ach dat neusje is zo lief patrick....net of de neus in een potje verf is gedoopt.
patrick1994
Geplaatst: 21-03-12 18:23
ja leuk he ik vind dat ook echt heel mooi dat ze zo mooi zwart neusje heeft
VandeMol
Geplaatst: 21-03-12 18:29
Geweldig Patrick , het plezier straalt van je gezicht af !
Hier een heerlijk dagje ! Lekker in de zon geweest !
Karlijn knapt nu zienderogen op ! Begint nu zelfs Kyan af en toe een knal uit te delen , wat ze nog nooit gedaan heeft ! Ben trots op haar ... Laat Kyan maar zien dat hij de baas niet is ! Ze draagt haar hoofd nu weer vaker hoger dan de schoft , dus een duidelijke verbetering in haar gevoel !
Nou , overmorgen is het zover ! Kijken bij de Tinkermerrie ( waar ik al verliefd op ben geworden via de foto .....), dus mijn gevoelens dan uitschakelen en echt kijken hoe ze loopt , hoe ze staat , hoe haar verhouding is , hoe haar karakter is en hoe ze bij mij is , als ik met haar ga lopen ,voetjes laat geven en er een borstel overheen trek .... Ben erg benieuwd en hoop werelijkd at ze aan mijn verwachtingen voldoet ...
Als ze is wat ik hoop , komen er snel foto's hier !
Nu , ik ga nog even lekker naar buiten ... het is nog zo lekker .....
fijne avond allemaal nog !!!!
patrick1994
Geplaatst: 21-03-12 18:42
oeeeh lepel spannend ik zou zo graag paardje er bij willen maar heb der helaas geen tijd voor veel succ6 dan he en wel hier even posten hoe het ging!!
Tja , maar ik ben ook in de luxe positie , dat ik niet buitenshuis werk en dat ik mijn paarden aan huis heb staan... Hoef er dus niet extra voor weg ! Heb het wel druk hoor met 5 kinderen en de boerderij , maar je loopt er net zo makkelijk even heen , al is het 10x op een dag..... en als ik een dagje niet kan , voer ik ze genoeg kuil en voldoende water en dan redden ze zich ook wel .... ( opa let dan wel op , woont bij ons op de boerderij in zijn eigen huis met oma !!! )....
Jaah , jullie krijgen te horen hoe het is gegaan !
Jess_vH
Geplaatst: 21-03-12 19:00
Heey Lot, jaaa tuurlijk gaat de camera mee. Zal wel vliegen worden haha...stiekum ook helemaal niet erg haha
Was vanmiddag de hele tijd voor school bezig geweest, dus móest er wel even uit. Toch nog even naar Spock toe geweest ! eerst lekker geborsteld, onthaard en vlechten in gedaan. toen nog even met hem in de bak geweest. wat grondwerk/vrijheidsdressuur gedaan! Spock kent sinds vanmiddag "De Shake". Als ik nu naar zn oor wijs en "shake" zeg gaattie met zn hoofd schudden haha.
Iedereen een lekker middagje gehad dus. Fijn dat karlijn opknapt! Foto's zie ik vanavond thuis. Ik heb nu al pauze, t is erg rustig dus maar een op normale tijd eten.
DeCobvan
Geplaatst: 21-03-12 20:36
hoii hoii.. wat een mooie fotos van Shadow!! leuk hoor en Diaz, ik vind haar zo liefff Ik heb haast niet van het mooie weer kunnen genieten, even 20 min. tussen de middag in mn pauze.. dusjaa ben wel beetje jaloers op somige haha
14 april ben ik lekker thuis... het is dan mijn verjaardag!! maar vooral de 2de verjaardag van Denzel!!! we zijn op de zelfde dag jarig! leuk he!!
ik ben zo benieuwd naar de mysterieuse vos bonte merrie!!!!
de oude baasjes van Denzel hebben een super mooie effen merrie gekocht uit belgie... zal eens een plaatje zoeken! ze is echt leuk!!
@lotte:ik heb helaas ook heel de dag moeten werken.eerst sochtends de konijnenkooi gedaan,toen de boodschappen,en toen gewerkt van 10-1 en van half 2 tot 4.echt jammer.hopenlijk mag ik van het weekend genieten van de zon.
@veel plezier morgen chantal bij je eerste kennismaking met je mogenlijk nieuwe vriendinnetje.Vertel ons alles morgen en foto's!!!!
@claudia,hoe heb je dat in godsnaam aangeleerd?leuk trucje.
diaz lekker in de zon.
vandaag ruana weer gelongeerd.eerst met de lastige kant begonnen.dat deed ze in het begin niet van harte,maar later wilde ze weer niet stoppen.toen de andere kant op.Dat vondt ze geen probleem.hoefde zelfs niet naar de longeerzweep te wijzen om haar in galop te krijgen. daarna even losgegooid in de bak.Als afsluiting een paar rondjes gelopen in de bak,waarbij ruana los achter mij aanliep.zodra ik halt hield en stop zei,stopte ze ook mooi.zelfs een rondje sjokte ze mooi rond.eens een keer wat anders dus. morgen is het d -day om het zo maar te zeggen.T voelt een beetje als een tandartsafspraak.niet lekker dus.hopen dat t snel voorbij is,voel me echt ***
Roos iemand op haar rug, braaf hoor! Knap dat ze zo braaf was ondanks dat ze er nog maar net is.
Keira een beetje aan het uitproberen Hopelijk is ze snel van de Raps af. Ik weet nog niet of ik naar de hengstenkeuring kom
Wordt mooi de voortuin fayem!
Avelyn is ook stekelharig, om dr bles en in dr liezen. Ook heeft ze een buikvlekje. Ook colenda is stekelharig, die heeft het in de zomer over haar hele vachtje, in de winter zie je het bijna niet.
Luna kan de handstand En lekker in een sopje Mooie witte voetjes.
Wauw, mooie tuin Hinke!
Super brave Spock, lekker hoor dat je zo genoten hebt!
He wat vervelend van je angst Eva... snap zo goed wat je bedoelt... Jullie komen er wel, niet opgeven en heel blij zij met de dingen die je wel durft, je bent er toch maar mooi op gaan zitten en het eerste stuk ging super! Lief van e stalgenoot en ik zou het ook zeker doen, kan je mooi zien hoe braaf Clover is!
Leuk vooruitzicht Jess, lekker met Gracey naar het strand!
Wat goed dat je eerste les zo fijn ging miesemuisje!
Ah leuke foto's patrick!
Super dat Karlijn op knapt!
leuke foto's van Diaz lekker in het zonnetje
Hoefsmid was pas laat weg gister , dus vandaar late reactie:
Ze heeft geen straalkanker, maar een ernstige vorm van rotstraal, een ontsteking in haar straal en een ontsteking in de lederhuid waardoor (in combinatie met de rotstraal en een slechte stand) er een scheur in de hoef is ontstaan, in de achterhoef zit ook een ontsteking tussen de hoefballen. Door de soda waren de ontstekingen al bijna weg, de hoef is niet meer warm en er zit geen gekke bult meer boven de scheur. Wel is de hoef open te het leven, de bacteriën hebben flink veel weggevreten. Ook lijkt het erop dat het iets van koolstof/waterstof?? in de hoef is gedaan (auw) en een spulletje wat de hoef uithardt... (wat ook op de stralen is gekomen en waardoor je dus een knoertharde hoef krijgt waaronder de bacteriën nog steeds zaten) De hoeven zijn weer in een normale stand gezet, de binnenkant van de hoeven netjes schoongesneden en er silverdust op gedaan. We gaan door met de soda en betadine en met de tijd moet het dan helemaal goed komen.
Ze was echt enorm braaf, vooral de slechte voet is heel pijnlijk omdat het daar echt helemaal open is, maar ze deed het echt super. Ook haar linker achtervoet daar zit flink wat rotstraal en een ontsteking tussen de hoefballen waardoor het oppakken zeer doet. Ben zo trots dat ze ondanks alle pijn zo braaf was. (en gezegd met een enorm kundige en geduldige smid!)
Hoef met de scheur (panty doe ik altijd voor de sokken, inmiddels waren ze er onderuit gepiept) Binnenkant Vandaag was Avelyn weer super braaf, met dr voetjes in de emmer met soda, toen afgespoeld met de waterslang en daarna jodium erin (dat zal wel een beetje prikken, maar ze gaf geen kick) en de buitenkant van de hoef ingesmeerd met een beetje olie om deze soepel te houden bij de kroonrand.
Daarna kwam mijn moeder met het goede idee nog even naar het bos te gaan met Izzy en Indy Wat was het lekker he buiten! We hebben een mooi rondje gemaakt (tijd beetje vergeten uiteindelijk ) Nog even met de paarden het water in, dat vinden ze zo leuk om te spetteren.
Dribbelkont
Geplaatst: 21-03-12 21:21
zoe heeft een fotoshoot gehad vandaag door mijn vriend ben de foto's nu op de computer aan eht zetten maar ja trage,erg trage computer hihi kan je verklappen zitten erg mooie foto's tussen
Draakje, ik heb het "shaken" aangeleerd door met mn vinger in zn oor te kriebelen, dan gaat hij schudden met zn hoofd. dat méteen belonen met iets lekkers. vaak herhalen, alleen als hij t doet als jij dat wil natuurlijk ( Spock begon spontaan steeds met zn hoofd te schudden, dat beloon ik niet). en op een geven moment als hij t doorheeft het woord shake erbij gebruiken. nu hoef ik alleen nog maar naar zn oor te wijzen, en shake te zeggen en dan gaat hij al . Heb wel steeds hetzelfde oor gebruikt, ook nu om te wijzen. Beloonde op het eind alleen de goede shakes. niet als hij maar half zn best deed, dan beloonde ik alleen met stem.
DeCobvan
Geplaatst: 21-03-12 21:33
@draaakje, ziet er indd. niet uit als Straalkanker.. shakiro de tinker van mijn moeder heeft een zeer ernstige variant hiervan gehad aan 4! benen. gelukkig nu voor 90 % hersteld. elke dag schoon gemaakt en ingespoten met ctc spray en zorgen dat hij niet te nat staat. hopelijk wordt ze snel beter!!
draaaakje: beterschap met de hoefjes Miesemuisje: lijkt me leuk als je paard kunstjes kan. Kan ik roepen shake jake!! Dribbelkont: ik ben benieuwd naar de foto's. Verder veel gelezen en leuke foto's gezien. Ik heb het de laatste dagen druk gehad met werk en mijn gezin. Vandaag Jack even gelongeerd. Hij deed het goed. Liep lekker met zijn neusje over de grond. Daarna even gepoetst en zijn manen weer in een nieuwe vlecht gedaan. Verder heb ik informatie ingewonnen over rechtrichten. Ik heb iemand gevonden die priveles geeft, maar het is nogal duur. Helaas. Dat is dus even geen optie. Morgen komt mijn nieuwe bijrijder weer naar Jack. Ook even longeren en lekker poetsen. Kan ze een beetje een band opbouwen. Vrijdag wil ik er dan weer op gaan zitten. Beginnen met 10 minuten stappen -voorwaarts, neerwaarts en dat dan volgende week uitbouwen naar een uurtje. Als het volgende week dan lekker weer is wil ik een buitenritje gaan maken. Eerst maar eens kijken hoe het gaat.
Dribbelkont
Geplaatst: 21-03-12 22:19
nou hier eindelijk de foto's
zoe deed dit uit haar zelf want opjagen hoeft nooit bij zoe haha ze is zo gek als een deur af en toe
Jammer dat die laatste niet scherp is zeg! Wat loopt ie daar mooi!
tinkerplein
Geplaatst: 21-03-12 22:25
Hallo Lady's!En Patrick ook weer van de partij.
Vandaag maar half kunnen genieten van het mooie weer Teveel tijd bij de paarden doorgebracht dus moest vandaag toch echt wat aan m'n huishouding doen Alle ramen vanbinnen en vanbuiten gewassen,alle bedden verschoond,woonkamer gesopt.
Morgen komt de fysio voor Mel,dus een mooi excuus om weer de hele middag buiten te zijn
Mooi dier,die Zoe! Lijkt op onze Dakota
Laatst bijgewerkt door tinkerplein op 21-03-12 22:31, in het totaal 3 keer bewerkt
ja echt wel !! zit volgens mij over jaar dik pak manen op want heeft geen dunne manen volgens mij.
Nessa
Geplaatst: 21-03-12 22:47
@HijadelaLuna: oeh mooie gewassen sokjes! Zit dat zadel er echt op? Lijkt net erop gefotofopt Oef een maat 0, daar moet ik me echt inproppen! haha. Ik rijd op een maat 1, maatje 2 is me net te groot, krijg ik een wat meer stoelzit.
@Mallow: ik ga helaas niet naar tinkerdag. Ooit komt er wel zo'n leuke dag. Had graag ook mee gewild met de tinkerrit in de loonse en drunense duinen, maar de paarden staan echt aan de andere kant dan waar de rit begint. Vind het helemaal niet dom dat je bent afgestapt! Je wordt zelf onzeker, wat je paardje ook zeker voelt! Daardoor kan het echt wel flink mis gaan, vind dus dat je juist gehandeld hebt! Rustig opbouwen en zelfvertrouwen kweken, je komt er echt wel!
@Miesemuisje: ik vond de rijlessen vroeger ook erg leuk!
@Diaz: hoezo belachelijk? Van genieten joh! Nu het nog kan! Deze week als het goed is de hele week mooi weer! Hier in het zuiden zou het bijna 20 graden worden! Heb je je brommer?
@Patrick: zoo ze ziet er mooi schoon uit zeg!
@Lepel: spannend dus! Hopelijk is ze wat!
@Draakje: fijn dat het geen kanker is, maar blijft heftig. Gelukkig wel iets dat dus uiteindelijk goedkomt. Maar met jouw goede zorgen moet dat helemaal goedkomen!