Geef haar de tijd. Importeren is niet niks voor een paard. Ze maken zoveel mee in zo'n korte tijd. Ik heb Storm nu bijna 3 jaar. En dit jaar is voor het eerst dat hij nu al redelijk in z'n zomer vacht zit. De da zei toen dat dat wel 2 tot 3 jaar kon duren voor zijn vacht weer optimaal is. En dat lijkt nu echt goed te komen. Met veel geduld, liefde en veel energie gaat het vast goed komen. Bij Storm duurde het 2jr voor ik echt durfde te zeggen dat ik hem volledig vertrouwde en met hem kon lezen en schrijven. En geloof me, je geduld wordt zeker beloont. Ik geloofde nooit in "de klik"met een paard. Maar het is echt zo. Ik kan nu heel trots zeggen dat ook ik "de echte klik" met Storm heb. Een maatje voor het leven.
Hannah, gefeliciteerd met je 2e baan, hahaa. Goed bezig.
En Apollo.......tja.......geweldig.....ben een echte fan.
Tijd hebben we gelukkig heel veel. Nu ze goed voeten geeft zijn er geen dingen die dringend moeten.
Ik vroeg het me gewoon af.
Nu heb ik vandaag ontdekt dat het waarschijnlijk ook voor een groot deel bij mij ligt.. ik heb me bij mijn vorige paarsld eigen gemaakt me erg dominant op te stellen en altijd met grote gebaren te bewegen. . (Die had nogal een plaat voor zijn kop ) Vanmorgen heel bewust dit wat minder geprobeerd te doen en zowaar.. Ze durfde gelijk bij me te komen.
J_E
Geplaatst: 13-05-16 15:37
Aranka is niet geimporteerd maar was wel een geval apart. Dat heeft zeker een jaar geduurd voordat ze helemaal op haar gemak was en andere mensen ook ging vertrouwen. Nu staat ze te bedelen om knuffels, ook van vreemden, in t begin stond ze in het verste hoekje. Kost tijd, maar komt vast helemaal goed!
Mijn leermeester en vader van mijn Cas Jolly, de hengst van mijn moeder. Gisteren mocht ik met hem lessen omdat de bwp die ik normaal rijdt mankt.. merries in de piste geen probleem hoor, tophengst!
J_E
Geplaatst: 13-05-16 21:40
Oh Jolly is zo mooi! Top dat het zo goed ging! Hoe groot is hij?
Vanavond heeft mijn eerste bijrijder op Gi gereden. Ging super, lekker bos in, blij mee!
Ik heb ook gevonden waar t schudden van aranka vandaan komt. Ik zadelde haar los in de wei op. Op het moment dat het zadel dr rug raakte begon ze. Vrij heftig ook. Naar gezicht. T zadel raakt echter de zwakke plaats niet. Het lijkt dat ze bij de gedachte al begint zeg maar. Maar eens tijdje met mn andere zadel rijden, kijken of het helpt. Nu ik het paste deed ze het ook, maar misschien eerst ervaren dat het anders is. Lastig he.
Ik heb nu een 2e baan! Ben aangenomen bij de Jumper. Een 0 uren contract maar begin dinsdag en ben meteen 2 weken volgeboekt net beide banen zaterdag over een week is het doedag dan zijn er allemaak dingen te doen daar dus dan wordt het druk en vast ook gezellig ben heel benieuwd
Wat vinden jullie. Wat voor gewicht ongeveer zou aranka goed kunnen dragen? Ze is 1.50m ongeveer. Er is iemand langs geweest die haar wil rijden, maar ik twijfel een beetje