Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ben heel benieuwd wat je van parelli vind...

Al moet ik wel bekennen dat meeste dat erop staat wel eens bij Caily gebruikt is. Caily heeft stuk of 8 hoofdstellen gehad, 6 zadels, stuk of 10 halsters, stuk of 10 dekjes, singel of 5, 6 dekens, 4 paar beugels, 9 bitjes, eeeehhh
Had ik al eens gezegd dat ze verwend is? Maar het is ook heel veel aftasten wat fijn is en goed past hoor. Zo vaak van singel en zadel wisselen vind ik niet zozeer lollig, en ik heb veel bitloos geprobeert omdat ik voorstander van bitloos ben, Caily loopt overal zo mee weg (voorkeur voor bosal en hackamore), maar ze blijft met bit toch net wat zelfverzekerder. Ik rij nu zonder neusriem dus heb even moeten zoeken naar een bitje wat haar fijn ligt en ik het gewenste resultaat mee kan behalen. 

. Dus ik heb nu een kneveltrensje, kan ze haar mond open doen wat ze wilt, wbt sturen en achterwaarts helpt het fantastisch, en als de rem me nu niet snel genoeg gaat kan ik altijd nog one rein stop doen, dat werkte eerst ook niet zo best. Ik rij met de Haflinger straks met een shank, wellicht dat ik dat met Caily ook eens probeer. Maar dat kent zij niet (of nou ja, voor de wagen wel in principe), en ik ook niet zo goed nog dus eerst even met de Haf eraan wennen, die loopt er al 17 jaar mee rond dus bij hem juist niks anders meer.
. En werken metv verschillende paarden heeft mij ook geholpen. Dan roest je niet vast in je gewoontes. Heel toevallig de twee paarden die ik wel longeer zijn halfzusjes van elkaar. Maar zijn zo verschillend ene heel gevoelig en moet ik de rust zelve zijn de ander is lomper en mijn respectvol. Daar moet ik meer op mijn strepen staan. Pip zit er tussen in al neigt ie meer naar mijn trainpaardje toe. En die halfinger is een geval apart haha 

Nimby schreef:Ja goed gezien! Nu is Bart ook wel herkenbaar natuurlijk
Heb jij er ook gereden of gestaan?
*