[TI] tinker Blaze weer leverproblemen + de shet ook HELP!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ringelberg

Re: tinker Blaze weer leverproblemen + de shet ook HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:58

Waar mijn merrie staat staan er ook schapen in de wei,al jaren.Hoe groot is de kans op leverbot?Ze gaat namelijk in juni verhuizen naar huis,en daar staat al mijn fjord.Ik heb weinig zin in besmettingen.

bontebles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:10

Het is wel bekend dat het van schapen kan komen. Maar dat niet alleen, je moet ook naar de wei kijken. Als het een vochtrijke omgeving is met veel natte plekken. Dan is de kans dat daar slakjes zitten erg groot. Ook telt dat ook voor de slootkanten. Er hoeven niet percé schapen of koeien te lopen. Hier zijn geen schapen, maar wel leverbotten. Je moet maar even googlen. Dan kun je een hoop info vinden over de leverbotten, en over wat ze o.a in je lever kunnen veroorzaken, en in welke tijd van het jaar de besmetting het groots is.

zuzu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 18:56

KootMiraDrum schreef:
Overleg idd even met Laarakker over selenium, veel paarden hebben daar idd een gebrek aan.

heb net uitslag van laarakker gehad .....
even kijken of ik het kan na vertellen ....heel verhaal

Blaze en billy beide insuline resistent getest ( billy kreeg hier al gluco balance voor)

zowiezo groot probleem in de galgangen getest , dus dat de spijsvertering ook niet goed werkt, dus neem je ook je vitaminen en mineralen niet goed op
selenium probleem is NIET eruit naar voren gekomen
vitaminen en mineralen zijn niet heel goed , maar ook niet heel slecht ....krijg nu schindele's mineralen

blaze GEEN liver compositum ....billy WEL liver compositum
blaze krijgt immu boost met frequentie ( omdat er ergens bacterieen in het spel zijn)

Blaze veel bacterie getest en iets minder schimmel en Billy veel schimmel getest en minder bacterien ( dus billy op de micro comp)

kan dus heel goed zijn dat er dus wel schimmel in het hooi gezeten heeft die ene partij en omdat billy dus veel meer hooi eet dan hij nodig heeft , krijgt hij automatisch dus ook vele malen meer schimmel binnen?

trias omega olie voor beiden goed , maar 10 ml geven

leverbot wordt zo, zo getest ....dus blijft wazig verhaal.....

eiwitten hoefde ik niet me eigen helemaal heel druk om te maken ....suikers wel.....

wiesencobs neutraal

ander voer wisselend neutraal .... dus kan dan beter iets anders gaan zoeken wat beide mannen allebei mogen eten ...dat is wel zo makkelijk voor mij qua voeren

spelt was een goede optie ....alleen hoe zit dat daarmee met calcium/fosfor verhouding? ..had ik iets over gelezen in de gauwigheid....

over 2 weken komt monique baan hier bij mij thuis ....die kan alles nog eens goed doormeten op de paarden zelf ...dit was voor hun zo ook moeilijkere materie met alleen mestballen ......

jammer dat ik alleen da het duit kruidenhooi niet nu kan laten meten , maar dat kan dan over 2 weken wel....

zuzu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 19:19

geen stijve spieren bij de paarden te zien en welke bloedwaardes zie je aan voedingstekorten???

net veearts gebeld ....geen leverbot eieren in de mest , maar dat was te verwachten ...zegt dus niets ....dus morgen fasinex halen

geen andere worm besmettingen

over 5 weken weer een bloedonderzoek ... en kijken of leverbot behandeling - homeopatische behandeling en ander hooi de leverwaardes doen dalen.....

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:22

Door wie is nu dat bloedonderzoek gedaan?

zuzu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 19:26

dierenarts ...wie anders?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:31

Is dat Laarakker?

zuzu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 19:32

nee

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:33

En waar komt het advies van die Laarakker dan uit voort?

zuzu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 19:36

staat een stuk terug in het topic ...maar jij bent duidelijk niet voor de behandelmethode volgens kliniek den hoek laarakker ...dus is dat ook geen discussiepunt ......

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:38

wat?? ik vraag je waar hij dat op basseert en ik ben niet voor zijn behandelmethode? Ik vraag toch waar dat hij dat van/via weet? Ik ben totaal niet bekend met hem/haar, dus om nou zo raar te reageren?

zuzu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 19:49

sorry dan ...maar er zijn veel mensen die laarakker maar zweverij en onzin vinden en daar heb ik in het verleden ook al zoveel gezeur over gehad en dacht nu krijg ik daar weer een discussie over ....excuses Y;(

goh hoe leg je uit wat laarakker doet ......ik denk dat je dat het beste even kan lezen op de site , daar staat uitgelegd hoe hun werken met de lechner antenne enz. ...vind dat erg moeilijk uitleggen ....holistischdierenarts.nl

hun meten in principe een paard door op de energie niveau's van alle organen enzo ..... want alles in je lichaam heeft een energie ...en aan de hand van die energie kun je zien hoe een orgaan werkt
en dan aan de hand van fytotherapie ( dus de compositums waar ik het over heb) je paard behandelen

ook wordt daar in combinatie met voer en omgevingsfactoren gekeken naar de beste oplossing

blaze is daar 4 jaar geleden ook onder behandeling voor die lever geweest , omdat de 'gewone' veeartsen geen medicijnen voor dit soort zaken hebben en ook eigenlijk alleen kijken naar dat de lever niet goed functioneet en bij laarakker kijken ze naar het gehele paard , dus waar de oorzaak echt vandaan komt , hoe het dan komt dat die lever zo raar doet

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:58

En het resultaat is nog steeds, nul komma nul.
Vooral doorgaan zo, je zit op de goede weg. :7

zuzu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 20:03

kijk en dat bedoelde ik dus +:)+

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:04

Had net al wat gekeken op hun site..Maar dat is dus allemaal nu weer gedaan met dat doormeten? Ik weet niet wat ik ervan moet denken..Ben nogal zelfonderzoekend en wil dan gewoon zelf alle bloeduitslagen hebben om zelf alles te kunnen checken..Vandaar dat ik dus zelf eerst daaruit mijn conclusies zou trekken. En volgens mij heb je niet een volledig bloedonderzoek laten doen toch? Selenium moet altijd apart worden gedaan en moet je ook echt aangeven..
Ik ben gewoon een beetje huiverig als ik zo lees wat je er allemaal instopt..Nu ook weer van alles wat je moet geven..Zou best goed kunnen uitpakken hoor, maar ik zou het niet durven om heel eerlijk te zijn..
En van prijzen weten ze daar ook wel zag ik bij hun producten..Kijk alleen al naar het psylium...Daar kan ik een heeeel stuk goedkoper aankomen..Maar goed, dat is mijn gevoel erbij..Jij moet doen waar jij je goed bij voelt..

zuzu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 20:07

als ik de dierenarts en de arts van de kliniek volg , gaan we alleen behandeling leverbot doen en verder niets ...

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:09

Alleen jammer dat je gewone ervaren paarden mensen niet gelooft en het wazige doormeten van de Laarakker kliniek wel.
Had je een hoop onkosten bespaard.
Weet je wat al die ervaren paarden mensen doen ??

Gewoon normale goede kwaliteit voeren zonder al die bij producten.

zuzu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 20:11

gaan we toch ook doen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:13

zuzu schreef:
sorry dan ...maar er zijn veel mensen die laarakker maar zweverij en onzin vinden en daar heb ik in het verleden ook al zoveel gezeur over gehad en dacht nu krijg ik daar weer een discussie over ....excuses Y;(

goh hoe leg je uit wat laarakker doet ......ik denk dat je dat het beste even kan lezen op de site , daar staat uitgelegd hoe hun werken met de lechner antenne enz. ...vind dat erg moeilijk uitleggen ....holistischdierenarts.nl

hun meten in principe een paard door op de energie niveau's van alle organen enzo ..... want alles in je lichaam heeft een energie ...en aan de hand van die energie kun je zien hoe een orgaan werkt
en dan aan de hand van fytotherapie ( dus de compositums waar ik het over heb) je paard behandelen

ook wordt daar in combinatie met voer en omgevingsfactoren gekeken naar de beste oplossing

blaze is daar 4 jaar geleden ook onder behandeling voor die lever geweest , omdat de 'gewone' veeartsen geen medicijnen voor dit soort zaken hebben en ook eigenlijk alleen kijken naar dat de lever niet goed functioneet en bij laarakker kijken ze naar het gehele paard , dus waar de oorzaak echt vandaan komt , hoe het dan komt dat die lever zo raar doet

lieve TS hier meld zich een stille meelezer,
heb tot nu to soms met open mond alles gelezen wat de dieren allemaal gevoert enz krijgen maar niet gereageert,
maar nu ik lees dat je niet eens een normale dierenarts/kliniek die betrouwbaar is benadert doet me echt schrikken,
laat alsjeblieft je dieren eens goed nakijken en niet door al die nep bullshit zoals scannen met een oude tv antenne en whatever
je bent het je dieren verdorie toch verplicht om ze door een goede DA of kliniek te laten onderzoeken?

ik merk dat iedereen die jou wil helpen de wind alleen maar va voren terugkrijgt (ariebren bijv )
maar kom op zeg ze hebben verdorie nog gelijk ook laat toch eens een normale arts komen,
zie je dan niet dat dit nog eens de dood van je dieren kan worden?
en ik las ergens dat je door chronische ziekte er niet 3 x per dag bij kon zijn ?
is het dan een idee om een bijrijder of iets te zoeken die er ook een keertje exta naar om kijkt en een beetje helpt?

ik hoop echt dat jouw dieren goed zullen genezen wan ik vind het jammer als ze door die holistische zooi (sorry)
alleen maar jaren door sukkelen

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:25

zuzu schreef:
als ik de dierenarts en de arts van de kliniek volg , gaan we alleen behandeling leverbot doen en verder niets ...

Maar zou je niet eerst nog even vragen om verder bloedonderzoek te laten doen en dan inderdaad toch maar gaan beginnen met een behandeling tegen leverbot? Begrijp me niet verkeerd..Ik begrijp (in je zoektocht) dat je soms inderdaad erg graag op mensen wilt gaan leunen en alles voor waarheid aanneemt, maar ik kan er echt niet met mijn hoofd bij, dat je van alles laat aansmeren om erin te doen...Dat kan echt nooit goed zijn...
En dan dat dubbele in dat je paarden beiden IR hebben, maar wel spelt mogen hebben..Spelt heeft inderdaad een andere afgifte in de darmen/bloed, maar als mijn paard IR zou hebben, dan bleef ik ook ver uit de buurt van spelt..Het is en blijft een graansoort...
Echt, ik zou je willen adviseren om toch eerst dat volledige bloedonderzoek te laten doen, beginnen met de behandeling voor leverbot en dan je grond laten nakijken..
Ik begrijp, dat je soms geen vertrouwen hebt in de reguliere DA's, maar met de uitslagen kun je zelf ook al een heel eind het 1 en ander uitvinden op het I-net en er zitten hier op bokt ook een paar, die heel veel info met je kunnen doornemen en die wat meer weten als de gemiddelde DA..

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:31

zuzu schreef:
geen stijve spieren bij de paarden te zien en welke bloedwaardes zie je aan voedingstekorten???

net veearts gebeld ....geen leverbot eieren in de mest , maar dat was te verwachten ...zegt dus niets ....dus morgen fasinex halen

geen andere worm besmettingen

over 5 weken weer een bloedonderzoek ... en kijken of leverbot behandeling - homeopatische behandeling en ander hooi de leverwaardes doen dalen.....

Maar hier staat toch dat ts de leverbot behandeling ook gaat volgen?
én over 5 weken weer bloed onderzoek laat doen..

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:33

Ja, inderdaad..heb er blijkbaar overheen gelezen..Leeftijd en blond, dan krijg je dat.. :D

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:41

Soms denk ik wel eens.
Moet je nu de dierenbescherming inschakelen omdat er twee paardjes zijn die de nodige medische behandelingen ontzegd worden ?
Ze heeft de hele dag de tijd om een "leverbot wormenspuit" op te halen bij een DA.
Baat het niet, het schaadt ook niet.
Dan ben je aan het elimineren.
Het slechte hooi ligt nu ergens op de mesthoop of bij een stieren mesterij.
Maar dan weer moeilijk gaan doen met kruidenhooi, ver weg en duur te kopen.
Terwijl er momenteel overal zat goed hooi verkrijgbaar is.
Maar zuzu zegt:
"Hooi is een niet natuurlijk voer voor paarden"

Dit soort mensen moeten hun dieren verkopen en eerst eens aan zich zelf gaan werken.

Of is onze zuzu een beetje Bokt verslaafd ??
En is ze bezig met een rel topic ??

bontebles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:56

En als het leverbot is, dan zullen je paarden opknappen. Maar leverbot is hier in nederland niet in mest en ook niet bloed aan te tonen. Alleen in België hebben ze dit in huis. Dus het is voor de reguliere geneeskunde al een moeilijk verhaal. Ik heb dit vanmiddag nog in Utrecht gehoord. Maar als je fasinex geeft knappen ze in ieder geval op. Ook zonder de kliniek denk ik. Maar wat is er op tegen als je de waarden in het bloed zelf op papier af kunt lezen. Tenslotte is dat toch de maniet om echt duidelijkheid te krijgen. En dat telt ook voor selenium. Dat is inderdaad een een speciaal aan te vragen bloedwaarde. Zit er niet zo standaard bij. En in het voer is het ieder keer weer anders.

BRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:30

/Of is onze zuzu een beetje Bokt verslaafd ??
En is ze bezig met een rel topic ?? /quote
Ariebren, wie maakt er een reltopic van? Jij hebt je punt gemaakt en ik vind dat je tot vervelends toe in herhaling valt. :Z

zuzu, heb je bomen in of langs je weiland staan waar ze bij kunnen?, blad op de wei?