[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jeaninedow

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 18:51

ja meekletsen vind ik eigenlijk wel gezellig! ik ken alleen het paard van nimby denk ik niet. heb maar 1 vosje gezien toen en dat was malvin ? welke editie was dit?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 18:59

Ik heb alles wel zo'n beetje gelezen maar met auto dingen kan ik al niet mee praten :=

Maar Caroline gefeliciteerd!!! *\o/*

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 19:18

Haha ik was zonder paard. Want die is pas twee en ik heb haar sinds juni. Het waren de afgelopen tinkerdagen, ik was voor het eerst kijken, erg leuk!
Jouw merrie is een mooi dier!
Malvin heb ik daar ook gezien. Dat is een halfbroertje van mijn merrie (ook van Zidane, van de Bonte Hoeve).

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 09:22

BIJLEESPOST!!!!! Whaha

Rijbewijs B+E; ik heb geen rijbewijs. Wij hebben auto = trailer combi onder de 3500 kilo dus in principe mag ik zelf rijden met mijn B rijbewijs. Over het algemeen rijdt Paul de combi hoor. Heel af en toe doe ik het omdat ik toch wel ervaring erin op wil doen want watals ik naar kliniek moet of zo.. Maar als ik rijd zit Paul ernaast en helpt mee denken en zo.
Vooral achteruit rijden vind ik moeilijk. Dat oefen ik nu met lege trailer… hihi

Auto; Wij hebben de goedkoopste trailer + gezinsauto. Dan heb ik het over onderhoud en Wegenbelasting. Wij betalen in total 530 euro per jaar aan wegenbelasting. We willen er een andere auto bij of 1 die 2 paards mag trekken maar goed dan zitten we al snel aan 2000 euro wegenbelasting.. dus hebben voor als er echt een 2e bij komt gekozen voor een zelfde als nu. Dan zijn we 1000 per jaar kwijt en kunnen als moet met 2 paarden op pad.
Of we moeten een 2paards zien te vinden die minder weegt van 650 kilo dan mag onze auto het ook nog trekken met 2 paarden.
We hebben een Daihatsu Terios 4wiel (mag 1400 trekken)
Hij trekt onze trailer met Roos erin met gemak :D

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Naomi beterschap
Draakje fijn dat je goed verhuisd bent en al zo welkom bent in de buurt *D
Jeanine leuk dat je mee kletst! Wij waren e rook met de tinkerdagen ;)

Jeetje wat een spullen hebben jullie zeg!! (oliebol heb zelf ook best veel _O- )
- 10 dekjes - Boomlooszadel
- VHZ zadel -2 hoofdstellen
- 5 halsters (waarvan 1 leren en rest weide halsters)
- 2 longeerlijnen - Poetskoffer vol
- Longeersingel - Pessoa
- Longeerhulp - 3 zweetdekens
- 2 uitrijdekens (waterdicht en fleece)
- Vliegenuitrijdeken - 0gr Regendeken
- 3 eczeemdekens - Vliegendeken
- 100gr regendeken - 300 gr stal deken
- Tuig - 3 zwepen (incl menzweep)
- 4 caps - 3 paar laarzen
- 2 oornetjes - 4 singels
- Bodyprotector - Shampoo en glansspray en zo
- Zalfjes - Veiligheidshesjes
- Zadeltassen
Ben vast nog genoeg vergeten

Ik wilde gister even oefenen voor de cross van aankomende zondag.. maar helaas schopte een schattig hondje roet in het eten.. hij liep midden op een gevaarlijke weg. Dus gevangen en meegenomen Dierenambu gebeld (half 5). Bellen ze 20 min. later met de vraag wel district ik zit. Ja boeit dat dacht ik bij me zelf. Dus ik geef aan Enschede zegt ze oh wat stom want Enschede belt mij (Oldenzaal) of ik het wil doen. Eh ja sorry ik bel wel even Enschede even terug hoor of zij het op willen halen.. bedankt je hoort nog weer van Enschdede..
Eh hallo wat schiet ik er mee op?!
Eh hallo hoezo diervriendelijk..

Ik had het hondje al op FB gedeeld en reageerde iemand da tie van een boer verderop kon zijn. Dus daar heen gereden inmiddels al kwart over 5 geen dierenambu nog.. daar aangebeld en was inderdaad zo. Toen maar doorgereden naar huis. Was inmiddels al kwart voor 6 en lekker gegeten daar ging mn cross oefening. Nu zaterdag even kijken of dat beetje redelijk weer is. Want wil toch wle beetje geoefend hebben voor zondag…
Dit is 1 van de hindernissen
Afbeelding

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 09:32

Jammer van je cross oefening, maar wel heel fijn dat het hondje weer veilig thuis is.

Inmiddels is internet ook aangesloten, toch wel makkelijker dan via de wifi spots van upc (wel fijn dat het bestaat)

Vandaag al weer wat kastjes in elkaar gezet. Hopelijk komt de bank vandaag (zou er dinsdag al zijn)
Straks nog even 3 struikjes uit de oude tuin halen die ik graag mee wou nemen en dan is daar alles weg. Ook al schoongemaakt in het oude huis, dus begint nu echt een einde in zicht te komen :)
Vannacht lekker geslapen in ons nieuwe bed.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 10:37

Wat fijn dat je werk hebt Mira!

Heerlijk, einde in zicht van de verhuizing, want een trammelant altijd...

Nienke weer van alles meegemaakt, toch handig dat internet hè. Hopen op mooi weer zaterdag!

Hier alles rustig. Gi even apart gezet, want Aranka mept en bijt hem zo als het tijd om te voeren is. Zielig. Hij vindt het zo ook wel prima, als hij maar gras heeft :j

Naomi_King

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 17:02

Wat goed dat je weer werk hebt Mira!!

Wat fijn dat het hondje weer veilig thuis is! Wel jammer van je Cross oefening.

Zo ik weer een beetje beter. :D Waarschijnlijk morgen weer naar school en dan Herfstvakantie. Wat een heerlijk voor uitzicht. Wie gaan er Zaterdag allemaal naar Equiday?

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 17:59

Hier ook een daihatsjoe Terios 4WD. Al hebben we er voor het echte werk een Volvo V70 bij. Beide kunnen prima een trailer trekken, maar de Volvo toch wel wat meer als er 2 paarden mee moeten. Ik heb ook een pony-trailer (voor 2 shetlanders) en die kan heel mooi achter de terios.

Hier geen Equiday, vindt het een beetje duur en niet alles is interessant voor mij momenteel.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 18:50

Balen van je crossoefening Nienke, maar je hebt wel gehandeld!
Hopelijk kan je zaterdag oefenen!
Leuke hindernis!

Schiet lekker op Maartje! :D

Naawh arme Gi, gelukkig vind hij het niet erg dat hij nu apart staat.

Lekker Naomi!
Ik heb mijn herfstvakantie wat later, nog 2 weekjes stage na morgen en dan een week vrij en dan weer school :j

Ik ga ook niet naar Equiday met chronisch gebrek aan vervoer.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 19:58

ik heb et zoals andrea een opel astra.heb m momenteel weer thuis,maar dinsdag moet ik m weer terugbrengen,dat ding blijkt echt een eigen leven te hebben volgensmij.hij maakt teveel toeren en de monteur heeft al veel geprobeerd.dan loopt ie even heel goed,komt ie even later terug,is t weer fout.
ook een storingslampje wat zeer hardnekkig is(ook al zeker een aar of 5).uiteindelijk kon hij een foutcode vinden in de computer,helaas heeft t nog niks opgeleverd(ding brand nog steeds)

proficiat caroline met je zwangerschap!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 20:56

Welke foutcode geeft hij ellie?

Naomi_King

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 20:59

Zelf vind ik Equiday ook erg duur. En ook ik heb altijd gebrek aan vervoer :+ Maar ik kreeg een aanbod om met een stalgenoot mee te rijden, samen met een vriendin van mij en mn zus. Ook had ik een kortingscode gevonden van 5,- korting! Dus vandaar dat ik toch er toch heen ga! :D

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 21:26

het is een motorstoringstekentje.heb m afgelopen jaren door meerdere bedijven laten uitlezen.helaas werdt er tot voor kort niks gevonden.ze dachten allemaal dat t kwam doordat ik 1 keer ben stil komen te staan met een rokende motor.(zogenaamd,het zit r in gebrand,maar er is niks)
waar ik m nu heenbracht,kreeg 2 codes eruit.uiteindelijk zou het de lambdasonde zijn(als ik t goed schrijf),maar helaas ,t storingstekentje nog niet weg.
ook draait hij teveel toeren in stilstand.hij heeft het een paar keer normaal gehad,maar een uurtje later is t weer mis.
dus nu breng ik m dinsdag weer weg,heb nog even tot de keuring....

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 23:15

Laat me even daar de uitslag van weten. Zelfde probleem hier allssn bij mij werkte de nieuwe lamda niet. Die kun je evt wel overnemen als je wilt

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 22:36

Mira gefeliciteerd met je baan!

Maartje jij vraagt je af waar je bank blijft... Zo te zien staat die nog even in de crossles van Nienke
(zie bericht boven het jouwe!) _O-

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 22:37

Maandag kan je hem ophalen :')

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 22:42

:') incl modder en poep spatten

jeaninedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 04:50

ben echt jaloers ! wat een gave cross. volgend jaar zijn we er zeker bij. had tot een maand geleden überhaupt nog niet van tripalons en oefencrosses gehoord.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 11:34

Veel plezier op Equiday voor de gene die gaan :)

Balen van je auto zeg Ellie.. Hopelijk kunnen ze het nu wel oplossen.
Heb met mijn koekblikje veel gezeur gehad, als het regend of vochtig is dan start hij 1 keer, en dan na een te kort stukje rijden niet meer, dan moet ik 2 uur wachten en start hij weer. Als ik wel een langer stuk rij is het vocht denk ik verdampt en doet hij het weer.
Al meerdere keren naar de garage voor geweest, vanalles vervangen en veranderd maar niets hielp.
Nu heb ik een spuitbus met vocht afdrijver (een of ander heel oud merk) en dat kan ik dan over de hele motorkap (binnen in :P) sprayen.

Nou, onze nieuwe bank is er hoor, zonder modder :P
Afbeelding
Afbeelding
Foto's een beetje lastig te maken, wordt een beetje een rare hoek zo :P

Was nog een heel gedoe, want we kregen een telefoontje dat de vracht aangekomen was, dus zijn er heen gereden met de trailer. Daar aangekomen zat de vrachtwagen nog dicht en stond er een man heel sneu lang.
Bleek dat hij van een trap gevallen was met het losmaken van de plastic flappen en heel naar op zijn heup terecht was gekomen. De man sprak alleen geen woord Nederlands of Engels... Abumlance gebeld en die hebben hem meegenomen. Dus toen was het nog even wachten tot de hele vrachtwagen leeg was, want natuurlijk stond onze bank achterin :P
(en vervolgens ging hij hier niet door de voordeur, gelukkig hebben we achter 2 grote openslaande deuren :P)

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 11:52

Dat ziet er super gezellig uit. Mooie kleuren. Warm en gezellig.

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 15:40

Ik vond het ook zo mooi, helemaal netjes en ingericht en past nog eens mooi bij elkaar ook. Helemaal geen troep en dat terwijl je net verhuisd bent!
Goed dat je die man hebt gered.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 16:59

Wat knus! Mooie bank!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 18:42

Wat een gedoe Maartje, maar wat een mooie bank! En wat ziet dat er gezellig uit zeg :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 19:39

Dat ziet er gezellig uit zeg!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:17

:o

Ben ook ontzettend trots op ons huis :D
Het is zo leuk geworden. We moeten nog 2 lampen ophangen en draadjes halen voor in het schilderij ophang systeem en dan is het helemaal klaar. Ik vind het heel fijn als het allemaal op zn plek staat, dus we hebben maar meteen in 1 keer doorgepakt :P