[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 00:22

Whaaaaaaa, lekker aan het strand!! Ik kom bij jou logeren met paard :D

A'foort

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 02:49

:wave:

Ik wil het nog niet echt leren he? :=

Simone op voetbal, dat is heel wat anders. Je kan ook met Kayleigh gaan voetballen :))

Karlijn, ik bedoel het zeker niet negatief, je moet doen wat voor jullie het beste is :j Je houdt het wel spannend hoor :):)

Ik kan het echt niet met de mensen eens zijn die zeggen dat het verhuizen van een paard niet zoveel uitmaakt :n Tuurlijk zal het per paard en per situatie verschillen, het ene paard laat ook meer zien dan het andere. Maar feit blijft dat het zeker een half jaar (soms wel langer dan een jaar!) duurt voordat een paard helemaal gewend is, mee kan komen in de routine en een stabiele plek in de rangorde heeft.

Andrea, moeilijk, over die hoofdhouding van Jaron. Ten eerste wil ik zeggen dat ik niet iemand ben die gaat rukken of plukken, nageeflijkheid komt in mijn ogen echt van achter en met ontspanning. Maar het is natuurlijk wel zo dat dat hoofd in de lucht gooien niet goed is en op den duur ook een slechte gewoonte kan worden. Zou je het eens met martignaal kunnen proberen? Als je die los instelt werkt hij verder niet in, behalve bij het hoofd omhoog gooien. Toen ik op een handelstal reed reed ik daar ook een pony met springen met een martignaal. Beestje had namelijk altijd flink de vaart erin en daarbij zijn hoofd omhoog. Hij keek dus als het ware over de sprong heen. Met martignaal kwam hij ineens altijd foutloos rond, niet zozeer omdat hij langzamer ging, maar omdat hij ineens zag waar de hindernis stond en wanneer hij af moest zetten.

Brave Roos!! *\o/*
Draaf niet te ver door in termijnen stellen wil ik je aanraden, het komt hoe het komt. Het zou natuurlijk mooi zijn als je er deze zomer op naar buiten kan, maar jullie hebben nog zo'n lange weg te gaan, die kan je beter ontspannen in een jaar doen (als dat nodig is, misschien is alles gelijk goed en zit je er met twee maanden op buiten, net als Andrea) dan gehaast in een paar maanden.

Nog gefeliciteerd Hinke! En Keira krijgt praatjes, haha. Boefje.

Ik heb geen verstand van tuinen :+ Ik heb er ook geen, en missen doe ik hem ook niet. Met mooi weer ga ik wel bij Luna in de wei liggen :z

Jammer van die manen Andrea. Thigor kreeg ik met bij zn schoft een lange pluk, en achter de oren, prachtig, zo lang, maar dat gat in het midden zag er niet uit. Uiteindelijk toch alles maar afgeknipt, verschrikkelijk om te moeten doen. Ben benieuwd of het ooit weer zo lang gaat worden, hij is immers wel ruin nu.

Afbeelding

Hihih Ellie, grappig is dat. Ik ben het namelijk met jullie beide niet eens. Ik vind een BP over het algemeen vrij sterk in de beweging, prachtig. Ik vind de beweging van een Welsh Cob ook erg gaaf, een wat robuuster gebouwde pony doe loopt als een paard: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-3NFNCFCF.jpg (vanaf 1 min ongeveer). Dat Tinker loopt vaak toch wel als een pony om het maar even zo te noemen, of je hoort ze al verre aan komen omdat de grond trilt. Nee, dat vind ik niks, voor mij zit de charme er juist in om een lomp gebouwd paard (om het maar even zou te blijven noemen) zo lichtvoetig te laten bewegen dat hij geluidloos achter je aan kan komen.

Brave Spock!

Sandra lekker slapen :) Wel naar je zin gehad met je nichtje en King?

Paarden overdonderen, mwah, deed ik ook graag, totdat ik leerde wat de gevolgen daarvan kunnen zijn :+ Nu ben ik enigzins van strategie verandert, al zijn er wel paarden waarbij ik zeg, gewoon doen, en verder niet teveel denken.

Hier dus de hele middag op stal geweest, Luna haar sokken gewassen. Op een overstroming in de zadelkamer na ging het prima :+ Brave pony! Daarna met Diablo in de bak gespeeld, hij zag de lol er niet echt van in. Toen even de lange lijnen eraan, voor het eerst. Deed hij netjes! Aan het begin vond hij het maar niks dat hij voorop moest, maar toen ik liet merken dat het menus was deed hij het super. Sturen wou ook wel een beetje, al gaat hij soms tegen de druk in ipv met de druk mee. Eigenlijk niet gek, dat doet hij buiten het lijnen om ook wel, komt wel goed, gewoon blijven oefenen. Rem zit er (gelukkig) wel al redelijk op! Zelfs al een klein stukje draf gedaan, ging ook netjes, alleen vond hij dat wel erg spannend, hij wou zo graag dat ik voorop ging lopen, arm paardje :(:) Ik denk wel dat dit heel goed is voor zijn zelfvertrouwen :j

Voetjes wassen
Afbeelding

Daarna een rondje rennen om het te laten drogen
Afbeelding

Afbeelding

En dan krijg je dit :D
Afbeelding

Afbeelding

En als je dan weg loopt ontstaat er ruzie, ze zijn wel aan elkaar gewaagd :=
Afbeelding

Zou je niet zo opstappen en wegrijden? Nog een paar maandjes... :z er zitten geen beugels aan zoals je ziet, ik ben er dan ook niet op gaan zitten hoor
Afbeelding

Weltrusten :evaw:

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 08:51

Goedemorgen.

Nou ik overdonder ook nooit bewust. Op het moment van opstappen bedenk ik me wat te gaan doen,en dat gaan we ook doen.
Jaron dacht ik te overdonderen, maar die vond het wel leuk, dus was hij degene die mij overdonderde hihi.

Martingaal er aan met springen? Dit was de eerste keer op de foto. We werken niet aan negeeflijkheid, we gaan er wel in mee, belonen als hij daar is. Hij moet het zelf doen. hij is actief zat.Als we verder in de tijd zijn, dan word het een ander verhaal. Maar de eerste keren hoeft hij nog niet met zijn koppie naar beneden.
Daarbij kunnen ze met de martingaal nog steeds de kop in de lucht gooien,en vaak gaan ze dan ook vals knikken. Dat voorkom ik dan weer liever.

Binnenkort maar eens een springlesje plannen bij marcel van helden, kijken wat hij zegt.

Ik kijk net in het tinkertopic, wat een verschil van sokken zeg!
Zo pootje baden, ook nog iets wat jaron moet gaan leren.

Ohh had ik verteld van de luis?

Butox is geweldig,Maandag gespoten, dinsdag alles dood.
Na 10 dagen weer, dan hoop ik er helemaal vanaf te zijn! jippie!!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:10

Wauw, dat hoofd van Luna als ze wordt aangevallen!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:11

Ohh ja, dat wilde ik ook nog zeggen! spookhoofd!

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:28

Goedemorgen allemaal,

Ja zonde is dat altijd als er achter de oren en bij de schoft lange manen zitten en dan voor de rest niets. Toen ik Sweeney kreeg had hij ook een hele lange pluk manen en de rest was gewoon middel toen heb ik die lange pluk ook weg geknipt, ziet er dan tenminste weer mooi uit :D
Haha die Luna met der spookhoofdje :P

Moet zo meteen nog even wat doorlezen en dan maar hopen dat het tentamen goed gaat, ik vrees van niet dit is al een herkansing maar vond het zo moeilijk! Vanmiddag kan ik zelf dan lekker genieten van het weer, nou ja ik moet nog steeds dingen doen voor school maar dat kan in de tuin :)

Lot, ik wacht nog steeds op pb'tje :Y) Ben niet ongeduldig hoor O:)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:32

Dat zou fijn zijn Andrea :) Van die schimmel!
Springen doe je voornamelijk met lengte in de hals en ik ben persoonlijk zo geen voorstander van hulpteugels :o Jaron springt nog niet zo lang en hij heeft nog niet zoveel ervaring in zijn houding boven de sprong, geef m de tijd. Wel zou je het hem kunnen vermakkelijken. Heb je bijvoorbeeld een springbalkje er voor liggen? Je zou de sprong iets kunnen versmallen, door bijvoorbeeld zijbalkjes neer te leggen en zijn focus hierdoor iets te verkleinen. Jullie komen er wel hor :j :D

Bitchie luna <3

Verhuizing van het paard. Een paard moet alle jaargetijde op een stal hebben meegemaakt voor 'ie echt gewend is, de rangorde echt bepaald is.
Nu is Diaz niet echt in een ideale conditie en zou 't zeker niet ideaal zijn om haar te verhuizen. Nee een paard gaat niet dood van een verhuizing, maar wat er in 't koppie gebeurd komt ook niet direct tot uiting.

Ik heb een heel 'subtiel' paard die ook niet zo van verhuizen houd. Heb haar nu 2,5 jaar en sta nu op de 3e stal. Eerste stal moesten we weg ivm sluiting van de stal zelf en de 2e stal ben ik weg gegaan omdat ik verhuisd ben en paard dus mee moest. De eerste dus noodgedwongen en de 2e, tsja, het moest er toch een keer van komen :). Ik sta nu op een stal die compleet aansluit op mijn behoeften en op die van m'n paard, maar in de toekomst kijken kan ik nooit.
Er is een tijd geweest dat Mallow te koop stond ( [ITP] Bedankt voor alles Mallow! ) omdat het op die stal financieel echt niet lekker meer ging. ( Dit heeft trouwens maar een maand geduurd ) De moeilijkste beslissing voor een 2e keer moeten maken. Ik kan er wel 2 onderhouden, maar dan op een goedkope stal. Had ik Clover weer moeten verhuizen en dat ging recht tegen m'n gevoel in. Buiten dat is Clover ontzettend jaloers, het is met haar gewoon geen optie om voor mijzelf een 2e paard erbij te houden. Klinkt raar, klinkt als vermenselijken, is het niet. Als ik een ander paard even doe voor een stalgenoot en zij mag niet mee, kijkt ze me de hele dag niet meer aan. Dan is ze zo kwaad, loopt ze van me weg in de groep. Ik zou Clover er gewoon weg niet gelukkig mee maken. Clover dan verkopen? Nee, ik zag er geen rede toe. Het is mijn meisje en ondanks Mallow mijn grote liefde is, heb ik voor Clover gekozen en ik vind dat je dat ook verschuldigd ben naar je paard dan.

Het is een keuze die Karlijn zelf moet maken en ik denk dat je zelf het beste kan beslissen in deze situatie Karlijn. Ik ga er vanuit dat je even van je roze wolk gestapt bent en alle voors en tegens tegen elkaar hebt op gezet. Dus ik kan je alleen nog maar heel veel plezier wensen :D

Brave roos, je laat er geen gras over groeien :D
Over dat overdonderen hou ik m'n mond maar even :D

Gaan er nog mensen naar de de tinkerdag op 14 april??

Zoals ik gisteren al zei, ik had ineens de kolder in m'n kop en ik had zin om buiten te rijden. Nog nooit gedaan sinds ik hier sta, ja wel aan de lange lijnen heel vaak, maar er op nog nooit. Hup knol opgezadeld en richting de oprit. Pony had zoiets van, gaan we echt?? Ja hup, heerlijk weer, ik had er zin in. Samen met een stalgenoot en we zouden een klein stap rondje maken. Ging ontzettend goed, er kwam zelfs een gigantische sleep vrachtwagen voorbij, dood braaf. Ik vond t allemaal prima. Tot we een weggetje in gingen en Clover zag een ander paard aan de overkant. Het enige wat ze deed was staren. Koppie iets om hoog om het wat beter te zien. Jahor, HALLO angst. ^) Ik zag meteen weer alles verkeerd gaan en ik wilde omdraaien, terug naar huis. naja prima, dus omgedraaid en na een paar meter zeg ik ik wil niet meer en voor ik t wist stond ik er naast. Even gewisseld met stalgenootje en ben op haar haflinger gestapt. Waar ik overgens 0,0 angst voor heb.
Clover natuurlijk gewoon doodbraaf en ze vond het prachtig.
Ik ben ZO teleurgesteld in mezelf, heb gister de hele avond depri zitten zijn. WAAROM? Het slaat gewoon nergens op dat ik bang ben. Vind het echt zo ontzettend dom van mezelf.
Nu heb ik met dat stalgenootje af gesproken dat we vandaag weer naar buiten gaan, maar ik dan op die van haar en zij op Clover. Ik weet niet eens meer of ik dat nog wel wil. Ik wil gewoon zo graag zelf op m'n paard naar buiten kunnen. ^) Wat denken jullie dat verstandig is?

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:43

Angst kun je niets aan doen, Ik snap dat je graag op je eigen paard naar buiten wilt maar het pushen is ook niet goed en met een angstig gevoel op je eigen paard naar buiten...dat kun je ook overbrengen misschien gewoon vandaag naar buiten gaan zoals afgesproken en als je dan halverwege de rit denkt nu wil ik erop ruil je gewoon weer :) Je moet het rustig en langzaam gewoon weer dat vertrouwen opbouwen in buitenrijden op Clover.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:21

Ik ga vanavond alles bijlezen.drukke werkdag voor de boeg.blehhh geen zin in.

gister viel het me op dat ruana wel degenlijk bang kan zijn.Er was een graafmachine bezig in de paddock en die bleef op en neer aan het rijden.nou dat vondt ze niks en voor de veiligheid heb ik ze maar middenin het gangpad gezet.

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:36

@snackie

lekker he aan zee:D
Bos is 15 rijden met paard, strand 5, en duin 10... je mag er maar op 1 plaats in.. vandaar:P

Maar ik moet toch wel zeggen dat ik het allemaal niet alleen doe hoor..
De staleigenaar sidney helpt me enorm veel:D

nu snel naar me stagee.

TOEDELSS :D

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 12:42

Haai allemaal! :D
Zo he die Luna kan lekker kijken zeg, Lot! }:0 :D
Je zou idd zo opstappen en wegrijden hahaha, maar nog even geduld...

Zonde van de manen, maar ja weet ook even niet wat ik zou doen eigenlijk :Y)

Oehh het is lekker weer! Zaterdag hoop ik droog toch, want wij gaan naar HET STRAND *\o/* met Gracey natuurlijk.
Voor het eerst. Heb er heel veel zin in. Gisteren nog buiten gereden. In galop heeft de ondeugende dame wat bokken haha en probeert haar hoofd laag te houden. Gelukkkig ben ik niet zo afhankelijk van mijn teugels en kan prima op mijn zit verder hihi. Dan houdt ze er wel mee op hoor.
Zit nu even achter de pc op het werk.. ben nu naar mijn afstudeerdstageplek gegaan. Sinds afgelopen maandag. Eff wennen weer, de chronische psychiatrie, maar heb wel meer tijd dan de opname kliniek waar ik vandaan kwam. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik dat eigenlijk net iets leuker vindt. Maar hier is het ook goed te doen :D

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 12:58

Goedemorgen damess! (en patrick als hij alweer onder zn steen weg is ;))

nou, omgeving van Almelo is weer veilig, want ik heb mijn rijles weer gehad!

Was echt superleuk :) eerst op een parkeerplaats geoefend met gas/rem/koppeling en sturen. en daarna de weg op. maar daar alleen gestuurd :) was wel even genoeg voor de eerste les! Ben ook echt moe nu, zon uur geconcentreerd bezig zijn hakt er wel in! Blij dat ik geen 2 uur heb gedaan.

Volgende week mag ik op de weg ook een stukje zelf doen met gas koppeling enzo :D

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:05

de eerste rijles.o wat spannend vondt ik dat toen.Ik heb de pech gehad dat mijn eertste rijschool er mee stopte(ging emigreren naar spanje),het 1 keer afgereden bij hun.Vervolgens naar een andere rijschool,waar ik na heel lang lessen slaagde.veel suc6 claudia!

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:07

spannend, gelukkig is iedereen nog heel na jouw eerste rijles :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:46

Welk maatje heb je van stella voor Luna ? Ik heb maatje 1 voor BJ (heb ook een stella)...

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 14:54

Wat een belachelijk lekker lenteweertje zeg!!!
Ik hoop toch echt mijn brommer te kunnen halen zo!

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:12

Heerlijk weer :D Wacht op Marian en dan gaan we zo naar mijn monstertje toe! :D

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:32

nog een uurtje en dan lekker klaar met werken!

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 16:53

Hier ook nog een uurtje werken, dan gauw eten en naar king. Kan ik nog ff hobbelen zonder zadel. Hij is echt zo voorwaarts zonder zadel dus we gaan een lekker rekken en strekken.. kijken of ik nu beter in draf blijf zitten...

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:17

en heb jayney haar monstertje gezien hahah!!!
jammer genoeg geen fotos want stond binnen en worden dan saaie foto,s
maar vondt haar leuk hoor!
volgende week ga ik zeker foto's maken!!
nou mijn vriend ligt nog in bed jayney
heb gezegt eruit haha je wil toch mee naar zoe?? ja zei die en sliep weer verder
dus wacht nog even 45 min en anders ga ik zelf wel foto's maken haha
als je volgende week keer mee wilt naar zoe hoor ik het wel.doeiiiiiiiiiiiii

hinke wat een leuke opmerking :dwijl mij maar op hahahaha!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:21

Andrea, ik hoop voor je dat hij net zo braaf blijft als hij wat gewend is en conditie krijgt :=
Ik heb je filmpje en het commentaar in het andere topic even bekeken. Ik denk dat het vooral onbalans is dat hij zijn hoofd omhoog gooit, en eigenlijk zet hij niet echt af, maar maar een wat grote galopsprong? Persoonlijk zou ik het springen even laten voor wat het is en eerst aan zijn balans en spiertjes gaan werken. Hulpteugel lijkt me in dit geval idd geen goed idee, het moet wel een HULPteugel blijven, en geen dwangbuis worden he. Fijn dat de luizen in een keer weg waren!

Luna werd niet aangevallen hoor. Ze joeg Diablo bij me weg ("mijn baasje" :Y) ), en Diablo liet zich niet op zn kop zitten dus draaide toen ook even lekker met zn kontje. Die twee zijn leuk samen, totdat ik eraan kom, dan kunnen ze elkaar ineens niet luchten of zien :+

Jayney, sorry, t komt er maar niet van. Maar ik vind het prima op vrijdag al te komen. Ik moet wel nog even uitvinden hoe mn OV-kaart werkt. Strippenkaart geldt niet meer toch? Naar Leeuwarden kan ik trouwens wel gewoon met de trein :), dus dan gaat het alleen om het tripje naar Drachten. En even met Hinke overleggen waar ze mij eruit gooit zondag.

Tinkerdag 14 april? Ook dat nog? :P 1 april HK, 14 april TD, 22 april sokkenwasrit. Lekker veel activiteit :)) Maar ik werk gewoon in het weekend, moet wel ene beetje balans houden tussen geld verdienen en geld uitgeven natuurlijk ;)

Hoe was je ritje vandaag Eva? :(:) Niet zo negatief denken hoor. Wees maar trots dat je de stap gezet hebt om naar buiten te gaan, en toch voor een groot gedeelte zelf op Clover hebt gezeten :D

Veel plezier zaterdag Jes! Gaat de camera ook mee? :))

Wat leuk, een eerste rijles :)

Ik heb een Stella maat 0. Ik had al eens de Cherokee maat 1 erop gehad, die vond ik wat te lang (en groot ook, pony verzoop erin), en een Stella is nog net een paar cm langer. Dus een maat 0 gepast (ook voor mezelf) en die lag een stuk beter :j Dus we gaan hier voorlopig gewoon mee op pad, tegen de tijd dat ze wat meer body heeft (+lengte in de rug) kijk ik weer eens verder.

Veel plezier voor de dames die naar hun paardjes gaan, heerlijk genieten van het weer.
Heb ik vanmiddag ook gedaan, lekker met Melody het bos door, heerlijk dier is het toch ook <3

Zometeen werken, volgens het rooster moet ik kassa ^) Maar vorige week stond ik uiteindelijk ook op de drive, dus wie weet...
Laatst bijgewerkt door Caily op 21-03-12 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:21

Wat voor zilvershampoo gebruiken jullie voor de sokken?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:22

Geen zilvershampoo, gewoon groene biotex :D

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:29

Jeeej, hier examen achter de rug. Wel helaan hele middag moeten werken weer. Nog half uurtje en weer lekker naar Mona. Heerlijk weer voor.

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:50

zo net terug van mijn bonte parel :o heb haar eerst gelongeerd, toen los gegooit en fotos gemaakt, toen nog even zonder zadel en teugels gereden, en toen staart en sokken gewassen dus een productief middagje!! :D hier wat fotos van vanmidag (kwaliteit is slecht omdat ik ze upload via mijnfotoalbum.nl) :o :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

<3 <3 <3 <3