[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 13:03

Woei! ik heb een goeie beurt hier gemaakt zo te merken, als ik er nog meer had mag ik zo zo doorsturen Dus jongens, als iemand nog een paard naar verre oorden verkoopt, denk aan mij..

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 13:06

Maya schreef:
Woei! ik heb een goeie beurt hier gemaakt zo te merken, als ik er nog meer had mag ik zo zo doorsturen Dus jongens, als iemand nog een paard naar verre oorden verkoopt, denk aan mij..

He Maya, heel goede reden om de hele dag legaal te Bokken! Zet een advertentie voor ze bij commercieel zou ik zeggen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 13:07

Sorry Maya, aan mij heb je wat dat aangaat gelukkig helemaal niets!

Arme Spetter.... Ik vond nieuwe plinten leggen en wat muurtjes stuccen al een rotzooi. Liep continue te slepen met kranten en afdekzeil enzo Als ik het goed begrijp wordt later de woonkamer ook nog onder handen genomen?

Ingrid, lekker al weekend. Een lange wandeling kan je hond misschien wel waarderen zometeen?

Op de gang wordt nu "zie ginds komt de stoomboot" ingezet... Lekkere collega's huh?!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 13:14

Chubby schreef:
Op de gang wordt nu "zie ginds komt de stoomboot" ingezet... Lekkere collega's huh?!

Wij zaten 3 weken geleden al aan de pepernoten hier op kantoor

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 13:25

Maya schreef:

ja heb zeker wel je naam vermeld

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 13:26

Chubby schreef:

o nee daar ben ik nog niet aan toe, pepernoten nemen de meiden ook al mee naar school ipv gezonde tarwe biscuitjes maar de liedjes, neeneenee, ik ben meer een kerst persoon

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 13:37

Last Christmas I gave you my heart...

Of

All I want for Christmas is youhouhouhouhouou

Heel m'n kantoor staat op z'n kop!! ben kasten opnieuw aan het indelen en allerlei papierwerk aan het filen en stapels brochures aan het organiseren... Poepoepoe

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 13:38

Overigens Jean: moet je eens checken hoeveel calorieen die simpele biscuitjes bevatten... Zo gezond zijn die dingen dus niet!

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 13:44

Chubby, ja ik weet het, maar ik eet ze ook niet, hahahaha

Ja dat soort liedjes is het helemaal, kelly draait altijd wham en kristel maria carry, daar wordt ik nou vrolijk van

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 13:47

Ik wel

Mijn zusje begint overigens ook vreemd te doen qua eten... Ze fietst dagelijks een uur, traint 3x per week voor zwemwedstrijden, en eet momenteel met moeite 3 boterhammen en een half bordje warm eten. Van de week kwam ze me heel blij vertellen dat ze 2 kg is afgevallen. Kind is 12

Mijn moeder wordt daar boos over, maar mi is dat niet de juiste manier. Iemand raad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 13:49

Voelt wel leuk, dus ben er blij om Jean. Ik werk normaal altijd een beetje hard waardoor ik soms wel heel weinig te doen heb, dus af en toe wat bijlezen kan wel. Maar veel bokken is gewoon niet leuk (ik moet leren van stage, niet leren bokken )

Ben nu bezig met de FAQ te vertalen naar Engels, gaat wel lekker. Heb het trouwens nagevraagd hoe dat zat me het afmaken van paarden in de lucht die amok maakten. Bij vluchten door EHS georganiseerd is dat nog nooit gebeurd. Filip draait zelf al 16 jaar mee, EHS bestaat nu bijna 14 jaar geloof ik. Maar in die 16 jaar waren hem 5 gevallen bekend… Toch best erg hoor…

Wauw… die mooie splinternieuwe New Holland Combine komt veer langs, is met zo’n futuristisch ontwerp, mooie lijnen, mooie bak. Is een van de allernieuwste versies, eerder dat ik hier zat tijdens de oogst kwam ie dagelijks langs. Nu weer… vraag me af waar ie naar toegaat, inmiddels is het seizoen vér klaar Hebben jullie vast niks mee, maar ik vind hem zo mooi… Is wel iets anders dan die 7780 die wij nog thuis hebben… Op zich ook gewoon een goeie combine hoor, daar niet van Okay, ik zwijg wel

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 13:53

AAAARggh heb ik een hele reactie getypt. Staat die niet hier maar komt er een dubbelpost in een ander topic te staan. Raar. Dan maar weer opnieuw.

Chubby je hebt smaak. Alleen hij rookt? Dat zou voor mij een reden zijn om af te haken.

Verder zag ik hele lieve puppys voorbijkomen. En Xena gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

Maya die is ook heel mooi. Die staat hier bij van Nieuwstad mooi te wezen. Hier zijnz e nog volop aan het oogsten.

Verder heb ik wel alles gelezen maar kan er niet op reageren.

Gisteravond even naar Connor geweest. Ik had hem alweer 3 dagen niet gezien. Ik voel me weer even prut maar dat is de tijd van het jaar denk ik en de weersomslag.

Hopelijk gaat Sander vanavond rijden. Verder druk geweest met regelen van notaris en hypotheek. Ook is de beschikking binnen. De indicatie van het CIZ is tegen de wet en ze moeten een schadevergoeding betalen. Gna Gna.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 13:57

Chubby dat is zeker niet gezond. Een meisje van 12 hoort gewoon lekker te eten en te bewegen. Een beginnende anorexia misschien?

Kun je niet aan haar vragen wat de reden is dat ze zo weinig eet. heeft ze van de zwemselectie soms een opmerking gehad of zo?

Boos worden helpt zeker niet. Een vriendin van mij is ook zo begonnen. Die was alleen 15 toen ze daarmee begon. Zicht gek bewegen, nauwelijsk eten en heel trots zijn op elke gram dat ze afvallen.

Misschien dat een gesprek met de huisarts helpt?

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 13:57

Chubby, boos worden is idd niet de oplossing, maar uitleggen en proberen erachter komen waarom is beter, de kans is groot dat er iemand een vervelende opmerking heeft geplaatst.

Weet je mijn broer schold mij altijd uit voor vetklep, en op school werd ik ook altijd gepest, ik was ook wel dik, maar het ergste was wat ze allemaal zeiden.

pas toen ik 22 was kwam het er allemaal uit, dus probeer er achter te komen wat er is.

Maya doen jullie dan ook transporten naar Frankrijk want er moet e ook nog 1 naar Frankrijk

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 14:13

Mijn moeder is soms echt zo'n hysterisch mens. Zusje is vegetarisch, wat ze echt heel goed volhoudt. Er wordt voor haar meestal wel wat vleesvervangends klaargemaakt (ook met een BBQ ed). Maar bijv. bami of macaroni waar al gehakt doorheen zit, dat hoeft ze niet. Mijn moeder wordt dan boos, ik vind het een hele prestatie van mijn zusje en geef haar daar ook wel een compliment over.

Bij ons thuis wordt er wel veel gesproken over voeding. Mijn moeder doet alles zo gezond mogelijk (viezemientjes ) en kan daarin erg ver gaan. Mijn 'vader' weegt zo'n 140 kilo en is dus continue bezig met wel/ niet eten. Mijn broertje is een goede eter, maar ook erg in de groei (nog steeds, het ventje is 13 en al 1.85 ofzo) en speelt in de selectie bij RBC (voetbal). En ik ben natuurlijk ook een apart soort eter

Gelukkig kan ik best goed met m'n zusje praten. Ik weet bijvoorbeeld ook dat ze verliefd is, mijn moeder weet dat niet. Ik denk dat die verliefdheid, plus de druk van het brugwup zijn (op het VMBO, waardoor ze zich wat min voelt tov mij en mijn broertje) wel meespelen in haar eetgewoontes. Ik zal dit weekend eens een leuk babbeltje met haar maken.

Dank voor jullie berichtjes hierover!

NB: karuna, hij rookt, maar ik ook. Vind het dus no problemo

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 14:14

Ben jullie trouwens nog helemaal vergeten wat te vertellen Mijn moeder had de uitslag binnen van wat ze vorige week nog extra had moeten weg laten halen rond dat melanoom en alles is gelukkig schoon!

@ Maya: het zegt mij weinig behalve dan dat ik weet dat een combine zo'n verschrikkelijk groot en breed oogstgeval is die je liever niet tegen komt op smalle achterafweggetjes met een brede sloot aan beide kanten Verder zijn ze hier ook nog fanatiek aan het oogsten hoor. Aardappels al sinds half augustus (en nog lang niet alle aardappelvelden zijn gedaan, dat gaat ook nog wel door tot de eerste goede vriesperiode) en van de week zag ik dat er ook al een aantal maisvelden waren geoogst. Nog even en alles is weer kaal Ben blij dat wij tenminste nog weilanden om ons huis hebben en geen akkers. Dat vind ik in de winter zo kaal en kil.....

@ Chubby: misschien eens een goed gesprek aangaan met je zusje? Waarom ze het doet?

En w.b. Kerst en Sinterklaas. Geef mij tegenwoordig maar liever Kerst. Ik ben namelijk niet zo'n ster in gedichtjes en surprises maken Maar verder zal Sinterklaas wel iets zijn om er bij ons in te houden mocht er ooit klein grut komen. Je bent en blijft natuurlijk een Hollander ook al zijn ze dan in Duitsland geboren

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 14:18

Moeilijk Chub bij een meisje van 12 jr maar idd boos worden heeft geen zin.
Overigens als de dochter van vriendlief 2 kg is afgevallen zijn we supertrots en zij is 11 jr en weegt 58 kg. Mijn kleren zijn haar te klein. Maar goed ik ben een spareribje .

Net supermelig onze nieuwe verzekerings man kwam langs hij heet Hamas van zijn achternaam.......inkoppertje of we ook tegen explosies verzekert zijn .Het was een leuke Marokkaanse vent in een supermooi pak.

Gefeliciteerd Jellie reden tot een feestje .

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 14:18

Jee doe ik het ook Jellie en Flettie doorelkaar halen

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 14:19

flettie schreef:
Ben jullie trouwens nog helemaal vergeten wat te vertellen Mijn moeder had de uitslag binnen van wat ze vorige week nog extra had moeten weg laten halen rond dat melanoom en alles is gelukkig schoon!

Gelukkig maar, een grote zorg minder....

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 14:35

Flettie, super gefeliciteerd, geweldig

Chubby, doe maar lijkt me goed, en anders haal je mij er maar bij als voorbeeld

Jeanie, geweldig, ik zou helemaal dubbel liggen.

heb net weer even lekker gekletst voelde me zeer vereerd, was lunchtijd, dus ik zeg je moet lunchen, zegt Terry, ja maar ik praat liever met jou, nou lief he, heb hem toch zover gekregen dat hij nog even ging, had nog 10 minuten, maar belt straks weer, hahaha

xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 14:38

Jean: heerlijk als je je zo voelt he....zucht

mijn vriend is internationaal chauffeur en dus altijd weg....vind het nog steeds prettig als hij dan eens belt om zijn stem te horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 14:41

Jean, nee wegtransporten niet. Wel laten ze geregeld paarden ophalen door bijvoorbeeld Potijk, die zit in Limburg, een andere transporteur schiet me zo snel niet te binnen. Maar er zijn meerdere goeie, even zoeken en je vindt vast wel wat

Ik bedoelde ook meer dat de oogst mbt graszaad en graan klaar is, wie dat nu nog moet doen heeft echt geen opbrengst meer daaruit. Mais doe je nl met hakselaars, en aardapppels, uien en bieten met de andere rooiers Zelf hebben we alles nu binnen op de bieten na, maar die worden pas ook over 2 weken opgehaald.

Chubby, het belangrijkste van al, haar zelfvertrouwen vergroten. Gewoon complimenten geven als dat kan zonder dat het er teveel opligt. Ze is nu idd op een moeilijke leeftijd, nieuwe studie, klasgenoten, broer en zus waren véél slimmer en zij maar op vmbo. Denk dat ze dat allemaal zo probeert te compenseren door wel aan het schoonheidsideaal in haar ogen te voldoen. Verder zal dat afvallen ook wel iets zijn waar ze controle over heeft. Ik herken het wel, was ook zo onzeker als de pest over mijn lijf toen. Terwijl ik niet eens dik was, was alleen maar veel eerder rijp en had op 11-jarige het lijf van een volwassene (1.70 ongesteld en een B-cup), terwijl de rest van de klas op basisschool en later op middelbare dat niet had. Nog niet eens in de verste verte.

Flettie, tof dat je moeder weer schoon is

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 14:43

Chubby; leuke vent zeg

leuk leuk leuk, al die vrolijke TP'ers
Ben ook wel benieuwd naar wat Leon ons gaat (moet ) vertellen!

Wat betreft eten ben ik ook ook een moeilijke eter, maar dat heb ik welleens verteld. Ik zie het vaak wel in, maar het is moeilijk om het eetgedrag te veranderen. Stiekem wil ik ook nog veel meer afvallen, maar ik wete dat het ongezond is. Gelukkig is het niet meer zo obsessief als het is geweest.
Praat met je zusje, Chub, boos worden heeft totaal geen zin.
Vaak heeft het te maken met dingen in je omgeving en zeker ook de pubertijd kan een rol spelen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 15:45

Tjongejonge, Leon is zeker aan het rijden gegaan Ben wel benieuwd!

Ik zal dit weekend eens even babbelen met mijn zusje. Ik houd jullie op de hoogte!

Vraag me af of er een 'borrel' is vandaag... Maar hoor helaas al veel mensen vertrekken... Heb zin in een peukje.

Heb net ontdekt dat mijn huidprobleem weer opspeelt. Heb een vorm van psoriasis (of weet ik veel hoe je dat spelt) en deze keer niet op m'n borst, buik of armen, maar in m'n gezicht

Baas zal het niet opvallen, maar heb toch goed m'n best gedaan qua archivering vandaag. Zelfs nog stukken uit 2004 tegen gekomen op stapels Kasten helemaal opnieuw ingedeeld. Mappen opnieuw gerangschikt. Stapels wat weggewerkt. Kan tevreden het weekend in!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 15:45