Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
romeorowan schreef:Super nieuws over Niek! Welke therapeute heb je en wat doet ze precies? Of was dat degene die niet met naam genoemd wil worden op bokt?
Ik heb ook begrepen dat met thermografie alleen warmte verschillen kunnen worden gezien, dus geen gekantelde hoefbeentjes.
Ik ben morgen 2 weken bezig met de Gluco balance, maar het volume van het vet neemt (nog) niet af, sterker nog ik vond haar vanochtend weer dik.
peaches schreef:Nou, hier ook goed nieuws! Glucose en insuline wardes waren goed! Alleen was er een magnesium te kort! Dus dat gaan we dan maar aanvullen. Ik krijg denk ik morgen of overmorgen het rapport opgestuurd met de waardes, dus ben erg benieuwt!
SuperRoos schreef:Marit, goed nieuws van Niek!!
Hoe nu verder, de gluco balance en rustig aan meer gewicht proberen kwijt te raken of moet dat volgens haar ook een beetje vanzelf gaan nu hij weer stabiel is?
Super zeg!
mysa schreef:Heb destijds ook thermografisch onderzoek laten doen. Conclusie, bevangen maar geen gekantelde hoefbeentjes. Bleek dus wel gekantelde hoefbeentjes op de röntgenfoto.
SuperRoos schreef:En daar komt dan mijn verslag... Net pas thuis en ze was er al om kwart voor 8...
Ze heeft hem helemaal doorgemeten en eigenlijk waren veel dingen al te verwachten naar aanleiding van het verhaal van Singasong
Ze vertelde me dat het ernstig is.. Maar dat er wel hoop is als we er nu hard mee aan de slag gaan.. Hoeveel schade organen hebben opgelopen is nu nog niet duidelijk te zeggen.. Dat zien we later..
Om te beginnen over de organen. Eigenlijk zijn er niet veel meer over die hun werk nog juist doen.. Vooral de pancreas liet nauwelijks activiteit zien (bijna te weinig voor behandeling) en lever, nieren, darmen, milt was allemaal erg slecht..
Ook zijn hart was erg slecht.. Toen ze meer ging doormeten kwam hier hartworm uit en dit heeft ze in al haar jaren nog nooit bij paarden gezien.. Morgen neemt ze dus contact op met Erik Laarakker over hoe ze dit mag behandelen. In theorie weet ze het wel maar ze onderzoekt dit even beter..
Verder heeft Fiek de ziekte van Lyme, ooit opgelopen door een tekenbeet.. Hepatitis kwam eruit maar zo mag je het niet noemen bij paarden, toch heeft hij dus het virus dat zijn lever en nieren erg aantasten..
In zijn darmen had hij veel te veel candida en ecoli bacteriën. En ook heeft hij last van wat schimmel waarvoor ik hem moet gaan behandelen.
Zijn schildklier werkt slecht.. De 'droes' die we een jaar geleden hebben gehad was geen droes maar een broertje ervan, een linke bacterie die hij nu nog steeds in zijn bloed heeft waardoor ook zijn lymfen overal opzwellen..
De benauwdheid die Fiek noemde in de reading komt door een virus, een aardige verkoudheid die overal zijn sporen nalaat.. Zijn zere oog wat hij noemde in de reading is typisch bij hepatitis en de dikke slijmvliezen in zijn mond passen ook in het hele plaatje.. Zijn lichaam voelde overal pijnlijk aan maar wederom werden zijn schouders het duidelijkst genoemd..
De voeding die hij nu krijgt kwam er goed uit, met een 9 zelfs dus dit mag ik zou houden.. Supplementen zijn pas zinvol om te geven wanneer zijn organen alles weer op kunnen nemen dus hier kijken we later na..
We hebben 10 verschillende zakjes met korreltjes waarvan de langste kuur zo'n 16 dagen is.. Alles 2 keer per dag dus ik ga zelf heen en weer met het scootertje proberen.. Wil de stalhoudster nog wel opzadelen met wat druppels maar dit is echt teveel werk..
Verder mag hij 3 weken niks doen, hij zal behoorlijk ziek worden van de kuur en zelfs 'depressief' kunnen worden.. Na deze 3 weken mag ik hem rustig weer op zijn eigen tempo laten stappen of wandelen.. Over 5 weken komt ze terug en meet ze hem weer helemaal door..
Volgens haar moet ik over een week of 3 al een ander paard hebben omdat zijn lymfebanen en bloedbanen mooi schoon zijn geworden en hij dan weer veel meer af kan voeren...
Ik ben erg benieuwd wat we tegen gaan komen.. Er zullen nog aardig wat tranen komen zei ze maar we gaan nu wel echt aan de oorzaken werken en niet aan symptoombestrijding werken..
Als laatste mag ook de gluco balance weer naar 2 keer per dag verhoogd worden... Hij doet het hier erg goed op