Wat een lekker weertje zeg. Dit is echt genieten. Van morgen rondje met de kar met Storm. Hij deed het weer super. Kunnen we zo mooi aan zijn conditie werken.
Wat een heerlijk weer! Gisteren dagje naar de dierentuin geweest en daarna nog lekker uit eten. Vandaag aan het werk en dan al weer weekend!
_Clocloken_
Geplaatst: 06-05-16 12:51
Wat een schattig ding is Pleun!
jeej een topic van Feike
Gisteren weer een fijne les (op een bwp'er) mevrouw was enkel enorm dwars doordat er op de manege een soort communiefeest was en de kinderen de hele tijd langs de draad liepen. Daardoor heeft ze een paar fikse bokken gegeven maar ik bleef gelukkig zitten, wel men beugels kwijt geraakt maar gelukkig kalmeerde ze op dat moment. Daarna bleef die hoek natuurlijk de hele les een enge hoek
Ook met men lesgeefster afgesproken dat ik zondag langs mag komen met Dusty en Apollo voor een halfuurtje les. Om op te starten met Dusty heb ik graag dat er iemand bij is (ken je merrie )
Claudia foei toch jij blijft maar vreemdgaan zeg Gelukkig niet zandgehapt dus. Ik wil straks eigenlijk ook even met Bones gaan rijden. Maar ik wil eigenlijk niet vallen op een harde grond Bones is eigenlijk wel super braaf maar je weet maar nooit.
We hebben de kleur resultaten terug gekregen van onze veulentjes. Ze dragen beide dun! Vader sprong een gat in de lucht. Ik ben er echt zo blij mee, ik was de hele dag afgeleid van mijn werk Gelukkig mocht ik de hele dag mailen ipv bellen.
Dierentuin lijkt me echt fijn nu in dit weer. Ik wil super graag naar Serpo maar die blijft maar dicht...
Leuk veulen, lijkt bruin met die donkere staart. Veel Haflingers zijn dubben agouti volgens mij dus zou best kunnen.
Eventjes Feike topic bekijken. Zit nu eindelijk eens op de computer. Zo de website eens bijwerken en wil straks Bones nog even fotograferen maar de foto's van gisteren hebben uren tijd gekost. Zoveel werk dat nabewerken.
Lekker dat je les hebt gehad Chimello! Alleen jammer van dat gebok, maar goed dat je bent blijven zitten! Leuk ook dat je Dusty en Apollo mee kan gaan nemen Leuke foto ook weer van je knappe meisje
Hier gingen vandaag eindelijk de paarden weer even de wei op. Om te beginnen 1 á 2 uurtjes. De ruinengroep bestaat nu uit 4 paarden. De haflinger kan er nu bij. In de paddocks kan dat niet want dan jaagt Feike hem door de draden, maar in de wei heeft Feike alleen oog voor het gras, dus dat ging prima Feike deed alsof hij ons niet gezien had en ging overstoorbaar verder met eten. Tot hij ineens heel sneaky naar ons toesloop (we zaten/lagen bij de paarden in de wei) en zijn snoet in onze nekken en gezichten duwde; KUSJEEEE!!
Donderdag en vannacht een stressnacht gehad en gisteren een stressdag. Klaas had al een tijd een gezwel, maar omdat die in zijn zij en buiten zijn lijf zat en hij er ook geen last van scheen te hebben (en omdat ik het niet aandurfde) heb ik er nooit wat aan laten doen. Maar dinsdag tijdens het schoonmaken van de rattenkooien, voelde ik een knobbel bij Muppet haar onderste tepel... sh*t... melkkliertumor die, wanneer hij groter wordt, er voor zou zorgen dat arme Mup niet meer zou kunnen plassen waardoor ze zichzelf zou vergiftigen... Nou woensdag haar maar meegenomen naar het werk... tsja enige optie was een operatie *slik* en toen belde mijn moeder dat ik Klaas dan ook moet laten helpen... dus voor vrijdagochtend de operaties gepland, dan was ik er toch de hele dag dus dan was ik erbij. Nou donderdagavond heb ik kalmeringstabletten moeten slikken wegens de stress en vrijdagochtend stond ik strak... Muppet haar tumor kwam ook pus bij vrij dus was maar goed ook dat die eruit ging. En die van Klaas was echt mega groot, net een kippenei; arm schatje... maar die operatie was veel makkelijker dan die van Mup. Klaas was al snel de oude en huppelde alweer vrolijk rond, maar die arme Mup... zat geen leven in. Dus gisteravond besloten om ze allebei in hun eigen kooi te zetten en het even aan te zien. Klaas happy en Mupper fleurde ook op toen ze weer bij haar mama was. Wel de hele nacht steeds wakker geworden en gaan kijken. Maar ze zijn nu beiden echt hunzelf en hun wonden zien er mooi uit dus ik kan weer even opgelucht ademhalen. Desalniettemin hou ik ze nog wel goed in de gaten maar voor nu lijkt alles positief.
Klaas vanmorgen: En Muppet wilde ook alweer knuffelen, klom zo op mijn arm
En nog een leuk berichtje! Mijn 2e contract op de dierenartsenpraktijk stopt 15 mei alweer. En mn baas zei 2 maand geleden dat hij een sollicitatieprocedure wilde gaan opstarten voor daarna, waar ik ook aan mee mocht doen. Dus ik al in de stress... Maar! Gisteren hoorde ik dat hij alles wilde voortzetten zoals het nu is. Dus ik blijf! voor hoelang weet je natuurlijk nooit maar voorlopig ben ik daar nog niet weg
Dierentuin was heerlijk. Hadden al twee keer afgezegd door het weer maar donderdag echt geluk. Heerlijk op terrasje gezeten met uitzicht op zebra's en giraffen.
Chimello gelukkig wel blijven zitten!
Feike lekker op de wei en nog lief doen ook! Pf kan me voorstellen dat je stress had, gelukkig lijkt het nu positief! Gefeliciteerd! Top joh!
Vandaag max gewassen en m'n hele kast opgeruimd/schoongemaakt. Borstels liggen nu op balkon te drogen. Heerlijk!
Sheryn ik moet wel vreemd gaan in de groepsles ga ik niet met mijn merrie en veulen rijden. Morgen wel een privéles met Dusty en Apollo mag dan mee in de piste
En inderdaad clocloken en chimello als je op de c let snel omgewisseld, maar ik ben inderdaad gelukkig blijven zitten en vind het nog steeds een leuk paard om les mee te nemen.
_Clocloken_
Geplaatst: 07-05-16 22:39
Sheryn ging jij dit weekend rijden met Bones? Ging schrik hebben gewoon kijken hoe hij reageerd
Lori
Geplaatst: 07-05-16 22:59
Wil even hoi komen zwaaien . Ik lees nog braaf het topic bij maar reageren komt er niet echt meer van.
Alles gaat goed met de pony's verder. Finn is de 26ste jarig en wordt 4 dan, dat betekend dat meneer voor het karretje gaat vanaf dan of de week erna. Gisteren hem er wel al een voorgezet los en ermee naast hem gereden maar dat vond die alvast doodnormaal.
Owja en het leren heeft geloond want heb mijn secundair diploma binnen op papier sinds gisteren, inschrijven in de hoge school in juni ergens en vanaf september begint het echte werk dan
Verder @Claudia, lekker blijven lessen .
Er worden een hoop 5 deze maand zo te lezen en hopelijk genezen je ratjes goed Nientsje .
Hey Lor wat fijn van je diploma! Goed gedaan! Ik kijk alvast uit naar Finn voor de kar
_Clocloken_
Geplaatst: 08-05-16 21:59
Een voorproefje van mijn rijles met Dusty vandaag bokt upload doet een beetje vervelend om meerdere foto's te plaatsen, ben wel aan het twijfelen om een topic voor Apollo te maken, wat denken jullie? Apollo vond het superleuk allemaal, hij liep erg rustig mee en trok ook sprintjes wanneer het niet nodig was wel hebben we een stop gehouden wanneer meneer wou drinken Na de les van een half uurtje mochten ze nog even los in de piste, ik dacht dat Apollo moe zou zijn maar nee hoor En wat hou ik van mijn Dusty, zo kalm en rustig met haar kleine schat op verplaatsing
Super leuk Cloclocken! Enne tegen een Apollo topic zeg ik nooit nee
Gefeliciteerd Lor!! En leuk, Finn voor de kar
Even een kleine Muppet spam Want ze is zooooo schattig Die op de achtergrond is mama Katrijn En papa Klaas Het gaat echt goed met ze! Ze zijn weer helemaal zichzelf
Vanavond eventjes gereden met Feike. De overgang stap-galop geoefend. Ging best goed