ha, ha, ja inderdaad. Klinkt alsof je het over een man hebt, Karin.
Merk wel dat ik een beetje moe wordt van de zoektocht. Vooral steeds in de weekends lange afstanden rijden. Pffff... ik ga het de komende maand ook erg druk krijgen met nog een studie naast mijn werk (begint weer een blok), dus ik zet de komende maand mijn zoektocht even op een laag pitje. Of er moet toevallig echt iets leuks voorbijkomen natuurlijk of de afstand moet kleiner dan 1 uur zijn. Zit hier in het zuiden ook een beetje ongunstig qua reisafstanden.
Bij alle tinkers die je leuk vindt zou ik langsgaan en alles doen wat er maar te doen valt om te kijken of het karakter overeen komt met wat de verkoper zegt. Als het paard beleerd is, ga dan ook proefrijden. Meer dan één keer. Staat het op een manege? Vraag eens rond wat andere mensen zeggen die het paard kennen. Longeer hem eens of ga wandelen, poets hem en kijk hoe hij reageert? Je komt er vast wel een tegen die helemaal perfect voor je is al is het natuurlijk altijd wel moeilijk een eerder paard te vervangen. Succes!
paardjes45; ik heb ook een advertentie staan. Daar staat precies in wat ik zoek. Gezien heel erg veel ellende met vorige paarden ben ik wel kritisch en mag de zoektocht daarom ook rustig wat langer duren. Samengevat: vooral het karakter moet goed zijn, moet braaf, betrouwbaar en eerlijk zijn en een rustig karakter hebben. hele voorwaartse paarden daar hou ik niet van leeftijd: niet piep jong liefst tussen de 5 en de 11 jaar moet goed doorgereden zijn, niet alleen zadelmak, moet relaxed zijn in een vreemde omgeving en bij schrik wel gewoon controleerbaar moet bij buitenritten relaxed zijn en je moet er ook makkelijk alleen mee naar buiten kunnen hoogte; ik ben klein, dus max 1.55m liefst kleiner
een heel lijstje dus...
chimello; ben ik ook van overtuigd hoor
Karin: haha, een man heb ik gelukkig al en nog eentje die heerlijk kan koken!
Heel erg bedankt. Bij bepaalde (handels)stallen koop ik echter niet; gezien het feit dat zij niet (geheel) eerlijk zijn. Paardjes die je laat zien zijn, mooi maar net zadelmak (en de meeste erg ver rijden; meer dan 2 uur)
ik koop het liefst particulier.
_Femkeeex
Geplaatst: 28-08-13 20:28
Is goed, laat je wel weten wanneer je een tinker gekocht hebt
ja, ik ook. gaat om een merrie in Tiel en een ruintje in de buurt van Groningen. Wel ver weg dus ik vraag eerst veel info en foto's en een filmpje voordat we gaan kijken. Maar, beiden klinken leuk.
Allienda
Geplaatst: 29-08-13 12:18
Heeeey Zandro,
FF offtopic
Ik zie dat je in Maastricht woont Misschien is het een leuk idee om as zondag naar Tinkerdag Limburg bij van Vlimmeren in Oirsbeek te gaan? Gewoon om te gaan kijken (niet voor paardjes te kopen hoor)
Leuk om meer Limbo's tegen te komen hier op het Tinkerforum
Ik ga idd as zondag ook even kijken samen met een vriendin. Wij gaan vooral voor het ochtend-programma. ehm...hoe zie je er eigenlijk uit?
Allienda
Geplaatst: 30-08-13 12:30
Hihi, ik ben een standaard kleine blonde muts Als ik zondag ga kijken zal ik waarschijnlijk een zwarte bodywarmer aan hebben met Devin van Gipsy Spirit erop