[TI] [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cheveyo

Re: [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:33

Dan zou ik zeker weten gaan voor het veulen van Mirthe! Eigen veulen houden is zoooooo cool!!!! Vanaf het moment dat het geboren wordt zit het nog dieper in je hart dan het al zat bij de dracht. Nu is het buikwandje er tussen vandaan is het een en al liefde wat je voor het dier voelt.

Sorry voor mijn enthousiastme maar ik meen het uit de grond van mijn hart Knipoog

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:41

Wat een heerlijke foto's zeg!
Leuk die veulentjes, Prada is ook over 2 jaar aan de beurt Lachen
Vandaag weer gereden, En het ging super, Ik snap ook niet waarom ze dat dan deed buiten, Binnekort maar weer proberen buiten, Al moet ik eerlijk zeggen, Dat ik toch nu wel een beetje bang ben geworden, Maargoed, niet nadenken gewoon doen!
Vandaag weer wat info over Prada gekregen, Geen goeie
Ze zat vol met mok, Denk dat daarom dr sokjes ook niet super groot zijn, Maar goed ik ga een fotoreading laten doen toch, Maar dan voor me verjaardag, Dan heb ik haar toch weer wat langer, Is ze weer wat gewender, Dus ben benieuwt!

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:43

Ben het helemaal met Chev eens, eigengefokt veulen is zo bijzonder!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 18:09

Coydog en Cheveyo: Vind het ook best lastig. Vond dit veulen ontzettend mooi en onwijs verlegen lief. Maar een eigen veulen houden is inderdaad ook heerlijk. In principe kunnen we er ook wel drie houden, dus dat het veulen van Mirthe dan perse weg moet is ook weer niet zo, ik vind drie tinkers alleen wel erg veel werk. Aan de andere kant: ze staan aan huis, m'n man helpt ook mee, en ik heb nu een leuke bijrijdster/medeverzorgster. Lastig dus. We willen er in ieder geval twee omdat mijn man en ik nu vaak samen rijden, maar dan een haflinger bij de buren lenen. En dan kissebissen we over wie op Mirthe mag, haha. Ook wil mijn man in de toekomst met een tweespan gaan mennen. Allemaal dromen. Eerst maar eens zien welke uitkomen!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 18:18

Hm lastige keus, als je er drie kan houden dan zou ik waarschijnlijk als de klik er echt is dit veulen kopen, voordeel is dat je 2 jaar eerder met het dier wat kan doen,
en messchien is er wel helemaal geen klik met het veulen van mirthe volgend jaar,
kans lijkt me klein maar het kan natuurlijk.

En ik heb er ook 3 en de 4de is op komst. en of je er nou 2 of 3 hebt, dat kleine beetje meer werk, dat merk je haast niet meer.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:10

Als je een chte klik hebt met het veulen zou ik haar kopen. Als je er 3 kan houden waarom doe je het dan niet. Zoals ik begrijp heb je een brijrijdster en verzorgster en je man, dus dat zou dan toch moeten lukken.
Dan heb je dat gekissebis ook niet meer haha

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:42

nee 2 of 3 paarden maakt niet echt verschil.
Als het kan zou ik het ook doen (en als je natuurlijk tijd en hulp genoeg heb)

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:44

Het werk valt misschien wel mee, maar ik ben iemand die dan ook echt wat met de paarden wil doen. Maar ach, dat kan ik dan altijd nog zien. We gaan van de week nog een keer samen kijken, Mees en ik. Er moet dan als het doorgaat ook nog wel het een en ander in de stal verbouwd worden, zodat hij zijn eigen stal ook krijgt. Dus er is dan ook nog wel werk aan de winkel. Kunnen we weer klussen.... Ojee, en er ligt ook nog 30 kuub kachelhout wat gezaagd en gekloofd moet worden. Druk,druk,druk....

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:51

Zo ben der ook weer terug van het werken,

leuke foto's weer van chivas derbij!

@grrr, als de klik er is, je kan het houden zou ik zeggen doen! Alleen kan je nog niet samen met je man op jullie eigen tinkers rijden, waarom geen volwassen tinker erbij?

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:09

oke... ik voel me hier nu heel jong, het enige kind ofzo... ik ben 15...
hoe oud waren jullie met eigen paardjes (ik 13 (maar dat paarjd was ook van me pa, norman))

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:13

Guppekop, ik word volgende week 24 hoor, dus zo oud ben ik nog niet. Al wel getrouwd, dat klinkt misschien oud?

Toen ik 12 was kreeg ik samen met m'n zusje onze eerste fjord.

Goeie vraag lordje, waarom geen volwassen tinker, ik heb het nu nog erg druk met Mirthe doorrijden, mijn man is daar nog niet ervaren genoeg voor, en dat kost behoorlijk wat tijd, ook al doen we het rustig aan. (wat een lange zin!) Ook een klein beetje voor de grote uitgave in een keer, en omdat ik het heel leuk vind om een veulen op te voeden en te zien opgroeien. Echt haast heb ik er ook weer niet mee hoor.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:13

Ik ben ook 15 Knipoog
Ik heb nu al 7 maanden me eige paardje, Maar rij wel al 8 jaar

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:18

Ik ben 12. Lachen Ik heb vanaf mijn 5e een paard. Knipoog

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:20

Ik ben 20.. En kreeg op mijn 4e mijn eerste eigen pony, Moonlight.. Een New Forest.. Lachen
Oude wedstrijdpony van mijn broer..

Nou.. Vanmiddag gewerkt.. Ben dr een beetje doorgerold wel.. Ja
Ik moest en oude meneer helpen.. En ik gaf hem een krukje.. Ineens valt ie achterover van dat krukje af! Bloos! Schrok me wild.. Dacht dat ie wat kreeg ofzo.. Bijna met zijn hoofd op een schoenenstelling!
Afijn, meneer op de been geholpen en ene glaasje water gegeven en dan maar gauw naar zijn scootmobiel geloodsd.. Nagelbijten / Gniffelen

Morgen ben ik lekker vrij! Haha! Ik moet alleen niet meer op de paarden passen. Natas (Staleigenaresse) is ziek dus ze gaan niet weg. Dan ga ik maar lekker voor de gezelligheid naar de paardjes..

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:22

@grrr , ik begrijp je volkomen, dan moet je inderdaad lekker voor de veulentjes gaan!

Ik ben 18, en heb op me 17e een eigen paard gekocht. op 29 mei is hij geboren dus heb nu 9 maanden een eigen paard. Daarvoor wel een aantal eigen paarden gereden van anderen.

En sinds een paar maanden heeft mijn moeder ook een paard, heb haar opnieuw aangestoken ze was er al een aantal jaar uit, en is weer begonnen.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:24

Ik ben 20, wordt 10 maart 21. Ik kreeg op mijn 9de ongeveer mijn eerste pony samen met mijn zusje. Het was een welsh hengstje

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:26

ik was 5 jaar toen ik mijn eigen pony had, een voskleurige shetlanderhengst van 3 jaar.. Daarna heb ik tot mijn 21e altijd eigen paarden gehad, nog een schimmelmerrie shetlander, een schimmel shetlanderxwelsh merrie, een voskleur arabierxhaflinger merrie en een bruine arabierxhaflinger x KWPN veulen zelf gefokt, was een hengst.

Toen een stop van 3 jaar (wel paarden verzorgd, een appaloosamerrie en een quarter), ivm samen gaan wonen en een voltijd studie. Sinds begin 2005 heb ik weer eigen paarden. Eerst kwam Jip de tinkerhengst, daarna Bonita de tinkermerrie en toen Kato erbij en nu samen met Sanne Verena de shetlander.

Ben nu trouwens 26 jaar..

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:29

He, Dianne, heb je nog steeds die tinkerhengst? Heb ik je nl. nog nooit over gehoord?

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:36

Nee, die heb ik niet meer, die is vrij snel weer terug gegaan naar zijn baasje.. Hij had zomereczeem bij mij op het land, nu bij zijn baasje is hij gelukkig weer helemaal gezond.

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:39

Hier mijn nieuwste creaties,
ben erg aan zoeken met mijn camera wat hij kan

viewtopic.php?f=149&t=729012

Flitsen jullie trouwens met de foto's maken op de Hk?

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:42

Is zo'n camera duur l0rdJ?

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:45

Dianne: Oke, snap ik. Vroeg het me gewoon even af...

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:48

goedenavond,

Wat een heeeerlijke chivas foto's en filmpjes!!!

grrr: wat leuk.... persoonlijk zou ik gaan voor een veulen van je eigen merrie... daar heb je een veel specialere band mee.....

Ik ben 29 (ahum Haha! ) en heb sinds iets meer als 3 jaar een eigen paard (en dat is Silas) voorheen wel een paar verzorgpaarden gehad en op de manege gereden...

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:49

harlekijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:51

Hallo daar ik zit al enige tijd op bokt,maar nu las ik dat er een speciaal Forum was over tinkers,Nou mijn naam is Heleen en ik heb een tinkermerrie van bijna 7 jaar oud.