Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
geerke schreef:ja,hij krijgt het iedere dag....wel eens keer geprobeert te minderen maar dat ging niet goed,na een week de symptomen van hoefbevangenheid.
Het kost mij z'on 800 euro per jaar,maar dan heb ik een gezond en blij paard!
Maar over het algemeen werkt bij de niet zo ernstige gevallen afvallen en een dieet voldoende om het paard weer enigzins gezond te krijgen.
Peelie schreef:ik ben de da nu aan het bellen om een hele berg info op te vragen over insuliene resistentie.
De DA beld mij vanaaf even terug omdat hij nu de info niet bij de hand heeft.
Ik hoop dat het zin heeft wat betreft het afzetten van het land...
fancylover schreef:zijn er hier ook mensen die pococompositum geven?
SuperRoos schreef:gadver, kan dr zo niet tegen als ze niet toegeven dat ze er nauwelijks meer van af weten dan ons..
volgende keer gewoon eisen dat hij zelf meer info gaat inwinnen in buitenland of iemand die er wel veel ervaring in heeft...
ze weten verdorie nauwelijks onder welke omstandigheden het bloed moet worden afgenomen, hoe het moet worden afgedraaid en moet worden ingestuurd..zucht..
heb gewoon rekeningen tot 400 euro liggen waarvan ik weet dat het weggegooid geld is door verkeerde uitslagen omdat het niet goed gedaan is..
SuperRoos schreef:Is van bijna een jaar geleden.. Zie dat maar eens terug te krijgen..
Wil nu kijken of ze alsnog een onderzoek juist uit kunnen voeren en dat ik dat niet hoef te betalen ofzo...
Ik krijg het niet goed hard dat ze fouten hebben gemaakt helaas..
Citaat:Goed opneembare vormen zijn o.a. magnesiumoxide (70% opneembaar) en magnesiumchelaten (verbindingen met aminozuren, zoals magnesiumaspartaat, magnesiumglycinaat en magnesiumlycinaat). Magnesiumchelaten worden beter door het lichaam opgenomen maar de werkelijke hoeveelheid magnesium in deze verbindingen is veel lager dan de hoeveelheid in bijvoorbeeld magnesiumoxide of magnesiumsulfaat. Ter illustratie: 5 gram magnesiumlysinaat bevat maar 0,3 gram opneembaar magnesium, terwijl 5 gram magnesiumoxide het lichaam 3 gram opneembaar magnesium biedt.
Madeliefjes schreef:Wat magnesium betreft moet je goed kijken en vergelijken. Er is ook een groot prijsverschil. Magnesiumoxide is trouwens helemaal niet goed opneembaar. Magnesiumcitraat en Magnesiumchelaat zijn beter opneembaar. Kijk goed of er in het preparaat dat je aanschaft niet stiekem een klein beetje Magnesiumcitraat of chelaat zit en voor de rest Magnesiumoxide, dit zijn vaak de goedkopere versies. Kijk ook hoeveel de dagelijkse dosering is die zal van Magnesiumoxide een stuk hoger moeten zijn waardoor je sneller door de verpakking gaat.
Peelie schreef:Ja dat kan, alles wat overbodig is word door het lichaam weer uitgescheiden namenlijk.
Je moet goed in de gaten houden of het paard afvalt en alerter word. Is dit niet het geval heeft het ook geen zin, dan hebben ze genoeg magnesiun in hun systeem. Vallen ze wel af ed dan is het goed om te blijven geven en veel IR paarden hebben een onderhoudsschepje nodig om niet terug te vallen.
Er staat ook op PN dat je de hoeveelheid Calcium in het voer met verlagen omdat het lichaam calcium en magnesium niet uitelkaar houd tijdens het scheiden van overtollig stoffen.
Uiteraard waarneer er magnesium in het bloed zit word dit gebruikt zoals het bedoeld is, nat dat clasium en magnesium dzelfde werking heeft omdat het lichaam het in eerste instantie niet onderscheid.
Citaat: