[TI] [PG]Op zoek naar enkele tinkers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lonan

Re: [PG]Op zoek naar enkele tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 16:21

nee Amanda

Katingka

Re: Op zoek naar enkele tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 18:23

Nuage schreef:
Tinkermuts schreef:
nou, ik loop dus achter de feiten aan haha

maar Rhona is dus idd van Gaia, heeft kindje van Chuck, idem Thora, ook weer drachtig van Chuck, Trea hier op boktr had een tinkermerrie genaamd Niamh maar is volgens mij verkocht.

Ja klopt maar dat is een andere Niamh (wel een supermooie, ben wel benieuwd waar die gebleven is eigenlijk?)

Niamh is een tijdje van mij geweest, staat nu bij een vriendin van mij in Boxtel en doet t erg goed!

gr Danielle

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:30

Michel de koning heeft samen met zijn broer Jan ( niet de zoon van.. ) idd alles overgenomen. Ook hun laten weinig los over de herkomst.

ik weet alleen dat de zoon van Jan SR.. ongeveer 25 jaar is. En ZIJN moeder.. heeft in Kootwijk manege de Paalhoeve staan. Ik sprak Jan vorig jaar ergens.

Hij wist me te vertellen dat Offspring een zoon van King rocky OF een broer.. moest zijn. Deze 2 komen van de zelfde lichting uit Engeland/ Ierland ergens.
Dat was het enige wat die wist.. aangezien zijn vader duister was over de herkomst van de paarden.

Wij hebben Offspring gekocht in augustus 1999 en hij was toen niet zo lang in nederland.
Ik heb bij het stamboek dit al een keer aangekaard. En die heeft de DNA proberen na te kijken die ze hebben getrokken voor de dekhengsten keuring. Overigens nooit meer wat van gehoord

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 11:55

Ik heb vrijdag kontakt gehad met de heer Mollema.
Ik had hun donderdags een email gestuurt met de vraag om info.
Hij kan mij niet zeggen of ze bij hem vandaan komt.
Hij denkt van niet omdat er bij Whisper een ander paspoort bij zit en ze niet zijn stalnaam heeft.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:54

Annelot; ik ben sinds gisteren de gelukkige eigenaar van Vince. Grappig dat ik hier een foto vind van hem als veulen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:57

ohhhhhhh wat geweldig! hij is altijd het vriendje van irish geweest!

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 15:04

Caye schreef:
Hij wist me te vertellen dat Offspring een zoon van King rocky OF een broer.. moest zijn. Deze 2 komen van de zelfde lichting uit Engeland/ Ierland ergens.
Dat was het enige wat die wist.. aangezien zijn vader duister was over de herkomst van de paarden.

Ik kan me nog herinneren in de tijd van september - december 1998 dat er daar 2 verschillende Tinkerhengsten in een stand stonden vastgebonden, waarschijnlijk King Rocky en Offsping dus...

Wie weet hoe oud beide hengsten zijn dan ?? Ivm verwantschap ?? Ze lijken verdraaid veel op elkaar...

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 15:12

nee dinie.. zal niet kunnen. offie en Kr waren in aug 1999 nog niet zo heel lang in NL.

offie is van 1995. dus 13.
Kr iet wat ouder..( typ met beeb op arm dus beetje vlug Knipoog )

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 15:30

Caye schreef:
Michel de koning heeft samen met zijn broer Jan ( niet de zoon van.. ) idd alles overgenomen. Ook hun laten weinig los over de herkomst.

ik weet alleen dat de zoon van Jan SR.. ongeveer 25 jaar is. En ZIJN moeder.. heeft in Kootwijk manege de Paalhoeve staan. Ik sprak Jan vorig jaar ergens.

Wij hebben Offspring gekocht in augustus 1999 en hij was toen niet zo lang in nederland.
Ik heb bij het stamboek dit al een keer aangekaard. En die heeft de DNA proberen na te kijken die ze hebben getrokken voor de dekhengsten keuring. Overigens nooit meer wat van gehoord

Wat jammer dat je niets meer hebt gehoord. De verwantschappen tussen de tinkers in NL interesseren mij enorm, er is zoveel onbekend op dit gebied. Gelukkig kan bij DNA meer inzichtelijk gemaakt worden maar wat mij betreft mag dit op grotere schaal gebeuren dan nu het geval is.

Ik ben overigens benieuwd naar mensen die in 1998 (of iets later) bij Kloostra een merrie hebben gekocht die in 1998 een veulen heeft gehad. Mijn merrie is namelijk in 1998 bij Kloostra geboren, of tijdens het transport, dat zou ook zo maar kunnen. Moeder in oude paspoort is Lady Bird, vader King William maar ik weet niet zeker of dit juist is.
Het lijkt mij heel leuk om de moeder van mijn Kalisch te zien!

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 16:19

@ Grit; Wat leuk om Vince na zo'n lange tijd weer eens te zien zeg! Hij ziet er goed uit! Ik hoop dat je veel plezier met hem krijgt en misschien komen we elkaar eens tegen.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:20

Lonan draagt ook niet zijn stalnaam, wij hebben immers zelf het paspoort aan moeten vragen, en komt toch echt bij mollema vandaan, whis is nog wat ouder volgens mij, dus kan ondanks niet de naam in het paspoort te hebben, toch wel daar vandaan komen.

.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:25

Dat denk ik niet, in de tijd van Ellis werd dat volgens mij wel strak geregeld.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:38

ik heb hem ook in die tijd gekocht caira, en moest toch echt zelf voor een paspoort zorgen (kreeg alleen een inentingsboekje,). waar ik dus alleen de naam Lonan in heb laten zetten.
Niet eens over nagedacht om er veglin van clearbergen bij te laten zetten. was toen qua aankoop paard allemaal erg nieuw voor ons.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:57

Ik kreeg ook alleen een inentingsboekje, zonder paspoort.
Ik vond het leuk om VvC er achter te houden, dus heb het zo doorgegeven aan het stamboek alwaar Snowdon's paspoort is aangemaakt.
Ik had hem ook alsnog Pietje Puk kunnen noemen, dan was de naam Snowdon verder verdwenen.

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:09

Klopt, ik heb er ook geen paspoort bij gekregen, alleen info over stamboeken waar ik Ryon in kon laten schrijven.
Dat was de korte tijd dat het ICS geen cobs met blauwe ogen opnamen ivm een lethale (geloof ik) factor (de veulens met blauwe ogen zouden doodgaan). In die tijd zaten er ook connemara fokkers in het Ierse ICS bestuur, vandaar.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:47

Nou kijk ik weet ook niks zeker hoor.
Dit is wat hij tegen mij zei aan de telefoon.

En om het toch op te sporen had hij het over dat alle paarden bij hem toen op video werden gezet, hij uren band zou moeten gaan kijken of ze er tussen staat.
Volgens hem onbegonnen werk

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:01

Onbegonnen werk voor de niet die-hard liefhebber Knipoog

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:07

Ik heb denk mijn best gedaan

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:08

Ja denk niet dat er meer uit te halen is...

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:16

snowdon schreef:
Ja denk niet dat er meer uit te halen is...

Wie weet mag een echte die-hard de banden eens bekijken?

Jan en Tanja, de eigenaren van de moeder van Quincy hebben ook een VvC gehad, een merrie met de naam Browen, dit is haar
Afbeelding
Zij hebben dacht ik ook een videoband meegekregen bij aankoop.
Zij heeft als geboortedatum 1994 dus dat is een stuk later dan de periode waarover het hier gaat.
Ik vind dit overigens een geweldig leuk topic en ik hoop dat veel mensen er iets aan hebben!
Laatst bijgewerkt door desillies op 18-08-08 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:18

die merrie heb ik eerder gezien, maar waar....

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:21

Weet je ook wanneer ze Browen bij Mollema hebben gekocht?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:24

Lisje heeft van Mollema ook geen paspoort gehad hoor...

Leon, ik kwam mijn oom's ex vandaag nog tegen en heb de naam ff nagevraagd, hij heette toen Bennet als het goed is...

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:25

snowdon schreef:
Weet je ook wanneer ze Browen bij Mollema hebben gekocht?

dan moet ik even terug in de tijd dus ik ga mijn grijze masa even aan het werk zetten, momentje Haha!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:26

als je naar het uiterlijk van de merrie afgaat zal het 97/98 zijn denk ik zo.