Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
KootMiraDrum schreef:En zo reageren ze allemaal anders... gek word je er van ...
SuperRoos schreef:Op de stal waar wij zijn zijn eigenlijk geen stallen, alleen maar weiland..
Vorig winter zijn er stalletjes gebouwd voor de ezels en daar mocht Fiek toen in toen hij zo ziek was..
Vorige week met de stalhoudster gepraat en die zei dat Fiek er dit jaar gewoon weer in mag als het te slecht weer is.. In zijn paddock wordt het natuurlijk ook snel zo drassig dat hij niet lekker kan liggen. Hij mag echter snachts ook in de rijbak waar nauwelijks plassen in komen dus dat is ook een goede optie..
Waar ik me nu 'zorgen' over maak.. Wanneer het kouder wordt gaan paarden meer cortisol aanmaken toch?
En dat heeft weer een verhogend effect op de insuline..
Nu heeft Fiek nooit dekens om maar zijn er onderzoeken wanneer paarden een lichte deken op krijgen dat dit effect minder is..
Het is namelijk behoorlijk koud bij ons vaak, paarden staan op een heuvel en er is geen schuilmogelijkheid..
romeorowan schreef:Ik heb net les gehad met Indiana, maar zo jolig als ze zondag was, zo flegmatiek was ze vandaag, maar ze loopt prima.
romeorowan schreef:Isapaardje hier van bokt heeft Hans Arendse bij haar HB shetlander gehad. Bleek dat Isabella op dat moment niet bevangen was maar in beide voeten een hoefzweer had zitten.
Het lijkt me erg interessant.