Mijn jaarling merrie Sunshine is nu nog vosbont, maar ik zag haar al schimmelen op haar kont, dus waarschijnlijk is zij ook redroan In elk geval wordt het nog een toverballetje!
Ze is toch echt op haar ruggetje en kont wittere en lichtere haartjes aan het verzamelen Het deed mij denken aan één van de hengsten bij ons op stal, die van een rode kleur met blonde manen langzaam naar wit/schimmel aan het gaan is, en die dus wel aangeprijst wordt als 'red roan' :
Ze kan ook nog gewoon stekelharig zijn wat een uiting van sabino is.
snowdon
Geplaatst: 17-05-15 20:13
Uncle Sam is officieel ook geen roan, maar red blagdon Maar dan extremer dan jouw merrie. Ik had de broer van Sam, een bay blagdon ruin die overal stekelhaar had in de zomervacht. In de wintervacht zag je die niet omdat hij niet zo extreem in de uiting van blagdon zat.
Hoop het vindt het zo wel een mooi kleurtje, en nog een beetje makkelijk schoon te houden. Maar we zien het in de loop der jaren wel wat ze doet. Haar pa verkleurt ook steeds zomer/winter
Emil
Geplaatst: 21-05-15 09:37
Ik heb een drachtige strawberry roan merrie - Peggy
voor ons portfolio zijn wij nog opzoek naar mooie Tinkers. zijn er mensen die in de achterhoek wonen en een mooie shoot willen. stuur even een privebericht
als dit niet mag, sorry hiervoor dan kijk ik gelijk of ik het kan verwijderen
He, wat leuk, de Pablo dochter, gaat het goed met haar? Ben jij degene die haar vorig jaar te koop had, of heb je haar juist gekocht toen?
SamCas
Geplaatst: 21-05-15 13:24
snowdon schreef:
Tukker Tinkers in Twente is dan ook een aanrader voor je SamCas en bokker Lepel.
dankje, stuur ik hun ook even een prive bericht vanavond.
GeneralFlynn
Geplaatst: 21-05-15 13:42
Caily schreef:
He, wat leuk, de Pablo dochter, gaat het goed met haar? Ben jij degene die haar vorig jaar te koop had, of heb je haar juist gekocht toen?
Ik had haar te koop. Maar is niet doorgegaan. (gelukkig achteraf) Moest haar wegens omstandigheden te koop zetten, maar inmiddels hoeft dat niet meer,en blijft ze gewoon lekker bij mij. Het gaat lekker met haar. Maak af en toe ritjes op de hei,beetje boshobbelen. Het is een eigenwijs ding, maar wel lief.