Knappe Feike. Ik wil ook weer eens serieus rijden maar onze bak is momenteel zwaar en hij zuigt. Moet dringend gesleept/gerold worden maar loop de stalbaas steeds mee. Zac loopt niet echt op de grond maar er in dus hij heeft er nog meer last van
Nientsje
Geplaatst: 30-04-16 21:22
Lekker dan.. hopelijk wordt de bak snel gesleept!
Die van ons wordt om de zoveel tijd gesleept en door de regen is hij beter te doen dan wanneer hij gortdroog is. Daar wordt hij zo zwaar van
Dott
Geplaatst: 30-04-16 21:38
Ja dat laatste heeft die van ons ook. Dus er lagen van die zware bulten en die zijn nu natgeregend.. haha
Soms ga ik haast twijfelen of ik niet zo verwend ben dat ik op een grotere/luxere pensionstal moet gaan staan (met genoeg weidegang uiteraard)
Bij ons was de bak net te doen vandaag. De bakrand wordt vervangen. Eén lange zijde is nu af. Macgic raakt er heel opgefokt van. zat dus op een stuiterbal.
Mag ik in breken voor goed advies.. Ik ben na de verkoop van mijn kwpn opzoek naar een tinker grotere maat Nu heb ik er 1 gezien en gereden Helemaal leuk. Maar nu e twijfel Hij heeft mok en mijt. Ziet er voor nu goed uit. Wel heeft hij alle vier de benen (onder aan bij Koot holte) dikke huidplooien verdikte huid. Nu twijfel ik als het geen begin is van bv cpl of andere ellende Daar wil ik niet aan beginnen hoe leuk hij ook is.. Wat is jullie advies en is zoiets besmettelijk aangezien onze jaarling tinker niks mankeert en ik dat graag zo wil houden
Alvast bedankt
KimW
Geplaatst: 01-05-16 07:46
Ze ziet er goed uit hoor.
Aaah knappe Feike! Lekker ding is het.
Dott dat is wel irritant ja. Hoop dat ze de bak snel slepen!
Haha Dott ja soms wilde ik ook dat we een binnenbak hadden. Maar toch staat hij zo fijn hier op stal dat ik hem echt niet voor alleen een binnenbak ga verhuizen
Leuke selfie met je knappe dame Claudia
@missanita84. Dat is iets wat alleen jij kan beslissen. Voldoet het paard verder aan je eisen? Laat je dan niet tegenhouden door mok. Je kan het gewoon behandelen, soms gaat het lastig en duurt het lang. Maar mok is niet besmettelijk. Mijten zou ik wel echt gaan uitroeien want die wil je niet op je andere paard.
Thanks meiden ben ook zo verliefd op mijn knappe vent Deze foto is dan misschien al 2 jaar geleden... Maar ik blijf erbij kwijlen Die hangt ook groot in mijn slaapkamer
@Miss anita.. persoonlijk zou ik een paard daar voor laten staan. Er zijn zat gezonde dieren op de markt.
@Clocloken. Haar roepnaam is dees.. Ben niet creatiever dan dat
KimW
Geplaatst: 01-05-16 08:44
Ik snap dat je verliefd blijft op Feike. Wat een gave foto dat ook, zal vast mooi hangen in je kamer. Ik ga me straks ook nog even naar de paardjes begeven, gister met het voeren zag ik dat Willis zichzelf weer mooi had bevuild.
paddraigh
Geplaatst: 01-05-16 08:59
Dank jullie
Ik begrijp dus goed dat het niet normaal is? dat verdikte ik de koot holte. Mijn jaarling heeft dat ook niet.. Moet net zo zijn als bij een bv kwpn gewoon vlak en zonder bobbels en zonder verdikte huid plooien
Klopt, het verdikte is een soort littekenweefsel. De lymfe drainage werkt daar dan vaak ook niet goed meer waardoor mijten sneller aangetrokken worden.
Hier ook 2 tinks met verdikkingen. Heb ze er niet om laten staan. Met goed voeren ( niet te veel suikers) en het tegen gaan van de mijten is het goed te doen. Hier hebben ze dit jaar voor het eerst een dectomax injectie gehad. Echt heel fijn, want eerder schoren we de sokken en waste we met bymite. ( t is wel allemaal troep/gif) Belangrijkste vind ik dat ze geen mijten en dus geen jeuk hebben, dat lijkt me zelf zó erg, altijd jeuk..
@Nientsje; gave foto! En op zich hoef ik niet per se een binnenbak (hoewel dat best fijn zou zijn).danwel een buitenbak die gewoon goed word bijgehouden/goede bodem heeft. Op de stal hiervoor werd er wekelijks meerdere keren gesleept en de stal daarvoor werd het in t begin ook heel goed bijgehouden, hadden we ook een superbak (later niet meer zo dus was t alsof je door t duin moest ploeteren)
Hier eentje met klein beetje verdikking. Maar Woody heeft er verder geen last van. Pas nog da naar laten kijken en die zei als het zo blijft niks aan doen. Is ook maar minimaal. Verder beide Tinkers geen last van mok of mijt. Gelukkig. Weet niet of het waar is, maar heb wel het gevoel dat het nogal wat uit kan maken of ze op stal staan of 24/7 buiten.