[TI] Insuline resistentie

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

SuperRoos

Re: Insuline resistentie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 17:52

Plak de oude foto er eens naast.. Volgens mij is het verschil enorm al namelijk :j Fijn zeg!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:19

die met het dekje is van de vorige keer. Ik zal de foto er even bijpakken die ik hier toen voor het eerst heb geplaatst, daar zit volgens mij ook een enorm verschil in.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:21

Afbeelding
Toen

Afbeelding
Nu

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:28

Super bezig lijkt me!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:33

ze houd nu vocht bij haar buik/flanken vast, zie jullie dat ook?

haar kont is bebuidend slanker en haar rug ook.

haar als ook :D Ik zie het nu echt goed :D JEEJ :D

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 18:45

:j een goed verschil zeg!
Goed bezig!!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:53

:o Dankjewel :)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 23:06

Zoow, Mara is flink afgeslankt, goed hoor!

Vanavond viel op dat Koot zijn manenkam na 6 dagen geen enkel hapje gras een stuk soepeler is. Gluco balancepot zit maar voor 3/4 vol, 't ruikt kruidig, doet me een beetje aan foene griek (maar dan anders, hihihi) denken en hij smikkelde zijn geweekte Wiesencobs met meer smaak dan anders op.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 00:33

gam eet er ook sinds 2 weken van :j ik dénk ook te zien dat hij wat slanker is.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 00:50

:wave: hee, jij ook hier! Alles goed met de boys en het prinsesje?

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 08:46

Heb je ook de gluco balance pellie of bedoel je de wiesencobs?

Natalia, ik was ook enigszins teleurgesteld dat die pot niet helemaal gevuld was hahahah

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 09:57

Mara doet het tot nu toe op alleen maar gras en water...

Ja en een mineralen blok. Ze krijg heel af en toe een beetje hooi.

Ze krijgen dan ongeveer 2a 3 plakken voor 3 paarden

Gistere liet Mara zowaar wat liggen!! Ze dee ook minder lelijk naar de rest. Blijk begind ze er aan te wennen minder te kunnen eten..

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 15:22

Vanochtend na schoonmaken van de stal ging Koot er uiteraard in staan plassen, schone omgeving moet zijn geur krijgen ;) Ik vond zijn urine donkerder dan normaal, geen idee of dat kan na 1x Gluco Balance?. Even in de gaten houden. Hij heeft 1 1/2 uur in de stal gestaan, toen kwam Hans Arendse om thermografische foto's van zijn benen en rug te maken. Conclusie: mijn peerd is NIET hoefbevangen, maar heeft, wat mag op zijn leeftijd, Artrose. Gevoelige zool ook wel hoor, anders kan ik niet verklaren waarom hij beter met hoefschoenen loopt dan zonder, maar slecht lopen na bekappen is een reactie van de Artrose op de andere hoefstand.
Ik zal me dus ook in andere topics moeten gaan verdiepen, goed dat ik 2 dagen geleden weer begonnen ben met Glucosaminecomplex. Eigenlijk verdenk ik hem al een paar jaar van Artrose, omdat hij als hij een minuut of 10 bezig is met Lange Teugelen, longeren of rijden daarna soepelder wordt.
Op de foto's is aan warmteverschillen in de rug te zien dat hij rechtsgebogen is. Helaas zit er in de rug, achter het zadel, ook een gevoelig punt, en 15 cm boven de staartaanzet ook, er mag dus voor het eerst in 16jr eens een osteopaat langs gaan komen. Heb er al 1 uitgezocht die ook dierenarts is, en ga haar mailen zodra ik de foto's en het rapport per mail binnen heb. Ze kan dan mooi ook de Tinkermerrie nalopen, daar zal best wat aan te doen zijn na de geboorte van haar veulens.
Er is ook een highspeed opname gemaakt, daarop is duidelijk te zien dat hij zijn voorvoeten niet afrolt. Hij landt met zijn hiel (= okee) en tilt op een gegeven moment zijn hoef weer op, maar rolt niet af zoals een ander paard, is te wijten aan de Artrose. Ik heb Hans ook gevraagd om zijn mening te geven over de hoeven, en het enige wat hij aanraadde was de toon wat in te korten, wat we dan ook hebben gedaan.

Rust roest he, dus ik ga nu maar weer naar stal toe, samen met Koot de koeien uit het land halen. :wave:

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 16:38

peelie, ik bedoelde pellie met die vraag :D

natalia, interessant, gelukkig vallen de hoefjes mee en kan je bij de rest weer andere dingen toepassen..
kon hij nog wat zien over de kanteling van de hoefbeentjes?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 16:45

dat weet ik ;) Het was ook naar KMD ;)

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 17:25

Haha ok :+

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 19:24

Nee, we konden niets zien v.w.b. de hoefbeentjes. Lijkt me dat de kanteling iets minder zou moeten zijn, omdat de witte lijnen strakker worden. Maar echt meevallen doen de voetjes niet hoor, Roos, door de Artrose reageert hij overal op. Ongelijke ondergrond zoals zijn eigen verharde stukje zorgt bij iedere stap voor verandering in de hoef, wat hij dan weer voelt. Stand is door de kortere toon weer iets anders, dus gelijk weer erg gevoelig. Koeien uit het land halen was dus geen optie, hij stond er weer zielig bij. Ik zet nu "hij moet op zijn eigen voeten kunnen lopen" uit mijn hoofd, en heb de hoefschoenen weer aangedaan, moet maar weer een weekje. Hoefschoenen dempen de trilingen, daardoor loopt hij met hoefschoenen minder gevoelig. Hij kreeg ze net aan, en hij ging gelijk weer rondstruinen en was direct veel alerter.

Zozo, Mara die wat eten liet liggen! ;)
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 19-09-09 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 19:26

Mag ik vragen waarom je niet een rontgen foto maakt om het te bevestigen? Warmte beeld is goed om lokatie te bepalen, maar zegt niets over oorzaak van die warmte.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 19:26

Om wat te bevestigen? Dat de hoefbeentjes gekanteld zijn? Dat zijn ze al 2 1/2 jaar.
Bij hoefbevangenheid zijn er grotere warmteverschillen in de hoef.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 19:36

Nee, voor bevestiging van artrose. Mijn vorige paard liep ook altijd gevoelig, maar op de foto kon je geen paard verzinnen met zulke mooie gewrichten als hij.... Als je weet dat het is, dan kan je gericht voor behandelen, ipv dure supplementen gebruiken terwijl je niet zeker weet wat het is.
Maar, dat is even zo snel mijn ingeving.

Mijn paard staat nu een week op de glyco. Hoe vaak meten jullie de paarden en wanneer merkte jullie verschil?

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 19:38

Paardje is 19 jaar en laat al een paar jaar zien dat zijn gewrichten eerst moeten opwarmen en soepelder moeten worden. Eerste 10 minuten is hij stram, daarna gaat hij beter bewegen. Hij vertelt het me al jaren.
Jullie zijn weer uptodate. Ik ga terug naar de achtergrond, of mijn hunebed in, en weer braaf lezen over IR, en het verder niet over Artrose e.d. hebben.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:33

KootMiraDrum schreef:
Paardje is 19 jaar en laat al een paar jaar zien dat zijn gewrichten eerst moeten opwarmen en soepelder moeten worden. Eerste 10 minuten is hij stram, daarna gaat hij beter bewegen. Hij vertelt het me al jaren.
Jullie zijn weer uptodate. Ik ga terug naar de achtergrond, of mijn hunebed in, en weer braaf lezen over IR, en het verder niet over Artrose e.d. hebben.

KMD,

Jouw paardje bij 19 jaar, ik bij 59 jaar.
Even warm lopen en dan weer soepel.

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 21:29

KMD is glucosamine niets voor koot dan?

Super roos hoe gaat het met fiek en de medicijntjes?

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:56

Het gaat goed..
Zijn ogen staan helderder (voor het eerst sinds ik hem heb zie ik de druifjes in zijn ogen zitten, zijn ogen waren hiervoor eerst te troebel)
Zijn mest is stukken beter, hij raakt vocht kwijt (met name op plekken rond zijn hart)
Verder merk ik nog wel meer dingen aan hem en lijkt alles flink bezig te zijn, hij is wat uit zijn hum maar lijkt het goed aan te kunnen...

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 22:44

roosa schreef:
KMD is glucosamine niets voor koot dan?

Ja, dat krijgt hij sinds woensdag. Rapport van de thermografische opnamen is binnen, a.s. maandag komt osteopate hem behandelen.

Fijn, Roos!