[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 00:33

Ik ga Mn bed maar eens opzoeken. Welterusten

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 07:10

Veel sterkte met de verkoop tinkerplein.

Nientsje 3 leuke dagen in het verschiet :)

Gelukkig gaat het met Noedel iets beter. Hebben ze enig idee waar de bloedarmoede vandaan komt?

Na mijn werk nog maar even naar de Ikea sjeezen... Zondag hadden wij onze boxspring daar gekocht, want toen had ik vervoer. Is er nu een korting van 15 %... Op het hele bedrag best wel weer een flink bedrag, dus had even gebeld en mocht de bon komen laten zien. Jammer alleen dat de Ikea hier niet om de hoek zit :P

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 09:05

GOEDEMORGEN *\o/*
we mogen weer een dagje werken!

Oh wel netjes van Ikea dat ze je de korting terug geven. Wel verrot dat e er eerst zo'n stuk voor moet rijden

Nimby wat leuk dat je naar Hagestein bent geweest! Wij konden helaas niet.
Eh ik vlecht eh tja weet ik eigenlijk niet uit me hoofd doe dat gewoon (automatisme) als ik er over na denk weet ik het niet :') volgens mij bovenlangs...
Ik heb in oktober 2x CC (Cross) en daarvoor laat ik de manen lekker in een gedeelde vlecht lekker makkelijk ben ik voor CC ook zo klaar hoef ik niet eerst nieuwe scheiding en zo te maken.... In november staat ze gewoon weer met 8 vlechten naar beneden op de wei hoor.. .tis gewoon gemak voor de aankomende CC's en het zit nog zo vanaf de tinkerdagen :+

Nientsje wat gaaf zeg leuke dagen in het verschiet!

Roos heeft Rasp... eigenlijk geen idee hoe dat ineens kan maar gister gelijk gewassen vanavond maar even kijken ze heeft het op 1 knie (nou ja achterkant ervan)
Gister had Noah weer les met haar wat gaan ze toch vooruit. paar maand terug reed ze nog geen gebrokenlijn in draf en nu slalomt ze met gemak 5 pionnen in draf!!
TROTSE mama hihi
Ze mocht een parcourtje met opdrachten rijden..
tussen 2 staanders halt houden en dan slalom rijden en vervolgens een bal tussen 2 balken door duwen..
en toen dat goed ging moest ze het zo snel mogelijk in draf :') normaal is middendraf eng en moeilijk en nu deed ze het gewoon *\o/* Cynthia heeft maar goeie ideeën! *D
De bal vond Roos niet heel erg eng (was 1e keer) maar ze vond toch maar niks om tegen aan te schoppen maar deed het uiteindelijk wel

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 09:20

Wat gaaf Niene, super trotse moeder. En idd wat een leuk idee om je kind zo gemotiveerd te houden en het dus ook zo leuk te maken dat het "stukje eng" verdwijnt.

Gisteren had Silvy ook weer haar lesje. Ze moest op Sonny. Die pony bleek te bijten. Gelukkig in mijn been en niet in die van haar. Gelijk een lel op zijn kop gegeven. Heb er zo'n hekel aan als pony's bijten. Op zadelen had ik even hulp bij gevragen. Die pony zag het zadel en kwam gelijk in de verdediging, hahaa. Stom beest, maar Silvy was er eigenlijk gelijk klaar mee. Ze vond het dood eng. Stond bijna te huilen, maar toch doorgezet. Even met haar lesgever erover gehad dat ik er bij bleef lopen en langzaam afstand ging nemen omdat ik bang was dat het anders de laatste keer zou zijn geweest. Ze deed het super. Heb mee gedraafd en ben langzaam naar het midden van de bak gegaan. Ze was weer helemaal trots dat het weer gelukt was en gaat volgende week liever paardrijden dan naar een kinderfeestje. Hoop haar ook nog een keer op Storm te kunnen zetten, maar dat weet ik niet of we dat halen. We gaan dit weekend ons bedrijf overhuizen naar ons nieuwe pand. Erg veel werk, maar ook wel weer heel speciaal.

Dus druk druk druk.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 09:23

hoe groot is storm en hoe oud is je dochter?
Roos is nu 4,5 maar Noah reed haar al toen ze net onder hte zadel was.
toen was ze zelf 8...
We hebben wel bijzetjes eraan omdat ze Noah nog al rag uit het zadel trekt..
Maar ik zou het gewoon proberen (mits Storm braaf is) eventueel aan de longe...
Het hoeft toch niet perfect te gaan.. eerst gewoon stappen kijken of ze kan sturen en zo uitbouwen naar stukje draf en zo..

Wel fijn dat ze uiteindelijk alles toch gedaan heeft en trots is op zichzelf! :D Leuk blije kindjes

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 09:29

Storm is 1.46m en Silvy is nu net 7 jaar. Storm is zelf 5 jaar ongeveer. Aan de longe vind ik zelf een beetje spannend. Normaal wil hij dan wel eens even gek doen maar zit er ook niemand op. Moet dat eerst eens zelf proberen. Silvy vind Storm erg leuk. En heb haar gisteren ook gevragen of ze niet liever les op hem heeft, maar ze weet ook wat voor problemen we in het begin met hem hebben gehad. Ik heb nu met haar afgeproken dat we 1x per week op Storm een buitenritje maken en nog 10 lessen op de manege pakken. Als dat elke keer een probleem blijft ben ik daar klaar. En moet ze maar op Storm. Ook wil ze graag een eigen pony (natuurlijk). En dat is geen probleem hoor, maar ik vind dat ze hem dan ook moet verzorgen. En dat vind ze ook spannend. Vind het erg moeilijk. Het is je kind en je wil het goed doen. Je ziet hoeveel plezier ze heeft en haar zelfvertrouwen groeit nog steeds elke keer als ze heeft gereden, maar ze bouwt ook zoveel spanning op dat dat eigenlijk weer zielig is. Snap je. Het is geen moet, ze wil het zelf. Maar ik zie ooit moeders kijken, van kijk die mama rijd en dan moet dat kind dat ook maar, hahaaa. Maar dat is het niet. Ze wil het zelf echt heeeel graag.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 09:36

en als je een prive instructeur er bij neemt?
Door niet in een massale groepsles te rijden leren ze sneller en meer (tenminste vind ik hoor)

Noah heeft om de 2 weken les met Roos al sinds we haar hebben
en de andere week rijden we thuis aan de longe en werken we aan kleine dingetjes zoals hakken naar beneden en bijv. goeie been lichtrijden.

Eventueel in de bak aan een touw en meelopen een optie en net als op de manege mee rennen in draf en dan gewoon een klein stukje en weer stappen zodat storm niet de tijd heeft om te denken tralalala ik ga even hard of gek doen..... en telkens dus een klein stukje

Maar goed nu is Roos wle echt een koele kikker en weet niet of dat met Storm net zo is..
Ik heb aan het zadel ook een bokriempje dan kan ze zich altijd vast houden mocht het nodig zijn.

Noah heeft van haar 5e tot 7,5 in de manage lessen gereden.. daarna tijdje niet en nu weer met roos
En ze moeten het inderdaad leuk blijven vinden das belangrijkste
Laatst bijgewerkt door Niene87 op 02-10-14 09:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 09:36

Sonny heeft waarschijnlijk na al die lesjes en alle sores er omheen de pest aan opzadelen ed. Maar wel sneu voor Silvy!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 09:42

Hopen dat Silvy toch ooit op Storm kan rijden. Of later een leuke pony vind voor dr.

Top dat Roos en je dochter zo vooruit gaan!

Heb hier een trainpaardje erbij. Rijden laat ik aan de eigenaar over. Maar de rest eromheen longeren, grondwerken enz doe ik wel met dr. En ze moet nog een hoop leren ook kwa grondwerk maar daar zijn we mee bezig. Dus naast Pip en de bonte merrie het halfzusje erbij. Heb mijn handen vol op stal.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 09:45

Die die Sonny is een geval apart, maar ze vind hem nu wel een van de leukste van de manege. Die gekke pony op stal was redelijk cool in de bak. Ze reed als 2e en het voorste paard is de leukste van allemaal. Die liep braaf zijn ding en sonny volgde trouw. De rest schoot door bak alle kanten op en weer een grote chaos. 4 huilende kinderen, ik en nog een moeder liepen al door de bak. De lesgever was zo klaar met 1 van zijn pony's maar die pony wist al genoeg en was niet te pakken, hahaa. Galopperde met een kindje door de bak die er nog maar 3 keer op had gezeten. Dat is zooo echt niks voor mij.

Maar ik pak nog 1x een 10 ritten kaart en dan zien we wel. Heb met haar vaste lesgeefster ook afgesproken dat het misschien slimmer is om ze eerst eens wat stuur te leren. Snap dat draven erg leuk is, maar als je niet weet hoe je je pony op de hoefslag kan houden......

Ik denk dat dat het grote nadeel is dat je zelf een paard hebt. En hoop echt heel erg dat Silvy les op Storm wil. Ikzelf heb een super begeleiding die zij ook gelijk kan krijgen. En het liefste draaft ze het eerste half jaar helemaal niet. Maar leert ze er ook eens langs lopen, of spelen in de roundpen, wat grondwerk enz.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 10:47

Leuk Selda!
Das wel netjes van de ikea :j
Stoer van Noah! (sneu dat roos rasp heeft).
Jane ik zou een andere manege zoeken of prive les nemen, dit klinkt niet fijn! Of heb je misshcien een brave kinderpony in de buurt waar ze af en toe op mag?
Ik vind sowieso dat gedachteloos achter elkaar aan hobbelen maar niets.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:32

Jorretje, ben het helemaal met je eens hoor. Maar het is een goede manege. Goed voor de paarden/pony's en doen ook veel leuke dingen met de kids. Er staan in de buurt wel pony's maar die mocht ik dan gaan leasen, of ja, een x bedrag per keer voor betalen. En dan ook nog €15,- voor een half uur prive les en dat ook nog voor mezelf 2x per week, wordt even iets te veel. Daarom hoop ik dat ze na die 10 lessen genoeg zelfvertrouwen heeft dat ze gewoon op Storm kan. Storm kan dat makkelijk, denk ik. Ik heb er alleen zelf zoveel last van,omdat hij er gelijk misbruik van maakt dat hij bij Silvy gewoon mag sjokken en bij mij moet werken. Nu hopen dat haar vaste lesgeefster iets met dat idee gaat doen om ze eerst eens in stap te leren sturen. Teugels goed vast houden enz. Ik moet het een kans geven. Ik vond het vroeger erg gaaf op een manege, hoort er een beetje bij vind ik. Maar vind ook dat ze erg weinig leren of op een manier die me niet aanstaat. Gelukkig is een kind niet zo kritisch en geniet gewoon van die pony.

DigiDiede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 16:18

ik ben al een tijdje vaste aanhanger van privéles, ik leerde niks meer op de manege.
nu ga ik met sprongen vooruit en is King een stuk makkelijker te rijden dan in het begin

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 18:38

Leuk hoor dat het zo goed gaat met Noah en Roos samen! Knap hoor!

Silvy ook pony gereden, jammer dat die bijt zeg.. Ook wel sneu voor de pony, die lijkt me niet echt op zijn plek bij kinder lessen.
En komend weekeind druk druk druk met verhuizen.

Leuk Mira, een trainings-paardje :)

Ja, is wel netjes van de Ikea. (en ook wel slim, anders komen mensen alles terug brengen en kopen het opnieuw)
Heb nog mooie lampen gekocht voor in ons nieuwe huis :)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 19:45

Wat fijn Maartje, dat je alsnog die korting krijgen kon!
Alleen jammer van de lange reis :+

Balen van de Rasp van Roos :(
Maar wat super van Noah zeg!

Ik snap wel dat Silvy het zo spannend vond, maar wat dapper zeg!
En helemaal fijn dat het zo goed ging!

Leuk Mira, nog een trainpaardje erbij! :D

Ik morgen ook eindelijk weer naar stal :):)
Wacht nog even op een appje terug van de staleigenaresse, zodat ik weet hoe laat de les is :=

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:26

las hier iets over chocolade,mwah ik ben er ook niet gek van.een stukje is lekker,maar geen hele repen.liefste melk of wit.

gister was ik echt verbaasd.eros vindt een zweepje niet meer eng.de laatste keer dat ik zag dat iemand een zweepje wilde gebruiken(als hulp)peerde hij er hard vandoor,zodra hij maar zag dat je m in de hand had.
een mega stap.vandaag weer geprobeerd en top!hij kijkt wel,maar doet er niks meer mee.echt blij hiermee.
morgen gaan zijn ijzers er onder uit.je weet nooit waneer t weer omslaat,dus vandaar dat ik ze er onder uit laat halen.laat zo weinig mogenlijk er af halen van de hoef,zodat we toch evt nog naar buiten kunnen.

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 07:13

met diesel gaat het goed
aleen van die meisjes die op stal komen voor de 2 shetlander van de stal eigenaar
die heb ik dus al paar x betrapt en ook fotos op intergram gevonden van hun en diesel
al paar x gevraagd deze te verwijderen
en dat ze diesel niet mogen verzorgen dat ik dit zelf doe
ben dr best boos om
diesel is heel vrolijk op de wei zamen met de rest

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 07:57

Ze moeten gewoon van je paard afblijven. Heel vervelend die kids

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 09:03

ja ze zijn 13 en 14 jaar zal je toch wel denken dat ze weten niet zomaar aan andermands paarden moet komen

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 09:13

bordje op hangen pas op gevaarlijk paard :)*
Komen ze vast niet meer in de buurt

wel verrot ook dat ze zo foto's plaatsen en zo

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 09:57

Haha, das een goede Nienke!
Leuk dat het zo goed gaat met je dochter en Roos. Gaat het al wat beter met de rasp?

Succes met de verkoop Tinkerplein :(:)

Hoe is het met Noedel? Ging longeren goed?

Qua les e.d. doen waar je je goed bij voelt. Dat zorgt ervoor dat je er plezier in houdt.

De singel ligt het best hoe die moet, dus met de golvende kant naar voren. Alles getest tot woede van Aranka, die heeft zooooo'n hekel aan aansingelen. Ze smijt haar hoofd dan omhoog en sloopt alle halstertouwen. Doet ze al zo lang ik haar heb, maar wordt wel irritant. Zadel ligt verder goed, pommel sluit netjes aan, nooit drukplekken, altijd mooi gelijke zweetplekken er onder. Aparte is het. Morgen ga ik me wagen aan het eerste buitenritje, ben erg benieuwd en een beetje zenuwachtig, als ze maar niet hard naar huis gaat...

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 09:59

dat veulen bij ons op stal blijkt bloedarmoede te hebben arm dier...
nu krijgt ie behandeling met acupunctuur of zo iets...
en het komt door de drukte op stal???

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 10:25

Wel irritant dat Aranka dat doet. Maar is denk ik beter dan bijten of gericht meppen naar de singel. Op de manege hadden we zulke paarden erbij. Dat snel naar huis gaan op buitenrit ken ik.

Wat ontzettend sneu voor dat veulen zeg! Snap ook niet dat het beestje niet in de opfok staat. Dat had ik gedaan mja

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 10:39

Net of een doorgaans opfok zo goed is, wellicht was de bloedarmoede dan niet eens ontdekt :+ Overal valt wat voor te zeggen.

Ik had ook een anatomische lederen singel, heb nu een andere dus ga hem verkopen. Mijn zadel blijft nu ook liggen met de singel en singelstoten gewoon zoals ze moeten. Je hebt ook een Norton banaansingel van neopreen, die is mij geknapt op buitenrit, nooit aan beginnen! Caily is gelukkig superbraaf dus als vrouwtje aan de ene kant ligt en zadel aan de andere staat zij netjes er tussenin, maar met de spoorovergang nog geen 300 meter verderop heb ik toch even behoorlijk gevloekt...

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 10:42

gut arm veulen!
Aranka beetje een hittepetit met aansingelen, zal wel eens iets naars meegemaakt hebben dan.
Wat irritant dat die meiden steeds bij Diesel komen, zou er ook flink pissig om worden.. Aan de andere kant wel een compliment dat ze je paard dus kennelijk zo gaaf vinden!

Wat voor boommaat hebben jullie tinkies?
Heb n oud zadel gekregen, maar ben bang dat ie te smal gaat zijn voor Gijs.