[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:14

Ja school, pfff. En ik moet nog zeker 6 jaar of meer gaan :+ Morgen laatste examen, Geschiedenis en Bio, wens me succes, heb geen poot uitgestoken uit luiigheid _O-

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:23

Ik nog na dit jaar 2 jaar maar zal waarscheinelijk 3 jaar zijn, wil eventueel van m'n 18 tot 19de werken (m'n "droom" is eventueel in het buitenland een paar maanden op een ranch ozo werken maarja dreaaaams..). Daarna kijken wat ik wil van studie en ja gaan studeren. In het buitenland wonen zou ik ook graag doen maar ja eest werk...centjes... sparen...

Ik ben iedere dag behalve woensdag van 7u45 tot 17uur ongeveer op school.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:24

Ellie: ik zal duimen voor Ruana. Wel lastig als ze niet kunnen testen dat ze dat heeft. Hoe weet je het dan zeker. Misschien is het heel iets anders.
Verder ben ik jaloers op iedereen die lekker buiten gereden heeft.
Vandaag is de bijrijder gelongeerd en die heeft Jack gelongeerd. Hij ging haar lekker uitproberen.
Morgen ga ik er weer voor het eerst op rijden. 10 minuten mag ik erop en dan voorwaarts, neerwaarts rijden.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:26

Snackie schreef:
nacrolepsie is niet levens bedreigend hoor.
nacrolepsie is in slaap vallen in rust.
Lijkt mij niet dat struikelen daarbij hoort? dan moet het wel zo;n erge vorm zijn? dan zou het niet alleen dan zijn? met longeren maar ook met poetsen

[MD] Narcolepsie

Nacrolepsie is in slaap vallen tijdens diepe rust.

dit vond ik op paardnatuurlijk.nl

Citaat:
Sinds een aantal jaren heeft mijn ruin Don Carlos last van "vallende ziekte". Dit gebeurt als hij diep in slaap is, vooral als hij lekker ontspannen in het zonnetje staat. Ik zie het tegenwoordig aankomen, zijn hoofd zakt naar beneden, zijn lip hangt en dan zakt hij door zijn voorbenen heen. Hij valt niet echt, want meestal strekt hij zijn voorbenen waarna hij weer staat. Heel af en toe valt hij opzij. Via internet ben ik er achter gekomen dat dit waarschijnlijk narcolepsie is.
Volgens de berichten kan dit geen kwaad, hij heeft het ook niet als hij bezig is dus rijden e.d. is geen probleem.

Een oud stalgenootje haar paard had dit ook, precies zoals hierboven staat.
Maar 7 jr verder rijdt ze nog steeds met het dier, en heeft hij het alleen maar als hij staat te slapen.
Dan zakt ie, en voordat hij 5cm gezakt is, staat hij weer al wakker rechtop.

Ik kan mis zijn, maar dit kan ik niet geloven ellie, sorry :o
is ze nog op de rontgenfoto gezet?

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:15

nee,hij heeft haar rug gevoeld maar kon niks vreemds ontdekken.hij vondt het daarom ook niet nodig om haar op de foto te zetten.
enkel had ze weinig bespiering,maar dat komt natuurlijk omdat ze weinig echt werkt.
hart e.d waren ook in orde.
het was meer de symtomen die opgenoemd werden die hem doen linken aan nacrolepsie.er waren wel een paar dingen meer,maar die voldeden niet aan hoe zij reageerde.

hinke_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:20

Hoi Allemaal *\o/*

Wat een heerlijk weer was het toch weer vandaag. Alleen een beetje jammer dat ik van 10 - 18 uur heb moeten werken. Ben direct daarna naar Keira gegaan en heb even een kwartiertje losgewerkt met d'r in het heerlijk laagstaande lente zonnetje. Wat zien de paardjes er toch mooi uit hè in dat licht, bijna alsof ze zelf licht geven! Dus ff losgewerkt, maar na een kwartier zweette ze al helemaal, de druktemaker. Ze heeft nu gelukkig wel door hoe ze om moet draaien. Eerst deed ze dat naar binnen toe i.p.v. naar buiten toe zeg maar. Alleen heeft ze nu bedacht dat dit een leuk trucje is, de heerlijke muts. Omdat ze wat nattig was ook nog maar even een stukje over het zandpad gewandeld. En als kersje op deze heerlijke taart ging ze bij het in de stal zetten nog even VOL op m'n dikke teen en één na dikke teen staan, de muts.

@ Tinkerplein: Wat een plaatje is Dakota! Leuke foto's van braaf paard. Mel 'lekker' gekraakt, ik haat dat geluid! Odjus, odjus, odjus, die naam was eindelijk uit mijn hoofd, maar zit d'r nu dus weer helemaal in....

@ Inney: Rot van je hertentamen :(:) Helemaal lastig als je al weet dat je in de richting waar je hart ligt, waarschijnlijk geen werk kunt vinden. Choices, choices.... Wat een leuke nieuwe avatar trouwens, lijkt erg op onze Jippepoes <3

@ Liekec: BBP met beugels lijkt me i.v.m. drukverdeling inderdaad niet alles. Is het ook niet gewoon een kwestie van 'wennen', dat zonder zadel rijden? Je hoeft toch niet direct te galopperen? Rustig opbouwen maakt denk ik wel dat je een betere zit krijgt, waardoor dat galloperen uiteindelijk vast zal komen.

@ Mallow: Heerlijk genoten van het mooie weer dus!

@ Karlijn: Leuke jas, heb je hem eindelijk? Leuke tassencollectie daar op het side table'tje :D

@ Lepel: Ik snap het helemaal dat je niet gaat kijken als je van te voren al weet dat het niet is wat je wil. Je wilt een bepaalde kleur, dan moet je daar ook voor gaan. Wordt vervolgt....

@ Ellie: vervelende berichten. Eerst de extra info maar een afwachten en misschien een second opinion van een ander DA, dat kan ook geen kwaad lijkt me? Balen man! (uh, vrouw)

@ Snackie: Je bips dus kapot gereden :') Maar voor de rest klinkt het als een heerlijke besteding van je dag!

@ Patrick: Ach, het kan ook niet altijd goed gaan Patje.... Zie dit dan maar als generale repetitie voor de uitvoering van van het weekend, dan komt het helemaal goed!

@ Nessa: Ook lekker genoten. Wat fijn dat het beter gaat.

@ Miesemuisje: Zo te horen doe je goed je best, dan komt het vast goed met je P. Buikpijn -O-

@ Heidy: Morgen zou het toch nog mooier weer worden dan vandaag? Dus dan zullen morgen vast weer werkende mensen jaloers op jou zijn! ;)

@ Hetlevenwint: Lange schooldagen :(:) Wel leuk om over te fantaseren, wat voor leuks je later allemaal nog kan doen. Komt tijd, komt raad.

@ Jackytje: Succes dan maar! Liever lui dan moe? :D

Morgen heb ik 1 dagje weekend. Ga ik met een vriendin de tuin uit winterrust halen, een hele klus, maar ik heb d'r wel erg veel zin in. Wie weet kunnen we alvast een kleurtje krijgen 8-) Fijne avond allemaal verder!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:45

als ik kijk bij nacroleptie op het internet heb je weer een vorm daarvan die kataplexie heet.die symtomen lijken nog beter op wat ruana van symtomen laat zien.Een dierenarts is kundig en zal niet zomaar iets zeggen.Hij vondt het wel een interesante casus om het zo maar te zeggen.daarom wacht ik even af wat hij nog meer van info doorstuurt(hij ging overleggen met colega's)

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:39

was 19.30 terug
zijn dik een uur weggeweest
veel gestapt en wat gedraaft.
zoe is zo braaf!!!
trekers,vrachtwagens geen probleem.
ze was wel wat nat dus even laten rollen in de bak en daarna laatste nachtje in haar box.
muesli gegeven met lijnsnack .
zoe zal wel lekker slapen vannacht
ik ook haha.
ze heeft nu weekje vrij i.v.m. de verhuizing morgen.

ruana kan me voorstellen dat je bent geschrokken
zo jong nog...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:58

sorry! dubbelpost!
Laatst bijgewerkt door TurboTinker op 22-03-12 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:59

elliecuijk schreef:
als ik kijk bij nacroleptie op het internet heb je weer een vorm daarvan die kataplexie heet.die symtomen lijken nog beter op wat ruana van symtomen laat zien.Een dierenarts is kundig en zal niet zomaar iets zeggen.Hij vondt het wel een interesante casus om het zo maar te zeggen.daarom wacht ik even af wat hij nog meer van info doorstuurt(hij ging overleggen met colega's)

En wat is het verdere vooruitzicht dan? :(:) iig wat ze ook heeft, tis nooit leuk

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:07

jeetje ellie wat een rotnieuws! Ik ga heel hard duimen voor jullie!

King vandaag weer lekker t bos mee ingenomen, bijna een uur weggeweest. Ik op de fiets ernaast dus we zijn lekker veel aan het draven geweest.. maar die pipo was wel eigenwijs, want waarom in berm als je ook dicht bij het vrouwtje kan blijven op de weg.. We begonnen wat stroef, maar daarna ging ie lekker en op de terugweg zelfs heel hard gedraven, maar hij wilde niet in galop helaas..
morgen weer met bijrijdster,

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:09

knappe king! hoe gaat het met zijn ruggetje?

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:17

hij is weer lekker voorwaarts in rijden(iets te voorwaarts in draf omdat ik zonder zadel moet rijden en hij is op sommige plekker flink in tempo met zn draf, dat ik er half afstuiter, maar krijg hem niet goed terug in tempo)
verder rechtsom nog steeds aan het drammen, maar daar gaan we hopelijk morgen doorheen prikken(lukt altijd beter met zn tweeen) hij zit nog wel helemaal vast, dus rondje draaien gebeurd als bijna een plank..
dus ik ga snel lessen nemen, hopelijk kan ik hem soepeler krijgen.. het raare alleen is, dat meneer wel kan buigen, maar dan moet ik ernaast staan, en dan nog gebeurd het veel vanuit zn hoofd ipv zn nek..

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:24

Sandra mag je nu alweer rijden van de osteo. Jack moest een week rust.
Hij heeft lekker op de wei gestaan deze week.
Ik denk dat je eens moet zoeken op rechtrichten. Bijvoorbeeld bij 2bone. Daar zou ik wel les van willen.
Ik denk dat als een paard goed rechtgericht is er een heleboel problemen opgelost zijn.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:38

Ellie,sterkte!Moeilijk om de vinger er precies op te leggen,zou zo fijn zijn als je precies weet wat er aan de hand is..... :j

Sandra op pad met King en dribbelkont met Zoe,fijne paardjes :9

Heb vanmiddag Odjus nog even voor de eerste keer aan de lange lijnen gehad,toen het kwartje eenmaal viel ging het best goed.
Bitloos trouwens,ik rij Mel ook bitloos,verder worden hier eigenlijk alleen dubbelgebroken bitjes gebruikt,geen heavy stuff.
Zou niet weten waarom dat bij tinkers zou moeten,mijn dochter rijdt ook op een hele pittige dame,Bo,maar heeft inmiddels geleerd om veel te doen met haar zit en stemhulpen,alleen met opstappen wil ze nog wel eens weglopen,zelfs dan kan ze haar terugnemen.

Fijne avond allemaal! :D

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:39

tja andrea,als het echt dat is,dan zal ze wel vaker zo in ene door haar knieen gaan en niet reageren.tenminste dat denk ik wel.berijdbaar zal ze niet meer zijn,want als ze ineens door haar benen gaat in volle galop is dat levensgevaarlijk.nu is het een aantal keer gebeurd dat tijdens het stappen(met mij erop)door haar benen ging en in draf(met haar bijrijder)en nu liep het goed af .maar dan....(kan je wel invullen)
mijn doel met ruana is het afgelopen jaar veranderd.wilde ik eerst enkel poetsen,nu zou ik gewoon ook heel graag willen rijden,al is het maar stappen.dat kan dus niet met ruana.
nou ja eerst maar afwachten wat we van info krijgen.

vanavond een avondwandeling gemaakt.het begon al aardig te schemeren en een stalgenoot vroeg of ik mee wilde.ja natuurlijk wil ik mee.ruana vondt t spannend maar liep braaf mee.op een gegeven moment komt er met een behoorlijke snelheid een trekker voorbij op een kleine afstand.ze vertrok geen spier en kuierde rustig door.(ik liep niet in de berm omdat deze omlaag loopt en in het donker vindt ik dat gevaarlijk)

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:46

heidy, nee hij had nietzoveel problemen dus moest een paar dagen rustig aan doen en dat heb ik ook netjes gedaan ;) plus ik kan ook niet intensief rijden, omdat ik geen zadel heb, dus meer dan wat rondjes stappen en een beetje draven gaat niet.
Rechtrichten enzo heb ik al 2 jaar lang gedaan, dat werkte toen niet. dus ik zie wel hoe ik ga trainen.. hij houdt zo vast dat je hem gewoon niet soepel krijgt..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 00:08

Ellie, ik vind het oprecht heel naar :j
Kan me voorstellen dat je je rijden doel nu naar de achtergrond ziet verschuiven.
En wat nu?

Sandra, er is altijd wel een manier.
Hij moet ook weer vertrouwen krijgen in dat het geen pijn doet als hij moet zakken. Hopelijk vind je iemand die bij je past.

Enne is mijn poownie braaf?

Gefilmd vanaf zijn rug, met een losse teugel.
Hij taalt er niet naar om achter dr aan te gaan/

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 00:13

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 00:16

@andrea,ik laat het allemaal bezinken even.best heftig allemaal om te horen.heb wel mijn gedachten,maar deel ze pas met jullie als ik er een vaste mening over heb.ik krijg nu best veel meningen en dat waardeer ik ook,maar moet nu even alles ordenen in mijn hoofd.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 00:18

Natuurlijk, ik weet hoe dat is, 100 meningen, en zelf niet niet weten wat je zelf denken moet.
Even bezinken, nachtje slapen. morgen denk je er weer anders over en overmorgen weer.
Als je maar tot een oplossing komt dan.
Dikke knuf en ook sterkte!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 00:18

Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 00:19

Ohh dees heb ik ook nog geschoten met stalgenootje dr mobiel : Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 06:48

Goh, Snackie, ben zo jaloers op zo'n leuke omgeving! Ik wou dat ik zoiets in de buurt had, of op zen minst een bos, nee enkel wandelpaadjes (die eigenlijk voor wandelaars zijn :+) en velden...

Vandaag de laatste! *\o/* Wens me succes :P Mijn rug is trouwens overleden, hij voelt een beetje stram en stijfjes aan (Heb altijd wel veel last van mijn rug gehad, maar niet zo) Waarschijnlijk deels 'studeer-moeheid' :')

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 07:13

goedemorgen iedereen.
ik even snel voor mijn wer een berichtje.
ik probeer 12.00 naar huis te kunnen zodat ik 13.00 met zoe op nieuwe plekje ben.
moet tot 13.00 maar als ik goed stevig doorwerk moet het lukken.
ik ben er gelukkig binnen 15 min lopen ds vlak bij.
ik zal vanavond foto,s plaatsen.
wordt 16 graden vandaag hier dus heerlijk weer!
nou hele fijne dag en tot vanavond. :)