[TI] Het humoristische leed dat (s)tinker heet...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LecyTinker

Re: Het humoristische leed dat (s)tinker heet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 17:57

cp112 hij ziet er idd wel als een scheetje uit... Maar dat is het met (s)tinkers, zijn wolven in "tinkerkleren" (schaapskleren).

Sam moet echt een lesje geleerd worden. Ik stond hooi in de hooizakken te doen zodat ze vannacht lekker kunnen knabbelen en toen, toen... toen, snik, werd ik in mijn kont gebeten.
Niet hard, maar gewoon, tanden in mijn togus. Dus ik draai me om en leg haar uit dat Laura naast haar staan (siamese tweeling) en dat die een veel lekkerder achterkwartier heeft en dan krijg ik zo een blik van Sam van, 'waar bemoei je je mee?'. Dus ikke van "Ja hallo, is wel MIJN zitvlak hey"... Stonden ze me allebei aan te kijken alsof ze het in keulen hoorde donderen. Dus ik weer verder hooi in die hooizakken proppen, voel ik weer tanden in mijn kont. Ik draai me snel om, om te zien wie het nu weer deed. Niemand!!! Tuurlijk !!! Nou, toen heb ik me maar helemaal omgedraait en ben zo dan maar de hooizakken gaan vullen waarop hun allebei heel heilig van het hooi op de grond gingen eten. ALSOF!!! Alsof ik niet door had dat het een van hun twee geweest moest zijn die in mijn bibs gebeten had... TTTTTSSSSSSSSsssssssss, stinkers...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:02

dat van die vooraan in de groep rijden dat ken ik CP112
dat moet gillian ook altijd :D

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:07

Er schoot me opeens weer wat te binnen van Anouk :P

-Toen Anouk jonger was heeft ze het een keer gepresteerd tijdens het hoeven uitkrabben om mijn knot vast te pakken met haar tanden en heeft ze me aan mijn knot naar boven getrokken (echt welk paard verzint zoiets?)
- Nog niet zo lang geleden wou ik Anouk uit de trailer halen, maar ze vertikte het om naar achteren te lopen. Ze keek ook echt zo droog van "ik blijf staan hoor, ik kan niet naar achteren" en ik mopperde ook nog tegen haar, bleek nou...ze stond nog vast aan 1 kant :Y) en ze bleef daar zo lief en geduldig wachten (sja veel anders kon ze ook niet :D )

En een foto zegt meer dan duizend woorden toch? :+ (dit was een paar dagen voordat ze naar de keuring moest..)
Afbeelding

spocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 20:34

haha leuke foto

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:31

Ik krijg de foto niet gedraaid maar Devon eet altijd hooi met zijn hele hoofd..............

Afbeelding

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:04

Diesel geeft sinds een paar maanden kusjes en die hoeven van mij niet zo heel nat te zijn :+ Dit heeft hij inmiddels door (en dan vooral na het eten) inmiddels durf ik bijna geen kusje meer te vragen want hij kwijlt letterlijk mijn hele wang onder.
En dan met een blik van.. "Ja jij wilde een kusje".

Vanmorgen sokken gewassen, heeft mok en is bijna niet meer in te smeren met die dikke laag drab op zijn benen. Ik deed het in zijn box en hij liep maar te draaien voor de tuinslang.. dus ... ik ging toch maar overstag en deed koekjes in mijn zak... Je wiilt niet weten hoe braaf hij in ene stikstond... met zijn neus in mijn zak uiteraard :D

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:11

O ja en hij trekt de muts van mijn hoofd, raapt mijn handschoen op als ik die laat vallen (maar dan alleen de gele, anderen zijn niet interessant ) en gooit zijn waterbak, (incl 3 stenen zodat hij hem niet omkrijgt) om.
En de gekleurde wegen pioen die ik als speeltje in zijn box heb gelegd ligt 's morgens steevast in een hoop stront...

Maar het is wel de liefste, leukste en stoerste tinker van de wereld :D

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:27

Hahaha! Die slootfoto! Echt heel mooi en HEEL tinker!

Tirzah heeft laatst in mijn telefoon gebeten. Ze had het beeldscherm echt tussen haar tanden gehad door mijn jaszak heen. Gelukkig blijkt dat ding Tirzah-proof te zijn anders had ik er (nog) niet om kunnen lachen.

En gisteren plotseling onder het wandelen besloot mevrouw het veld in te rennen! Heeft ze nog nooit eerder gedaan, maar ze was boos dat het regende en ze rukte zich echt los met zo'n nijdig hinnikje - en weg paard. Kon ik door de maisstoppels gaan banjeren om m'n pony te vangen. Iedereen die zijn hondje uit liep te laten lachte me vierkant uit!

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:23

Die sloot foto! hahaha Dat deed Chendo ook altijd, lol!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 11:15

Angeliekje schreef:
(dit was een paar dagen voordat ze naar de keuring moest..)

Ha ha, ze neemt gewoon een moddermaskertje aan haar pootjes! Goed voor de zachte huid en de sokjes =:)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 11:04

grrr, die stinkertjes van mij zijn echt evuilnbisbakken en vreten ALLES!!! Dus nu na twee maanden worm vrij te zijn geweest heb ik weer twee wormen ontdekt. Snert spoelworm. Dus heb het nu gehad, heb de DA gebeld en die komt vanmiddag spuiten. Moeten het er nog over hebben, maar heb gelezen dat 65 procent van de paarden (de wormen uiteraard) immuum zijn voor de bestanddelen in de wormenspuiten. Dus wil nu dat het grondig en hardnekkig wordt aangepakt. Genoeg van die gore spoelwormen! Laat jullie vandaag of morgen weten hoe het gegaan is!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 19:19

Vandaag de DA geweest, komt morgen weer...
Dus hij stak de naald in de nek van Laura en Laura liep weg. Had geen halster rondgedaan. Dus ik weer naar laura gelopen en haar geknuffeld en de DA de spuit in de naald gestoken. Intussen stond Sam in zijn handen te happen. Laura klaar en toen Sam aan de beurt. Sam de naald erin en die keek hem aan van, wat ben je nou aan het doen. Gespoten en geen probleem. Wat zijn die Tinkers toch leuk zeg. Heb al jaren tinkers ( on and off) en verbaas me er elke keer weer over hoe geweldig ze zijn. Zo ontspannen (hoewel laura vreemden wel eng vind) en vol met humor. De DA maar steeds. Sam beet me... en ikke steeds... ach man, nee joh, niet zo zielig doen... hahahaahhaha
Dus de meiden zijn nu gespoten tegen wormen, nu hopen dat dit beter werkt. Was een nieuw type medicatie, ga morgen de naam vragen (hij had haast).

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:37

ellepel schreef:
enige minpuntje van bonte tinkers vind ik dat ze blijkbaar niet van wit houden :+
liggen altijd net zo lang in de viezigheid te rollen tot alle witte vlekken ook donker geworden zijn.

maar behalve dat zijn de tinkers die op mijn pensionstal staan allemaal superlief :D ( en eigenwijs)

Maar na 1 wasbeurt krijg ik dit al hoor bij Whisper hihih

Afbeelding

Afbeelding

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:40

WOW die is wit. Hoe krijg je dat voor elkaar.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:57

`1x wassen met shampoo, benen in een emmer biotex groen en staart ook en klaar is klara hihiih

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 19:09

Wow Whis, ik wou het net zeggen; WAT IS DIE WIT!!! Ik denk dat ik nog nooit zo een schoon wit paard gezien heb. Geeft me wel hoop voor mijn twee meiden voor de keuringen... Moet zeggen dat dat Iso-betadine ook erg goed werkt om wit te krijgen, maar biotex is een stuk goedkoper.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:53

Of naar het strand gaan en de zee in worden ze ook heel wit van.
Afbeelding

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 23:21

Wow.. die zijn echt heel mooi wit..
Ik gebruikte wel eens van die paarse shampoo voor grijs haar.. dat werkt ook super..

Ik heb een heel pakket met cowboy magic besteld, maar het is niet echt weer om te wassen..

Het stomme is met hem.. hij heeft een enorme box, voor een d pony,7x3 geloof ik. hij poept netjes in een plek in de stal..
en toch zit hij altijd onder de strontvlekken..

dan heb je zo veel plek om te liggen, en dan moet het in de poep

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 23:30

Is lekker warm natuurlijk haha

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 08:06

Zo whisper en patrick zijn inderdaad erg wit
Van het zomer flame ook gewassen voor een shoot, maar ik heb haar 1 dag van tevoren gewassen en had verwacht dat ze zwart was aangezien het een echt varken is maar toch deze foto's
Afbeelding
Afbeelding
http://i274.photobucket.com/albums/jj25 ... ho/341.jpg

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 09:09

Als we dan toch aan het delen zijn... Dit was mijn Lecy op de ics keuring in Westdorpe '08 (foto is van Frenia) had haar de dag ervoor gewassen.
Afbeelding

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 09:14

was gister de drollen aan het checken en liep door de weide met een stokje om de drollen open te breken. Had gelijk drie paarden aan mijn hielen hangen. Dus ik steeds roepen "waar zijn de wormen nou, verdorrie, wormen, wormen" en sam keek me aan alsof ik grieks aan het praten was. Trok een rare bek en deed net alsof ik gek was... Dus tja, ik dan maar de stal gaan mesten en toen vond ik een dode worm. Dus ik helemaal blij "wormen, een dode worm, das wat ik bedoel, laat ze maar komen" Ineens stond Sam aan het hek en met een opgeheven koppie keek ze me aan alsof ze wou zeggen " VAN MIJ" met een grote glimlach op haar snuitje.... "Tuurlijk van jou, geloof je het zelf?"
Wat zijn het toch een rare mutsen die stinkers... hahahhahah

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:47

Patrick kan soms ook van die gekke bekken trekken.
En hoe die dan zijn oren houdt hahaha.
Afbeelding

Afbeelding

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 14:14

over gekke bekken gesproken.. check dit..

Afbeelding

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 18:38

Nou moet ik het kwijt. die snollen van mij spannen samen tegen mijn kwpn-er! Ligt Dinkum eindelijk op de grond lekker uit te rusten, zitten ze in haar kont te bijten en aan haar benen te trekken. Dus Dinkum vuile bekken trekken en benen uitstrekken enzo om ze weg te krijgen, begint de ander aan de andere kant aan haar te trekken. Dus haar hoofd die kant weer op en dan gaat de ander gewoon verder aan de andere kant.
Dus Dinkum denkt slim t gaan rollen en dan stappen ze gewoon OP haar. Ik zweer het, ze zaten haar gewoon te klieren. Dus eindelijk staat Dinkum op en die natuurlijk kwaad en rent achter ze aan, hun kontjes in de lucht en crossen... Dinkum bokkend erachteraan... Komen ze naar mij gerend en wachten ze tot ik Dinkum op haar donder geef voor het opjagen van hun.
Nou doeiiiii, ik zag duidelijk wat er gebeurde en ook dat hun begonnen te crossen... Dus ik heb het ze lekker laten uitzoeken. De vuile pubers... paardje pesten, tsssss en dan beginnen ze maar met elkaar te knokken. Nou ZE DOEN MAAR !!! En wie zei dat Stinkers zo braaf waren?????