[TI] scheren van een tinker?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KootMiraDrum

Re: scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 00:03

't Lichaam reageert gewoon op het geschoren zijn, aanvullen en heeeeeeel gauw!

Volgende week -20 ofzo Knipoog

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 00:25

Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

Vind persoonlijk scheren absurd (maar dat is mijn mening Knipoog ) Die vacht is niet voor niks denk ik dan maar en rijd dan vervolgens gewoon 's winters niet intensief, zweten ze ook niet zo erg Knipoog
Maar ieder z'n ding...

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 00:27

Dat is tegenwoordig ook mijn mening. Niet dat ik geen begrip heb voor degenen die wel scheren hoor, heb het in het verre verleden bij mijn fjordje ook 2 of 3x gedaan.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 08:53

In veel gevallen is het paard er erg bij gebaat hebben we hier in dit topic kunnen lezen Knipoog

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 08:54

KootMiraDrum schreef:

Chub wordt normaal helemaal geschoren en dan groeit het echt niet zoooo hard terug hoor!

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:08

Chubby schreef:
KootMiraDrum schreef:

Chub wordt normaal helemaal geschoren en dan groeit het echt niet zoooo hard terug hoor!

Hahahaha, dat zou ook niet gezond zijn toch?? Knipoog

Spannende tijd voor jouw he?? Veulentje komt gauw toch?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:10

Amy word zaterdag toch nog geschoren.
Niet omdat ik het zo graag wil maar pure noodzaak.
Ze heeft zondag gereden en maandagmorgen was ze nog niet droog. Ze zag er ook niet lekker uit en had er echt moeite mee om droog te worden.

Dus daarom ga ik scheren, ik ga mijn trainingen niet uitstellen omdat het winter is. Dan zit ik straks weer met hetzelfde vervelende paard als vorige winter wat door te weinig beweging veranderd in een monster. Ze werkt gewoon te graag, en daardoor gaat ze zweten. Vanaf zaterdag dus niet meer zo gauw.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:17

Sita_ schreef:
Niet omdat ik het zo graag wil maar pure noodzaak.
Ze heeft zondag gereden en maandagmorgen was ze nog niet droog. Ze zag er ook niet lekker uit en had er echt moeite mee om droog te worden.

Zoooooo herkenbaar Sita Knipoog
Is ze al eerder geschoren geweest??

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:19

Niet dat ik weet..

Maar ik ga haar dus nu maar scheren omdat ik bang ben dat ze anders nog eens ziek word. Ik train heel veel met haar, ze staat in topconditie, die kan ik zomaar niet stilzetten van de winter!

Scheren heeft helemaal niet mijn voorkeur, absoluut niet.. Maar hier is het imo pure noodzaak..

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:25

Mijne is dit jaar ook voor het eerst geschoren. Haren groeien hard ja, kan ik niet ontkennen maar ik kan hem nu uitstappen en in stal zetten met een zweetdeken op.
Na een uurtje is ie dan helemaal droog.
Nou voorheen dus echt niet!! Zaterdag middag rijden, zondag ochtend nog klam aanvoelen! Verdrietig

Hij heeft wel veel meer pit nu, uithoudingsvermogen ook. De pijp is niet leeg na 2 uur rijden, voorheen na een half uurtje wel, dan droop het zweet van zijn buikharen.

Ben benieuwd wat jouw ervaring is straks. Denk dat jij en je paard er blij van worden (net als bij ons) Knipoog

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 10:08

Ik hou ook niet van scheren, maar om de winter mijn paard minder intensief te rijden, dat betekent bij connor stoppen na een kwartiertje stappen en een beetje draf, hem niet laten rennen in een wei ed.

niet haalbaar dus. Hij werd altijd nat de wei uitgehaal den was de volgende morgen nog niet droog. Dan heb je geen keus.

mar een koude omslag zou mij ook niets verbazen. De hondjes schieten ook opeens in hun vacht. En de vogels en kippen eten nu opeens veel meer dan normaal.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 10:11

Die weersomslag gaat ook echt komen hoor, maar ik ben nog zo blij dat het gras nog groeit en de paardjes nog elke dag lekker de weide in kunnen om te knabbelen...... Knipoog

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:19

yeps veel kanger dan normaal

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:21

Die koude omslag zal ik ook niet van staan kijken.
De jaarlingen bij ons op stal schieten nu ook ineens in hun vacht, over de andere paarden maar niet te spreken.
Amy haar vacht is nu ook steeds dikker geworden, daarom zweet ze ook steeds meer. Eerst was ze lekker kort, maar nu word ze zelfs onder haar deken dikker!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 16:53

Noetanchamon schreef:
In veel gevallen is het paard er erg bij gebaat hebben we hier in dit topic kunnen lezen Knipoog

Het paard wordt op het "gebruik" aangepast, en ik streef eerder naar het "gebruik" op het paard aanpassen....

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:34

KootMiraDrum schreef:
Noetanchamon schreef:

Het paard wordt op het "gebruik" aangepast, en ik streef eerder naar het "gebruik" op het paard aanpassen....

Nou.. Ik weet niet waar mijn paard beter af mee is..
Van een topconditie ineens stilvallen met een dikke vacht. Of doorgaan met een dunne vacht.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:56

Dat is per paard verschillend he. Ieder moet doen wat hij/zij nodig vindt, ik kies voor niet scheren, jij voor wel. En dat is prima.
't Was vanavond behoorlijk koud bij Kootje en Mira, het is Mira's buitennacht, en ondanks dat ik 2 jassen aan had, had zij nergens last van, vacht lag helemaal glad, mooi om te zien vond ik dat.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 11:57

desillies schreef:
ook Tommies vacht is alweer dik,de plaats waar we een zadeldekje hadden laten staan is al bijna niet meer te onderscheiden van de rest,nog een keer scheren werd me afgeraden omdat het er dan heel lelijk uit zou gaan zien....

is dit zo? dat het de 2de keer lelijker wordt? mmm dat hoop ik dus eigenlijk niet?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 12:03

KootMiraDrum schreef:
Dat is per paard verschillend he. Ieder moet doen wat hij/zij nodig vindt, ik kies voor niet scheren, jij voor wel. En dat is prima.
't Was vanavond behoorlijk koud bij Kootje en Mira, het is Mira's buitennacht, en ondanks dat ik 2 jassen aan had, had zij nergens last van, vacht lag helemaal glad, mooi om te zien vond ik dat.

Ik kies niet voor scheren.. Als ik ervoor koos had ik het al veel eerder gedaan. Lachen
Het is puur dat ik scheer omdat ze erg moeite heeft met droog worden, dus er echt niet lekker van is. Als ik mijn gebruik zou aanpassen zou dat betekenen een kwartier stappen per dag. Dan zweet ze namelijk al behoorlijk!

Zo zie je ook weer, aan Mira bijv, dat wij mensen gauw denken dat ze het koud hebben.
Maar dat is helemaal niet zo.. Wel apart he!
Ik vind het persoonlijk ook nog niet koud, loop gewoon buiten in trui met bodywarmer..

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 12:34

Sita_ schreef:
Ik vind het persoonlijk ook nog niet koud, loop gewoon buiten in trui met bodywarmer

Noet alleen met een trui, en is nu dus snot verkouden Bloos

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:11

kinsealy schreef:
Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

Vind persoonlijk scheren absurd (maar dat is mijn mening Knipoog ) Die vacht is niet voor niks denk ik dan maar en rijd dan vervolgens gewoon 's winters niet intensief, zweten ze ook niet zo erg Knipoog
Maar ieder z'n ding...

Ik ga echt niet maanden lang de training zo'n beetje stilleggen Dat houdt in dat ik hem pas weer echt op kan pakken als hij zijn wintervacht kwijt is, in de tussentijd krijgt hij alleen maar een mindere conditie en spieren waar we juist zo hard voor gewerkt hebben.
Bovendien, niet intensief rijden betekent bij Jordy wat licht werk in de bak doen, naar buiten ga ik met hem niet zomaar in de winter, ik heb geen zelfmoordneigingen.....

lucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:56

mijn paardje heb ik alleen de nek en hals geschoren, en dan met de 9mm tegen, dit is niet zo "kaal" en bevalt me prima, ik zit er aan te denken het hele paard zo te doen. Ze is dan niet kaal maar heeft een mooie korte vacht waar ze met redelijk weer gewoon in naar buiten kan.
groetjes Anita.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 18:03

Nou het is gebeurd.. Clown
Deze is als ze voor de helft klaar is, haar benen zijn nog niet gedaan..
En de andere kant was ook nog niet gedaan..

Afbeelding

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 18:18

Ziet er goed uit Sita !! Heb je ook een foto dat ze klaar is?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 18:20

Nee nog niet.. Toen was ik, en zij, het ook echt zat.
Morgen even met daglicht foto's buiten maken.