[TI] [HK]Kontengebonk dat is de nieuwe rage Deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_janet_

Re: [HK]Kontengebonk dat is de nieuwe rage Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:25

Mijn zusje gaat zaterdag trouwens foto's maken van het ringsteken. Ben benieuwd of mijn a technische zusje een beetje overweg kan met mijn camera :=

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:32

Ik hoop het wel Janet!

Nou Dagmar, dan vind ik dat je heel trendy bent! ik heb een paarse skinny jeans aan, daaronder paarse skoentjes en een shirtje met paarse bloemetjes! hihihihi

crocs bianca?? aaaaahhhhh
met de rest kan ik goed leven, maar wie crocs heeft uitgevonden moet direct worden afgeschoten! whahahahaha

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:40

haha ellen ik vind die crocs zo vreselijk...
Op het werk hebben we ze ook aan in de OK. bleh vieze zweet dingen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:40

*ik zie nu een paarse Ellen en Dagmar en een groen beige blauwe Bianca en een Janet@work-kleding voor me :+ *

Crocs... :n Dan zie je teveel voet :+ Ik heb een hekel aan voeten!

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:47

hahahahahahaha Leon die een hekel heeft aan voeten? wil je erover praten?
pfffff ik kan geen fatsoenlijk gesprek voeren met mijn klanten vandaag..... nog 3 te gaan, dan aan de administratie en dan ga ik het snel goedmaken met Niamh....

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:57

hihi crocs vind ik ook niet wat, birkenstocks trouwens ook niet :n
paars is moooooi :j
ik heb paarse oogschaduw opgedaan := en heb paarse oorbellen in hihi

haha Leon en slippertjes dan? dan zie je ook veel voet ;)

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:59

Goedemorgen!!

Janet heeft met Ziggy gemend, ooh, ik ben benieuwd wat ie gaat doen met ringsteken joh, spannend!! :D

Bianca heeft de slappe lach om kledingkeus van een buurman, whaha!
En brak naar de trouwambtenaar, veel succes en slaap lekker voor erna ;)

Denise zet Gaapje nog maar eens op Bokt :+

Verder heeft Leon een hekel aan voeten, mijn vriend ook. Hij staat altijd ontzettend te gruwelen als hij of ik teennagels aan het knippen zijn :')

Thx iedereen voor de complimentjes over de foto's :D
Mirjam, ik ben daar een Parelli-game aan het spelen: sideways. Ik heb een stick in mijn hand (oranje) en daaraan zit een blauwe string. Ik gebruik dit als aanwijsstokje zeg maar. En het is de bedoeling dat Nigel met zijn hoofd boven de ton blijft en met zijn achterhand daaromheen draait. Ik moet dus bij zijn hoofd minder druk gebruiken en bij zijn achterhand wat meer. Het is ontzettend leuk en Nigel reageert hierdoor heel goed op mijn steeds subtieler wordende lichaamstaal.

Hier hetzelfde, ik neem wat meer afstand en probeer het dan nog eens. Ik wijk zijn achterhand weg op deze foto:
Afbeelding

Ik verzin elke keer nieuwe puzzels voor hem en dus voor mij.

Dit is ook zo'n voorbeeld:
Afbeelding
En ik plaats zijn benen dus van een afstand van ongeveer 5 meter :D
Laatst bijgewerkt door Puchje op 07-08-09 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:01

zo gaaf Puck :j

ik ben er van tussen ff wat eten en dan werken :evaw:
ik spiek nog wel wat mee vanmiddag ;)

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:03

smakelijk Dagmar!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:31

Smakelijk!

Slippers en sandalen zijn ook bah ;)

Parelli hmmm, laten we het zo zeggen:
Ik vind het erg leuk dat mensen weer leren spelen ;) :j

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:34

Leon, ik snap heel goed wat je bedoelt.
Ik vind Parelli de laatste tijd enorm gehype-t.
Mensen zien het als truucjes, maar vergeten de complete filosofie erachter en kijken alsnog niet naar hun paard. Terwijl ik het een heel boeiend programma vind, mijn omgang compleet op Parelli/NH gebaseerd is en het vooral heel handig is bij een fotoshoot :') :+
Ik heb een op afstand bestuurbaar paard _O-

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:01

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:10

goedemorgen :D

ah gelukkig ben je niet de enige die aangevallen word aniek, stelletje gekken mensen lopen er toch rond :P

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:11

Shethengst, ja nu nog wel :P

Ik snap wat je bedoelt Puck :j Vind het (even cru gezegd) gewoon te commercieel en uit z'n verband gerukt.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:15

:wave:

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:19

Idd Leon, nóg wel :')
En hij gedraagt zich ernaar! :oo
Schade van gisteren: blauwe enkel (trap) en blauwe arm (hap)
Lekker ding is het toch. ....

Hey Joyce! :D

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:21

:(:) Rom

:wave: Welkom Kayleigh leuke tinkerruin :j

:wave: Welkom thuis Lies
Klinkt als een ontzettend leuke maar ook drukke tijd in Engeland 8-) benieuwd naar foto's *D

Mirjam gewoon antibijt van de boerenbond geloof iets van 10 euro ;)
Bravour nog steeds niet goed :(:) waarom zou van de wei af te drastisch zijn? als je dan gewoon overgaat op (onbeperkt) hooi/ voordroog kan dat best :j Ik weet dat je idd ratsoen niet ineens drastisch moet verminderen ivm vetverbranding waar ze niet tegen kunnen, maar overstappen van gras naar op (onbeperkt) hooi moet gewoon kunnen hoor :)
Leon gezellig op visite geweest :7 en je paardjes goedgekeurd :D
Himesh alweer wat witter en wer met slang en lopen geoefend 8-)

:(:) Ellen idd als je morgen weer lekker leuke dingen gaat doen komt dat vast snel goed!

Aniekepiek Ja hier met de KWPN-ers kreeg iik ook onzin mailtje net als wat maartje zegt voor 1000 kom ik hem NU ophalen --> Ja dag net alsof JIJ hem mag kopen >;) Heb vriendelijk gezegd dat ze niet hoefde te komen :=
Daar moet je idd gewoon bovenstaan en alleen reageren op reactie die je aanstaan ;)

Vince sokken kwijt :(:) boosdoener waarschijnlijk al gevonden >;)

Janet weer lekker gemend :z en morgen dan ringsteken =:) Veel Plezier!!

Bianca ook al zelfde persoon in PB whaha zieligerd die is gewoon alle advertenties na aan het gaan en Vet onder de prijs aan het bieden en wil misschien nieteens echt iets kopen ;)
en leuk ochtenduitzicht :+ :#

Dagmar pas om 12u beginnen :7

Leon hekel aan voeten da's lastig in de zomer := maar ik kan ook wel erg gruwelen van mensen met jubeltelen of mega eeltknobbels die dan lekker slippers aandoen (want dat zit zo lekker :roll:) :r
Zou daar denk ik ook op af kunnen knappen als vriend lelijke voeten zou hebben :o

Verder ben ik met kleding enzo niet zo kieskeurig en zeker niet trendy :')

Puck lekker met grondwerk bezig :7
Ik vind het idd ook jammer dat het zo gehyped is (incl spullen die je nodig zou hebben e.d. :roll: :o ) en men het idd als soort van "trend" is gaan zien :\
Ben vaker naar zo'n shows/ Clinics enzo geweest (oa bij Paard&Koets, Paard Utrecht) ook al toen ik veel jonger was en ik hoorde/ leerde bijna nooit iets nieuws :o en was enorm verbaasd dat iedereen het zo "verwonderlijk" vond... mijn vriendin en ik hadden dan zoiets van :? da's toch normaal dat doe je toch altijd zo :=
Werd pas bij Annemarie trouwens nog wel op iets gewezen wat er eigenlijk ingeslopen is en daar probeer ik me nu weer bewuster van te zijn :)
en verder vind ik het super dat meer en meer mensen er open voor staan, maar moet dat idd dan meteen als "trucje" gezien worden en soms worden ze er ook een beetje "te zweverig" omheen da's niks voor mij :o
En daarnaast zie je helaas vaak dat de "trendmeelopers" het de ene dag wel doen en andere dag niet waardoor het paard er helemaal geen Hol meer van snapt :(:)

Dus door deze hype/ trend zal ik het woord NH dus ook niet snel in mijn mond nemen :o als manier waar ik bezig ben terwijl t er wel op lijkt maar ik het dus gewoon op "onze" manier doe :)

Leon ik vind jou omschrijving trouwens wel erg passend en goed gevonden :j

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:25

welke van de 2 omschrijvingen grid?
Ik bezie het net als jou denk ik :j

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:27

Creative Horsemanship 8-)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:28

Ow ik dacht iets wat ik hier schreef :))

hehe thanx 8-)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:30

Weet iemand waar je een vliegennetje haalt, die je aan kan zonder halster?
Himesh zijn ogen raken best wel geirriteerd door de vliegen. Shiloh had ook een ontstoken oogje, maar dat is gelukkig al verholpen.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:35

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:39

Thanx!
Ik zag die dingen gisteren voor het eerst :+ Wist niet eens of dat nog een aparte naam had :')

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:42

grid schreef:
Puck lekker met grondwerk bezig :7
Ik vind het idd ook jammer dat het zo gehyped is (incl spullen die je nodig zou hebben e.d. :roll: :o ) en men het idd als soort van "trend" is gaan zien :\

en verder vind ik het super dat meer en meer mensen er open voor staan, maar moet dat idd dan meteen als "trucje" gezien worden en soms worden ze er ook een beetje "te zweverig" omheen da's niks voor mij :o
En daarnaast zie je helaas vaak dat de "trendmeelopers" het de ene dag wel doen en andere dag niet waardoor het paard er helemaal geen Hol meer van snapt :(:)

Dus door deze hype/ trend zal ik het woord NH dus ook niet snel in mijn mond nemen :o als manier waar ik bezig ben terwijl t er wel op lijkt maar ik het dus gewoon op "onze" manier doe :)

Grid, ik kan het alleen maar met je eens zijn. Hoeveel mensen zijn er niet die de ene dag Parelli doen, als afwisseling buiten het rijden.
Dan denk ik van 'eh? ' Parelli zou geintegreerd moeten zijn in je hele doen en laten, in je hele omgang met je paard. De spelletjes die ik speel is een test, een puzzel die Nigel en ik samen gaan oplossen. Ik merk dat ik best veel moeite heb met een Basje die mijn signalen nu wel leert kennen, maar nog niet zo gefinetuned is als Nigel. Die kan ik met één blik 4 stappen achteruit of opzij laten doen.

Het is ook een groot vooroordeel dat NH-ers hun paarden niet slaan. Ik vermijd het zoveel mogelijk, maar er wordt wel duidelijk aangegeven dat ze bij mij 1 kans hebben om onder een mep of douw uit te komen.

Ehm, *denkt na* ohja :+
Verder merk ik het ook in mijn werk dat NH enorm gehyped wordt. Ik krijg heel veel mails van mensen die een lesje NH/grondwerk willen. Ik vraag dan altijd gelijk waarom en wat ze er mee willen bereiken. Als het mensen zijn die het voor de afwisseling een keer willen doen, prima, ik leg het uit, maar verder ga ik er ook niet op in. Het leukste vind ik mensen die na één les zo verschrikkelijk enthousiast zijn dat ze er mee door gaan. Die mensen voel ik haarfijn aan en ga ik ook gelijk in de lessen al op de filosofie erachter in. (neem bijvoorbeeld Maartje, zij is echt enorm enthousiast geworden en ze merkt nu al verschil aan Sylke.. Mooi is dat :D )

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:53

dat het zo gehypte is was eerlijk gezegd ook de reden dat ik zo iets had van nah, klinkt heel leuk, maar vast heel moeilijk en niets voor ons. nu ben ik er heel blij mee, het is niet echt een hele andere wereld maar voor mn gevoel heb ik nu meer een leidraad waar ik aan vast kan houden, en alleen dat al geeft zekerheid en vertrouwen. en zeker als je een paard hebt wat er zo goed op reageerd dat is echt super.
kleine dingetjes als druk weg nemen op het moment dat je paard het goed doet, die dingen die eigenlijk heel normaal zijn, als je er niet bij stil staat vergeet je het bijna. (onder het mom van, ah, nu staat ze mooi stil, kan ik nog wel even door gaat met ogen schoon maken. terwijl als je juist dan stopt zodat duidelijk is dat ze stil moet staan je er volgende keer veel meer aan hebt)