Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Snackie schreef:nacrolepsie is niet levens bedreigend hoor.
nacrolepsie is in slaap vallen in rust.
Lijkt mij niet dat struikelen daarbij hoort? dan moet het wel zo;n erge vorm zijn? dan zou het niet alleen dan zijn? met longeren maar ook met poetsen
Citaat:Sinds een aantal jaren heeft mijn ruin Don Carlos last van "vallende ziekte". Dit gebeurt als hij diep in slaap is, vooral als hij lekker ontspannen in het zonnetje staat. Ik zie het tegenwoordig aankomen, zijn hoofd zakt naar beneden, zijn lip hangt en dan zakt hij door zijn voorbenen heen. Hij valt niet echt, want meestal strekt hij zijn voorbenen waarna hij weer staat. Heel af en toe valt hij opzij. Via internet ben ik er achter gekomen dat dit waarschijnlijk narcolepsie is.
Volgens de berichten kan dit geen kwaad, hij heeft het ook niet als hij bezig is dus rijden e.d. is geen probleem.
elliecuijk schreef:als ik kijk bij nacroleptie op het internet heb je weer een vorm daarvan die kataplexie heet.die symtomen lijken nog beter op wat ruana van symtomen laat zien.Een dierenarts is kundig en zal niet zomaar iets zeggen.Hij vondt het wel een interesante casus om het zo maar te zeggen.daarom wacht ik even af wat hij nog meer van info doorstuurt(hij ging overleggen met colega's)