[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:26

*wil nu nog liever op zoek naar een Bullterrierpupje* ahh pupsels zijn altijd leuk!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:27

Geen tijd voor een hondje, houd het wel bij poezels :j

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:30

Zijn makkelijker in de zin dat je ze neit uit hoeft te laten, maar ook dat kun je inplannen :P

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:37

En je hoeft ze niet te trainen. Enige wat ze vereisen is een bak eten, bak water, een schone katten bak (en nu met 4 langharen, paar x per week een borstel erover).

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:39

Is zo, kan wel he :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:40

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 23:46

Een bengaaltje :+: Heb ik vele nestjes van gefokt!

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 00:33

<3 Awh Mira,wat lief! <3

Andrea,trots op je meid,"komt wel goed schatje",wie had dat een jaar geleden kunnen denken?
Ondanks de hagel trouwens een heerlijk ritje hoor :j

Hier een echt hondenmens,we hebben drie Duitse Doggen,ook ooit zelf een nestje gefokt,echt waanzinnig leuk! :j,verbaasde me heel erg dat de pups zo snel verkocht waren,had ik niet verwacht,de laatste natuurlijk zelf gehouden,onze Amy. :=

Maar Leo,bengaaltjes zijn ook erg leuk hoor,vroeger zelf altijd Siamezen gehad.

Heidy,wat vindt je van deze merrie?
Afbeelding

Jeetje,als olie zou helpen......Perfect!

Becs,ik heb een rood dekje bij de Epple Jack gekocht,weet de prijs niet meer,maar was vast niet duur,anders had ik m niet gekocht

Hoop dat t morgen mooi weer wordt,kan ik lekker weer op buitenrit :):)

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 00:57

Heb rode halster bij de welkoop gekocht
En Jayney heeft zomereczeem heb van alles geprobeerd tegen de jeuk
Bij haar werkt ook gewoon babyolie het beste
En natuurlijk een deken, maar alleen een deken is nog wel jeuk
Met babyolie wordt de huid weer zacht en soepel, daardoor heeft ze geen jeuk meer
Ze heeft het trouwens in de manen en boven aan de staartwortel

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 08:16

(wel opletten met olie bovenop de manenkam icm veel zon, anders veranderd het in braadboter ;) )

Wij hebben net een week de (hele drukke!) hond van mijn ouders gehad. Geef mij onze 2 katten maar :D Die zijn een stuk rustiger.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 08:47

Tinkerplein. De merrie ziet er leuk uit. Heb je meer foto's en info?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 09:17

Dankje caro! had ik een jaar geleden idd niet gedacht. heb hem nog wel eens vervloekt ook hoor.
Maar tis een schat van een paard geworden.

Ah leo,bengaaltjes zijn zo leuk :+: mijn katje voert ook bengaals bloed.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:03

Is mijn eerste hondje. Naast altijd katten te hebben gehad. Miggs heeft voor het eerst iemand eraf gegooid... Iemand die hem doorrijd was ie niet mee eens en dat werd zandhappen

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:24

Netjes gedaan hoor Andrea!
Oehh puppiesss.. *\o/* Gefeliciteerd hoor!
Hahah Die amigo, moet altijd wel lachen als paarden een beetje stout zijn (moet natuurlijk niet gemeen worden), maar dit soort acties vind ik stiekem altijd wel leuk :+)

Nou ik voel me helemaal tante hoor, gisteren mn neefje (kindje van de zus van mijn vriend) van 5 dagen in mijn armen gehad, wat een heerlijk tevreden hummeltje <3. mijn vriend durfte m eigenlijk enit aan te raken (bang dat ie 'stuk' ging, maar heeft m na aandringen van zijn zus toch vastgehouden.
Mijn stiefmoeder is helemaal dol enthousiast want die heeft een kleinkinderwens :') en hoopt dat wij nu ook snel aan kinderen gaan beginnen haha (dat hoopt ze al zeker 4 jaar...). Voorlopig heb ik genoeg aan onze htk katten.. Eerst moet Gijs maar eens volwassen worden dan kan ik m inrijden, daarna zien we wel weer verder. Met zo'n toeter moet je niet op t paard klimmen en ik wil t wel zo veel mogelijk zelf doen bij Gijs.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:28

Die was een vuile actie. Keihard ervandoor gaan en dan vlak langs de bakrand en dan omdraaien. Zadel gleed er zo vanaf met ruiter en al. Is soms een etterbak... De ruiter had flink last van zijn rug en was niet meer opgestapt van de pijn dus heb ik hem ff tot zwetens aan toe gelongeerd. Hij was goed moe erna

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:13

Oeh nee das niet lief! Goed dat je m wel nog even flink aan het werk hebt gezet, anders blijft ie natuurlijk dat geintje uithalen!

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:57

Agoss wat een leuke pup!

Andrea en Jaron in de ring! Jullie zijn een leuk setje en inderdaad de start is gemaakt.
Punten gaan helemaal goed komen!

Heidy hoop dat je een leuke tegen komt waar je je prettig bij gaat voelen. Komt vast goed.

Ik krijg vanavond mijn sneeuwrijfoto's die een vriendin kwam maken toen.
Straks ga ik zelf even naar stal. De zon zou vanmiddag tevoorschijn komen en wil echt een keer mijn nieuwe camera testrn met licht enzo. Het heeft me genoeg geld gekost maar wil een zonnetje voor leuke foto's.
Ik kan er dus ook HD mee filmen. Zou youtube dat trekken?

En vanavond de nacht in. Dan zal ik uitgebreider reageren.
Soms vergeet ik bokt ook of lees mee omdat fb net iets makkelijker is.
Maar nu ik nacht heb heb ik meer tijd!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 16:42

Job weer op de wei, wat fijn!

*\o/* Gefeliciteerd Nele, prachtige nieuwe merrie!

<3 Aiko, vind haar zo leuk he. Komt denk ik hierdoor
http://boktimg.nl/sites/default/files/c ... 8f1b56.jpg

En Lady
Afbeelding

Heidy, mag ik vragen wat je voor Jack vraagt? Ivm aanraden aan mensen die binnen een bepaalde prijsklasse zoeken?
Merrie die je laat zien is leuk, maar ik raad je echt aan eerst te verkopen, ik heb het andersom gedaan en das nou niet echt de meest ideale situatie. Het is puur dat ik nu wel het ideale paard heb dat het het waard was, maar ik doe het nooit weer zo iig.

Welkom terug Susanne! Ik ben ff kwijt wie je bent :o

Oh, haha Faye, geen bezoekje dus :(

Al met al toch een fijn debuut Andrea :) En nu lekker gaan starten, dan komen die zekerheid en die puntjes ook wel!

Brave Ailin!

Wauw! Wat een gave tekening van Tinky zeg!

:wave: Rebecca, alles goed daar?

<3 puppies!

:wow: :wow: Bo weg Caro? Rijdt Nica niet meer? *als ik toch een geldboom had, zou een leuke merrie voor de endurance/cross zijn.... *

____

Hier lekker twee dagen Caily aan het werk gehad. Zaterdag dubbele longe met balkjes, ging wel redelijk. Er zit iig vooruitgang in als je terug kijkt op de zomer, galop wordt ze steeds sterker in!

Gisteren er maar weer eens (met zadel en bit, haha) op gekropen, hindernisjes neer gezet :D

Afbeelding

Afbeelding

Vreemd genoeg zit ik met zadel in galop voor geen meter. Iemand tips? Zonder zadel is n eitje :o
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar t kan niet altijd goed gaan _O-
Afbeelding

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:31

Super gedaan Andrea!
En Caily springen woehoe *\o/*
Die laatste foto komt me wel erg bekent voor, maar ach het kan inderdaad niet altijd goed gaan :')
Raar dat galop in het zadel moelijker is voor jou dan zonder, ik zou het juist omgekeerd denken bij de meesten.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:33

Leuke foto's van Cailey :D! En ja die laatste.. ook mij niet heel vreemd hahaha!

Wilde gister naar Spock, helaas op de fiets weer omgedraaid naar huis, helemaal niet lekker te pas! Hopelijk later deze week nog even :) eerst mn stage-uren afwachten, morgen 1e dag!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:47

haha die laatste is idd wel heel leuk! slidingstop, boem:P

Stoute amigo,op zon manier lag ik vandaag ook bijna van het paard. gelukkig niet de mijne _O-

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:13

Leuke foto's van Cailey!
Die sokken zijn kei leuk als ze aan het springen is haha :D

Ooooooh die puppy's <3 ! Zo cutie!

Ik ben daarstraks voor de eerste keer met Tirza alleen de baan op gegaan.
Ze was suuuper braaf! Ze ging netjes mee, de rest moest zich natuurlijk aanstellen in de weide: komen afgalopperen, hinniken, meedraven naast de draad... :P Nuja Tirza stoorde zich er niet aan.
Auto's vond ze ook helemaal niet eng.
Maar aargh sommige autobestuurders he! Moest ik een knop hebben om die auto's te kunnen opblazen zou ik het doen! Doe je teken dat de auto's wat moeten vertragen (was immers de 1e keer dat Tirza alleen buiten kwam in het verkeer) zijn er van doe zotten die expres éxtra op hun gas gaan staan en u voorbij razen met een grijns op hun gezicht! (hoorde dan van de auto die erachter reed, een buurman uit de straat, dat die zot daarvoor ook bijna 2 fietsers had aangereden)

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:17

DeMolenhoek: Wow wat een bijzondere kleur! En wat ziet ze er leuk uit, ben erg benieuwd naar meer foto’s!

Julie: Leuke foto’s van rendier Aiko en de rest van de kudde.

Kaat: Dat is wel een heel duur dekje hihi maar ja dan val je wel op. En mooie tekening van Tinky!

Andrea: Grappige filmpjes van je stalgenoot haar paard die niet bang is voor de bal en Jaron die denkt dat de bal hem op gaat eten haha. En wat knap gedaan op jullie allereerste officiële wedstrijd! Jammer van de spanning maar ach jullie hebben het wel weer gedaan en het is gewoon super spannend. Respect voor jullie!

Carolien: Fijn buitenritje gemaakt in het weekend, het was inderdaad wel weer winderig en koud maar gelukkig waren ze nu allemaal braaf.

Maartje: Wat jammer dat jullie die lieve kip moesten laten inslapen, maar soms heb je alles geprobeerd en moet je die keuze maken.

Faye: Wat leuk dat je erbij was bij het uitzetten van de zeehondjes, lijkt me een bijzonder moment.

Bianca: Hoop dat Job snel weer op conditie is en dat hij goed blijft lopen, hij is ziek geweest?

Mira: Wat leuk een puppy! En das wel druk inderdaad haha. En Amigo die stout was!

Jess: Ben benieuwd naar je sneeuwrijfoto’s! Heb je al geprobeerd om een HD filmpje te maken?

Lotte: Jij en Caily gaan hartstikke goed! De vooruitgang is heel duidelijk te zien! En bij mij nog steeds andersom: ik kan beter met zadel haha.

Dit weekend zijn we weer eens aan het trainen geweest in de bak. Zaterdag met zadel ging wel goed. Al veranderd ze soms wel even in een }>
Zondag zonder zadel ging wat minder. Ik wilde wat doen aan mijn zit en houding en zonder zadel draven maar ik kreeg haar niet in draf want ze voelde haarfijn aan dat ik wat onzeker was en niet stabiel zat, dus ideaal moment voor haar om wederom in de }> modus te gaan haha.

Afbeelding
Stappen in het zonnetje

Afbeelding
Aandraven

Afbeelding
Leuk drafje

Afbeelding
Voor de 3e keer in galop op Luna, het is samen zoeken naar balans haha

Afbeelding
Twee schatten

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:35

knapperds!
hoe lang zijn luna dr manen wel niet jee!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:39

Wat vind ik Caily toch een leuke merrie! Mooie springtechniek ook! Die weigerfoto is geniaal :+
Zitten in een boomloos zadel in galop vind ik ook een drama, mis dan net wat steun van het zadel. Zweer dus daarom ook bij een boomzadel :j

Luna doet het braaf zo zeg! Ze heeft echt een lieve uitstraling!

Hier lekker dagje paarden gehad, vanochtend naar stal geweest en heerlijk buitenritje gereden met Eowyn. Ilona was met Bentley mee. Ze gaan allebei steeds braver, heerlijk. Ook flink stuk gedraafd (was de 1e keer voor ze buiten).
Daarna vanmiddag nog Ailin gereden, ander bitje erin gelegd. Liep altijd op een enkel gebroken RVS bitje, heb er nu dubbelgebroken argentaan erin gelegd.
Hij deed het echt super, heb ook even 1e stap naar achterwaarts gedaan en hem wat gepest door te vragen om vanuit stap naar galop te gaan. Vond hij moeilijk, dus kreeg een fikse bok, maar bij de 3e poging zat er slechts 1 drafpasje tussen, heel knap dus. Daarna lekker buiten in het zonnetje uitgestapt.