Volgende week -20 ofzo
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) Die vacht is niet voor niks denk ik dan maar en rijd dan vervolgens gewoon 's winters niet intensief, zweten ze ook niet zo erg 
KootMiraDrum schreef:'t Lichaam reageert gewoon op het geschoren zijn, aanvullen en heeeeeeel gauw!
Volgende week -20 ofzo
Chubby schreef:KootMiraDrum schreef:'t Lichaam reageert gewoon op het geschoren zijn, aanvullen en heeeeeeel gauw!
Volgende week -20 ofzo
Chub wordt normaal helemaal geschoren en dan groeit het echt niet zoooo hard terug hoor!
Sita_ schreef:Niet omdat ik het zo graag wil maar pure noodzaak.
Ze heeft zondag gereden en maandagmorgen was ze nog niet droog. Ze zag er ook niet lekker uit en had er echt moeite mee om droog te worden.

Noetanchamon schreef:In veel gevallen is het paard er erg bij gebaat hebben we hier in dit topic kunnen lezen
KootMiraDrum schreef:Noetanchamon schreef:In veel gevallen is het paard er erg bij gebaat hebben we hier in dit topic kunnen lezen
Het paard wordt op het "gebruik" aangepast, en ik streef eerder naar het "gebruik" op het paard aanpassen....

desillies schreef:ook Tommies vacht is alweer dik,de plaats waar we een zadeldekje hadden laten staan is al bijna niet meer te onderscheiden van de rest,nog een keer scheren werd me afgeraden omdat het er dan heel lelijk uit zou gaan zien....
KootMiraDrum schreef:Dat is per paard verschillend he. Ieder moet doen wat hij/zij nodig vindt, ik kies voor niet scheren, jij voor wel. En dat is prima.
't Was vanavond behoorlijk koud bij Kootje en Mira, het is Mira's buitennacht, en ondanks dat ik 2 jassen aan had, had zij nergens last van, vacht lag helemaal glad, mooi om te zien vond ik dat.

Sita_ schreef:Ik vind het persoonlijk ook nog niet koud, loop gewoon buiten in trui met bodywarmer
kinsealy schreef:![]()
![]()
Vind persoonlijk scheren absurd (maar dat is mijn mening) Die vacht is niet voor niks denk ik dan maar en rijd dan vervolgens gewoon 's winters niet intensief, zweten ze ook niet zo erg
Maar ieder z'n ding...
Dat houdt in dat ik hem pas weer echt op kan pakken als hij zijn wintervacht kwijt is, in de tussentijd krijgt hij alleen maar een mindere conditie en spieren waar we juist zo hard voor gewerkt hebben.