[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elliecuijk

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:14

zo weer drukke dag achter de rug,dus ff snel bijgelezen.

zag een hele mooie muismat voorbij komen.leuk om zelf je dingen te ontwerpen en dan thuis te krijgen.dan krijg ik echt een cadeaugevoel.

gefeliciteerd nele met je nieuwe tinker!leuk kleurtje.

dat dekje...wat gaaf zeg!wil ik ook wel hebben,maar 90 euro vindt ik ietys teveel.ik reken nog altijd terug naar guldens,en dan wordt ik helemaal misselijk van t geld..

@heidy:best een mooie tinker hoor.handig dat ie al alles kan.maar op de een of andere manier mis ik wat uitstraling.al kan dat natuurlijk veranderen als ie bij jou is..kan ook komen dat de foto's wat minder mooi gemaakt zijn hoor...

vanmorgen heb ik eerst gewerkt.smiddags zou ik naar eros gaan.terwijl ik wilde gaan eten,kwam er iemand aan de deur van de kbo.wilde iets van mijn ouders weten.zegt die man op een gegeven moment.nou ben ik eigenlijk weer een beetje thuis.wij snapten m niet,dus vroegen hoezo dan?wat blijkt,hij heeft hier vroeger gewoond in ons huis.dat is wel heel erg leuk.
daarna dus naar eros geweest.vlug weer door naar huis.douchen en omkleden.vriendin opgehaald en samen zijn we spareribs gaan eten.harstikke gezellig en lekkerrrrrrr.nu dus uitbuiken,want we hebben flink gesnaaid.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:26

lekker ellie! apart van die man. wel leuk!

heidy leuk dier op t eerste gezicht. klinkt aardig geshhikt!

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:08

wat een mooie tinker heb je gekocht zeg, vind haar kleur echt prachtig <3

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:13

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:15

Oh is wel spijtig

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:16

Oh fijn dat je gewaarschuwd bent ! jammer!

willen jullie lachen.

Stalgenoot dr paard is nogal bal proof, en dan zie je jaron over de piss zijn _O-

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:18

Kailonne schreef:
Ik krijg net een pb van iemand die bij deze tinker is gaan kijken. Ze heeft een enorm doorgezakte rug. Op de foto's zie je dat niet.
Deze vind ik ook echt prachtig:
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Bij www.deierkurf.nl staan er ook nog een aantal onofficieel te koop, je kan ze altijd eens contacten. Zijn doorgaans superbraaf!

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:24

Hoi, ikmheel ze al een mail gestuurd. Bedankt!

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:24

Mooi dier Nele! :j

Heidy,je moet altijd op je gevoel afgaan,een foto zegt lang niet altijd wat.

Hier vandaag lekker buitenritje gemaakt met 4 tinkies,begon wel flink te waaien enop het laatste stukje hagel,brrrrrrr :brr: ,maar allemaal wel braaf <3 .
Bij jullie ook zo'n koude wind?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:44

ahh hagel is kloooooo...te bah.
wel lekker gereden?

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 01:36

wel gesneeuwd vandaag,geen hagel.met de kou valt t mee,wel veel wind.
zonde van die tinker,maar daar heb je natuurlijk niks aan als je lekker wilt gaan rijden

Susanne100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 10:54

Ik meld me ook nog eens...
Wat een leuk muismat heb ik gezien, een goed idee voor op het werk.
Jammer van de tinker met de mooie kleur, maar een goede rug is wel belangrijk als je wilt rijden.
Dat dekje van 90,- heel erg mooi! Maar dat zou ik echt niet eraan uitgeven...

Die "ballen" hihi, de voorganger van Ricardo duwde ze altijd onder de draad door zodat ik ze moest gaan zoeken en vaak 100 meters verder pas vond. Heb de bal nog niet aan Ricardo gegeven, misschien moet ik hem toch nog eens oppompen. Trees vind er in ieder geval geen bal aan.

Ik ben de laatste weken druk met werk, en huishouden. Gelukkig wel weer kunnen rijden nu de sneeuw weg is. Ik heb hele gave sneeuw foto's van Ricardo (en Trees) gemaakt maar die volgen later. Verder druk op zoek naar een tweede zadeltje voor Trees, en een verzorgster die mij gezelschap kan houden tijdens het uitrijden maar ook "oud en slim" genoeg om als back-up te functioneren bij de verzorging. Zo meteen komt er iemand kijken...

Donderdag waren we gaan uitrijden (volgens buienradar zou het droog blijven) toen het ineens ging onweren. Gelukkig zijn Trees en Ricardo braaf en waren we (in snelle draf) voor de hagelbui terug bij stal.
Hopelijk blijft het vanochtend droog...

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:44

Heidy, schrijf eerst voor jezelf eens op wat je wél wil aan een paard, en wat níet. Dit is best heel lastig, dus neem hier goed de tijd voor. Vandaar dat ik ook adviseerde om de eerste maanden eens heel veel verschillende paarden te gaan rijden. Dan ontdek je wat je wel en niet fijn vind aan een paard. (en misschien zeg je zelfs wel, mijn Jack is eigenlijk toch veel fijner als al die andere paarden bij elkaar, het gras lijkt altijd groener aan de overkant!)

Daarna kun je naar advertenties gaan kijken, en leer die vooral heel goed lezen. Dit is een vak apart. Mensen zullen de slechte kanten van hun paard niet snel in een advertentie zetten, dus als je een paard hebt gevonden wat je leuk vind ga je je eigen vragen lijstje af. Zo moet je al een beetje proberen te ontdekken hoe het paard echt is. En geloof me, er zijn veel mensen die hun eigen paard niet eens goed kunnen omschrijven. Daarna kun je gaan kijken en dan pas zie je hoe het paard echt is. Maar ook dít is een moment opname, en het ene paard reageert na een tijdje heel anders onder ruiter a dan het andere paard!

Zeker omdat je specifiek opzoek bent naar een paard wat je niet onzeker maakt vind ik persoonlijk dat je dat als hoogste prioriteit moet kiezen. Dus geslacht, kleur, mooi of niet, en leeftijd moeten daaraan ondergeschikt zijn. Hoogte is voor jou wel belangrijk en gezond moet een paard wat je gaat kopen altijd zijn.
Probeer dus vooral niet verliefd te worden op dat ene lieve snoetje of die mooie vlek, zwarte staart (of op de paatjes van de verkoper!!!)
Maar neem je tijd en vind eerst uit waar je zelf naar op zoek moet!
(mijn bescheiden mening :+ )

Spannend demolenhoek! Ah, nieuws is er al, leuk hoor! Gefeliciteerd me je merrie!

En je zadel hopelijk verkocht. Grappig die vooroodelen van mensen..

Lijkt me heel gaaf om zeehonden los te gaan laten!

Jammer dat je hét dekje nog niet gevonden hebt Kaat!
Leuk die muismat!

Oe, schrikken Mira dat de shetlander er vandoor was gegaan.

Gister een erg drukke dag gehad, en tussen alles door ook nog onze lieve kip in moeten laten slapen. Ze was al even ziek en ze werd helaas niet meer beter. Omdat ze al heel oud was wouden we haar niet langer laten lijden.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:45

Leuk Nele een nieuwe merrie erbij!! :D

Heidy, al serieuse reacties voor Jack gehad? er staat een hoop moois te koop hoor.. maar ook veel wat minder is.

ooja hier de beloofde foto van de zeehondjes.. Lotte is was by the way gewoon hier in Renesse... De zeehondjes worden uitgezet in het gebied waar ze vandaan komen..
Dus zodra ze gevonden zijn gaan ze naar Pieter Buren en dan komen ze na de revalidatie weer terug naar Zeeland. :D

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:57

Na enkele pbs te hebben gehad: mijn nieuwe merrie heeft geen slechte rug! Ik vermoed dat het gaat over die tinker van de advertenties. ;-) lees en antwoord straks verder. Zit nu op foon :-)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:41

Ik had net een geniale actie! Met m'n zusje op m'n rug en was in m'n handen de trap af. Ik glij weg en nog in die momenten dat ik de trap afstuiter zorg ik dat m'n zusje hoger m'n rug opraakte zodat ze der niet ging bezeren :') _O-

bianca23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:03

Hoi iedereen,
90 euro voor een dekje alleen voor recreatie ritten vind ik ook erg duur hoor!
Kailonne die dino lijkt me ook een erg leuk dier zo op de foto! vind hem leuker als die andere op speurders, vriendelijk van de mensen die je hebben gewaarschuwd over de rug.

Nou Job vandaag flink gepoets aangezien hij gister flink gerold heeft, en vandaag was hij weer zijn eigen na 2 dagen lekker op de wei. dus heel even gelongeerd en alleen gestapt en hij liep NIET kreupel dus hopen op het beste.
nu kalm aan weer conditie opbouwen, hij liep namelijk erg zwabberig net of hij zat was..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:30

sterkte draakje!

mijn verslaggie van ons wedstrijd debuut :P van fb gekopierd

Vandaag wedstrijd debuut gehad. Ik ging er heen zonder verwachtingen, we sturen de ring wel rond. Dat hebben we ook gedaan. Hij was wat stug op zijn rechter teugel, wilde graag over de witte hekjes heen springen, sprong een keer verkeerd aan in de galop,en daarna kreeg ik hem er niet meer in, meneer gespannen, en ik kan hem dan wel een tik geven, maar rust bewaren is dan belangrijker. 158 & 168 punten met 2x een 7 voor halsstrekken! knap paard! *trotse baas*

Afbeelding

Jahaa, ik zit op ballet :P
Afbeelding

De spanning na de mislukte galop, waarop ik hem even kalmeer met een klopje
Afbeelding

Afbeelding

middenstap te lang :=
Afbeelding
Stond overigens niet op mn protocol

En klaaaar, knapperd :+:
Afbeelding

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:35

De kop is eraf Andrea! Nu lekker kilometers maken en dan komt de ontspanning (en dus de punten) ook vanzelf!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:37

Daarom,. ik had gewoon een droge wedstrijdstress bek. Volgende keer kan ik zelf hopelijk meer relaxen. komt best goed, peerdje was super braaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:41

Nou Andrea, wat een leuke foto's!!!! Komt wel goed hoor :)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:42

Voor de rest lees ik mee hoor meiden (en heer), maar even druk met eea!

Heb vandaag wel de 1e meters op Ailin gereden, viel me totaal niet tegen! Morgenochtend buitenritje met Eowyn en dan morgenmiddag hem maar weer eens pakken.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:47

dus dat gaat ook lekker! binnenkort weer foto's O:)`

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 17:24

Andrea de ontspanning komt wel, zelfs bij mij lukte dat op den duur :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 17:31

Dan komt het vast goed :D :D