[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:06

Ach heb je tenminste ruime keus! *D

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:28

karlijn super goed van je en wat een verschil!!

vraagje waarom heb je alex en abel vroeger weggedaan?

VandeMol

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:48

Staat in haar profiel , wegens emigratie !

Zo heb ik ook mijn eerste merrie moeten verkopen , heb nu wel Kyan daar weer uit ( al is ze daar de oma van ! )

Leonoor , thanks !

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:49

nou nou lepel ik had dat niet gelezen .
je hoeft niet zo een uitroepteken erachter te zetten was een normale vraag en wist niet dat het in haar profiel stond.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:55

Oh , sorry , had ik helemaal niet zo bedoeld , hahahahhaha
Ben nogal los met de uitroeptekens , sorry , sorry ,........

Ik had toevallig haar profiel gelezen en had het onthouden , omdat ikzelf ook geëmigreerd ben geweest...

Nogmaals sorry , is totaal verkeerd bij je aangekomen .....

Zal er beter op letten voortaan ...... ;)

Leonoor , je hebt nog een vervolg-email :P

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:05

Je hebt een mail terug :+

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:20

lepel :hahaha
heb ook zon colega die graag met uitroeptekens werd en nooit zo bedoeld.
weet ik dat bij jou ook haha

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:46

Wauw karlijn, wat ben je afgevallen, super!
Wat leuk dat al mensen hebben opgemerkt dat ik een andere ava heb. Mijn poezebeest :D
Wat jammer dat de vosbonte niet doorgaat. ik vind het juist wel mooi als ze schimmel kleuren. Vooral bij de wat zwaardere paarden. Krijg je echte sprookjespaarden van. :D

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:10

haha , maar ik heb al een spierwit sprookjes paard lopen !!!
En een zwartbonte , dus nu op zoek naar de voskleur !

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:10

Fijn dat het zo afloopt Karlijn,maar ga je Diaz nou wel of niet verhuizen dan?Je bent echt wel veel afgevallen hoor!Knap,vond je dat ook moeilijk?Ben nu zelf ruim een jaar gestopt met roken,maar ik vind het soms nog steeds moeilijk hoor! :j

Ik hoop dat de tandarts geholpen heeft bij Tinky maar ik denk dat je zeker verschil zult merken

Lepel,ik ben benieuwd naar het resultaat van je zoektocht........

Vanmiddag is hier de ostheopaat voor Mel geweest,gelukkig heeft ze maar 1 behandeling nodig,ze zat vast in haar hals en is gekraakt(brrrrr,kreeg er kippenvel van)maar ze vond het heerlijk,zeker de uitgebreide massage daarna.Helemaal ontspannen en nu maar hopen dat het ja knikken met haar hoofd nu ook afgelopen is(Volgens kabouter Plop wel)

Ga nu dochter Odjus maar eens lekker poetsen en invlechten,tot vanaaf!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:22

Jackytje schreef:
Tinkers geweest is, en dat de meeste van de eigenaars met een Passao bit rijden. Wat denken jullie?

Ik denk dat dat niet zo is. Ga maar eens hier op bokt vragen bij Tinkereigenaren met wat voor bit ze rijden, ik denk dat er maar enkele zullen zijn die met zo'n zwaar bit rijden. Op een paar hengstenhouders na weet ik zo maar een iemand hier op bokt die er naar mijn idee een vrij zwaar bit in heeft hangen. Ik rij bitloos, inmiddels met vijf Tinkers gedaan. Verder op stal ook gewoon trensjes hoor :j Een zwaarder bit lost het probleem niet op. Misschien stopt Tinky dan wel, maar niet omdat ze zo braaf is, maar vooral omdat het haar anders pijn doet :o

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:34

ik snap dat het haar denkwijze is alleen vind ik dat je eerst de knopjes erop moet zetten. Natuurlijk af een toe voor de lol erop zonder zadel, alleen wil ik gewoon eerst de knopjes erop en galopperen op hem. Ik ga nu proberen een compromis te sluiten met hedie, namelijk bitloos maar met zadel.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:39

Ik snap de eigenaresse eigenlijk wel. Nu zonder zadel een onafhankelijke zit creeren heb je laten zo onwijs veel plezier van. Echt leren zitten heb ik ook pas geleerd bij het rijden zonder zadel. Daarvoor kon ik in galop amper erboven blijven. Met Mel vind ik de galop ook moeilijk uitzitten, een paar keer ben ik zonder beugels aan het zadel op stap gegaan (gezien Mel zonder zadel niet zo leuk vindt/vond), en toen ging het ineens een stuk beter.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:43

Ja, bitloos is allemaal goed en wel, en het is niet dat ik tegen bitloos ben. Maar ik kan het niet uitproberen, en je kan je paard ook aardig pijn doen als je het bitloos hoofdstel verkeerd gebruikt. Dat zijn de redenen waarom men moeder dit niet wilt.. Maar goed, dat van dat passao bit is niet gezegd hé, ik weet niet hoe ze gaat zijn nu haar tanden gedaan geweest zijn, en wie weet lag het echt daaraan en is ze weer zoals vroeger :)

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:47

ik ga op klein buitenritje met vriendin !!! tot vanavond
heb ik vast veel weer te lezen hihi

morgen verhuizen !! heb best wel kriebels :D
komt ze dag en nacht buiten te staan en zeggen we de box vaarwel.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:49

goedemiddag allemaal!

pas een late reactie van mij,kom net van mijn werk.
de arts was er pas heel erg laat,en die uren daarvoor duren errug lang kan ik je zeggen.
maar uiteindelijk was het zover.ruana was eigenlijk heel erg braaf en heel erg geintereseerd wat er gebeurde.
de dierenarts is eerst haar rug gaan voelen ed.Hij vondt niet bepaald iets vreemds daaraan.Vervolgens werd het hele verhaal uit de doeken gedaan wat er geconstateerd was de afgelopen periode.van het struikelen,tot soms plotsklaps door de knieen gaan en even helemaal weg zijn voor een paar minuten.
De arts weet wel zeker dat het iets moet zijn in de hersenen,en dan kunnen het een aantal dingen zijn.maar het verhaal past het meeste bij narcolepsie.iets wat maar weinig voorkomt bij paarden en het kan ook haast niet getest worden.er mag absoluut niet meer gereden worden op haar.veel te gevaarlijk.
dit wordt flink overdenken voor mij.de arts zou nog met andere artsen overleggen en meer informatie doorsturen,maar haar toekomst is niet bepaald rooskleurig naar het laat aanzien.
een heel verhaal,en ben ook best wel geschrokken.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:57

ah sorry lieke, nu snap ik het.

wat lekker dat je zo genoten hebt van jullie ritje eva!

Fijn dat je jas toch nog aangekomen is Karlijn!

Wel jammer dat ze toch niet helemaal voldeed aan je eisen kwa kleur Lepel.

Fijn dat de tanden van jullie paardjes weer gedaan zijn jackytje :)
Ik ken verder niemand met een tinker die er zo'n zwaar bit in heeft hangen.

En, lekker gereden dribbelkont?

He wat erg Ellie... Slaapziekte noemen ze dat ook wel eens, of de vallende ziekte.
Sterkte..

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:00

tja t is niet helemaal zeker,maar de symtomen doen hem daar wel aan denken.ik heb begrepen dat ze dat ook niet makkelijk kunnen constateren.maar ik krijg nog meer informatie.
de arts zei wel dat het niet vaak voorkomt.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:16

Hallo mutsen :D

Heb net heeeeeeeerlijk gereden. ben van 13u tot 17u weggeweest.
Alleen op de heenweg naar het bos een drafje en 2x een galopje gedaan. daarna 3.5u alleen maar gestapt en gekletst met stalgenootje.
Was super gezellig, en de paarden hadden het super naar hun zin.
Echter mijn kont is dus wel stuk, of eigenlijk waar je kont overgaat in de bil/been, auwtjs, helemaal rood.
Niet meer zolang stappen dus :P

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:21

Haha, ik had ook altijd een verbrande kont na de manegelessen vroeger. Wij hadden dan een wielrennersbroek gekocht en die deden we onder onze paardrijbroek, echt handig! Geen verbrande billen meer :+ Of wat ook zo goddelijk is, een wolletje om je zadel, net een kussentje!

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:33

vanmiddag les gehad met Shadow ze was behoorlijk koppig en stijf van het losgooien van gister :o
Dus ging niet helemaal zoals gepland maar me instructrice zag wel vooruit gang in de M2 onderdelen!!
Morge even longeren met passoa-teugel, zaterdag haar laten staan en wassen en dan hoop ik dat we zondag een winstpuntje kunnen rijden zou echt heeel erg fijn zijn :o :o :D :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:42

Ik heb altijd een kussen onder m'n kont met m'n barefoot zadel, het is in mij ogen gewoon een kussen :D

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:48

ik heb ook geen last van opengeschuurde kont met mijn barefoot :)
Heb echt heerlijk genoten vandaag! Was pas om 14.30 thuis van werk, gelijk omgekleed en richting de paardjes.
Uiteindelijk besloten om toch een buitenritje te doen, alleen stap (de vorige keer dat ik ging met Bonny zonder de eigenaresse ging ze er vandoor). Dus samen met de eigenaresse van de jaarling daar lekker stapritje gedaan (zij heeft uiteraard gewandeld). Bonny was echt super relaxed, echt genoten.
Wel is ze nog even geschrokken en ging in een relaxed galopje weg, haha.
Maar snel onder controle dus. Ging nu echt 100x beter dan de vorige keer, toen ging ze echt op hol. Goed gevoel bij :D
Ook toen we terugkwamen kwam ze bij me steun zoeken, echt vriendjes met me maken <3

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:00

heey dames!

Fijn dat je buitenritje zo goed ging Nessa :D Echt genieten is het dan, vooral met dit weer! Ik ook alweer zin in volgende week :) ook weer lekker naar buiten met Spock! En ook nog eens een uur langer! Werd van de week op het eind toch wel donker, was gelukkig al op het zandpad vlakbij stal.

En balen van Ruana zeg :( Allemaal (misschien tegen beter weten in) toch maar duimen voor haar dan!

en ja.. zere konten.. weet er genoeg van haha. vooral op die manegezadels!

En karlijn, succes met je zoektocht, je houdt het wel spannend voor ons hoor! Alex lijkt echt een schatje zo vanaf de foto :) heerlijk die ouderwetse haflingers!

Heb vandaag een lange schooldag gehad, stapte om 10 voor 8 op de fiets, en was geloof ik rond kwart voor 5 weer thuis. Maar mn verslagen voor de herkansing zijn af! Gelukkig :) *bedenkt zich dat ze er een nog moet mailen!* Nu duimen dat ze goed zijn, anders kan ik mn P niet halen dit jaar, en, perfectionistisch als ik ben, wil ik dat stiekem wel graag! Ga zo nog lekker even met een vriendin de stad in! Heb alleen best buikpijn :S, had vanavond patat gegeten, maar was blijkbaar toch te vet ofzo..

Liefs!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:12

nacrolepsie is niet levens bedreigend hoor.
nacrolepsie is in slaap vallen in rust.
Lijkt mij niet dat struikelen daarbij hoort? dan moet het wel zo;n erge vorm zijn? dan zou het niet alleen dan zijn? met longeren maar ook met poetsen