noor beginnen er steeds beter uit te zien. Ze heeft lange tijd flink last gehad van scheuren, maar het gaat er steeds beter uit zien.De smid heeft Cesair en Fenore nog opgemeten, maar ze waren niks gegroeid, zal van de zomer wel weer komen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:34

Ik heb laatst Sanacuran gekregen van de DA voor Amy dr benen, alleen het zit nog zo dicht als het maar zijn kan.. :+

Vanmiddag gewerkt..
Wie er vanaf 15 Maart wil komen klussen in Hitzum is trouwens welkom, we krijgen dan de sleutel al! :D

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:39

Klinkt als een enerverend blokje om Lien :D

Chantal de puppy uitzet aangevuld.
Balen van Guus :(:)

Dus als het allemaal meezit is Mallow volgende week van jou, Eva?

Jeetje Diny das ook niet echt netjes op het laatste moment afbellen.
Paarden braaf bij de smid.

15 maart de sleutel al, gaaf Siet!

Ik ga Ilse even voeren.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:45

:wave:

Even binnenstuiteren, ik heb ook nog nooit gehoord van dode paarden door Sebacil. Wél door inspuiten met Ivermectine.
Mijn DA, grote bekende praktijk, levert het nog gewoon hoor, zonder problemen.

Leuk Eva, dan wordt Mallow dus echt van jou! Gefeliciteerd!

En uhm, verder eigenlijk niet :o ben gesloopt door een chaotische dag op de AH waar echt álles verkeerd ging wat er verkeerd kon gaan, het was mega druk en ik stond de hele middag alleen %)

Ga dus lekker bankhangen bij De Wereld Draait Door :))

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:52

Pittige wandeling desillies }>

CP; alles spullen binnen, de pup mag komen *\o/*
Guus last van beestjes, balen zeg.

Eevj; dus het gaat waarschijnlijk allemaal door. Wat spannend, nog een paar daagjes..... :):)

Vasthi; Lijkt me ook flink balen als ze pas zo laat afbellen :(

Sita; vanuit hier geen aanmelding om te komen klussen :n
Wij moeten zelf de badkamer nog onder handen nemen, stellen we ook maar steeds weer uit. Er zijn zoveel leukere dingen...

Bankhangse Berdien

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 21:31

Ja er zijn nog een paar punten die even goed besproken moeten worden, omdat dat nog een beetje de verkoop in de weg staat. maar ga er eigenlijk wel van uit dat dat goed komt. En dan EINDELIJK mijn eigen mallow :+:
Ja ik hoorde van de staleigenaresse het verhaal van dat er een paard gestorven was aan de sebacil. En het is ook niet voor niks dat bijna geen enkele da het nog mag leveren :), ze hebben er nu een nieuw middel voor gemaakt. Een vervanging.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 21:33

Oh en trouwens, ook nog nieuws. Mallow is geen hengst :+. Vaarwel keuringsdromen :P
Maar mallow heeft een stukje iets te flexibele darm, die dan zijn gecastreerde zaakje soms insteekt, zodat het net lijkt of er een bal hangt. Maar dit is het dus niet :=. Is verder onderzocht, en niet schadelijk. Het verkleint/ sluit uit de kans op koliek. Dus super goed eigenlijk. Dacht eerst dat klopt toch niet helemaal, maar het is dus niet schadelijk gelukkig :D

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 21:37

Sita wat super dat je 15 maart de sleutel al krijgt.

Sebacil is in nederland niet meer verkrijgbaar. Had het op het werk gehoord. Maar wisselt nog al vak hoor. Kan z maar zijn dat je het over een paar maanden wel weer kan krijgen.

gelukkig is het breukje bij mallow niet zo erg.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 21:42

Berdien een zware dag gehad, bankhangze!

Mallow stiekem toch ruin :D

Trea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 21:45

Nou Eevj hopelijk kun je na dit weekend eindelijk zeggen "HIJ IS VAN MIJ". :D

Fijn is dat he Diny als kijkers niet op komen dagen, doe je dan zo je best voor.

Sita dat is al snel he de sleutel, komt het nu heel dicht bij spannend.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 21:47

eevj ik denk niet dat dat de reden is hoor dat sebacil verboden is hoor. Het is al heel vaak uit de markt geweest en daarna weer terug gekomen. heb er ook nog nooit van gehoord dat er een paard an dood gegaan is.
Weet je hoe at is gebeurd? Voor het zelfde geld had hij het opgedronken.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 22:04

Goede avond allemaal :D Bijlezen is weer haalbaar geworden :P

BuBBLeGuM schreef:
wij hebben geen eens carnaval. Dat vind ik belachelijk want lijkt me vet leuk :D

Als je weet waar je zijn moet is er zeker wel carnaval in drenthe :+ In Assen zit een vereneging, zuidlaren en nog veeeel meer plaatsen :D Vriendin van me zit in de raad van 11. We hebben hier in Assen ook de 21e carnaval. Tis wel anders natuurijk (maar in 1 zaal) maar is wel altijd erg gezellie :D