[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vasthi

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 19:07

Fijn weekend Ingrid. Rare hond heb je hoor!

Veel plezier vanavond Leon! Goed dat het lekker loopt met Snow en Uk. Dat schuren wordt steeds minder nu toch? De temperatuur is lekker aan het dalen.

Oooh en Kiara ook al een date, leuk hoor.

Boya, jij ook een fijn weekend.

Jacky2 ik ken het gevoel. Neem lekker veel rust en doe vooral leuke dingen.

Het stuk van Pellie in Tinkerland gaat geloof ik over stenen. In de komende Battie gaat het over haar en Gammon.

Goed nieuws Flettie! Fijn dat het goed is met jullie mams.

Spetter foto's van het nieuwe ruintje? Hoe heet hij trouwens????

Wendy, ik zou ook maar stoppen met Fer. Zonde van je geld. Wel sneu om het paardje zo achter te laten.

Vanmiddag lekker in de bak gereden. Weer wat balkjes gestapt en gedraafd. Ik wilde daarna nog even buiten droogstappen, maar Cesair sprong de staldeur eruit van onderen en kon er toen uitglippen. Die moest dus eerst gerepareerd en voortaan gaat er een touw om!!!!
Laatst bijgewerkt door Vasthi op 30-09-05 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 19:08

Leon veel plezier met je date!!!!
Allen die naar de keuring gaan, heel veel succes! Ben benieuwd naar de resultaten!
Straks ook maar even in de huid van kijken. Zit lekker op de bank met de doggies. Mijn labradorteefje is zo gespannen door de verbouwing dat ze me steeds achterna sjouwt. Ze heeft totaal geen rust in haar lijf. Dus zo weer lekker op de bank, kan ze een beetje slapen...

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 19:09

Zijn er hier ook "Lost" fans, vanavond weer om half 10 op Net 5

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 19:11

Dobbel, ik heb op de middelbare eens een ontspanningsoefening gekregen. Mij helpt het wel. Iig om tot rust te komen, en zo rust je ook, slapen duurt ook wel eens wat langer.

Ga plat op je rug liggen, armen naast je lijf met platte hangen, voeten niet over elkaar, en maak je hoofd leeg. Concentreer je op je ademhaling, laat die goed vanuit buik gaan. Eventueel je ene hand op de buik leggen en die omhoog laten gaan, denk alleen aan je ademhaling, nergens anders aan. En laat het zo. Niet woelen en draaien, niet denken, nu slaap ik verdorie nog niet, niet op de wekker gaan kijken (ik heb m altijd afgedekt). Maar gewoon stilletjes liggen. Als je steeds draait maak je je zelf ook wakker.

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 19:26

ik wil het wel hier posten maar weet niet hoe

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 19:32

spetter, leuk een mooie logee op bezoek, ben benieuwd naar foto's
jammer dat ie nog zo schuw is, maar zal snel veranderen als ie dagelijks met mensen in contact komt

kiara, leuk zeg een date, wel spannend zo allemaal, hoop dat ie in het echt ook zo positief is, zou wel leuk zijn voor je!

desillies, iedereen heeft overal commenaat op tegenwoordig
met dat bekappen, dr zijn fantastische natuurlijk bekappers, fantastische traditionele bekappers en van beiden ook zeer slechte
zo zijn dr mensen die op een goede manier dressuren, anderen die het nh doen, en ook zijn dr mensen die een paard verprutsen met dressuur, maar ook bij nh, je kan wel overal over oordelen, maargoed, mn standpunt is wel weer duidelijk geloof ik, haha commentaar is niet op jou maar op algemeen dus he

jacky2 kl*te zo'n dipje, hoop dat het snel wat beter gaat, wel fijn dat je iemand hebt om 1 a 2x in de week te gaan rijden

leon, gaat lekker zo te horen allemaal nu, fijn hoor ben blij voor je
leuke jongen ontmoet, paardjes hebben het lekker, heerlijk toch

boya, haha waar ik de tijd vandaan haal, zit hele dagen thuis, ben 2 maanden geleden geopereerd, kan niet werken en heb geen opleiding, ja bokt.nl haha

dobbel, balen hoor met dat slapen, had tips gegeven in vorige bericht, misschien overheen gelezen?

ingrid, lache he met die dolle honden, hier hebben we ook zo'n onvermoeibaar geval haha

vasthi, ah zo zit het dus met die artikelen van pellie, haha
waar is ze eigenlijk?
cesair de stal dus gemold, das ff minder...

lekker ff bij figje geweest, lekker gereden, heerlijk
gister had ik behoorlijke pijn, pijnstiller genomen weer, heb zo'n pijn in mn ellebogen en vingers ook, en alles knakt,
laat me dan gelijk weer van de baan brengen, hoewel ik niet zo wil zijn denk ik dan gelijk oeh wat als dit, of wat als dat... en voel me dus ook niet helemaal lekker nu, maar weet ook dat ik het zelf doe

met dennis gaat vanaaf ook niet door, echt jammer, maarja ze gingen niet weg meer en hij is pas laat thuis, zondag ga ik mee naar voetbal, zal wel leuk zijn ff...

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 19:48

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 19:50

wow!
dat vind ik echt gaaf als je dat met je paard kan zeg!
ben heel jaloers
ben denk ik ook van plan om met de tinkers iets van nh te gaan doen.. meer met ze bezig zijn enzo, lijkt me heerlijk!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 19:53

Leon, er zijn wel prof. voorbrengers morgen, we hebben ons gister suf gebeld om her en der mensen te krijgen
maar wellicht geen slecht idee om witte kleren mee te nemen! Ik trek ze ook aan!

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 19:57

Hoi Allemaal ,

Wat is er weer veel geschreven de laatste 2 dagen zeg.....
Bijna niet meer bij te houden

Leon , veel plezier vanavond !

Jellie succes met de wedstrijd vanavond. En jij ook verkouden ?? Misschien zondag opgelopen tijdens het mennen ?? Ik heb het namelijk ook flink te pakken....
Lijkt me leuk als je morgen even langs komt !

Voor de keuringsgangers : Veel succes morgen , zet hem op !
Kan zelf niet komen kijken , vanwege het verhuizen van Shay en het lopen met de shets bij het tuincentrum.

Verder teveel om op te reageren.....sorry mensen.

Morgen dus met de shets naar het tuincentrum. Moet mezelf maar flink aankleden , ben al snipverkouden en griep kan ik nu echt niet gebruiken.
Daarna Shay gaan verhuizen , heb al een heel lijstje van wat ik mee moet nemen. Wedden dat ik dan nog de helft vergeet.

Heeft er hier iemand misschien de Paardenkrant ??? Er schijnt een stuk in te staan over de keuring in Houten. Dat zou ik graag willen lezen / weten wat er in staat.

Het verschil tussen een dubbele longe en 2 longeerlijnen.....tja hoe leg je dat uit....
Als eerste heb je bij een dubbele longe 1 lengte , ipv. 2 losse stukken. Die ik heb is totaal 20 meter.
Bij de dubbele longe die ik nu heb is de eerste meter of 2 vanaf de musketon haken een rond dunner touw. Hierdoor glijd het makkelijker door de bitringen en ringen van de longeersingel heen.
Je kunt je paard ook nog eens op verschillende manieren bijzetten hierdoor , terwijl je zelf de inwerking bepaald doordat je kunt "geven en nemen".

Zo kon ik Shay dus netjes verzameld en nageeflijk laten lopen, maar ook kon ik haar van tijd tot tijd d'r hals laten strekken door meer lengte van de longe te geven. Dus geen geklooi met verstellen van bijzet teugels ofzo.

Wat ik aan deze lijn ook erg prettig vind is dat hij gewoon van webband is. Dus het zelfde spul als je teugels , ook nog eens dezelfde dikte/breedte. Dus je hebt geen hand vol met dikke longeerlijnen.

Ook vind ik dat je veel beter voelt wat je paard doet en waar hij juist even extra ondersteund moet worden. Van Shay wist ik dat ze rechtsom naar binnen valt , maar doordat ik nu veel meer contact heb , merkte ik nu pas hoe erg ze naar binnen komt vallen. Het contact op de "binnenteugel" was gewoon compleet verdwenen. Dus daar ben ik gelijk op gaan letten. Zeker omdat ze op de clinic ook zijden " licht contact op beide "teugels houden"
Na een paar rondjes goed opletten ging het steeds beter.
Dat had me met een enkele longeerlijnen nooit gelukt.
Laatst bijgewerkt door Shayla op 30-09-05 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 19:58

SuperRoos schreef:
boya, haha waar ik de tijd vandaan haal, zit hele dagen thuis, ben 2 maanden geleden geopereerd, kan niet werken en heb geen opleiding, ja bokt.nl haha

Als je daar je geld mee zou kunnen verdienen, zou toch niet gek zijn

Ik hoef in ieder geval geen boek meer te kopen, kan hier genoeg lezen , heb nog wel steeds problemen met wie bij wie hoort hoor. Pfff.......best lastig allemaal. Maar goed, de volhouder wint. En misschien moet ik gewoon eens naar een evenement komen, dan wordt het vast een stuk makkelijker.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:02

Zoooo, net heerlijk gereden... lekker zonder zadel een rondje door het dorp... Lisje zit toch het lekkerst zonder zadel hoor!!!

Ben nu lekker moe en uitgewaaid....

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:05

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:08

Die zal wat kosten, Mariel. Ze werd tenslotte wel 18 keer (ofzo) Nederlands kampioen

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:10

Veel succes en vooral plezier voor alle keuringgangers morgen !!!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:13

Goh en wat waren ze er blij mee.... Kan iemand mij vertellen wat de tinkersport is?

Hogere prijsklasse he Baileys....

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:13

Damn, wat een kl*teweer hier!!!!!!
Sta ik morgen in de regen knollies te wassen zeker. Ja doei, dan maar goor naar de keuring...

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:14

Ik las het mariel!
En ook de NIET-kloppende tekst:
Citaat:
eennkleur op eenkleur geeft zo wie zo bont

ONZIN dus. Jammer dat ze mensen zo voor de gek proberen te houden.
Ze zal idd flink wat mogen kosten.

WenK, zonder zadel door het dorp, had ik maar zoveel lef.....

En Superroos, wat een geweldige link is dat, wie is die man? (of klink/ben ik nu érg dom?)

Jellie, suc6 met de wedstrijd!

Baileys, succes met was-stress....

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:16

Stress heb ik geen last van, hoor
En wbt dat éénkleur...Je haalt de woorden uit m'n mond. Bullshit!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:17

Jehhhh, mijn eerste 99 foto's van Houten staan op de site. Ga vanavond tot 200 en moet dan weer kijken wanneer ik weer tijd heb.

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:18

o did kan ik echt niet voor me houden, een berichtje uit zweden over ics forum http://www.cobcare.net/

I wrote 3 message about ICS Holland being revoked at Cobcares forum and now I'm banned there (my ip-address) Talking about sencorship!!!
Maria

ps dit is een kennis uit zweden, en Kline is ook al geblokt omdat ze reageerde, hahaha

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:19

Wat een mooi streven Mariel!
Denk je wel om jezelf?
Het wordt méér dan gewaardeerd dat je je zo 'stort' op die prachtige foto's, natuurlijk, maar ren jezelf niet voorbij hé?

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:21

Jean,
Hoe voorspelbaar worden deze webmasters

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:23

Kiara, het is om te gillen zo grappig, zit met een big smile hier en heb zoiets van zei het je toch
ga nu afsluiten, tot morgen, succes iedereen
Laatst bijgewerkt door Jean op 30-09-05 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:24

Kiara schreef:
Wat een mooi streven Mariel!
Denk je wel om jezelf?
Het wordt méér dan gewaardeerd dat je je zo 'stort' op die prachtige foto's, natuurlijk, maar ren jezelf niet voorbij hé?

Heb er een stuk of 650 hoor. Heb deze 200 al "opgelicht" en ben bij de 2e 100 nu nog mijn naam erdoorheen aan het zetten. De eerste stap is gezet. pfffff