[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 15:10

Gefeliciteerd.meis! Knap kadootje

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:10

sorry ben even een hele tijd niet op bokt geweest wegens super druk op school.. wat problemen gehad met het zoeken naar een stageplaats voor mij (eerste stageschool is een brand geweest dus moesten ze op zoek gaan naar een nieuwe stageplaats voor mij) en ook de vele taken die zich ineens kwamen melden waren zeer fijn uhum :o en ook even een dipje gehad, was gewoon kortom een wrak, elke dag maximum om half tien al in m'n bed omdat ik gewoon op was... maar nu gaat alles gelukkig weer goed hoor, heb dit weekend me even van niks aangetrokken en men rust genomen en ik voel me weer goed :j

zo eens alles bijlezen maar ik weet niet of ik de moed ga vinden om zo'n grote bijleespost te maken, sorry daarvoor.

Maar ik moet toch wel even zeggen dat dat dierendagcadeau voor Roos inderdaad en een superleuk cadeautje was :D kunnen ze het goed vinden samen? :)

Gisteren ben ik ook voor de allereerste keer bloed gaan doneren op school, ben best wel trots op mezelf O:) ik kan wel goed tegen naalden maar bij bloed ben ik nooit echt een grote held geweest, maar ik heb het dan toch mooi gedaan!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:58

Balen van je dipje Claudia :(:)
Maar fijn dat je je alweer beter voelt!
Wat goed van je dat je bloed gedoneerd hebt! Dat zou ik nooit doen, te bang voor naalden :o

En ik had het al gezegd.. maar WAUW, Saar is echt :~ :~

Ik heb vandaag weer les gehad met Feike en we hebben weer meer bereikt dan de vorige les!
Ik was eerst van plan om hem van tevoren te longeren, maar toen het tijd was voor de les dacht ik "Weet je wat? We proberen het gewoon zo!" En voordat ik er erg in had, zat ik er op en stapten we door de bak :D
Weer trots op mijn knollie <3
We waren net op tijd klaar met de les, verderop flitste en donderde het al, en toen het begon te plenzen was ik aan het afzadelen hihi

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:12

Dat longeren zit vaak tussen de oren van t baasje.
Fijn dat t zo goed ging!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:26

fijn dat je weer zo goed hebt kunnen rijden met Feike :j en ik dacht ook dat ik het nooit zou doen hoor maar na vele aanmoedigingen het toch maar gedaan en het viel best mee :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:30

Brave Feike op buitenrit voorbij zien komen.

En een dierendag cadeautje, Saar is leuk zeg!

Is het bij jullie ook zulk pokke weer?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:31

Klopt, dat zit het ook, ik durf er gewoon niet op als ik niet weet hoe hij op die dag is.
Maar stapje voor stapje kom ik wel over mijn angst heen :D

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:41

hier wel flink gewaaid en een beetje regen maar t valt mee.wel koud!

ik heb ook best wat spullen voor t paard,maar niet teveel.ahum,halsters die heb ik genoeg,maar mag er van mezelf geen bijkopen totdat de rest kapot is.ik koop alleen iets bij als t op is of alsde laatste uit de voorraad wordt gepakt.

DigiDiede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 18:03

brrrr ja hier ook veel regen en wind, gelukkig (nog) geen onweer.

oehh ja ik heb ook best wel veel voor King:
- 2 zadels (eentje staat nu te koop wegens niet meer passen)
- 2 normale halsters
- 1 leren halster
- 1 touwhalster met bijpassende teugels
- 4 hoofdstellen (waarvan eentje nu kapot is)
- 10 - 15 dekjes
- 6 - 7 dekens
en dan de standaard dingen (borstels, glansspray, vliegenspray etc.)

Heerlijk met Kingetje geknuffeld vandaag, helaas komt zijn mok heel tijd terug :(

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 18:08

2 zadels, 2 hoofdstellen. Jep.
Halster, leer, roze leer, gewone roze. Div. Touwhalsters. 20 dekjes, 6 dekens. 3 zweetdekens. 2 kasten vol met zooi. Check.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:21

Haha, ik zal mijn lijst wat vollediger proberen op te sommen.
- 5 hoofdstellen incl. teugels (en een 6e maar die is stuk)
- 7 gewone halsters (eigenlijk 8, maar die wordt gebruikt door een ander paard hihi en nog een aantal kapotten die ik nog steeds maken moet)
- 2 touwhalsters
- 2 neckropes
- touwteugels voor bij touwhalster
- 2 bitten
- rhythmbead
- 3 halstertouwen
- 3 verschillende borstelsets en meerdere losse borstels
- longeerdekje
- 12 dekjes
- peesjes
- 2 maal kogelbeschermers
- 2 barebackpads
- 4 dekens (zweet, regen en winterdekens)
- lederen halster
- 2 showhalsters
- Halster met lak, rood onderlegd en blingbling
- longeersingel
- zadel met alles erop en eraan
- 2 singels
- enkele longeerlijn
- dubbele longeerlijn
- longeerzweep
- 3 rijzweepjes (verschillende maten)
- ontelbare shampoo's, verzorgingsproducten (wond, huid, hoef en haar), snoepjes.
- prolite pad met verschillende vullingen
- longeerbijzettouw
- longeerhulp
- oornetje met zijn naam
- 4 losse blingbling frontriemen
Nouja dat was het meeste wel, heb nog wel meer zooi maar daar kom ik ff niet zo snel op :+
En ja, heb alleen Feike maar :')

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:41

:j Hier ook baggerweer geweest, maar tussendoor wel steeds zonnig. Goed moment kiezen en niet te lang naar buiten ;)

Mooi dat het weer beter gaat Claudia!

Pfff... hier ant bakken voor t goede doel. Geen zin meer, moe. Hele dag 5 kinderen in huis gehad, wat een herrie kunnen ze soms maken :o Lange 10 uur...

Maar weer s an de gang, vroeg m'n nest in.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:45

20 dekjes andrea?dat zijn er een hoop.ik heb er 2 die ik vast gebruik bij eros en 2 waar ik niks mee doe(1 verkoop ik en de ander niet,kan ik evt nog wel gebruiken).oe dat herrinnert me er aan dat ik die spullen op fb en marktplaats moet zetten.ga ik gauw doen.
auto is weer bijna klaar bij de monteur.zou keuringsklaar worden gemaakt,maar was iets meer werk als verwacht.maar hij wordt wel meteen gekeurd(normaal breng ik m naar een andere garage voor keuring,maar hij app-te me dat hij dat ook al zou doen)toppie!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:32

Leuk dierendag cadeau hoor :D

Hier:
*1 zadel
*2dekjes voor mijn boomloos waarvan het origineel te koop
*2 hoofdstellen 1 voor met bit en 1 bitloos (de neusriem van die zit nu op mijn bit hoofdstel rij met die bitloos < leer is soepeler)
* 1 zweetdeken en 1 reflectie deken (ook te koop te klein)
*mentuig
*halsters en dergelijke spreken voor zich..

Vrij weinig dus maar ben praktisch ingesteld vind het onnodig om meer dan 5 dekjes te hebben, net als hoofdstellen met 1 red ik mij op zich prima gene waarmee ik rijd is een combi van het bitloos met het oorspronkelijk bit hoofdstel :).

Jack en Cup gaat alles goed trouwens is vrij nat buiten weet niet of ik ga kunnen rijden morgen daardoor, misschien wel maar vermoed dat het beperken tot stap en misschien draf zal zijn.. :). Anders doe ik nog een ommetje met Cupcake. Ondertussen 6 maandjes over enkele dagen is die hier al 2 maand <3

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:49

Uhhh spullen teveel om op te noemen :+

Net ff Scully's terrarium helemaal ververst en haar gewassen.

Hier ook flutweer, net flitste het ook...

Zou vandaag theorieexamen doen maar m'n Belgische kaart is verlopen dus moet 10 dagen wachten voor ik op mag. Misschien haal ik dit jaar eindelijk dan toch m'n rijbewijs :') Stel het al te lang uit.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:10

Ik ga deze maand nog proberen mijn theorie rijbewijs te halen en daarna beginnen oefenen voor de praktijk al :). Word 21ste 18 dus mag wel. Spaar wel nog enkele jaren door voor een eigen auto want wil een auto die met gemak 1 paard kan trekken met een 1.5 of 2 paardstrailer maar er geen 2 hoeft te trekken en dan ja chevrolet orlando en captiva spreekt mij enorm aan dus lekker sparen op het gemak en mijn praktijk rijbewijs halen :).

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:19

Haha mijn kast is heel klein en dan moet er ook nog zo'n paarse kinder poetskoffer van mn dochter in :)
Die bijna niet gebruikt wordt, ik heb gewoon mn eigen poetsemmer met echte borstels. Ik heb nu één halster in gebruik (van de rommelmarkt van Hagestein trouwens, superblij mee) en nog één reserve. Eén halstertouw in gebruik en één voor mn dochter, die ze vergeten is. Een leadrope en een nog niet gebruikte longe.
Verder allemaal zooi. Spullen voor byemite zoals een megaspuit en een roze gietertje in de vorm van een eend. Sponzen en handschoenen. Mandje met al die medische zooi. Mandje met mn voorraad mokthee en echte thee, niet te verwarren :D Nog wat bakjes met voersupplementen (kleefkruid, force, faser light) Kast vol. Zit nog niet eens een zadel in!

Naomi_King

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:27

Zeg jongens, jullie kunnen typen! Haha :+

Uhh... spulletjes zal ik maar niet opnoemen!

Brave Feike!

Leuk dierendag cadeautje! :D

Ik ben al 2 dagen ziek thuis... :brr: En wat dus ook betekent dat ik al 3 dagen niet naar King ben geweest... :(

Het gaat nu alweer beter! Waarschijnlijk ga ik morgen weer proberen naar school te gaan! :)

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:34

Oe ja ik heb nog een heuse poepzak. Maar nog niet geprobeerd. Van paardenmestzak.nl. Ik moet haar er nog aan laten wennen, maar dan moet ze eerst aan de longeersingel wennen. Geen flauw idee of het werkt trouwens!

Goede voornemens hoor om je rijbewijs te halen. Auto was bij mij een ramp ik denk er niet graag aan terug. Duurde zó lang! Tussendoor heb ik toen nog mn motorrijbewijs gehaald dat was zo gepiept. Ook bij een andere rijschool & instructeur. Achteraf had ik moeten kappen bij die autorijschool en iemand moeten zoeken die beter bij mij paste. Maar dat durfde ik toen nog niet. Dure grap...

Lor je hebt er gelijk ook leuke auto's bij bedacht :D
Jack en Cup wegen misschien wel één paard bij elkaar?

Hannah dat haal ik juist helemaal niet uit je posts, dat je er niet op durft soms. Ik vond juist dat je zoveel doet en durft! Meteen weer erop als hij steigert en het niet eens echt erg vinden. Ik vind het erg leuk je ervaringen te lezen, ook voor beetje voorbeeld :)

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:37

Oei sterkte Naomi...
Staat King in de wei, hoef je hem niet uit te mesten?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:50

Jack en Cup wegen inderdaad 1 paard bij elkaar maar sowieso blijft Cup normaal bij mijn zusje en ze beiden meenemen zou weinig gebeuren behalve als die super is als handpony of als zusje mee is met de mama voor Cup maar weet dat later pas. Stel die is super geen probleem ik voorzie dat het wel kan maar een groot 2de paard meenemen zit niet in het plan.

Ja auto's inderdaad al bij bedacht weet wat ik wil wat ik wil van eigenschappen aan een auto. Of het dit merk word zal later natuurlijk nog uitwijzen maar denk dat iedereen wel graag een zuinige auto heeft sowieso :). Heb nog tijd gelukkig wil liefst niet lenen aan een auto, wil het zonder lening kunnen betalen dus nog even rustig doorsparen.

Naomi_King

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:52

Dankjee! :D
King staat op een pensionstal en de stalhouder heeft het de afgelopen dagen gedaan. King staat nachts op stal en overdag in de wei. Op de zachte nachten staat hij in de paddock.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:56

Beterschap Naomi :(:)

Goed bezig Joanne!

Goed bezig met rijbewijzen halen jullie!
Ik ben 21 en heb hem nog niet, heb het geld er helaas niet voor maar wil hem wel dolgraag!

Hihi bedankt Jonore :o ik voel me serieus gevleid.
Maar eerlijk gezegd; ik ben een echte schijterd :=
Feike is onder het zadel echt een pittig ding dus heb echt dagen dat ik er niet op durf, maar daar moet ik me overheen zetten. Maar ook al durf ik niet goed, ik stap altijd op :j
Ik wil gewoon te graag om toe te geven aan mijn angst en verder is Feike gewoon een fantastisch paard, stapje voor stapje geeft hij me het vertrouwen in paardrijden terug, dat weet ik gewoon :D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 22:18

Lees straks bij wat gaan jullie hard!!! Ik ga Pip zijn baardhaartjes maar eraf knippen krijg de neusriem niet meer fatsoenlijk dicht erdoor. En meneer word kribbig als ik eraan trek. Dus die gaan eraf :P

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 22:28

Zo jullie hebben veel spullen dan valt het bij ons goed mee :)

hier ook enorm slecht weer... Gelukkig staan de paardjes terug op onze weide dus kunnen ze als ze willen in de schuilstal tijdens zo'n zware bui maar of ze dat echt doen is een ander verhaal...

beterschap Naomi!