[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:53

Leonoor schreef:
Vind het helemaal zo verkeerd nog niet Andrea! Inderdaad duidelijk spanning van jullie allebei, maar zitten toch erg mooie stukken tussen, gaat helemaal goed komen!

Ja ontspanning als ik loslaat, en hij daardoor zn bitje niet aanneemt.

ach we hebben een lijst van minimaal tien punten waar we nog aan moeten werken voor het b waardig is hoor _O- voor de proeven 158 en 168, volgende x gaan we voor de 169 punten zei ik al _O-

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 00:25

Jayney is lekker vies, maar ja daar zijn het weidepaardjes voor :D

Zie veel aangeboden leuke tinkers voorbij komen :)

Caily ook lekker aan de jump. En die laatste foto ken ik ook al te goed.
Van het voorjaar maar weer even ermee starten.

Andrea, leuk filmpje. Ach beetje karakter is niet weg hoor, bij een mens trouwens ook niet.

Lees ook wat over bitjes. Ik heb een dikke simpele enkelgebroken bitje of soms geen bit.

Luna d'r manen krijgen een leuke lengte. Vrees dat het bij Grace stil staat op (langste punt 70 cm). Maar ach zo is ze ook mooi!

Verhaarperikelen... Heb er nog geen last van. Ik hoor veel over de furminator. Misschien is het ook wat voor Grace van het voorjaar...dan zit ik vaak zelf meer onder haar vacht.

Juliekuh, ja sommige weggebruikers...weet er alles van.

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 00:55

Oh wat een mooi pupje!!! Hoe doet hij/zij het? Wij zijn zelf ook in gesprek met een fokker, hopen dat het iets wordt maar dan horen jullie het wel. Katten ik vind ze zo leuk, maar kan alleen tegen ze kletsen. Ben behoorlijk allergisch voor ze als ik ze aanraak, onze katten weten dat gelukkig dus ze kletsen vrolijk terug. Kan ook niet zeggen dat ik een honden of kattenmens ben. Ik ben meer een dierenmens, mijn beestenstape loopt zo uiteen :P

Andrea was ik toch helemaal vergeten om iets te zeggen over je wedstrijd, sorry. Het filmpje zag er toch goed uit hoor. Inderdaad wat spanning, maar dat is toch ook logisch voor de eerste keer. Komt zeker goed met jullie

Tinkerplein, Kaat was op zoek naar een dekje. Ik naar een rood halster. Dekjes mag ik niet kopen, ik heb al zo'n stapel liggen van mijn vorige paard. Ik mag dat dus van mezelf pas doen als we echt aan het rijden zijn. Wat een leuke merrie trouwens, wie is het?

Jorretje gefeliciteerd met je schoonkindje

Jess, ik ben benieuwd naar je sneeuwfoto's, jullie zijn altijd zo'n fotogeniek stel!

Lotte, alles goed hoor hier. Ben wel hard op zoek naar een nieuwe baan, want blijkbaar versturen mensen geen post in januari en februari. Ik werk via randstad en heb nou al 2 weken niet kunnen werken, maar ja geen werk is geen geld. Wat een leuke springfoto's van jou en Caily, die laatste is echt geniaal en hele goede timing van de fotograaf

Brave Tirza, zo te horen al helemaal bomproof!

Klinkt als een heerlijk dagje, Leonoor.

Voor Cait heb ik een Aurigan-bit. Ik kon hem een bepaalde tijd uitproberen en aangezien ik niet wist of Cait een bit aan wou nemen heb ik dat dus gedaan. Ze reageerde er zo goed op dat ik hem heb gehouden. :o

Cait verhaart echt heel veel, ondanks haar deken. Ik heb er een hondenkam voor, lijkt op een zweetmes maar dan van metaal met kleine tandjes. Tot nu toe gaat het met die altijd heel makkelijk om de losse haren er goed uit te krijgen.

Vandaag weer veel te lang in de kantine blijven hangen op stal :D, veel te gezellig. Ik wou dat ze kamers verhuurde

Jess_vH

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 02:49

Toen ik nog op een manege stond met mijn kwpn-er kon ik er ook zo van genieten wanneer het gezellig was in de kantine.

Anderzijds heb ik nu de rust en ben ik eigenlijk eigen baas (behalve dan dat ik niets hoef te doen dan te poetsen, knuffelen en haar te bewegen ).

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 03:03

Omdat ik natuurlijk gigantisch veel te doen heb tijdens de nachtdienst...

Ik heb enkele foto's gehad. De rest krijg ik nog.

Snowqueen <3
Afbeelding

Het was een beetje koud :brr:
Afbeelding

En toen kwam ik erachter dat ik nog moest aansingelen (Bij Grace lukt het nooit in 1x..ballonnetje)
Afbeelding

Wat is ze weer lief he, mijn sneeuwschuivertje
Afbeelding

Mevrouw haar geduld is op...
Afbeelding

En vrees dat het van de week weer zooooo koud wordt... :brr:

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 09:10

nou brrr, hou die kou maar, geen zin in! mooie foto's!

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:50

mooie foto's Jess.. knappe Gracey..

Lekker bezig geweest Leonoor... ik denk dat ik hier ook voor zo'n bitje ga hoor.. lag bij mijn vorige merrie ook altijd perfect. Al rade mijn paardentandarts juist een fijn stangetje aan bij tinkers gezien de ruimte die ze hebben.... dusjaaa ik ga gewoon wat uitproberen..
Bengaaltjes altijd hele leuke en speelse katten... had er graag zo'n exemplaar bij gewild hier, dan wel de sneeuw variant gezien ze hier allemaal licht zijn ;) hahaha
De poezen zijn nog niet krols hoor...

Andrea, straks als jullie wat vaker op pad zijn geweest, is het allemaal niet zo spannend meer. Dan komt de rust vanzelf en lopen jullie als een trein :D

Miggs die op de stoute tour was... oo oo oo.. niet goed, hopelijk voelt je bijrijder zich zelf weer goed.

mooie Luna, viel mij ook al op dat ze een dik pak manen heeft gekregen. mooi hoor!

Lot, probeer wat langere benen te maken en meer op je kont te gaan zitten dus je zwaar maken. Ik ben zelf western aangeleerd en heb altijd moeite gehouden met recht op zitten. kreeg ik ook altijd als puntje te horen hoor als ik op wedstrijd ging, dat ik te ontspannen zat hahaha :P

mooie merrie Carolien... Is het er een van jullie zelf?
Deense doggen... vind ze zo geweldig... maar te groot voor mijn huisje hahaha

het regent niet.. dus ik ga meneertje eens van stal halen...
oo jaaa ik heb een zadel gekocht hoor, moet helaas nog twee a drie weken wachten, maar we gaan het zien... Heb hem toch pas in April nodig :D

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:14

Ik hield me in mijn bengalenperiode juist bezig met sneeuwtjes, voorkeur Mink of Sepia, heerlijk! Mijn poes is wel krols ;)

Stangetje of ongebroken trens? Stangetje mag ik sowieso niet mee starten (ja met trens erbij), dus die laat ik achterwege. En een ongebroken trens vind ik af en toe te log. Correctiebit heb ik wel weer goede ervaringen mee :j

Vanochtend half 9 was ik al bij Ailin :O Lekker gereden, beetje basis. Morgen dagje rust voor hem en dan donderdag weer. Eerst nog even scheerapparaat over borst en hals.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:49

Hallo dames ,
ben ook weer met de voetjes op de grond.
4 dagen Fuerteventura gehad en nu al 2 dagen( en nog geen eind in zicht ! ) aan het wassen ( hahahah ) dat krijg je ervan als je een paar dagen vakantie hebt gehad !

Ik zal op mijn gemakje alle 17 bladzijden bij gaan lezen , maar ben bang dat het wel even duurt.
Erg druk hier thuis en op de boerderij.
Vanmiddag niet 1 kind , maar 2 kinderen op paardrijles !
Leuk hoor als je kinderen je hobby ook leuk vinden !

BLEEEEHHH , hier sneeuwt het geregeld incl. hagel , natte sneeuw en regen ....

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:03

ik ga straks als het goed is even rijden! :D

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:41

Bah,hier hagel en sneeuw :brr: :brr: :brr:

Faye,de merrie is onze Bo.
Nica
(mijn dochter)heeft momenteel erg weinig tijd,school,vriendje,vriedndinnetjes,chillen etc,dus ik twijfel of Bo de verkoop ingaat.
Eigenlijk hangt het van Bert af,als hij het mennen weer op wil pakken,kan dat prima met Bo,ze is beleerd voor de kar.

En toen ik nog een klein Carolientje was,liet ik altijd de Duitse dog van mijn buurmeisje uit,vanaf dat moment heb ik altijd geroepen;Later,als ik groooot ben! _/-\o_ Tsja,nu lopen er drie......

Jess,wat is Grace toch knap!

Veel plezier Karlijn,volgens mij is dat al een tijdje geleden dat je gereden hebt?

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:05

De molenhoek: Tirza is idd 10,5m ongeveer (ze is van 25 maart). Wat gaat de tijd toch snel...
Hier foto'tje van haar, wel gsm kwaliteit...
Afbeelding

Mooie foto's van Luna! ziet er goed uit :)

Ooh wat een leuk hoofdstel van Grace!!

Wat die bitten betreft, ik heb hier 2paar dubbel gebroken watertrensjes liggen maar die gebruik ik niet voor de tinkjes.
Wat ik wel voor hen gebruik is een enkel gebroken bustrens en een enkel gebroken D-trens ofzoiets.
Sissy wordt altijd bitloos gereden.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 15:26

@ tinkerplein.. het was zeker lang geleden.. het was een drama helaas!! Ik ga nu even slapen, dan vertel ik even hoe en wat :(

@Juliekeuh.. tien en een halve meter? ;) (wat moet het zijn? 1,50 of 1,05?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 15:39

Eindelijk de foto gevonden die word uitvergroot:
Afbeelding

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:18

Super foto Mira :D

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 19:37

@Diaz, 10,5m (maanden) xD

Leuke foto Mira!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:37

gaaf! knap ook op 1 been :D

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:55

Prachtige foto.
Sterkte Diaz.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 21:10

pfff heel deel getypt... druk ik op kruisje ipv streepje whaha :+ kluns..

ajaa poging twee.

Leo. Ik zou echt graag nog een rosetted seal lynx willen hebben... vind het vooral geweldig als ze zo'n prachtige goude glitter gloed over hun vachtje hebben.. :D bling bling...
al moet ik toegeven dat ik de niet erkende variant in cinamon of de langharige variant de Cashmere ook wel erg knap vind :9
maar die lichte kleur van de sneeuwbengaal past hier meer bij de rest haha ;)

Ik meen dat ze bedoelde een echte stang. Puur omdat dit rustige in de mond ligt dan de gebroken bitjes.
ik ga gewoon even kijken hoe of wat en in april komt ze toch weer Denz bekijken of alles wat rustiger is geworden in z'n mond en dan zou ze gelijk kijken welk bitje voor hem lekker ligt en dan nog hopen dat hij daar fijn op reageerd natuurlijk haha :o

Carolien, ze ziet er leuk uit zeg!! bij twijfel er dan toch nog maar eens goed overnadenken of je het wel moet doen... moeilijk he :j
haha geweldig van je hondjes... ik had dat met onze poezels... er moesten gewoon Ragdolls komen... en tadaahhh die zijn er ook...
Het liefste zou ik er een Australian Shepard red merle langstaart, bij willen hebben maar dat is met mijn baan niet te doen met uitlaten en trainen etc.
wie weet in de toekomst..

Chantal!!! daar is ze weer.. ik miste je al!

Karlijn hoe was het rijden??
leuke foto van Amigo!! ik ben alleen ook zijn been kwijt haha..

Mijn zadel wordt deze week al verzonden!! jeeej.... *\o/* nu nog een singel en beugels erbij bestellen en dan kunnen we straks direct aan de gang!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 21:12

Faye, de sneeuwtjes hebben geen goudglitter, maar een zilverglitter :+ Heb hier 2 cashmeres rondlopen, 1 sneeuw en 1 black tabby.

Kan me niet voorstellen dat een stang rustiger ligt dan een ongebroken trens. Nadeel van een stang vind ik toch wel de hefboomwerking en vooral met jonge groene paarden totaal onnodig.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 21:16

Ht is natuurlijk wel zo dat een stang wat stevigheid heeft doordat het niet kan draaien aan het hoofdstel en een kinketting heeft. Maar ik ben het wel met je eens dat het zeker voor jonge paarden meer kwaad doet dan goed. Ik heb een haflinger gereden die van jongs af een aan kimblewick bit in heeft gehad omdat hij sterk zou zijn (bit dat Cindy van Kiara ook veel gebruikt), en dan wel gewoon "engels" met je teugels omgaan, heeft heel wat voeten in aarde gehad voordat hij gewoon op een trensje kon lopen.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 21:20

jaaa dat is wat zij er van vond... ik neem het ook maar aan hahaha... zelf buitenom de westernpaardjes die ik heb gereden bij mijn eigen paarden nooit een stang gebruikt... reden...? zou het niet weten... vond de gebroken bitjes goed genoeg...

Goud glitter bestaat wel degelijk misschien dat iedereen zijn eigen benaming heeft ;)

Afbeelding

ik krijg vast je cashmeres nog te zien van het voorjaar haha...

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 21:22

Ja maar een ongebroken trens kan in principe ook niet draaien en als het goed is qua dikte en breedte, ligt dit uiterst stabiel in de mond, helemaal met een Engels hoofdstel met neus + sperriem.
De ongebroken trens hebben we vroeger wel eens bij Baggio gebruikt (tenminste Ilona), zowel RVS als rubber, deed hij het best aardig op.
Maar ik mis bij RVS in het algemeen de reactie op het zoetige in het bit, wat bij aurigan en argentaan meer aanwezig is. Ik hoef ook geen liters schuim, maar zo'n mooi randje rond de lippen vind ik wel een goed teken.
Maar goed, heel simpel gezegd, is het vaak een kwestie van testen en voelen.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 21:24

dat gaan we maar gewoon doen... we zullen zien wat voor hem het beste werkt... :)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 21:25

Mag ik een gokje doen? hahahaha