ik heb zaterdag wedstrijd gehad... was wel ok..
weet je, ik heb het al geschreven in het tinkerforum, maar kopieer het wel even zodat jullie het ook kunnen lezen
ik had gisteren een wedstrijd (officieel). en ik had eerst met L'espoir twee proefen en dat ging heel goed, toen had mijn vader met l'espoir twee proeven, dat ging ook goed, toen had ik met murphy twee proeven, maar voordat ik begn aan proef een (toen ik mijn naam zei enzoo) begon die man:
hij: 'rijd je met hem ook voor de wagen?'
ik: 'nee, dat vind ze eng'
hij: 'oh, weet je waar tinkers vroeger voor werden gebruikt?'
ik: 'ja, de zigeuners gebruikten ze voor de wagen'
hij: 'ja, want niemand mocht bonte paarden en daarom namen de zigeuners ze maar'
ik: 'ja'
hij: 'weet je wat het woord zigeuner betekent'
ik: 'nee..'
hij... weet ik neit meer
ik: 'oh, oke'
hij: 'ja, eigenlijk zijn het karrepaarden.'
ik: 'nou, ze kan anders wel heel mooi rijden.'
hij: 'nou laat maar zien'
dus ik begon mijn proef, was helemaal niet zenuwachtig ofzo, maar begn het wel te worden door die man. En het ging niet zo goed dus...
op het eind:
hij: 'nou, ik vond die ander toch meer een rijpaard'
dus ik ging weg en met de volgende proef was ik zo aan het terugdenken van 'nou, zigeuners wilden tinkers omdat ze geluk brachten' en wat denk je... raak ik de weg kwijt (had ik anderhalve volte gereden ipv 1 (acheraf gezien.. heel veel geluk he?? geintje..)
maar de uitslag:
ik op l'espoir: 186 -181
ik op murphy: 167 - 180
heb wel na mijn proef geklaagd over die juri (bij het secetariaat) omdat ik er zo'n moeite mee had dat ik na de proef moest huilen, en iedereen om mij heen zei dat het niet kon etc en dat ikk meost klagen..
xx