[TI] [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Re: [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:52

grrr schreef:
Nieuwtje: Ik ben vanmorgen wezen kijken bij een heel leuk tinkerveulen, we zitten nu erg in dubio of we hem wel of niet willen kopen. We willen er sowieso een tinker bij, maar zitten te twijfelen of we Mirthe's hopelijke veulen van volgend jaar zullen houden of toch nu al een veulen/jaarling willen kopen. Kunnen we er wel al eerder wat mee doen. Nouja, nog maar even een nachtje over slapen, ik wil nu echt geen ondoordachte dingen doen!!!

Ik zou gaan voor het veulen van je eigen merrie..
Ik heb een beetje in hetzelfde dilemma gezeten.. Mijn vriend wilde een veulen. Maar ik moest hem uitzoeken, hij betaald alles. En ik moest hem dan opvoeden en evt doorrijden totdat hij ook kon rijden.

We zijn bij een aantal veulens en volwassen paarden (van verschillende rassen) wezen kijken. Maar steeds was het er net niet.. Toen kwam ik met het idee om Amy te dekken. En dat was ineens de doorslag. Het zou een veulen van mijn merrie worden.

Helemaal zelf gefokt (dus de papa uitgezocht op dingen die wij leuk en belangrijk vinden) en wat dan ook bij ons blijft. Zodoende gaat Amy deze zomer op date..
Ik kijk er nu al naar uit! Het is gewoon een hele belevenis.. Heb het vaak genoeg meegemaakt en nu wil ik het van mijn eigen paard.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:53

Gezellig Haha!

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:11

Wat een super lieve foto's van Chivas!!

Marretjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:13

jeetje wat gaan jullie hard! Ik ben een paar dagen niet op bokt geweest en moet
meteen 20 pagina's doorspitten.

Ik ben dus naar school geweest met Enya. Ze liep superlekker en ik kan weer even vooruit. We
hadden nog een toets over wat theorie die meetelt voor het overgangsexamen, ging gelukkig ook
erg goed.

@grrr: Ik zou gaan voor het veulen van je eigen merrie. Maar als je natuurlijk genoeg ruimte
en tijd hebt voor drie tinkers...hoe meer hoe leuker Knipoog
@harlekijn: Welkom

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:39

Harlekijn, welkom!

Ben 25 (weliswaar niet getrouwd Knipoog maar wel mama) en heb Baggio 'gekregen' toen ik 20 was. Dit jaar dus 6 jaar (en zo oud wordt hij ook dit jaar)

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:45

Ik ben nu 15, ik rij 7 jaar paard maar heb nog nooit een éigen paard gehad.
Wel doe ik Hendrik nu 4 jaar, en heb daarvan 2 jaar ook nog en New Forest merrie en een ruin gereden.

En ik moet zeggen dat ik daar óntsettend veel van geleerd heb! Ja

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:47

grrr schreef:
Guppekop, ik word volgende week 24 hoor, dus zo oud ben ik nog niet. Al wel getrouwd, dat klinkt misschien oud?

Toen ik 12 was kreeg ik samen met m'n zusje onze eerste fjord.

Goeie vraag lordje, waarom geen volwassen tinker, ik heb het nu nog erg druk met Mirthe doorrijden, mijn man is daar nog niet ervaren genoeg voor, en dat kost behoorlijk wat tijd, ook al doen we het rustig aan. (wat een lange zin!) Ook een klein beetje voor de grote uitgave in een keer, en omdat ik het heel leuk vind om een veulen op te voeden en te zien opgroeien. Echt haast heb ik er ook weer niet mee hoor.

Een veulen opvoeden lijkt mij meer iets voor een ervaren iemand en juist niet voor een onervaren iemand, dan zou ik zelf adviseren om voor je man een volwassen tinker te nemen, die alles al kan qua omgang en rijden bijvoorbeeld.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:50

Geen flits met de camera op HK van mijn kant Knipoog.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:56

@grrr lijkt me toch wel leuk een veulen, zeker als de klik er is. Ik weet alleen niet of je al eens eerder veulens hebt gehad of verzorgd. Het is een behoorlijke klus (kan er over mee praten) Zeker een hengstje is erg moeilijk, tenminste bij mij dan. Een eigen veulen lijkt me dan altijd nog leuker. Maar als je denkt dat er wel een klik is en dat je het aankan, je hebt immers al een paard, dus je bent sowieso niet helemaal zonder ervaring, dan moet je het gewoon doen! Veel succes met de beslissing.

Nou ik heb vandaag weer teveel gedaan, heb net een lampionnenoptocht meegelopen met zoon en dochter. Was toch wel iets langer dan ik dacht... Vandaag op stal mijn voet verzwikt, net de voet uiteraard met de wondroos Boos! Hoe krijg ik het voor elkaar zeg...

Over het rijden naar de HK, ach dat doet Giel, ik merk wel hoe ik de dag doorkom hihihi. Neem voor de zekerheid nu de zetpillen, oordruppels, neusdruppels weet ik het allemaal wel mee... al heeft mijn zoontje nu al oorontsteking, dus die krijgt hij (waarschijnlijk) niet dan....

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:05

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:07

Biancaa schreef:
Over het rijden naar de HK, ach dat doet Giel, ik merk wel hoe ik de dag doorkom hihihi. Neem voor de zekerheid nu de zetpillen, oordruppels, neusdruppels weet ik het allemaal wel mee... al heeft mijn zoontje nu al oorontsteking, dus die krijgt hij (waarschijnlijk) niet dan....

Als je me maar niet aansteekt Nors opkijken

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:10

neuhhh wat ik heb is niet aanstekelijk, tenzij je erg vatbaar bent voor onhandige mensen hihihi

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:10

Pradaatje , ja best wel hij was bijna 400 euro deze camera.

@Cheveya, geen filts dus okee dan weet ik dat, zijn er mensen die het wel doen of valt dat mee? Ik vind het zo onbeschoft staan dus dacht zal eens vragen wat de andere doen!

Ik ben weer terug van weggeweest besefte me dat pallieter zijn hoef nog gedaan moest worden, dus even snel heen en weer gesjeesst!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:11

Aaaaaaagh Chivas!
Chubby staat zo lekker te eten, word heel de tijd lastig gevallen Tong uitsteken
Wat een lekker ding is het ook he Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:11

Biancaa schreef:
neuhhh wat ik heb is niet aanstekelijk, tenzij je erg vatbaar bent voor onhandige mensen hihihi

Oh nee he.. Blijf dan maar uit mijn buurt.. Clown

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:12

Mijn camera flitst vanzelf.. Nagelbijten / Gniffelen Ze zullen er toch nie van schrikken?

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:14

Wat kunnen verkopers toch liegen he?
Tegen mij werd verteld, Ze kan zoveel al, Ze is verkeers mak, Ik rij haar elke dag, Maar ze is nu druk want ik heb me arm gebroken.
Nouja ik geloofde het krijg ik dit in een PM Vork ;

Prada werd toen ingereden toen ze bij ons stond. Ik heb haar niet vaak zien rijden, ze had toen ook een wat oudere merrie waar ze op reed. Ik had medelijden met die beestjes, want ze waren nog jong. Toen ze kwamen, waren ze net uit een kudde geplukt en die hoeven waren net zeilboten. Ook hebben ze nog een poos met mok gesukkeld, waardoor die van ons ook kregen, dat was hartstikke besmettelijk !

Die vrouw had wei gehuurd voor 2 paarden, een tinker en een shetlander, ze kwam er met 5! Prada deed het altijd heel goed, ook al stond er op den duur bijna geen gras meer op de wei... De andere, ik weet niet of je die ook gezien hebt, was er echt slecht aan toe, die heette abigail. Weet jij toevallig waar die terecht is gekomen?

Prada kon altijd schitterend lopen! Nu vast ook nog, ze heeft echt mooie gangen (en dat zeg ik, iemand die niet zo gecharmeerd is van tinkers )

Die vrouw kwam niet vaak, ze zei dat ze elke ochtend om half 7 bij kwam voeren, maar volgens mij was dit niet waar.Ook had ze nog een jaarling hengst, waar ze die merries steeds bij liet lopen ! Gelukkig is prada niet drachtig geworden, en ik hoop abi ook niet!
En wat heb ik vaak de waterbak moeten bijvullen bij die hengst en shet, omdat ze gewoon geen water hadden !

Voor de rest heb ik haar dus niet zo vaak zien rijden, ze is ook best snel vertrokken daar, omdat wij er zo bovenop zaten, de verzorging vonden wij zo slecht, echt triest....

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:15

Hendrik schrikt zich in het begin altijd een ongeluk als de flits aanstaat Nagelbijten / Gniffelen

Wat een vermakelijke filmpjes zeg *LOL* Géweldig!
Die Chivas groeit ook als kool !

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:16

zullen ze toch wel gewend zijn lijkt mij Lachen Ik neem mijn cam ook maar mee, al zal ik ook en van die echo's zijn die je hoort klikken Tong uitsteken

@Bonte (mariel dus sorry sorry sorry, heeft bij de naam snowdon ook even geduurd eer ik hem door had Knipoog ) Gave filmpjes, vond de 2e ook erg leuk, toen je zei kom stapje naar voren (of iemand anders die het zei) en eerst kijkt hij zo van "ja dag ik sta hier goed" maar de nieuwsgierigheid wint dan toch! Dat derde filmpje is ook gaaf, die sprongen joh, dat wordt ook een springtinker, kan je de foto ook bij dat topic zetten *LOL*

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:18

@ Prada; Nou ja zeg! Wat dacht je wel niet toen je dat las? Schrikken ofniet?
Wel fijn dat ze nu een lekker fijn huisje heeft gevonden, maar schandalig van die vrouw waar ze eerst bij was.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:18

@ l0rdJ: Heeft Pallieter iets met zijn hoef dan?

Welkom 'harlekijn'!

Ik ben trouwemns 23 en heb sinds mn 18e Snowdon, hij is ook mn eerste eigen paard.

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:20

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:21

IkbenMarije schreef:
@ Prada; Nou ja zeg! Wat dacht je wel niet toen je dat las? Schrikken ofniet?
Wel fijn dat ze nu een lekker fijn huisje heeft gevonden, maar schandalig van die vrouw waar ze eerst bij was.

Ik wist dat het daar niet goed was,
Maar zo.
Hopelijk vind zij het bij mij ook beter Lovers

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:22

ow trouwens.... 22.10 ... de hengst Djenges op Ned.1! zometeen dus!

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:23

Waar gaat het over ? *LOL*