[TI] Insuline resistentie

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Re: Insuline resistentie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:46

Ik vind dit zoooo moeilijk, Geerke schrijft het zo netjes, ik ben grootgebracht met alternatieven en holistische genezers, heb later beroepsmatig regelmatig met ze samengewerkt, en als ik mijn mening ga geven, sticht ik waarschijnlijk verwarring, en/of wordt niet geloofd.

Dus ik zeg maar niets, maar ik vind dit wel hele heftige uitspraken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:52

begrijp me niet verkeerd....ik sta geheel open voor homeopathie,het werkt vaak beter dan sommige veel agressievere medicijnen....

ik denk dat ik alleen moeite heb met dat doormeten en vooral het gegeven dat iemand nu de ogen uit haar hoofd huilt en er gewoon stuk van is....dat vind ik nog het ergste...

Ik denk als ze mij gaan doormeten ze ook vreselijke dingen vinden,het lichaam heeft een heel groot zelfherstellend vermogen....

edit...ik heb even gegoogled op equine heartworm....kan er niets over vinden,behalve een soort kit dat kunt bestellen.
verder over lyme.....het is heeeel moeilijk en zelfs tijdens een opvlamming ,lyme vast te stellen door middel van bloedproef.
en de coli bacterie hoort in de darmen..

meis laat je niet gek maken....ik zeg niet dat ze liegen,maar het is zo makkelijk een wanhopig iemand die zielsveel van haar paard houd vanalles wijs te maken....
nu hou ik op.....ik bedoel het niet slecht hoor,begrijp me niet verkeert.

Ik ga nu duimen dat fiek weer de oude word!
Laatst bijgewerkt door geerke op 17-09-09 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:54

Zo zeg, dat is een hele waslijst, net wat Geerke schrijft dat dit paard nog functioneert.
Het moet vreselijk voor je zijn om te weten dat hij 3 hele moeilijke weken krijgt.
Ik wens je heel veel sterkte.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:20

Vind het verhaal ook wel heel erg heftig, maar ik heb dit vaker gehoord van leerlingen van Laarakkers maar ook van Laarakkers zelf. Je gaat dan na zo'n diagnose denken, hoe kan zo'n beest nog leven. En het bijzondere is dat je na paar honderd euro lichter ineens een paard hebt die haast niets meer heeft. Vervelende is, dat ik dan wel vaak hoor, dat de paarden amper zijn opgeknapt en men dus leeft op de diagnose van zo'n iemand ipv zelf goed kijken naar een paard.
Veel van die dingen die genoemd worden kunnen in mijn ogen regulier getest worden. Persoonlijk zou ik dat ook doen omdat een aantal zaken in mijn ogen niet via alternatieve weg kan worden opgelost (zoals wormen). En dat zeg ik, ondanks ik zelf graag met chinese kruiden werk vind ik wel dat je aantal zaken regulier dient op te lossen.

Veel sterkte de komende weken, hoop dat Fiek niet zo slecht wordt als ze voorspellen en in iedergeval daarna goed gaat opknappen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:46

geerke schreef:
[
goh....ben even stil(en sceptisch....)
het lijkt wel of hij helemaal niet meer functioneert....
ik hoop dat hij opknapt door de medicijnen....als dat zo is zijn mijn gedachten hierover fout geweest....
(ik had laatst hier een 'handlanger' van laarakker en die heeft niet mijn paard doorgemeten maar zei wel veel dingen wat ze over jouw fiek dus ook zeggen....dus ik vraag mij af of het een soort standaardpraatje is)

Sterkte ermee!

Je kan het ook anders opvatten. Mss horen meerdeels van deze 'dingen' wel bij een IR paard. Ik heb al vaker gezegd dat IR een symptoom is. Het is wel een aandoening maar wordt veroorzaakt door een heleboel andere dingen net als bijv. hoefbevangenheid en headshakingsyndroom. In de reguliere geneeskunde behandelen ze alleen de symptomen. Laarakker en ook de therapeute die Fiek behandeld gaan op zoek naar de oorzaak en dat is toch uiteindelijk wat je wilt.
Laatst bijgewerkt door singasong op 17-09-09 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:51

geerke schreef:
begrijp me niet verkeerd....ik sta geheel open voor homeopathie,het werkt vaak beter dan sommige veel agressievere medicijnen....

ik denk dat ik alleen moeite heb met dat doormeten en vooral het gegeven dat iemand nu de ogen uit haar hoofd huilt en er gewoon stuk van is....dat vind ik nog het ergste...

Ik denk als ze mij gaan doormeten ze ook vreselijke dingen vinden,..het lichaam heeft een heel groot zelfherstellend vermogen..

En dat wordt nu juist gestimuleerd met homeopatie.

edit...ik heb even gegoogled op equine heartworm....kan er niets over vinden,behalve een soort kit dat kunt bestellen.
verder over lyme.....het is heeeel moeilijk en zelfs tijdens een opvlamming ,lyme vast te stellen door middel van bloedproef.

E. coli hoort idd in de darmen maar als het de overhand neemt zal er toch iets aan gedaan moeten worden.
Borrelia (je hebt meerdere 'soorten') kan heel makkelijk worden vastgesteld dmv een Lechnerantenne.

meis laat je niet gek maken....ik zeg niet dat ze liegen,maar het is zo makkelijk een wanhopig iemand die zielsveel van haar paard houd vanalles wijs te maken....

En wat zou ze dan moeten doen naar jou mening?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 10:56

Eleonoor schreef:
Vind het verhaal ook wel heel erg heftig, maar ik heb dit vaker gehoord van leerlingen van Laarakkers maar ook van Laarakkers zelf. Je gaat dan na zo'n diagnose denken, hoe kan zo'n beest nog leven. En het bijzondere is dat je na paar honderd euro lichter ineens een paard hebt die haast niets meer heeft. Vervelende is, dat ik dan wel vaak hoor, dat de paarden amper zijn opgeknapt en men dus leeft op de diagnose van zo'n iemand ipv zelf goed kijken naar een paard.
Veel van die dingen die genoemd worden kunnen in mijn ogen regulier getest worden. Persoonlijk zou ik dat ook doen omdat een aantal zaken in mijn ogen niet via alternatieve weg kan worden opgelost (zoals wormen). En dat zeg ik, ondanks ik zelf graag met chinese kruiden werk vind ik wel dat je aantal zaken regulier dient op te lossen.

Veel sterkte de komende weken, hoop dat Fiek niet zo slecht wordt als ze voorspellen en in iedergeval daarna goed gaat opknappen.

Ik vind dit eigenlijk best een grappige opmerking, dat je een paar honderd euro lichter bent na deze behandelingen. Je weet niet eens wat ze moet betalen.
Wat denk je dat je kwijt bent na een paar bezoekjes van de DA voor een bloedonderzoek en die dan alleen een diagnose stelt? Dan ben je nog geen scheet verder. Nu kan er tenminste gericht behandeld worden.

Wie zegt dat de (hart)worm via een alternatieve weg wordt behandeld? Als deze therepeute 'wormen' constateerd wordt er gewoon geadviseerd voor een normale ontwormingskuur.
Met welk middel hartworm wordt bestreden weet ik overigens niet.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:00

Waarom denk jij nu toch dat de reguliere geneeskunde niet naar de oorzaak van aandoeningen zoekt? Omdat ze liever in het wilde weg wat voorschrijven omdat dat geld oplevert?

Zolang de oorzaak van een kwaal niet bekend is, worden er medicijnen gegeven die de symptomen bestrijden ja, om te voorkomen dat mens of dier overlijdt.

Maar leg mij het verschil eens uit met het arsenaal korrels en andere complementaire medicatie, die pakken wel meteen de oorzaak aan, en zijn hun geld daarom dubbel en dwars waard?

Over de hartworm: het gaat om het stellen van de diagnose, dus de manier waarop die harworm is geconstateerd. Voor wat de behandeling betreft zal, hoop ik, zelfs de meest fanatieke alternatieve therapeut geen vage korreltjes inzetten.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:11

mysa schreef:
Waarom denk jij nu toch dat de reguliere geneeskunde niet naar de oorzaak van aandoeningen zoekt? Omdat ze liever in het wilde weg wat voorschrijven omdat dat geld oplevert?

Zolang de oorzaak van een kwaal niet bekend is, worden er medicijnen gegeven die de symptomen bestrijden ja, om te voorkomen dat mens of dier overlijdt.

Omdat ik daar nooit iets over lees. Kun jij mij aangeven hoe ze in de reguliere geneeskunde de oorzaak weten te achterhalen van IR en wat ze vervolgens er aan doen?

Ik kom hier in het topic alleen maar adviezen van DA tegen die zeggen dat ze niet meer op het gras mogen en de suikers moeten worden beperkt.
Er is hier 1 persoon die een regulier medicijn gebruikt.

En dan is er natuurlijk Gluco-balans, dat schrijven DA nu ineens voor omdat daar goede resultaten mee worden gemaakt. Het is wel een middel dat door Laarakker is ontworpen en werkt o.a. met frequenties. Net als de Lecherantenne.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:13

Eleonoor schreef:

Wat ook nog zo kan zijn is dat niet de organen slecht functioneren maar dat de energie van die organen niet in balans is.

Zo weet ik van Koot precies wanneer iets niet goed voor hem is, qua voer. Hij vindt alles lekker, maar zodra iets niet goed is voor zijn lijf, gaat hij binnen 2 weken hoesten. 't Komt er dan op zijn gevoeligste plek uit, bij hem de longenergie.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:26

singasong schreef:
mysa schreef:

Omdat ik daar nooit iets over lees. Kun jij mij aangeven hoe ze in de reguliere geneeskunde de oorzaak weten te achterhalen van IR en wat ze vervolgens er aan doen?

Ik kom hier in het topic alleen maar adviezen van DA tegen die zeggen dat ze niet meer op het gras mogen en de suikers moeten worden beperkt.
Er is hier 1 persoon die een regulier medicijn gebruikt.

En dan is er natuurlijk Gluco-balans, dat schrijven DA nu ineens voor omdat daar goede resultaten mee worden gemaakt. Het is wel een middel dat door Laarakker is ontworpen en werkt o.a. met frequenties. Net als de Lecherantenne.

Daar lees jij niets over, omdat de gemiddelde leek geen wetenschappelijke publicaties leest. Insuline resistentie is diabetes type II, daar werd en wordt binnen de humane geneeskunde voortdurend onderzoek naar gedaan. Tot nu toe gevonden oorzaken: combinatie van erfelijke aanleg (gen is voorzover ik weet nog niet gedetermineerd, maar is een kwestie van tijd), overgewicht en te weinig beweging.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:27

geerke schreef:
goh....ben even stil(en sceptisch....)
het lijkt wel of hij helemaal niet meer functioneert....
ik hoop dat hij opknapt door de medicijnen....als dat zo is zijn mijn gedachten hierover fout geweest....
(ik had laatst hier een 'handlanger' van laarakker en die heeft niet mijn paard doorgemeten maar zei wel veel dingen wat ze over jouw fiek dus ook zeggen....dus ik vraag mij af of het een soort standaardpraatje is)

Sterkte ermee!

Aan de andere kant, als je het omdraait..
Zouden veel paarden met deze afwijkingen niet extreem gevoelig worden voor IR en dus veel dezelfde symptomen laten zien...

En het klopt dat hij nauwelijks functioneert, simpel plassen, poepen en ademen kost hem erg veel energie...
Een gewone dierenarts heeft daar geen oplossing voor..

Ik ben ook altijd sceptisch, hoewel ik zeker geloof in natuurgeneeskunde..
We zullen zien hoe Fiek het gaat doen erop en hoe hij opknapt.. Wil zeker, tegen de tijd dat hij stabiel wordt bevonden door haar, opnieuw bloedonderzoek laten doen om aan te tonen dat het dan idd ok is..

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:33

Ik ben het allemaal nog een beetje aan laten bezinken, maar waar ik meteen tegen aan liep: hoe kan het dat de pancreas (alvleesklier) nauwelijks meer functioneert, terwijl het insuline gehalte in het bloed te hoog is?
Insuline wordt toch gemaakt door de pancreas?
Of is dit helemaal fout beredeneerd.

Verder geloof ik wel dat een lichaam helemaal samenwerkt, dus als het ene orgaan niet goed werkt, dan zal het bij de andere organen ook vastlopen.

Hartworm heb ik ook nog nooit van gehoord bij paarden, wel bij honden en katten in warmere landen.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:33

geerke schreef:

Ik huil nu zeker niet de ogen uit mijn hoofd, ik heb eindelijk, na een jaar aanklooien het gevoel dat iemand het probleem niet meer onderschat en dat we het bij de bodem aan gaan pakken

Ik denk als ze mij gaan doormeten ze ook vreselijke dingen vinden,het lichaam heeft een heel groot zelfherstellend vermogen....
Dit werd zeker bevestigd door haar, alleen zijn veel waardes bij Fiek onder een bepaalde norm gezakt waardoor het lichaam zichzelf moeilijk kan herstellen, als de rest nog prima in orde was geweest was dit hem gelukt, maar nu is dat niet het geval..
Dit is een gevoel wat ik al tijden heb, waarin ik niet geloofd wordt door mijn dierenartsen die enkel met de uitweg in laten slapen komen...
Nu ik eindelijk iemand vind die dat tegenspreekt en die dingen bevestigd waar ik bij Fiek al langer vermoedens van had neem ik die kans graag aan... Het is dit, of toch in laten slapen want dierenartsen vechten niet meer mee... Dan maar dit toch..

Bij de stal waar we vroeger stonden kwamen veel teken voor die Lyme veroorzaakten. Ik ken veel paarden hier in de buurt die positief getrest zijn..
Ecoli hoort misschien in de darm maar de mate waarin het bij Fiek aanwezig is is zeer ongezond..

Uit het bloedonderzoek door de DA weken veel waardes ook af.. Echter in de ogen van een dierenarts niet genoeg om te behandelen.. En hoe hadden ze het willen behandelen.. Een lever die minder werkt.. Daar hebben ze niets voor..

Ik ben me bewust van deze positie maar heb genoeg ervaring met artsen en therapeuten op allerlei gebieden... Misschien moeten we blij zijn dat ik deze 'gok' durf te nemen nu en dat, wanneer het uitloopt op een fiasco, andere mensen weten dat dit ook niet de weg is, en wanneer ik straks een gezond paard heb, meer mensen zich af kunnen vragen of ze hun paard ook niet eens zo laten bekijken en behandelen..

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:35

romeorowan schreef:
Zo zeg, dat is een hele waslijst, net wat Geerke schrijft dat dit paard nog functioneert.
Het moet vreselijk voor je zijn om te weten dat hij 3 hele moeilijke weken krijgt.
Ik wens je heel veel sterkte.

Nee, ik kijk juist naar de weken erna, hier trekken we hem wel doorheen..
Het klopt dat hij niet veel meer kan, dit merk ik in alles aan hem.. Benauwd ademen, moeilijk plassen en poepen, stijve gewrichten, verdikking op de nieren etc.. Hele waslijst die ik zo zelf op kan noemen waar een gewone dierenarts me mee zou uitlachen..

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:35

mysa schreef:
Daar lees jij niets over, omdat de gemiddelde leek geen wetenschappelijke publicaties leest. Insuline resistentie is diabetes type II, daar werd en wordt binnen de humane geneeskunde voortdurend onderzoek naar gedaan. Tot nu toe gevonden oorzaken: combinatie van erfelijke aanleg (gen is voorzover ik weet nog niet gedetermineerd, maar is een kwestie van tijd), overgewicht en te weinig beweging.

Klopt die lees ik niet. Ik ga liever uit van ervaringen van mensen en dieren die ze hebben gehad met het behandelen/ oplossen van bepaalde problemen. Daar geloof ik meer in dan al die wetenschappelijke publicaties. Die zeggen mij helemaal niets.

Ik ben er iig van overtuigd dat deze alternatieve behandeling(en) wel werken. Heb hier het levende bewijs ervan en dat zegt mij meer dan genoeg.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:37

Eleonoor schreef:

Waar basseer je op dat ik de wormen natuurlijk ga bestrijden? Mensen van Laarakker zijn evengoed voor de standaard wormenkuren die we geven.. Dat werd me gisteren zelfs aangeraden..
Ik blijf kijken naar mijn paard en staar echt niet blind op een diagnose of een bericht dat hij beter zou zijn.. Dan blijf ik echt wel opletten..
Feit is nu alleen dat ik iemand heb gevonden die me gelooft en bevestigd dat Fiek niet alleen IR is maar dat er veel meer achter zit..

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:37

Roos, maak je nog wel gebruik van je eigen holistisch therapeut? Of is die te slecht bereikbaar?

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:38

singasong schreef:
Je kan het ook anders opvatten. Mss horen meerdeels van deze 'dingen' wel bij een IR paard. Ik heb al vaker gezegd dat IR een symptoom is. Het is wel een aandoening maar wordt veroorzaakt door een heleboel andere dingen net als bijv. hoefbevangenheid en headshakingsyndroom. In de reguliere geneeskunde behandelen ze alleen de symptomen. Laarakker en ook de therapeute die Fiek behandeld gaan op zoek naar de oorzaak en dat is toch uiteindelijk wat je wilt.

Zie dat we hierin hetzelfde zeggen..

Verder erover: Ik wil geen discussie opwekken in dit topic waar ik erg blij ben met ervaring en steun van anderen..
Laten we het erop houden dat iedereen zijn eigen weg heeft om het op te lossen.. Zolang er bij Fiek geen resultaten zijn kunnen we er moeilijk iets van zeggen..

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:40

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:41

mysa schreef:

De dierenartsen die ik getroffen heb hebben nergens verder naar gekeken.. Bloed was allemaal goed volgens hen terwijl ik uitslagen thuis krijg die gewoon vertellen dat het op meerdere plekken goed aan het rommelen is..
En het enige wat ze nu zeggen is inslapen, zonder echt verder te kijken..
Er zullen vast betere artsen zijn maar Fiek op transport is nu geen optie.. Dus daar zit je dan...
Iedereen zijn eigen recht om ergens zijn heil te zoeken toch..?

Vind niet dat een discussie op deze manier nodig is..

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:43

mysa schreef:

En waardoor krijg je overgewicht dan? (doordat organen niet op volle snelheid meer werken..)

Fiek was een paard dat 35km op een dag liep en een slank en iel fjordje was.. Van het een op het andere moment kwam hij aan, ondanks dat er niets veranderde in zijn dieet of de manier hoe ik met hem omging..
Hij bleef evenveel bewegen, soms meer en toch ging het slechter..
Ergens begint het met een andere oorzaak..

Simpel 'je paard is te dik' is voor mij geen antwoord... Hier heb ik nooit iets aan kunnen doen en vind ik de meest rotte opmerking die je kunt krijgen van dierenartsen.. Ik ben al jaren bezig hem normaal te krijgen maar door zijn ziekte kan dit niet..

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:44

romeorowan schreef:
Ik ben het allemaal nog een beetje aan laten bezinken, maar waar ik meteen tegen aan liep: hoe kan het dat de pancreas (alvleesklier) nauwelijks meer functioneert, terwijl het insuline gehalte in het bloed te hoog is?
Insuline wordt toch gemaakt door de pancreas?
Of is dit helemaal fout beredeneerd.

Verder geloof ik wel dat een lichaam helemaal samenwerkt, dus als het ene orgaan niet goed werkt, dan zal het bij de andere organen ook vastlopen.

Hartworm heb ik ook nog nooit van gehoord bij paarden, wel bij honden en katten in warmere landen.

Blijkbaar is een beetje werking genoeg om die insuline nog zo hoog te krijgen..
Hartworm komt dus wel voor en tevens is Fiek een paard dat 5,5 jaar geleden uit het buitenland hierheen is gekomen...

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 11:48

Weet niet of mijn berichtje nut heeft maar ik zou het jammer vinden als deze discussie zich te ver voortzet of uit de hand loopt..
Ik zou graag de energie in onze nuttige berichten willen steken waarin we elkaar die goede adviezen gaven..
Ik wil al mijn energie nu verder in Fiek steken en zou graag zien, gezien mijn verleden met dierenartsen, dat mensen daarin het beste voor ons hopen omdat de reguliere geneeskunst ons tot nu toe geen steek verder heeft geholpen..

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 12:01

Ok, ik houd mijn mond, snap wat je bedoelt. Dit is voor mij ook niet zo goed, trouwens, merk dat het me erg aan het hart gaat.