[TI] [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 11:44

Afbeelding
Afbeelding
U vraagt wij draaien ;)
Zijn andere kant heeft hij enkel aan zijn hoofd zwart ook nog een zwart puntje in d staart. Maar echt een reus hij kan als hij wilt al meeeten uit de voederbak :')

Shelly21

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 11:56

Oh wat een joekel!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 11:57

Hij is cool en ik kom hem stelen :Y)

Punt uit.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 11:59

Je gaat wel een grote jaszak nodig hebben :+

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 12:33

Regel ik wel even :))

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 12:34

:D ben benieuwd hoe hij beweegt op de weide met zijn lange stelten :+
wordt volgens mij qua bouw wel echt een kopie van zijn vader Jolly :j

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:38

Lesgeefster is net weg.
Met voelen duidelijk pijnlijk bij de rechterheup. Ze heeft was los gemasseerd. Uiteindelijk stukje gereden. Maar ze liep nog steeds niet lekker linksom. Galop wilde ze nu niet eens aanspringen.
Rechtsom ging moeiteloos.

Dus toch pijn. Haar advies was om een osteopaat te laten komen

Arme cheana!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:44

Ah wat sneu :( hopelijk komt het met de osteo goed

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:48

Het is ook niet extreem.
Maar genoeg voor Cheana om dus in staking te gaan.

Dus als iemand nog een goede osteopaat weet in Brabant? :+

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:01

Verrassing nr 3 :D Afbeelding

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:16

Nog zo'n lekker ding <3

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:59

Mooiiii!!!!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 21:31

Arme Cheana!

Oohh nummer 3 is ook leuk! <3

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:41

En ze hebben een naam :j Het hengstenveulen komt uit de merrie (Murphy) van mijn zusje dus mocht zij de naam kiezen, Murphy's Alexander van Stal Deyaert (roepnaam wordt vast Lex :o ) en het halfzusje van Apollo (mama Phillipa) heet Victoria van Stal Deyaert :D
Vanmiddag gaat mijn vriend even mooie foto's maken van Victoria op de wei. Lex staat nog op stal maar mag vandaag misschien achter ons huis eens buiten spelen :j als hij een paar dagen oud is gaat hij bij de andere twee op de wei. (nu nog te wankel voor op de trailer)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:01

Knappe nummer 3!

Osteopaat / fysiotherapeut heeft al terug gemaild. Ze ging me morgen even bellen.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:37

Wat een knappe veulens!

Hopen dat de osteopaat het kan vinden en verlichting kan geven voor je paardje Nessa

Ik heb het veel te druk nu met mijn nieuwe welsh jaarling die erbij is gekomen. Dus lees braaf mee maar reageren komt er niet echt van

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:08

Leuke namen voor de veulens!

Rustig aan Mira :)

Ik heb vandaag weer eens les gehad met Feike. Qua rijden zaten we echt in een dip. Feike is echt pittig nu. Maar ik heb super gereden. Weer trots op mn knollie :o :)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:52

Feike heeft zich ook weer als kinderpaard bewezen. Ik was bezig in mijn kast toen mijn staleigenaresse riep "Hannah je hebt hulp!" Dus ik alles gepakt wat ik moest hebben en terug naar Feike gelopen. Toen zag ik daar een klein meisje druk met een borstel in de weer bij Feike. En Feike lief als dattie is, stond heel rustig alles te ondergaan := met een blik van "Kijk dan baas, wat een lief kleintje!". Hij is echt gek op kindjes. Af en toe dat meisje terugkriebelen en soms vouwde hij zijn koppie en nek om haar heen voor een knuffel <3 hij is ook toch zo'n schatje. En dat meisje was helemaal verliefd. Die wilde alleen nog maar naar Feike := ik moest ook voelen hoe zacht hij wel niet was na het borstelen :)) ook werd hij liefdevol volgestopt met hooi. Dus van Feike mag ze vaker komen :') de moeder van het meisje stond er trouwens ten alle tijden bij, dus ze werd niet zonder toezicht gelaten bij de paarden ;)

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:58

Oh wat lief <3

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 22:58

Wat een schatje die Feike!

Doe ook zeker rustig aan met ukkepuk. Maar hij moet alles leren en wil toch voor ie het land opgaat toch dingen als halster omdoen enz toch geleerd hebben

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 07:27

Ik wil toch even uit de meeleesstand komen om te zeggen wat een knappe veulens dat zijn! Die joekel doet me erg aan malibu denken. Die was ook erg groot en wit. Nummero drie vind ik ook ontzettend leuk. Veel plezier met zoveel veulens :)

Wat een schat is feike zeg. Echt bijzonder hoe dieren dan merken dat het een kind is en dan zo voorzichtig ermee omgaan:)

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 08:54

Zo ik heb het druk!! Sorry dat ik zo weinig reageer. Heb nu een hond erbij (was van mijn broer, die kon nergens anders meer heen) dus lekker vroeg op sochtends om mijn paard antibiotica te geven en de hond uit te laten. Dan naar werk fietsen voor kleine 3 kwartier. In het weekend dus kapot moe haha.

Wat een mooie veulens!! Ik wil ook Shill laten dekken, maar daar moet geld en tijd voor zijn.

@ Nessa, Shill heeft dat ook gehad, op de volte uitbreken en ik dacht serieus dat we een keer door het hek van de bak zouden vliegen. Ze was erg aan het ouwehoeren en wist dat ik een beetje angstig was. Ik ben even boos en streng geweest en sindsdien wil ze het eens proberen en wijkt ze ook wel uit maar niet meer zo erg.
Als ze vast zit moet ze natuurlijk wel eerst even los gemaakt worden!

Ik ben naar vlieland geweest en daar op een tinker buiten gereden, was wel grappig. Ik was de eerste die hem gelijk in galop kreeg... Goh, dat krijg je als je zelf een tinker hebt! Been der aan, gas geven!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 09:45

PaulineH schreef:
Ik wil toch even uit de meeleesstand komen om te zeggen wat een knappe veulens dat zijn! Die joekel doet me erg aan malibu denken. Die was ook erg groot en wit. Nummero drie vind ik ook ontzettend leuk. Veel plezier met zoveel veulens :)

Wat een schat is feike zeg. Echt bijzonder hoe dieren dan merken dat het een kind is en dan zo voorzichtig ermee omgaan:)

Dankje :) Alexander (de joekel) is nu ook reeds gereserveerd. Er wachtte al lang iemand op een groot hengstenveulen, hij gaat echt de richting van Jolly uitgaan denk ik :) Voor Victoria en Apollo zijn er gisteren mensen komen kijken en zijn er nog geïnteresseerden best spannend. Maar ik hoop gewoon op een leuke thuis voor alle veulens, dus we hebben de tijd ;)

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 09:54

En inderdaad druk precies Shill, geweldig hé dat je die tinkers na een tijdje doorkrijgt ;) hoewel ze toch nog allemaal verschillen vind ik :j

Omdat ik het voor een topic nog te vroeg vind maar ik me niet kan inhouden :') veulenspam *\o/*
Dames eerst, Victoria!
Afbeelding
Afbeelding
Mijn ventje, Apollo :+:
Afbeelding
Afbeelding
Reusje Alexander
Afbeelding
Afbeelding

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:01

Pffff, Ik heb twee weken lang mijn PC niet aangehad en in die periode heb ik bokt niet bijgehouden :D Ik had een hoop om bij te lezen.

Aan iedereen met pasgeboren veulentjes en jarige paardjes Proficiat *\o/* *\o/*

Ik heb twee weken vakantie gehad en thuis hard gewerkt met klussen en de mannen voorzien van koffie/broodjes en eten :=> De eerste week heb ik nog lekker gereden maar de tweede week ben ik behoorlijk ziek geweest en heb flink op de pijnstillers/bouillon geleefd. Morgen maar eens naar de HA aangezien ik (alweer) een flinke verkoudheid heb maar die helaas deze keer niet weg wilt gaan (heb 'm al 2,5 week plakken). Daardoor constant moe en weinig puf heb om te rijden -O- Eergister toch maar weer Indy opgepakt omdat ik haar in conditie wil hebben voor de keuring in Heeze. Lekker rustig aan maar wat doen.

Straks een langere update over de paardjes :D Maar eerst jullie hulp wnat ik heb een dilemma :x 8)7

Vanmiddag ga ik naar de kapper, ben nog steeds niet zeker wat ik moet gaan laten doen. Afgelopen twee jaar heb ik vreselijk veel gevergd van mijn haar, ik heb heel erg veel geverfd en geblondeerd etc. Dus vanaf afgelopen zomer heb ik mijn haar niet meer geverfd en 30-35 cm afgeknipt en in laagjes. Nu vond ik voor de jaarwisseling mijn eerste grijze haar := Ik vond het in eerste instantie wel stoer, haha. Maar nu vind ik iedere dag nieuwe grijze haren en het stoort me stiekem toch wel behoorlijk en wil ik er wat aan laten doen *ik wist niet dat ik zo ijdel was* Nu:

Afbeelding
>hehe, selfie @ work - dit is mijn natuurlijke haarkleur, behalve die hele lichte punten (dat moest n og uitgroeien) -<

Wat zouden jullie doen? Ik denk een coupe de soleil bijpunten en een schuine pony?

{EDIT}waarom moet die foto gelijk zo groot zijn :+