Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
peaches schreef:Hij is wel veelste dik, heeft 12 uur lang zonder eten gestaan voor het prikken en had geen stress met aftappen.
http://i62.photobucket.com/albums/h83/p ... 170111.jpg
deze foto is op 8 september gemaakt.
peaches schreef:kheb meteen allemaal nieuwe vragen...
Zoals..hoe zorgen jullie dat je paard afvalt? Welke voeding en vooral de hoeveelheid geven jullie?
Diesel krijgt alleen maar gras en hooi. Kan ik hem daarmee op dieet zetten en zoja hoe dan? Hij heeft al een graaskorf om, maar tiss nu de derde dag en zie hem nogsteeds niet ermee eten. Toch volhouden? of andere graaskorf? of juist helemaal van gras afhalen? Daarnaast krijgt hij dus als ze van de wei afkomen zo einde van de middag hooi (apart van zijn groep) en dan savonds nog een keer (nu wel bij de groep maar ze eten door spijlen en staan dus in kuddeverbaand.
En hoe doen jullie het met bewegen? Hij loopt soms alsof ie over glasscherven loopt..maar de andere keer loopt ie als een tierelier! Laten jullie ze bewegen en zoja hoedan? Gaan jullie wandelen of juist rijden en dan actief in de bak of liever een bosritje?
Ik ga misschien nog dit topic doorspitten maar 70 pagina's aan info is wel heel veel.
SuperRoos schreef:peaches schreef:Hij is wel veelste dik, heeft 12 uur lang zonder eten gestaan voor het prikken en had geen stress met aftappen.
http://i62.photobucket.com/albums/h83/p ... 170111.jpg
deze foto is op 8 september gemaakt.
Dat je arts dat wist is al een pluspunt!! Wanneer zou je de uitslag krijgen, weet je dat
En weet je wel naar welk lab het gaat, dan zou je zelf de referentiewaardes al kunnen zoeken en schrik je je dus niet dood als de dierenarts het per ongeluk ook verkeerd af zou lezen..
SuperRoos schreef:Hier was 2 uur gras per dag alsnog een enorme boosdoener.. Ligt weer aan de bodem waar het gras op groeit en hoeveel fructaan het bevat, ook dit is weer afhankelijk van allerlei omstandigheden
peaches schreef:kheb meteen allemaal nieuwe vragen...
Zoals..hoe zorgen jullie dat je paard afvalt? Welke voeding en vooral de hoeveelheid geven jullie?
Diesel krijgt alleen maar gras en hooi. Kan ik hem daarmee op dieet zetten en zoja hoe dan? Hij heeft al een graaskorf om, maar tiss nu de derde dag en zie hem nogsteeds niet ermee eten. Toch volhouden? of andere graaskorf? of juist helemaal van gras afhalen? Daarnaast krijgt hij dus als ze van de wei afkomen zo einde van de middag hooi (apart van zijn groep) en dan savonds nog een keer (nu wel bij de groep maar ze eten door spijlen en staan dus in kuddeverbaand.
En hoe doen jullie het met bewegen? Hij loopt soms alsof ie over glasscherven loopt..maar de andere keer loopt ie als een tierelier! Laten jullie ze bewegen en zoja hoedan? Gaan jullie wandelen of juist rijden en dan actief in de bak of liever een bosritje?
Ik ga misschien nog dit topic doorspitten maar 70 pagina's aan info is wel heel veel.
mysa schreef:Hier staat dus nauwelijks gras, ze moeten het hebben van het randje dat ik bijprik. Als dat op is, is het verder sprietjes zoeken. Verder is mijn ervaring dat het goed gaat als ze verder maar karig gevoerd worden, dus echt niet meer dan de aanbevolen hoeveelheid hooi.
Ga je daaroverheen, dan zijn die twee uurtjes de bekende druppel.