Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_Reneee schreef:Ik vind Tinkers zonder sokken een beetje 'ik wil wel maar ik kan niet'. Chique worden ze er niet van, want ze hebben van die dikke gedrongen pootjes en grote hoeven in verhouding. Mijn connemara zijn sokjes gingen er altijd af, sowieso heel zijn benen opgeschoren want hij was veel te harig en hij werd er wel chiquer van.
Maar bij een Tinker kloppen heel de verhoudingen niet meerSnap wel dat het soms noodzakelijk is, je wilt ook niet dat hij helemaal vol mijt en mok zit. Maar het zou bij mij toch vreselijk pijn doen...

Saar88 schreef:HopeMyDay schreef:Inderdaad in een hunt zijn er zo veel verschillende aspecten waar je aan moet denken en verschillende hindernissen die je moet nemen... Dat is echt niet te vergelijken met springles of een cross.
Verder worden er voor de hunt voornamelijk Irish sport horses gebruikt of kruisingen Tinker, echt volle Tinkers van 1.40 die we in Nederland kennen heb ik daar nog niet aan mee zien doen (alleen bij de mini hunt, lagere hindernissen en vaak jongere kinderen)
Ik wel hoor! De voorbeelden zijn ook allemaal volle Tinkers, geen kruisingen. Maar: de engelse/schotse/ierse fok is wel beduidend anders dan de Nederlandse.
Zo denk ik er ook over.

lisalovekira schreef:Maar als je niets anders kunt dan de sokken er af te halen voor het welzijn van het paard. Dan heeft al het boven gezegde geen enkele waarde of ze er mooier uitzien met of zonder. Je moet ALTIJD in functie van het paard kijken. Gaat het voor de gezondheid van het paard met sokken tja laat ze er dan lekker aan of er af hangt er vanaf wat je doel is welliswaar. Maar als je een tinker hebt met mok en met mijten en met wondjes die niet willen genezen en meer leed hebben dat je je kan voorstelling met die dikke warme vochtige sokken dan lijkt mij de enigste manier om de sokken er af te halen en dan is het "maar het is zo mooi" niks waard. Ik hoor hier eigenlijk alleen maar (de laatste berichten) IK vind dat niet mooi. MIJN gevoel is dan verkeerd. IK vind dat je dat niet doet bij een tinker want het hoort bij het ras.
En dan nog over het stukje waar staat dat ze anders zonder sokken minder of niet in de modder kunnen rollen is ook zo verkeerd. Als je zelf kan kiezen tussen rollen in de modder met dikke warme sokken die dan vochtig zijn met dikke wondes er onder die maar niet genezen als gevolg OF zonder dikke warmen sokken in de modder rollen zonder pijnlijk gevolg ? Dan weet ik het wel hoor. Lekker zonder de sokken.
Maar goed het is ieders wijze van denken .
bruintje123 schreef:Maar die mijt gaat niet vanzelf weg nu de sokken weg zijn. Of bedoel je dat ook niet

8nnemiek schreef:Is het dan geen allergische reactie op het voer, wat die schilfers veroorzaakt?
Die van mij krijgt dat van kuilvoer bv, en van pavo koeken heb ik het ook al vaak gehoord. Sowieso alle voer met te veel suikers geeft vaak jeuk.
HopeMyDay schreef:Zoals ik zei, zoals we die in nederland kennen.
Ik bedoel dus ook de tinkers die we in Nederland kennen heb ik nog nooit mee zien doen, ik dacht dat dat duidelijk was aangezien de foto's al genoeg bewijs waren van de verschillende fokversies van tinkers.
!