Wat lekker dat jullie nu klaar zijn met verhuizen Jane!
Nou, fijn zo'n verhuizing achter de rug.
Ik heb nog nooit gevoetbald met de paarden! Er ligt wel eens ene skippy bal in de wei maar dat vinden ze niet bepaald interessant.
Lekker hoor Jane, dat het overhuizen klaar is. En lijkt me heerlijkd dat het bedrijf nu zijn eigen plek heeft en jullie huis en alleen een thuis is
Stertke met het afscheid van Redbull
Hier de hele ochtend lekker de laatste dingen aan het inpakken geweest. Vind ik ook echt gezellig om samen te doen. We hebben er zo'n zin in!
J_E
Geplaatst: 05-10-14 14:47
Fijn dat t verhuizen klaar is, lekker gevoel hè!
Leuk dat Saar bij jullie is gekomen, gaat het goed samen op de wei? Ben benieuwd!
Knappe paps weer Blij dat het beter met hem gaat!
Sterkte met het afscheid van RedBull, niet leuk Super dat je het zo goed voorbereid!
Beterschap, hoop ook dat je snel weer naar King kunt.
Lekker weekend gehad. Vrijdagavond met zonderondergang en opkomende mist een rondje met buurvrouwtje gereden, zooo mooi! Gi zijn slome brave zelf. Ennn... Gister met Aranka gereden samen met 2 anderen. Zo hé, dat ging echt perfect! Geen hinnikje, geen stap verkeerd en ze vond het heerlijk En dan voor het eerst anderhalf uur bij t veulen weg, ging super! Ben zo blij, toppaarden!
Super fijn idd dat het klaar is. Heb nu ineens zoveel meer ruimte thuis, hahaaa. We hoeven maar een kleine 5 min te rijden naar het nieuwe pand. Op de fiets is het net te ver omdat we de snelweg over moeten en dat niet mag op de fiets. Dan moeten we via een andere weg en dat is redelijk ver om.
Hoe is het gegaan met Redbull? Is niet leuk, maar ja, soms is het gewoon zo. Heb je nog foto's kunnen maken?
Brave Aranka!! fijn joh, zo'n knap paard.
Ik heb morgen weer grondwerk les. Denk dat ik me eens in Parelli ga verdiepen. Heb 60 dagen lidmaatschap gekregen dus wil zo veel mogelijk leren in 60 dagen, hahaaa. Mijn lesgeefster kent veel van Parelli, dus even kijken wat we allemaal met Storm kunnen gaan doen. Leuk leuk.
Nou Redbull is allang thuis en hij ziet er super relaxed uit dus dat is helemaal goedgekomen
Ik ben zo ongeduldig wat betreft m'n masterproef idee. Ik denk dat ik of de plank helemaal mis sla of dat ze het geweldig vinden. 2 weken wachten is echter zooooo irritant. Ik wil gewoon feedback! Vorige keer had ik zo'n goed idee en dat viel bij jury zo hard tegen. Dus nu ben ik een beetje aan het twijfelen maar stiekem st ik er 100% achter. Alleen de aanpak... Ahhhh ik heb zo'n zin in m'n opleiding momenteel!
Leuk Jane! Lijkt me niet niks, maar superleuk dat je een 60 dagen lidmaatschap hebt!
Fijn dat Redbull zo'n fijn huisje gekregen heeft! Snap wel dat je twijfelt, is ook niet lekker dat je zo lang moet wachten.
Ik zou vandaag met een stalgenootje op buitenrit gaan, de eerste echt bosrit! We waren beide op stal en zouden opzadelen tot een ander stalgenootje appte dat ze ook wel mee wilde, nou hoe meer zielen hoe meer vreugde Dus nog even gewacht, toen opgezadeld en Feik nog even gelongeerd en toen opgestapt. Nou toen gingen we! Ik vond het in het begin echt enorm spannend, ben een beetje een bange scheiterd geworden en was ook aardig nerveus. Maar Feike liep heel flink achter de andere paarden aan (ik wilde graag achterop, vind ik zelf wat fijner en "veiliger"). Nouja de brug was erg spannend, maar hij ging er wel over. En voordat we het wisten waren we in het bos! Nou Feike was zo braaf! Niks deerde hem, oortjes erop en rondkijken en lekker doorlopen We waren nog nooit zo ver dat bos in geweest en namen allemaal weggetjes die hij en ik nog niet kenden, maar Feike liep daar alsof hij het al jaren deed! Terwijl hij nog maar zo'n 4 maandjes onder het zadel is Ik had aan het begin gezegd dat ik nog niet durfde te draven en mijn stalgenootjes waren zo lief dat ze zich aan mij wilden aanpassen, daar ben ik ze nog steeds erg dankbaar voor want het was voor mij sowieso al een enorme stap! Maar toen waren we op een mooi en recht pad, en toen vroegen ze of ik durfde te draven, nouja "eigenlijk niet maar we kunnen het proberen", was mijn antwoord. En daar gingen we, in draf! En dat ging zo goed dat ik stiekem een traantje van gelukt weg moest pinken Wat is Feike toch een enorm droompaard Nouja na dat stukje draven gingen we weer lekker rustig stappen, en voor ik het wist, reed ik met losse teugeltjes. Feike heeft geen pas verkeerd gedaan en genoot er zelf ook erg van, veel mensen en honden tegen gekomen en Feike moest en zou alles bekijken hihi. Toen waren we alweer uit het bos en moesten we weer over de brug. Nouja toen durfde Feik niet zo goed, maar na aanmoediging van mij en de steun van de andere paardjes, liep hij er toch overheen! Ook meerdere auto's tegen gekomen, maar niks deerde hem, wauw wat is hij toch een top paard We hebben zo'n anderhalf uur gereden! En de paardjes daarna beloond met een lekkere wortel en toen mochten ze de wei weer op, Feike stoof in galop de wei in haha, nog energie genoeg Ik heb Feike natuurlijk ook een enorme knuffel gegeven want wauw, wat ben ik trots! Ook nog een egostrelend feitje We kwamen op het einde ook 2 mannen tegen en toen die langs Feike liepen was het ineens "Waauw prachtig paard!" Nouja dat is natuurlijk ook wel heel leuk om te horen hihi. Ik zit hier op een enorme roze wolk en kan niet wachten tot volgend weekend, want dan gaan we, zoals het nu staat, weer!!
Ook nog eventjes een foto van onderweg
Nimby
Geplaatst: 05-10-14 21:56
Ah fijn van Redbull Sheryn! Heb je al een foto gekregen? En... wat is je masterproef, ik weet niet wat Brooke hospital is en prins fluffy ken ik ook niet?? Of kijk ik te weinig tv op de verkeerde zender En waarom moet je het nog voor je houden, loopt anders een studiegenoot met je idee ervandoor?
Hannah wat fijn van je zadel. Lekker aanpasbaar meegroeiend dus. Welk zadel heb je? En heb je hem daar ook op uitgezocht?
Nienke hoe is het gegaan met Saar vandaag?
Maartje wat goed dat je paardjes zo braaf waren. Met al die herrie en toestanden eromheen. En dan nog inpakken en spullen regelen voor je huis. Jane lekker verhuisd, klinkt goed! Helemaal als je nu met jullie bedrijf zo'n stap kan maken en jij er ook werk in kan doen. Je kan waarschijnlijk, als het druk is, nog steeds wel wat thuis doen op een laptop ofzo? Jullie zijn trouwens wel goed georganiseerd, ik krijg al inpakstress als ik op vakantie moet, dus ga liever niet
Ah Joanne wat fijn dat het zo goed ging met Aranka. En dat ze er zelf zo van geniet.
Ik was vandaag ook blij met zowel manegepaard als mn eigen knollie Buitenrit was heerlijk, voornamelijk door het paardje. De merrie waarop ik zou gaan was niet rad. Gelukkig mocht ik op een andere tinker, waar mn dochter met les ook vaak opzit. Superbraaf paardje, buiten had hij er echt zin in maar wel supercool in de kop. We kwamen van alles tegen, waaronder wapperende spandoeken en muziek langs het pad, aantal paarden erg heet en één ging ervandoor, zat ik lekker relaxed op mn tinker. Die keek er alleen belangstellend naar!
Daarna naar mn eigen stal en weer wezen wandelen met Tess samen met de andere tinker van stal, ook weer zo relaxed! We hebben een hele tijd staan grazen in een woonwijk langs een fietspad. Er kwam van alles langs, fietsen, brommers, skaters, kinderen op duwfietsjes, gillende kinderen verderop. Ze bleef heerlijk staan grazen, ook als het vlak langs haar kwam. Ik blij.
Ah Hannah ik lees net dat je ook zo'n heerlijke ervaring had vandaag Trots op je paard hé!!
Ik heb de Thorowgood T8 met verwisselbare boom Ik wilde graag een zadel die goed op Feike ligt (natuurlijk haha) en die aanpasbaar is ivm groei en nog te verkrijgen bespiering
Heerlijk zo'n koele Tinker! Klinkt ook als een heerlijke rit en een heerlijke dag!
Ik ben echt enorm trots op Feike wat een Topper!
Lori
Geplaatst: 05-10-14 22:11
Redbull zit vast super!
Nientsje geslaagde buitenrit zo te lezen toppie
Las iets van kinderen, lijkt mij ook niet leuk zo bij een ander zijn paard zonder het te weten..
Hier gisteren Jack terug zonder hoofdstel gereden sla lommen opgepakt, ging nog niet super maar toch paar keer iets wat gelukt. Terug een werkpuntje dus, moet zeggen die was wat afgeleid ook. Verder die houd steeds beter zijn galop vol als die in een bocht moet, had de neiging om in draf te vallen dan maar het gaat goed voor de moment. Nog hem 2 sprongetjes laten nemen eentje van 25/30 cm die "sprong" wel maar echt de moeite deed die er niet voor was er vlot over ook. Toen de tonnen recht gezet en balk er op kwam op 50cm daar deed die al meer de moeite. Volgende keer zet ik er eentje van 50 en 60cm klaar testen hoe ver we vlot raken en ondertussen goede oefening voor hem en voor mij zelf om mijn houding te oefenen. Kan dat ons niveau iets hoger licht in het bos maar heb geen idee eigenlijk zou het moeten nameten (thuis ging dat makkelijk). Nu was de eerste keer over een "balk" anders doen we altijd boomstammen .
Gisteren wilde Cupcake uitgebreid gekriebeld worden, onverwachts wilde Jack dat ook vandaag. Hij geniet er minder duidelijk van dan Cup (lip omhoog in een fleem en kreunen < ja echt ) maar ik zag die lip toch ook heel lichtjes naar boven gaan. Jack is niet echt een mega knuffelaar dus heel leuk voor mij dat die er eens kwam vragen .
Laatst bijgewerkt door Lori op 05-10-14 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Het moet ook niet altijd direct perfect gaan. Sla lommen is iets volledig nieuw voor hem en dan is het constant gewicht verplaatsen, blij dat het ons enkele keren is gelukt al (had ook de tonnen zo voorzien dat ze vrij ver uit elkaar stonden expres). Alles zonder hoofdstel ook dat en het springen kan alleen maar blij zijn dat die het deed net als het springen hij kan er de brui aangeven op zo een moment moest hij willen. Nu trainen voor de moment maar 1x per week misschien eens 2x per week als ik een moment vind op mijn vrije woensdag die komt maar zeker niet meer hou er zo veel mogelijk de lol in voor ons beiden en enorm veel belonen als hij iets goed doet. Is mooi als je paard ook al spring je er naast om even een hindernis te bouwen toch achter je aan komt lopen ondanks het gras.
Cup is gewoon zo een lieve schat, had ik nooit verwacht zo lief dat die altijd is
Nou precies, als het altijd perfect gaat, waar zit dan de uitdaging nog? Maar wel lekker dat je zo kan genieten
Nimby
Geplaatst: 05-10-14 22:42
Lor wat leuk van Jack, zo achter je aankomen. Ook bewondering voor dat je dat allemaal zonder hoofdstel lukt!
Is die Thorowgood T8 de cob versie of een gewone? Heb je dan ook die close-contact-kussens, maar hoe werkt dat nu weer? Heb even zitten zoeken op sites. Ik begrijp dat het qua luxe van materiaal oploopt T4, T6, T8. Die T8 heeft dan een leren zitting, lijkt me fijn inderdaad. Is hij ook echt zo licht van gewicht?
Ik heb geloof ik de gewone versie Euh close contact kussens? Weet ik niks van xD Zadel is inderdaad erg licht, ideaal De zitting, kniewrongen, en nog wat dingetjes zijn van leer. De wrongen kun je, dmv klittenband, ook nog aanpassen.
Nimby
Geplaatst: 05-10-14 23:27
A ja die close contact kussens stonden bij de cob versie vermeld.
Ik heb geen foto's van mn buitenritje, maar wel eerdere van deze gave tinker. Nu ging het laatst in het topic over snorren en dat ze niet door iedereen mooi worden gevonden... Watch this
Van de winter, mn dochter die hem mag vasthouden in de les
Ik dacht het ook te herkennen, whis heeft daar ook kort gestaan.
Niene87
Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-14 09:52
Jane wat fijn dat je het bedrijf hebt kunnen verplaatsen.. wat je zegt anders altijd mensen aan je deur.. maar uiteraard ook wel nadelen aan bedrijf op afstandje.. Voetballen is leuk!!! Roosje en Noah hebben dat woensdag in de les ook gedaan, was ereste keer voor Roos maar ze deed het toch braaf en geen gekke reacties gehad op de bal! <# topknol!!! Joanne, wat fijn dat het zo goed gaat!! Fijn dat Redbull goed aangekomen is altijd opluchting! Feike braaf geweest buiten en heerlijke oor foto’s Nimby wat klinkt het al seen heerlijke dag! Buitenrit heerlijk en Tess zo braaf! Wbt Thorowgood voor tinker.. heb je cob versie van die liggen beste vanwege de kussens en het kanaal ertussen.. en dan heb je T4 die is suede (dacht ik) T6 suede met leer en T8 Leer Ik zou zelf kiezen voor T6 of T8; T4 krijg je sneller zweet kont in je zadel.. Maar ach hij is verder wel zelfde hoor maar goedkoper door het materiaal..
Roos en Saar zijn happy met hun kerel Max hahah Max heft nu gewoon 2 vrouwen in zn wei! Ze staan super met z’n 3tjes Uiteraard werd er eerst wel even geruzied (op een fatsoenlijke manier) Uiteindelijk koppies aan de grond en lekker eten!!