[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 09:27

Voor 4 dagen in de week 50 euro :) vind ik reëel

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 09:46

Ik kan je helaas niet vooruit helpen. Denk dat je voor jezelf even op een rijtje moet zetten wat jij verwacht van het leasen. Wel of geen stal uitdoen, wel de smid, wel de Da en entingen, wel tandarts en daarvan uit je prijs bepalen.

Ik ken een meisje die "gratis" een paard rijd. Hoeft geen stalling te betalen maar wel minimaal 3x in de week rijden. De hoefsmid, tandarts, osteopaat , entingen enz zelf betalen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 09:55

Ciara_Lady schreef:
ik heb gespiekt op je profiel.... wie is de vader van jou paard

Als het tegen mij was dat weet ik jammer genoeg zelf niet :o . Hij komt uit Engeland en is daar in kudde opgegroeid.

Geen verstand van leasen persoonlijk, mede bokkers vast wel :j . Zou super uitkomen als je ze gewoon alle 3 kan houden zo.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 10:03

JoanneE schreef:
Hallo allemaal!

Nou, misschien kunnen ze toch allemaal blijven *\o/* . Iemand heeft contact opgenomen met mij of ze Aranka mocht leasen (4 dagen in de week rijden).
Nu vraag ik mij af, ik kan namelijk zo 1,2,3 alleen oude topics vinden, wat is een reeële leaseprijs? Wat zit er normaal bij-in, wat niet?

Mag ook via pb, anders gaat het topic misschien zo hard ;)

Bij mij betalen ze ** voor 2 dagen incl.les.
Laatst bijgewerkt door TurboTinker op 10-08-14 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 10:14

Dat hangt heel erg van de regio af Joanne, kan je niet even op marktplaats of boktmarkt kijken wat er in jouw omgeving gevraagd wordt? Topicje openen misschien?

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 10:21

Ja dat was het probleem een beetje, daar is niet veel te vinden. Weinig paarden te lease/ om te verzorgen van wat ik kan vinden in 15km omtrek.
Wij wonen zo'n 8km van de grotere plaatsen af, dus heeft iemand eigenlijk al wel een rijbewijs nodig. Degene in kwestie moet bijna een half uur met de auto, dus daar is ook rekening mee te houden.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 10:23

Dat is een keus die ze zelf maken dan,

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 10:36

Wat ik zo weet bij echt leasen (dus dat het paard gewoon voor die dagen van jou is en je er heel veel mee mag) is dat het bij bijvoorbeeld 4 dagen per week 4/7 van het stal geld. Maar ik kan het ook mis hebben natuurlijk.

deb_tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 10:48

MorganeR schreef:
Wat ik zo weet bij echt leasen (dus dat het paard gewoon voor die dagen van jou is en je er heel veel mee mag) is dat het bij bijvoorbeeld 4 dagen per week 4/7 van het stal geld. Maar ik kan het ook mis hebben natuurlijk.

Zou geweldig zijn als je ze allemaal kan houden. Prima oplossing!

T hangt er vanaf wat je biedt en waar, maar denk dat bovenstaande wel een goede is.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 10:55

Wow twee pagina's erbij in een dag, gaat snel ineens!

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:09

Valt niet mee. Als ik ga rekenen, dan kom ik uit op dat ik zo'n 115 per maand per pony kwijt bent (gi iets minder) excl. dierenartskosten e.d. Schrik daar een beetje van, dacht dat het minder was! Ze eten echt zoveel meer dan mijn oude pony's :\ Maar heb ik ook veel meer lol voor terug :j
Incl. eens per maand les, alle dagen paard beschikbaar (gezien ze op flexibele dagen wil komen) en verder geen kosten/klusjes, is dan €85,- reeël? Ze wil zelf een zadel aanschaffen, om het nog ingewikkelder te maken ;)

Ik weet alleen niet of ik daar ze alle drie voor kan aanhouden. De hobby blijft toch ondanks dat, veel geld kosten en eigenlijk wil ik daarin minderen. €335,- per maand excl. d.a. en les :x Als ik Noeka verkoop en Aranka verlease, dan halveer ik dat al. Merk dat ik vaak gestrest ben om al het werk af te krijgen in en om huis en dat de paarden er dan toch bij-in schieten helaas. Om nu zoveel geld uit te geven om 4 keer per dag even naar ze te kijken... Maar ook dat vind ik heerlijk... Vooral naar Noeka, vind dat zo'n droompaardje! Altijd die dilemma's. Zou daar graag eens en voor altijd vanaf zijn. Volgend jaar nog een veulen en dan begin ik daar niet weer aan!!! Ik dacht vorig jaar één Tinker te kopen en nu heb ik er straks 4 |o <3 :') wat een luxeprobleem, ik zal jullie er niet meer mee lastig vallen. Bedankt voor de hulp in elk geval!!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:16

Hoe hoog is Gio ook alweer? 3 jarigunu toch?

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:19

Poeh, rond 1.40m denk ik, groter is hij niet. Ja, 3 jaar. Hoezo?

Pf... voor mijn vorige 2 pony's betaalde ik voor ze samen €70,- per maand alles incl. Wat een verschil :o

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:37

Hmm, zou ik Dana haar halfzus leasen kost dat 70,- voor 6 dagen. Op donderdag hebben ze haar 2x nodig voor half uur les..

Dana is het anders geregeld maar zet ik niet openbaar. Alleen via pb.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:51

Moeilijk hoor. Ik zou denk ik dan Noeka te koop zetten, prachtig veulen met uitstraling.. denk dat je daar heel snel een baasje voor vindt als je Gi's veulen wilt houden. Maar ik kan dat natuurlijk heel simpel zeggen, ik weet dat het moeilijk is voor jou :(:)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:51

Moeten we niet misschien even een nieuwe lijst maken en af en toe updaten met alle nieuwe namen ik vind het erg verwarrend nu en wil niet de verkeerde naam geven aan de verkeerde persoon :o

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:03

Hihi tja lijst hebben we vorig topic en dat daarvoor ook geprobeerd maar raakte telkens in de vergetelheid :P.

Man ben teleurgesteld zeg, wil voor een pony die 21km verder staat vervoer. Al die mensen altijd met hun "als er wat is je moet maar roepen" nu wil ik letterlijk de brandstofkost terug betalen kunnen ze allemaal opeens niet :( . Maar 21km met een pony veulen te voet vind ik best veel. :\
Ik vertik het gewoon 100euro te betalen voor een camionette te huren (huren kost zo wat evenveel als het diertje zelf ook) terwijl het dier maar daar staat. 8)7 .

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:38

Dat is toch niet veel Joanne? Hier in de regio kan je makkelijk 350 euro per maand uitgeven aan stalling voor slechts 1 paard...

Ik zelf heb nooit geleasd, maar mestte wel uit en voerde de paarden. Wel zelf materiaal aangeschaft, maar dat nam ik dan ook weer mee als ik weg ging. Daar hoeft het dus niet ingewikkeld van te worden, als zij een zadel aanschaft is dat haar zadel en blijft dat ook lekker van haar.
Je kan het bedrag gewoon voorstellen, dan kan zij zeggen of ze dat ok vind.

Wat vervelend dat er ineens niemand thuis geeft om de pony te verhuizen! Ik was voor Gijs verhuizen destijds ook een klap geld kwijt (oude stalhouders laten doen), maar ja had ook geen zin om bij iedereen gaan lopen zeuren.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:20

Tja had het op een grote gegaan of groteren afstand kan ik er nog inkomen wat te huren maar is maar voor 20km. :') Is dat het mij lijkt dat met een veulen dat wel heel lang wandelen is reken persoonlijk dat het toch al snel 3uur een half wandelen is naar huis a 4uur is best veel voor zo een kleintje mentaal :o . Moet gewoon vervoer vinden :P .

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:26

XjesLiess schreef:
wat een gezellig topic :D
moet je perse een tinker hebben? want ik zag ook een shet voorbij komen :+

Die is van mij. Heb hiervoor een tinker kruising gehad. Nu aan het sparen voor mijn droompaard.

Even een vraag waar ik al heel lang meezit. Hoeveel inch kwa zadel kan je maximaal op een tinker kwijt? Vriendin raadde een tinker af vanwege de korte rug. Nu ben ik gezegend met een groot achterwerk die ik niet in een 17 inch zadel kan proppen. Vanwaar mijn vraag, je mag ook een pb sturen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:33

Dat hangt toch maar net van de Tinker af? Op een merrie van 1.70 kan je doorgaans meer kwijt dan op een hengstje van 1.35 :) Dan heb je ook nog mogelijkheden als franse kussens ed (al is dat weer discutabel door de druk per oppervlakte-eenheid)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:49

De grote tinkers die ik reed had ik gewoon 18 inch op liggen. Op Vic, 1.35 hoog, ligt een 17 inch.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:51

Noedel kan niet met een 18'' ookal is hij zelf 1.57.
Heb er een 17.5 op liggen met normale kussens :)

De dames hebben gewoon 18''

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:59

Oké stelt me toch wel weer gerust. Ik wil een Tinker van boven de 1,45 dus dat komt wel goed denk ik. Dank jullie voor de reacties!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:59

Ik weet niet eens hoeveel inch mn westernzadels zijn :+