A'foort
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Je houdt het wel spannend hoor 
Tuurlijk zal het per paard en per situatie verschillen, het ene paard laat ook meer zien dan het andere. Maar feit blijft dat het zeker een half jaar (soms wel langer dan een jaar!) duurt voordat een paard helemaal gewend is, mee kan komen in de routine en een stabiele plek in de rangorde heeft.
Ik heb er ook geen, en missen doe ik hem ook niet. Met mooi weer ga ik wel bij Luna in de wei liggen

Wel naar je zin gehad met je nichtje en King?
Nu ben ik enigzins van strategie verandert, al zijn er wel paarden waarbij ik zeg, gewoon doen, en verder niet teveel denken.
Brave pony! Daarna met Diablo in de bak gespeeld, hij zag de lol er niet echt van in. Toen even de lange lijnen eraan, voor het eerst. Deed hij netjes! Aan het begin vond hij het maar niks dat hij voorop moest, maar toen ik liet merken dat het menus was deed hij het super. Sturen wou ook wel een beetje, al gaat hij soms tegen de druk in ipv met de druk mee. Eigenlijk niet gek, dat doet hij buiten het lijnen om ook wel, komt wel goed, gewoon blijven oefenen. Rem zit er (gelukkig) wel al redelijk op! Zelfs al een klein stukje draf gedaan, ging ook netjes, alleen vond hij dat wel erg spannend, hij wou zo graag dat ik voorop ging lopen, arm paardje
Ik denk wel dat dit heel goed is voor zijn zelfvertrouwen 

er zitten geen beugels aan zoals je ziet, ik ben er dan ook niet op gaan zitten hoor
Ben niet ongeduldig hoor
Van die schimmel!
Jaron springt nog niet zo lang en hij heeft nog niet zoveel ervaring in zijn houding boven de sprong, geef m de tijd. Wel zou je het hem kunnen vermakkelijken. Heb je bijvoorbeeld een springbalkje er voor liggen? Je zou de sprong iets kunnen versmallen, door bijvoorbeeld zijbalkjes neer te leggen en zijn focus hierdoor iets te verkleinen. Jullie komen er wel hor

. Ik sta nu op een stal die compleet aansluit op mijn behoeften en op die van m'n paard, maar in de toekomst kijken kan ik nooit.

Ik zag meteen weer alles verkeerd gaan en ik wilde omdraaien, terug naar huis. naja prima, dus omgedraaid en na een paar meter zeg ik ik wil niet meer en voor ik t wist stond ik er naast. Even gewisseld met stalgenootje en ben op haar haflinger gestapt. Waar ik overgens 0,0 angst voor heb.
Wat denken jullie dat verstandig is?
Je moet het rustig en langzaam gewoon weer dat vertrouwen opbouwen in buitenrijden op Clover.
met Gracey natuurlijk.
)
eerst op een parkeerplaats geoefend met gas/rem/koppeling en sturen. en daarna de weg op. maar daar alleen gestuurd
was wel even genoeg voor de eerste les! Ben ook echt moe nu, zon uur geconcentreerd bezig zijn hakt er wel in! Blij dat ik geen 2 uur heb gedaan.

), en Diablo liet zich niet op zn kop zitten dus draaide toen ook even lekker met zn kontje. Die twee zijn leuk samen, totdat ik eraan kom, dan kunnen ze elkaar ineens niet luchten of zien 
, dus dan gaat het alleen om het tripje naar Drachten. En even met Hinke overleggen waar ze mij eruit gooit zondag.
1 april HK, 14 april TD, 22 april sokkenwasrit. Lekker veel activiteit
Maar ik werk gewoon in het weekend, moet wel ene beetje balans houden tussen geld verdienen en geld uitgeven natuurlijk 
Niet zo negatief denken hoor. Wees maar trots dat je de stap gezet hebt om naar buiten te gaan, en toch voor een groot gedeelte zelf op Clover hebt gezeten 

Dus we gaan hier voorlopig gewoon mee op pad, tegen de tijd dat ze wat meer body heeft (+lengte in de rug) kijk ik weer eens verder. 
Maar vorige week stond ik uiteindelijk ook op de drive, dus wie weet...