[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:45

Jaron meduim

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 19:18

Wat vervelend van die kinderen.. Ze zijn oud genoeg om te weten dat ze van andermans paard af moeten blijven.. Vervelend :(

Och jeetje Nienke, wat vreselijk sneu voor dat veulen :(

Vervelend dat Aranka zo doet met aansingelen. Ik heb helaas geen tips :(

Ik heb gisteren mijn kleine teen keihard gestoten, loop nu nog kreupel van de pijn aan die teen en teentje zelf is ook helemaal zwart :( Lekker dan, voor mijn volgeplande weekend.
Maar ik heb vandaag echt een fantastische les gehad!
Ben gewoon nu nog aan het nagenieten <3
Opstappen; ik zat er zo op en wegrijden maar :D
En veel met sturen bezig en Feike op eigen benen laten lopen.
En we hebben zelfs een stukje gegalopeerd!!!
Dat heb ik best lang niet meer gedurfd, maar nu deden we het!!! *\o/*
Na de les zijn we weer een blokje om geweest :D
Ik ben echt zo blij dat de staleigenaresse me les geeft!
We gaan echt zo vooruit en ik ben dan ook enorm trots op Feike (en stiekem een beetje op mezelf :o )!
Met haar begeleiding en hulp komen we er wel :D
Ben echt helemaal happy nu, kan niet wachten tot de volgende les :):) Whoeeh!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 19:51

Oeh, balen van je teentje!
En wat super dat de les zo fijn ging, leuk dat het galopperen zo goed ging!

Misschien kun je met de staleigenaar even overleggen dat hij mee oplet dat de kinderen niet bij storm komen?

Vandaag onder werktijd naar de Ikea, want daar was ik deze week nog niet geweest :+ :P
We hadden iets nodig wat ze daar hebben :)
En na mijn werk Indy en Izzy hun sokken en staart even gewassen en ze alvast geborsteld. Morgen mogen ze mee naar de dierenkliniek, daar is het opendag ivm dierendag :) (moet wel morgen nog van 6 tot half 1 werken..)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 20:01

Hihi lekker naar de ikea en betaald krijgen :=
Leuk die opendag! Wat ga je daar doen met ze? :D

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 20:06

Kindjes mogen knuffelen en een rondje op hun rug zitten :)
(naast een heel uitgebreid programma :
de praktijk bekijken,
je te laten schminken,
parasieten te bekijken in het laboratorium,
te knuffelen met konijntjes
zelf ranja te melken
röntgefoto te bekijken
koekjes te raden
demo scopie paard
Demonstratie Voltige
Demonstratie Behendigheid
Demonstratie Police Dog
Demonstratie Fysiotherapie
En het leukste, een knuffeldieren spreekuur :P )

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 20:22

Dat klinkt leuk en leerzaam :D

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 20:31

wat leuk maartje.

kinderen mogen in principe niet in de stallen komen hier.alleen als ze het zelf kunnen(en verantwoord is)mogen ze het paard/pony uit de wei of stal halen.soms loopt er iemand mee als ze nog niet alleen durven.bij de echte jonge kinderen haalt een grote de pony.
mochten ze iemand betrappen op iets waar geen toestemming voor is,kan deze een flinke preek verwachten.
kammen van de manen mag nog wel,maar staart blijf je van af.knippen is al helemaal uit den boze.
en van de paarden van de pensionklanten blijf je al helemaal af.

vandaag weer heerlijk gereden.met galloperen moest ik uitwijken en werdt t een gebroken lijntje in galop.niet helemaal de bedoeling,en t was maar een gebroken lijn van 2 meter,maar kon er wel om lachen dat t lukte.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 20:46

Dat klinkt echt super leuk Maartje!!

Wat fijn Ellie!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 05:11

Goed zeg Ellie! Leuk dat het lessen zo goed gaat :)
En fijn dat er zulke duidelijke regels zijn op stal. Ons eerste paard hebben we geleaset op een kleinschalige kwpn fokkerij, ontzettend aardige eigenaar, maar wel hel strikt. Veel regeltjes en duidelijkheid. Als je je paard afgespoeld had moest de hele vloer schoon zijn en mocht er geen zandkorreltje meer liggen, en altijd netjes even de gang vegen. Vergat je te vegen of lag er nog stro/ stond het licht nog aan of hing een halster niet op z'n plek dan hoorde je dat de volgende dag.(niet boos, wel gewoon netjes) Als 13 jarige deed ik dus ook altijd ontzettend mijn best, en heb zo wel mooi geleerd bij de paarden heel strikt te zijn.
Vind dat ook belangrijk, een vieze vloer is niet gevaarlijk, maar boxen open laten staan of bijv. spullen die overal slingeren kunnen wel gevaarlijk zijn.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 07:20

Heeeel druk vandaag
Fijne dierendag *D

Tot vanavond of morgen

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 07:59

Ik zou die kids gewoon even een lesje leren. Dat je je paard op social media bent tegengekomen en dat hij sindsdien kreupel is. Of je hun adres mag, dan kan je de rekening van de da even aan hun ouders geven. Omdat ze maar van iemands paard afmoeten blijven zonder toestemming. Dat zijn de consequenties. Ik heb het zo ook eens gedaan met een verzorgster. Mijn paardje mocht absoluut niet gelongeerd worden. Heb haar 3 keer erop moeten wijzen dat dat dus echt niet mocht. Ze deed het toch, vond zij beter. Dus heb ik haar de rekening van een paar honderd gulden (toen nog) gegeven. Nou je had dat gezicht moeten zien. Heb haar uitgelegd dat ik die rekening moet betalen omdat het mijn paard is. En dat het haar woord tegen die van een da is. Dus dat ze bij mij klaar is met verzorgen.

Opendag dierenkliniek klinkt erg leuk. Heel veel plezier!!

Super Ellie.

Storm moet het even zonder ons doen vandaag. Wij zijn het bedrijf aan het overhuizen naar ons nieuwe pand. Jeetje wat een werk. En wat een spullen komen eruit het oude kantoor en werkplaats. Vandaag nog wat opruimen en nog dingen ophangen enzo. En dan hebben we het ergste gehad. Ga ik maandag na 10 jaar thuis gewerkt te hebben weer eens naar mijn werk toe, hahaaa

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 08:46

Maartje wel slim om gisteren naar Ikea te gaan, zaterdags is een ramp! Hele volksstammen die allemaal naast elkaar breeduit over het gangpad wandelen, in slakkentempo. Rijen en rijen bij het restaurant. Bij onze Ikea is het één-euro-ontbijt daarom al afgeschaft :)
Veel plezier op de open dag vandaag! Hopelijk doen de paardjes het braaf!

Ellie goed hoor!

Jane succes met verhuizen. Wat voor bedrijf hebben jullie?

Mensen die aan je paard zitten, bah. Bij ons zijn bijna geen kinderen op stal. Aan de andere kant ook wel eens lastig als ik mn dochter mee heb. Dan moet ik vreselijk op haar letten, dat ze niet te druk doet of rondspringt maar dat gebeurt natuurlijk toch. Ze bedoelt niks kwaad en is naar paarden toe wel lief en rustig.

Over maneges: ik vind het voor kinderen ook een leuke omgeving om een goede ponytijd te hebben. Gelukkig leren ze bij die van ons ook vegen, poepscheppen, zelf poetsen en zadelen (is namelijk niet overal zo, sommige maneges hebben juist beleid dat de paarden gezadeld klaarstaan, ook bij volwassenles). Het stikt altijd van de meisjes die willen helpen, ik hoef nooit wat te doen als mn dochter lest :)

En morgen ga ik er zelf ook weer rijden! Ga mee met een buitenritje, op een prachtige tinkermerrie, zwartbont met één blauw oog. Nog nooit opgezeten, heb er zin in!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 17:09

Ik heb als hummel ook altijd een geweldige tijd gehad op de manege. Achteraf ging het er misschien niet altijd even handig aan toe maar je bent altijd tussen de paarden en met vriendinnen bezig :) Niets beter op die leeftijd toch :D

Noedeltje zit weer prima in zijn (beetje vieze :o) vel :D
Afbeelding

Afbeelding

Hij houd zichzelf lekker soepel zo :P
Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 17:35

Lekker dier ♡

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 17:37

Vandaag heeeerlijk gereden aan een touwhalstertje. Met de bal gespeeldm lekker yoga-en na de buitenrit van gister. Heb zo hard zitten genieten ♡

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 17:43

Wauw Noedel! Gelukkig gaat het weer beter met hem!
Met je paard op een yogabal, ook leuk :D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 18:21

Prachtige Noedel! En daar zijn het paarden voor om vies te worden!

Leuk dat je met Jaron kan voetballen! Of was het meer spelen?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 18:54

Fijn dat er zulke goede regels op je stal zijn!

Druk druk Jane, hoe staat het nu met de verhuizing?

Lekker op buitenrit morgen Jonore! Alvast veel plezier :D

Knappe Noedel <3 Fijn dat hij zich weer zo goed voelt!!

Heerlijk Andrea!

Vandaag is de zadelmaker geweest voor de eerste nacontrole :)
Die vrouw is naast zadelmaker ook paarden sportmasseur :j
Ze heeft Feike zijn hele rug gecontroleerd, wantja met mijn gewicht was ik toch wel bang dat hij last van zijn rug zou hebben, maar hij is helemaal goed! Geen centje pijn en zijn rug is dus helemaal goed! Dus ik helemaal blij :D
Feike is wel wat breder geworden, maar zadel past hem nog prima, dus die hoefde alleen bijgevuld te worden :j
Dus zadel ligt helemaal prima en Feike was ook zo braaf <3
Ik ben meerdere keren op en afgestapt en hij deed geen pas verkeerd, braaf paard :+:
Vind het wel heel fijn om te weten dat alles goed zit.
Morgen ga ik dan ook gezellig met een stalgenootje op buitenrit, helemaal zin in! :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 18:58

Mhmhm sexy Noedel

Omg jongens ik ben zo enthousiast over een idee voor mn masterproject voor reclame!!
Ik heb een briljant (al zeg ik het zelf) idee voor Brooke Hospital/Prince Fluffy Kareem, ben er nog niet uit welke van de twee het wordt. Ik kan de 17e pas mijn idee presenteren en het duurt gewoon te lang!
Dit gaat zo heftig worden als het goedgekeurd wordt! :+
Ahhhh heb je dat niet ook wel eens als je iets heel graag wilt vertellen maar het voor je moet houden? :+

Morgen gaat Redbull weg, ga zo nog even trailerladen oefenen, m'n eten staat op en onze nieuwe bank is gehaald. Morgenvroeg nog ff foto's van hem maken want de zon was zo snel weg vandaag :(

Jaron is zo divers zeg, zo'n lekker crosspaard man, stiekem wel jaloers :+

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 19:35

zooo ik ben moe :Z
Saar opgehaald vandaag. Uber braaf hele weg op de trailer. Thuis kregen we de stang even niet los bleef geduldig wachten (terwijl ik haar lekker aan het kroelen was)
Morgen voor het eerst op wei met Roos en Max maar we verwachten geen problemen.
Camera gaat mee dus zal morgen wat showen!

Noedels ziet er goed en happy uit fijn!
Chimello knuffel voor jou voor Redbull hij krijgt een fijn baasje! :)
Nientsje balen van je voet! Maar fijn dat je zadel goed ligt en zo :j fijn ook dat ze nacontrole doen
Leuk zo'n opendag op de kliniek!!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 19:49

Stoere Noedel, mooi dier!

Oh, lekker hoor Snackie!

Kijk, Feike en zadel weer helemaal goedgekeurd :D

Leuk dat je zo entausiast bent chimello!

Mijn voeten zijn ook wel moe, eerst van 6 tot 1 gewerkt en toen van half 2 tot half 5 bij de dierenkliniek. Was ontzettend leuk om te doen, ben enorm trots op onze paarden. Er was zo'n hele grote oplaaskoe, luidsprekers, balonnen en vlaggen, heeel veel mensen, en naast ons een demo politie honden waar meerdere vuurschoten werden gelost. Ze waren super relaxed en braaf. Hele rijen met kindjes stonden er te wachten :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 20:38

Redbull kan op de trailer, hij is er netjes op gegaan! Heel benieuwd of morgen ook zo snel gaat :D
Niene ik ben inderdaad niet verdrietig ik ben super blij met een super baasje!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 23:32

We voetballen echt mira

Fijjn dat feike lekker onder handen is genomen

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 00:23

Gaaf zeg! Op de manege deden we het ook vaak.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 09:30

Yahoo, helemaal klaar met overhuizen. Op nog enkele dingen na die nog even moet halen bij de Makro is echt alles af. Wij hebben een electro installatie bedrijf. Heeft mijn man van zijn vader overgenomen. Ik heb altijd full time in een kapsalon gewerkt, maar ben ook nagelstyliste en doe af en toe les geven in schmink workshops (kindjes schminken enz). Heb een tijdje een eigen salon gehad. Maar ben daar mee gestopt toen Silvy geboren werd. Zij had een afwijking ( is helemaal goed gekomen hoor) maar kon dat toen niet gecombineerd krijgen. Ben toen langzaam aan wat gaan helpen met de administratie en nu beide kids op school zitten ga ik proberen om dat uit te bouwen. Bedrijf hebben we altijd aan huis gehad en dat ging prima hoor, maar je hebt ook altijd mensen. Op de gekste tijden aan je deur staan. Ronald kreeg de kans op een super bouwplek en heeft de sprong maar gewaagd. En nu is het dan zover. Hier is alles weg. Heb ineens bergruimte genoeg, hahaaa. Maar het zal ook wel wennen zijn. Nu moet je echt naar je werk, hahaa. Ik deed veel als de kids in bed lagen, maar dat lukt nu niet meer. Dus even mijn draai weer vinden en dan zijn we weer los, hahaaa