[TI] [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

guppekop

Re: [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 00:14

zoow.. ben even naar de stad geweest.. jullie zijn weer een hele hoop pagina's verder. gister was carnaval.. ik heb me vriendin niet gezien dus hebben we vandaag carnaval geviert Tong uitsteken
het resultaat: http://www.evy.nl/Fotos/Chant%20en%20ik ... n%20ik.htm Tong uitsteken

welkom harlekijn

en neej.. jullie zijn niet zo oud neej Tong uitsteken
dcht ik eerst (oepsy..)

maar.. ik ga ook weer slapen, ik mag morgen rijden (vandaag was me mam's beurt)

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 00:15

enne ahum.. ik rij al 11 jaar, sinds me 4e

harlekijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 09:49

Ik rij al vanaf mijn 8e jaar,altijd verzorg paarden gehad,toen ik 16 jaar was kwamen de jongens,en heb het paardrijden toen ik 30 was weer opgepakt,en nu heb ik harlekijn al weer 4 jaar.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 11:26

Goedemorgen!

Welkom Harlekijn! Lachen

Wat jammer Marleen? (Grrr) dat het veulen ineens kreupel gaan lopen is. Hopelijk is het niks ernstigs!

Zometeen lekker naar de paardjes.. ben vrij dus ga het er eens flink van nemen. Griepje is weg als sneeuw voor de zon! Straks lekker rijden en vanmiddag na het rijden even mijn zadels en hoofdstellen van een likje vet voorzien, want het is erg nodig zo na die natte winter! Bloos!

Ik rijd trouwens *denkt*.. In April dit jaar rijd ik alweer 17 jaar.. Ben begonnen op mijn 4e.. Ik reed wel al eerder, maar dat kan ik niet echt meetellen.. Lachen

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 11:28

Goedemorgen!

Lekker 2e vakantie dag!
Ik ga deze week lekker lasergamen! Dat lijkt me zo leuk Ja

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 11:38

Ik rijd ondertussen alweer....*denk*...29 jaar
Maar om nou te zeggen dat ik nu perfect rij Tong uitsteken
Ben begonnen met dressuur, tot L2 gereden en toen was ik het beu.
Daarna heb ik 4 jaar western gereden,en toen kwam er een kind.
In die tijd heb ik alleen maar wat buiten gereden.
Maar toen allebei de kinderen op paardrijden wilden ben ik zelf ook maar weer begonnen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 11:42

Ik ben 28 en rijd 18 jaar alweer.. Eerste rijles kreeg ik op mijn 10e verjaardag, dus da's makkelijk onthouden Haha!

Na lessen bij de manege, een hoop verzorgpony's, een kleine carriere bij een handelaar en 2 jaar paardloos, kon ik na mijn studie Chubby kopen..

Die heb ik zelf compleet beleerd en ingereden.. Heel gave ervaring!

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:04

cool chubby

zoow jullie rijden lang hee!!
heb op mijn 4e verjaardag ook me eerste rijles gekregen (alleen leerde ik toen rondjes n de bak stappen voor een half uur, en dan steeds ietsje meer rijden)
maar ik heb van mijn 5e tot 12e eigenijk weinig gedaan.. ik heb toen op zo'n flut manege gereden waar je alleen maar achter elkaar reed.. da's wel balen, dat moet ik nu allemaal inhalen)
xxx

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:06

Even door gescrolled, erg leuke foto's en filmpjes gezien van Chivas, vind het een cutie.

Eerste rijles kreeg ik toen ik 8 was, op m'n 10e kregen we thuis twee fjorden, Rein en Tor waar we jarenlang enorm veel lol mee gehad hebben (lekker crossen over de golfbaan op zondag ochtend Haha! Haha! )
Onze Fjorden hebben een prachtige leeftijd van rond de 26 jaar bereikt.
Na wat af en toe "leen"paarden heb ik uiteindelijk Beccan 2 1/2 jaar geleden gekocht.

Wat maakt dat ik zo af en aan toch al zo'n 30 jaar te paard zit Bloos!
Laatst bijgewerkt door kinsealy op 20-02-07 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:15

Pfff, echt geen tijd om het hier goed bij te houden hoor. Sorry Vriendjes zijn?

Voor alle nieuwkomers: Welkom Doei!
Voor de rest die het nodig heeft: OK dan! Kusje Bloos! Wow! Ja Go jij! Go jij! ROFL Hamer Duivel Lips are sealed Huilen van het lachen Nagelbijten / Gniffelen No Cheer Ach gut Knipoog

Ik las nog net iets mee over hoe lang je al aan paardrijden doet?
Euhm... ben kort na mijn 14e verjaardag begonnen en rij dus onderhand alweer ruim 15 jaar.
Geen pauzes gehad ivm jongens: ze namen maar voor lief dat het (verzorg)paard met stip op 1 stond en zij niet Duivel
Eerst een jaar bij iemand privé gereden, toen overgestapt naar een manege. Daar een jaar of 7-8 gereden en via de manege-eigenaresse aan mijn verzorgpaard Pepper gekomen (stond daar in pension). Nadat ik een beetje aan mijn top zat in de manegelessen de kans gegrepen om met Zorba (en later ook Barkley) van een pensionklant te rijden en les te krijgen van een andere pensionklant.
In het najaar van 2000 een Tinkerveulen gekocht van goede vrienden van me en die nog 2 jaar in de opfok 'gegooid'. Toen Fayette 3 jaar oud was ben ik gestopt met Pepper (maar wel in goede handen achter gelaten Ja ) en ook gestopt met het rijden van Zorba en Barkley. Zorba was ondertussen ook al aardig op leeftijd (iets van 22 ofzo). Sindsdien eigenlijk voornamelijk alleen maar met mijn Flettekind gereden Lachen
Op mijn 24e (in 2002) 'verkerings' gekregen met mijn huidige vriend (die liet zich niet afschrikken door mijn paardenvirus Haha!). In 2004 gaan samenwonen in Duitsland waar Fayette gezelschap kreeg van onze Shet Hercules. En sind voorjaar 2006 is onze paardenbestand nog uitgebreid met Dunla, de dochter van Fayette Lovers

Vanavond weer eens een poging doen om eens wat mensen in de kantine te vinden op de rijvereniging hier in de buurt. Misschien dat we meer kans hebben bij de dressuurlessen dan bij de menlessen die normaal gesproken op woensdag zouden moeten zijn Nagelbijten / Gniffelen
Luxe van een binnenbak op korte afstand (15 minuutjes met de trailer) lijkt me in de winter toch wel fijn Bloos

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 13:33

welkom heleen leuk dat je ook hier komt meekletsen Haha!
ook natuurlijk voor de andere nieuwkomers

ik heb weinig tijd gehad om bij te lezen Bloos
vanmiddag heb ik weer springles
ik ga het met mijn stockzadel proberen Knipoog
ik wil wel eens weten hoe dat gaat
moet lukken een kennis van mijn doet er alles mee dus ik heb er alle vertrouwen in Knipoog
iedereen een fijne dag vandaag

harlekijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 14:16

tinkert_tje schreef:
welkom heleen leuk dat je ook hier komt meekletsen Haha!
ook natuurlijk voor de andere nieuwkomers

ik heb weinig tijd gehad om bij te lezen Bloos
vanmiddag heb ik weer springles
ik ga het met mijn stockzadel proberen Knipoog
ik wil wel eens weten hoe dat gaat
moet lukken een kennis van mijn doet er alles mee dus ik heb er alle vertrouwen in Knipoog
iedereen een fijne dag vandaag

Hé troesie,alles goed daar,nog zieken thuis of alles weer opgelapt.

harlekijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 14:21

Nou vandaag weer een ritje over het strand gemaakt,tjee zeg ik heb een koudbloed maar ik had vandaag een bommentje onder mijn kont,maar ja ook weer eens gevoelt het het is om op plaats te gaan springen omdat ze telkens weg wilde rennen en dit niet mocht,dus ja wat doe je dan als tinker,dan ga je lekker springen leuk hoor als je stil staat zo kom je toch beetje bij beetje springend vooruit

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 15:32

ben weer terug uit school, maar moet eigenlijk meteen weer door.

Ik wou jullie alleen even melden dat het zadel meegaat naar de Hk, dus das wel goed nieuws voor degene die interesse hadden!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 15:37

zo alles bij gelezen hen heb nu 9 postit papiertjes naast me om niets te vergeten Haha! Clown

maar eh ik heb super nieuws
Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! sil hoeft niet gecastereerd te worden Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

vandaag de dierenarts geweest en die zei dat het weinig kwaad kon en dat kanker zeer zelden bij paarden voorkwam dus mijn dag kan niet stuk Haha!
en gister de verzekerings man weer geweest en de beste man vond sil er super uit zien (beter dan het gros paarden wat ie tegen komt) dus sil is weer voor een jaar goed gekeurd Haha!

dus maar n even de reacties op jullie texten van de afgelopen 25 pagina's (excuus als ik wat vergeet of iets verkeerds neer zet Haha! )

eerst welkom aan alle nieuwe mensen

@ chubby wat naar van chivas ik hoop dat ie er snel weer van geneest en dat het niet uit de klauwen loopt
wat gaaf dat ie met het touw in zijn mond trots rond loopt (sil mag dat niet anders word ie vervelend en vernielt hij mijn halster touwen en teugels Clown )
trouwens ook gave foto's vooral die punker pic en die spring van chivas die bonte gemaakt heeft

@ bonte ik blijf me er steeds weer over verbazen dat je van de mooie plaatjes schiet ook weer die van chivas zijn weer super geworden
(mischien ook eens een dagje sil voor de lens ???? en mijn kleine pupie)

@ guppekop wat iritant van zo'n z muts persoonlijk walg ik van dat soort lui (heb al meerdere keren aanvaringen gehad met dat soort lui)
en ik ben 23 en heb sil gekocht toen ik 19 was hij is mijn eerste eigen en zal ook pas gaan als ie echt niet meer kan (verkopen zal ik nooit gezien hij meer betekend dan zomaar mijn paard)

@ sita was wel een mooie actie om zo'n muts op dr plaats te zetten (ik had er wel bij willen zijn)
ik heb ooit op de manege ook eens perongeluk een pervecte sliding stop gemaakt met een haflinger, na 3 keer proberen ging hij als het boekje mijn instructrise was helemaal onder de indruk (is me daarna nooit meer gelukt Clown )
en ik rij ook gewoon met rijbroek sokken erover en chaps daar nog weer over is lekker warm en waterdicht Haha!
en sucses met je kennsmaking (als die al niet geweest is) ga het niet tezwaar in zien anders kun je het onbewust nog op het verkeerde aansturen
was trouwens wel schrikken met de oude man goed dat ie weer ok was

@ ik ben marije wat jammer dat het met het brommer gebeuren verkeerd liep, gelukkig dat het goed is afgelopen

@ lordj mooie foto's zeg Haha!
wat vervelend voor je vriendin en dr zogenaamde goedde vrienden maar toch wel lachen om zatte lui te zien al je nuchter bent he, ze kunnen de gekste dingen uithalen Haha!

@ pradaatje vervelend het angstige gedrag sil doet dat ook wel het ene moment de rust him zelf en het andere de angstige miep
trouwens apart hoofdstel wel leuk met die steentjes alleen de kleur is niet wat voor mij Haha!
wat ergelijk van de mok en de leugens over je paardje gelukkig heeft ze het nu beter

@ grrr iritant dat je paardje steeds onsnapt ik hoop dat je een oplosseng vind
ben benieuwd naar wat je gaat doen een eigen veulen is wel mooier maar als je een klik hebt met de andere waarom die er niet bij (als de kreupel heid verder niet iets ernstigs is)
het voordeel van 3 paarden is er zal er nooit 1 alleen op stal/in het land staan als een gaat rijden en een kan gaan mennen en de ander er onderzadel bij lijkt me echt super
ben echt benieuwd naar wat je gaat doen en naar eventuele foto's

@ silas lekker varkentje heb je ach als ie maar plezier had of niet Haha!
touwens ik had de zelfde planning als jou alleen heeft mijn beest geen ingedaalde ballen Verdrietig

@ window wat was je beesie braaf met jezusje zeg echt lief Haha! Haha!

@ bianca wondroos aan je voet erg pijnlijk en hinderend lijkt me het maar ben toch blij dat het god gaat met je verzorger gelukkig dat ze er is anders was het een stuk moeilijker met je paardje

@ chevo ook weer een mooie foto raarpaard is een erg mooie pic precies op het goede moment gemaakt Haha!

@ teuntje111 gave shet een echte mini kato Haha! ook een mooei keus kato x drum ben benieuwd naar het resultaat
je hebt trouwens wel echte lekkere slobber smeerkezen Haha!

@ x_lady_x wat jammer van tinka zeg

@ ziggy_janet wat vervelend dat jou vrienden je ook hebben laten zitten is nooit leuk dat ze je op het laatste moment hebben laten zitten
maar toch goed te horen dat ziggy zo enorm aan je gehecht is toch wel erg lief

zo dat was de laatste Haha!

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 15:41

Super dat hij niet gecastreerd hoeft te worden, dat is weer een grote opluchting, en ook nog lekker voor een jaar goedgekeurd je kan er weer tegenaan!

Mja en om zatte lui lachten is meer dan amusant!

En nu gaat ik echt haha,,

DoeiiDoeii!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 15:44

idd ik ben er echt blij mee Haha!

zatte lui moet je eingelijk een camera mee nemen dan kun je alles zo weer terug zien Haha!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 15:59

ik lees mee hoor Haha! reageer alleen niet vaak Bloos

ik las wat over hoelang al rijden...

pas geboren lag ik al op een paardenrug (en dat was Cardinal, een REUS van een springpaard Nagelbijten / Gniffelen ) want moederlief is paardengek...

eerste pony met 3 gekregen (Tina, welsh A, ook 3 jaar)
Tina was wel leuk en eigenlijk een ontzettende lieverd, maar ze was bruin... en ik wilde een schimmel en dus deed ik niet veel met Tina Nagelbijten / Gniffelen Bloos
Toen Tina alle palen uit de grond begon te schuren, is ze verkocht en in de plaats kwam een andere pony:
Suzy, schimmel Pling
probleem bij deze pony: rotkarakter en absoluuuuut geen kindervriend, dus na wat happen en trappen was ook daar de liefde over...
Inmiddels zat ik wel sinds m'n 6de op rijles!
Pony ging weg en ik kreeg geen nieuwe (hoe zou dat toch komen...)
Toen ik een jaar of 10-11 was, had ik een shetlander op de kop getikt. Gratis gekregen KusjeD kon ik aan de hand van 39-jarige Puce bewijzen dat ik voor een pony wilde en kon zorgen Knipoog
dat ging goed en voor m'n 12de verjaardag kreeg ik een haflinger, Puce ging weer terug naar waar hij vandaan kwam want dat waren kennissen met veel paarden en die hadden een kleinkind op de goeie leeftijd
Mozart was mijn grote ponyvriend, 2 handen op 1 buik waren we.
In die tijd ben ik toen gestopt met rijlessen.
Mozart werd te klein (of beter ik te rgoot) en bovendien kreeg hij steeds meer pijn als hij op harde ondergrond moest bewegen, ijzers hielden niet meer,...(als jong paard serieus hoefbevangen geweest)
Toen kondigde de eerste tinker (Tinkerbell) zich aan. Mozart is naar een nieuwe thuis gegaan waar hij gewoon op de wei mocht lopen. Die mensen hadden 2 gehandicapte kindjes die niet konden rijden (1tje autistisch en ook lichamelijk gehandicapt, 1tje down-syndroom en blind/doof) maar waarvoor het contact met het paard gewoon super was.

Ook al zo'n 16 jaar te paard dus Haha! (ik reken bewust vanaf het moment dat ik rijles nam, daarvoor is echt het spreken niet waard Knipoog)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:03

@ frenia je bent dus 22 en ik was zwaar onder de indruk dat ik jonger dan je was uberhaupt een van de jongeren was in het TI forum maar dat valt dus reuze mee

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:55

jep 22,5 om precies te zijn Tong uitsteken
hoe ik overkom op mensen weet ik niet, al denk ik wel dat de meesten mij jonger inschatten dan 22 in het echt Nagelbijten / Gniffelen
(en ik denk dan positief, tegen de tijd dat ik er 50 ben zie ik er misschien nog uit als iemand van 30 Vingers aflikken )

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:59

Haha!

ik word altijd op verschillende leeftijden geschat van 30 tot 17 Bloos
terwijl ik 23 eind juni alweer 24 pff ben Verward

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:15

frenia schreef:
jep 22,5 om precies te zijn Tong uitsteken
hoe ik overkom op mensen weet ik niet, al denk ik wel dat de meesten mij jonger inschatten dan 22 in het echt Nagelbijten / Gniffelen
(en ik denk dan positief, tegen de tijd dat ik er 50 ben zie ik er misschien nog uit als iemand van 30 Vingers aflikken )

Dat dacht ik dus ook altijd Nagelbijten / Gniffelen
Vroeger werd ik ook altijd jonger geschat dan ik was. Vooral vanwege mijn lengte... tja, kan er ook weinig aan doen dat ik vrij klein ben gebleven Haha! Ben je 22 denken ze dat je 18 bent ofzo.
Maar goed, tot een half jaar geleden een stagaire op onze afdeling de zeer grote fout maakte door te denken dat ik al 35 was Boos! (terwijl ik nog net geen 29 was Tong uitsteken ).
Jullie zullen er vast wel begrip voor hebben dat die lieve jongen de rest van zijn tijd dat hier heeft moeten aanhoren Extreme duivel en hij zijn stage voortijdig heeft afgebroken Schijnheilig begint toch wel op te vallen.. hij was namelijk de 2e stagaire binnen een jaar die het niet volhield bij ons op kantoor... en we zijn juist zo lief Clown

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:53

frenia: Ik had ook verwacht dat je veel ouder als mij zou zijn.
rommulus: wat goed dat sil niet gecastreerd hoeft te worden. En hij is weer voor een tijdje door de keuring heen.
harlekijn: ik snap nog steeds niet dat sommige mensen denken dat tinkers suf en sloom zijn, want dat zijn ze absoluut niet

Ik ga zo eerst even naar Ziggy, even knuffelen, longeren en voeren. Moet zo ook nog leren, bleh, heb ik helemaal geen zin in. Ik heb morgen een toets over operatie assistente, best lastig.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 18:10

voelt zich gevleid Haha! (bedenkt zich net: op m'n werk hadden ze mij ook allemaal ouder geschat en ze waren echt heel benauwd toen bleek dat ik pas 22 ben, velen hebben kinderen die ouder zijn dan ik Nagelbijten / Gniffelen en dat hadden ze écht niet verwacht)
op mijn leeftijd vind je het nog leuk om ouder te worden geschat Haha!
maar da's dus ene uitzondeirng, meeste mensen schatten me jonger in t echt

flettie: ben ik even blij dat ik niet bij jou werk Bloos!
Tong uitsteken

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 18:24

Goedenmiddag.. Pfoei.. Wat een dag zeg! Bereid je maar voor op een behoorlijke lap tekst! Tong uitsteken

Wat goed dat Sil niet gecastreerd moet worden! Super! Jij zal blij zijn! Haha!

Verder ist hier niet druk geweest zie ik!

Nou nu komt het hoor.. Vork

Vanmorgen naar de paardjes gegaan.. Daar een vrolijke maar toch wat akelige Amy uit de stal gehaald. Ze liep wat wijdbeens.. Ik denk nou kan he..
Dus ik poetsen.. Zie ik ineens een mega uier! Bloos! Ik denk van wat is dat nou weer.. Ik voelen, wel warm, maar ik mocht er gewoon aankomen.. Even aangekeken. Maar ik vertrouwde het niet.

Toen kwam Miranda haar westernzadel op Amy passen. Dat doet ze weg, en ze moet even kijken of het evt. op een Tinker paste voor een geintresseerde.. Nou het zat als gegoten! We schrokken er zelf van. Dus als die ander geen intresse meer had ga ik dat zadel wrs overnemen, na er een aantal keer op gereden te hebben.
Haar nog laten kijken.. Die dacht ook een uierontsteking..

Hotze gebeld.. Die dacht hetzelfde, maar dan in mindere status omdat ik er gewoon aan mocht komen. Nou.. Even overlegd met iemand op stal. Heb ik toch maar de DA gebeld.. Die kwam pas om half 4.. En het was nog maar 12 uur ofzo..

Ondertussen mijn zadels en hoofdstellen gevet en de boxen gemest.. Femke nog lesgegeven met Anja en Marsepein. En toen kwam de DA..
Han, ik had hem nog nooit gehad. Maar aardige vent wel. Zit ook in het team van van de Vijver..
Nou, koorts had ze niet.. Dus hij zei het is iets hormonaals. Hij dacht dat ze misschien drachtig was.. (Van Gio of Tibbe toen) Maar ik zei dat ze hengstig was geweest. Dus hij voelen.. Hij zei dat ie wel wat voelde.. Bloos! Nou echt, de grond zakte onder me voeten weg!
Scan erbij gepakt, godzijdank ze was leeg! Dus hij dacht dat het te maken had met de hengstigheid van vorige week omdat ie natuurlijk superheftig was..

Nou.. verder niks aan gedaan.. maar god was schrok ik toen hij zei dat hij wat voelde zeg!
Ik moet het eveen aankijken omdat het toch een begin kan zijn van uierontsteking..

Nou hehe, dat was een verhaal! Knipoog