[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VandeMol

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:42

Het is zeker niet als een aanval bedoelt van mijn kant .
Excuses als het wel zo is overgekomen.

Ik wil niet dat je later hem toch weer zou moeten verkopen , omdat het echt niet te doen is voor jou en je man. Dat verdriet is groter dan wanneer je die beslissing nu zou nemen ( om hem toch niet te kopen).

Ik hoop dat je er goed over nadenkt , voordat je de beslissing neemt .
Welke keuze je ook maakt , het is altijd de juiste .....

Ikzelf ben er al een jaar mee bezig om het wel of niet te doen , struin elke dag het internet af , voor mijn ware ( weliswaar nr.3 ). Nu hoop ik haar gevonden te hebben , want vrijdag gaan we kijken !!!
Maar ja , ik heb het ook superluxe.... alles aan huis

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:44

Super leuk simone voetballen! Leuke sport :)

Maartje ik denk al de hele dag aan jullie, hoe laat komt ie?

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 18:54

marian,die foto komt me bekend voor.heb jij me die ooit toegestuurd per pb??

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:39

Eva heeft lekker buiten gereden,

Een paard is niet van suiker, kan best een verhuizing hebben.
Als je nou elke week of maand standaart verhuisd, ene andere box of wat dan ook doet, dan gaat het wellicht mis.
Maar een paard red zich best hoor.

En karlijn, idd goed nadenken, alles op een rijtje. en vnl ook wbt je eigen gezondheid.

Simone gaat op voetbal, Wel leuk! vind het altijd stoer!

Leuke foto's! vooral die dalmatier erbij _O-

Vandaag weer gesprongen met jaron, 2x, over het hogere gedeelte, zodat ie toch zijn benen even moet optillen.

Op het filmpje kreeg ik commentaar in een ander topic.
Dat het niet gewenst is met zijn kop in de lucht te gaan na de sprong, maar dat hij beheerst over de sprong moet, en laag met zijn hals.
Maar in de springlessen die ik gehad heb, mocht ik niet aan nageeflijkheid werken, maar moest ik mn paard op eigen benen over de balken laten lopen.
Wat vinden jullie? ik ben echt niet bang voor een discussie, maar het was de eerste keer. En daarbij is hij jong en net onder het zadel, en het springen een afwisseling.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 20:24

Dank jullie wel.. ik vatte het ook niet zo negatief op.. ;)

De ontwikkelingen zijn erg gunstig! Mijn man is iniedergeval accoord in geval van het vinden van een niet te duur plekje.
Hij wil ook lekker bezig zijn, en helpt nu al mee met mesten elke keer! (bood het voor straks ook al aan)

Mijn plannetje is om Alex dan dit jaar in te rijden, en als rij-paardje te gebruiken, en Diaz lekker tutten en mee laten lopen. en Diaz nog even een jaar flink aan te laten sterken! Lekker grondwerken e.d. en dan het rijden en buitenritten met Alex te doen, en wie weet af en toe een kort ritje samen (ik Diaz, man op Alex)
Diaz heeft veel zorg kwa vacht, manen en jeuk nodig, verder veel krachtvoer en leuke uitdaginktjes zoals grondwerk.
Alex is stabieler. Ook jong natuurlijk, maar goede conditie en geen problemen.
Ik wil sowieso dat ze beiden hun beweging gewoon lekker hebben, dat alles wat ik geef aan training, grondwerk of ritten extra is, en ze niet afhankelijk zijn van mij op die manier (dus dat ik per dag 2 paarden moet longeren of rijden zegmaar..

Iniedergeval, plannetjes worden verder uitgewerkt.. ik ben ZO benieuwd!
Morgen verwacht ik mijn brommer weer te hebben, en dan rij ik de buurt eindelijk langs voor stalling

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:28

Leuk vooruitzicht karlijn, succes morgen!

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:35

elliecuijk schreef:
marian,die foto komt me bekend voor.heb jij me die ooit toegestuurd per pb??

dat kan weet ik zo niet meer :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:43

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 21:02

@marian,ik heb mijn pb nagekeken en idd staat die foto erin.Ik was toen aan het rondvragen over foto's van ruana in haar veulentijd.en die stuurde je samen met nog 2 erbij.Ik heb daarnet nog even gekeken,maar mijn ruana staat er niet tussen.ik herken haar vlekken in ieder geval niet.

toen gaf jij volgensmij nog de namen van 2 bokkers die ook foto's konden hebben.

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:12

Goed nieuws goed nieuws GOED NIEUWS!!
er heeft net iemand voor het eerst op roos gezeten!!!

Afbeelding

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:13

ben spr trots op haar <3

hinke_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:13

O, o, o.... Volgens mij moet ik bijna 20 pagina's bijlezen! Nou, als compromis doe ik er 10, okay? Mag ik dan weer mee doen?

@ Ellie: Ruana dus aan het uitzwaren, zal d'r vast mooi(er) uitzien inderdaad. Wat heeft ze trouwens een aansprekend hoofdje, dat zijn vast de zilveren haartjes, mooi hoor!

@ Simone: Wat is Teun knap, ook zo'n ontzettend leuke Nederlandse jongensnaam <3 En op voetbal, stoer hoor!

@ Jayney: Leuke tekeningen, mooi hoor!

@ Sandra: Stoere Frank op King.

@ Juulxx: Dus eindelijk Roos bij je, wat leuk. T zal een kwestie van wennen zijn, komt vast helemaal goed. Paps boetseerd? Vet.....

@ Leonoor: Goed gereden met Silas _/-\o_

@ Lot: Loenepoen met zadeltje. Wat een berepoepje is het toch ook... Verderop ook leuke foto's. Wel lastig dat je met twijfels zit ;(

@ Miesemuisje: Beginnen met autorijden, spannend maar wel leuk!

@ Heidy: Mooi beschreven wat er aan de hand is, geeft je wel handvatten om verder mee te kunnen lijkt me.

@ Diaz: Wat een schatje, die Abel. Dat neusbontje :D Een mooie, grote krullenbol is het geworden, maar de kosten zouden mij toch een beetje beangstigen denk ik... En daarnaast de tijd die 2 paarden opslokken. Maar wie ben ik? Het gaat om jullie & als het jullie wat lijkt. Wel spannend hoor!

@ MCcloud18: Mooie paardjes!

@ Patje: Afrijden, spannend! We zullen voor je duimen & als je 'et haalt: snel deze kant uit komen! Kun je op Keira rijden :j

@ Lepel: Wat naar van Karlijn. Wel altijd op tijd ontwormd? Mestonderzoek gedaan tussendoor? Nou, je weet het nu in ieder geval en dan kun je die kleine rotzakken goed bestrijden! :(:) voor je meisje!

@ Marian: Kleren met korting is altijd fijn! Heerlijk op ritje geweest :) Baby Zoe, dweil mij maar op <3 <3 <3

@ Nessa: Wat een naar oogverhaal. Gelukkig is het wat beter geworden, kan begrijpen dat je geschrokken bent.

@ Mallow: Die foto's van het bipskrabben, hilarisch!

@ Tamadine: Lekker bezig met Mona dus. Succes morgen met je examen!

Nou, ik ben weer een beetje bij geloof ik. Nu mijn best doen om alles weer een beetje bij te houden. Dat het huis nu weer bewoonbaar is, helpt in ieder geval. In de tussentijd jarig geweest & de combinatie tussen die 2 maakte dat ik even geen tijd had om hier mee te lezen & te schrijven Y;(

Gisteren Keira gereden. Mevrouw begint het nu een beetje te snappen, dus ze krijgt praatjes. Wil graag de richting en de versnelling bepalen. Ben heel benieuwd hoe dit verder gaat. Gelukkig heb ik er gedegen hulp bij. Verder wil haar rasp maar niet wegtrekken. Morgen nieuw zalfje halen & als dat niet wil helpen toch maar even een stukje sok wegknippen denk ik, dan kan ik (en de zalf) er tenminste bij komen....

Vanmorgen les gehad, heerlijk gereden op 'het beste paard van stal'. Wat leerzaam is het om op een paard te rijden dat alles kan & te weten dat al ze het dus niet doet, jijzelf de oorzaak daarvan bent. Voel me trouwens wel een ontzettende beginneling als ik niet eens netjes over de hoefslag kan stappen... & dan zonder teugels ineens wel :') Ach, je hebt les om het te leren toch?

Verder verheug ik me erg op de hengstenkeuring van 1 april. Afgezien van Jayney & Lot nog meer mensen hier die er naar toe gaan?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 22:21

Wat stoer op Roos! :D

Lijkt me leuk om naar een keuring te gaan kijken een keer, maar zit er nu nog niet in ;)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:23

Waarom niet Karlijn?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 22:25

1 april is erg dicht bij, en wie weet heb ik dan net Alex erbij.. dan is dat al even wennen en indrukken genoeg ;) En gaat daar mijn vrije tijd heen hihi

O trouwens.. ik heb nu 2 dagen in de week helemaal voor mezelf. De kleine gaat een dag extra naar de oppas! (omdat hij het zo geweldig vind!)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:27

Wanneer en waar is er een keuring?? Lijkt me leuk....

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:28

Zo ik ben uitgeleerd en ga nu lekker te bed. Morgen 10u is de tijd. Examen: Aansprakelijkheidsrecht... Klinkt leuk he?! hahaha

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:35

thanks hinke,ze heeft gewoon een apart hoofdje.als je dan ook nog die puppieogen ziet,ben je verkocht.
dat wildkleurige(of zilver zoals jij dat noemt)lijkt op meerdere plekken van haar lijf te komen.Volgensmij zijn het geen losse winterharen.
nog 2 dagen afwachten en misschien weten we dan wat het struikelen veroorzaakt en die gevoelige plek.Ik zeg misschien want voor het zelfde geld is er niks te zien.
vandaag is er begonnen aan een nieuwe paddock.De grond is geeffend en zaterdag komt nieuw matriaal.er komen bielzen als verticale palen.het vooraanzicht word houten planken en opzij gewoon lint.op den duur krijgt de rijbak ook een mooie houten omranding.daarvoor moet gespaard worden.
als de paddock klaar is word de wei bemest en gezaaid en gaan de paarden overdag in de rijbak en in de paddock.
daarna word begonnen aan 2 paddocks voor aan de weg.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:37

Succes morgen! ik ga duimen voor je!

knappe roos! :+: wat goed! was ze onbeleerd? hoe oud is ze eigenlijk?

hinke, nog van harte!
klinkt leuk op een ervaren paard rijden!
En keira en jaron hebben dus dezelfde praatjes , hihi

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:37

haaalllloooo,
daar ben ik weer :wave:

Fijn Karlijn dat de knoop zo goed als doorgehakt is! :D
Stoere Roos!

lange dag gehad!! pfffffff ben ontzettend moe mr ik moest toch nog even zeggen dat er eindelijk een beetje schot zit in de Voortuin.. :D
we hebben de voortuin leeg gehaald, een kuub afgegraven en plat gewalst en toen een klein gedeelte al worteldoek en grind erin. (omd. te tuin grenst aan die van de buurman, gekozen voor hetzelfde grind als hij, zodat het een geheel is, maar ik vind het eerlijk gezegd oerlelijk haha :=

hopelijk van de week het overige gedeelte.. mr dat ligt eraan wanneer het antraciet kleurige split wordt geleverd.. dus wachten maar..
daarna nog verzinnen wat voor plantenbakken we gaan neerzetten of evt. nog een waterpartij... Er komt sowieso een Buxus haag, of in bakken.
Nog ideeen iemand???

hier een idee van hoe het nu is.

Het stukje wat we vandaag af hebben gekregen, waar allen nog een Buxus haag komt.
Afbeelding

dit is het gedeelte wat we nog moeten aankleden..
Afbeelding

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:40

Heb alles bijgelezen,

Leuke foto's van Zoë gezien,

Jaron springen (doet me denken aan het springen van BJ < 1x gedaan nu gewoon om eens te kijken wat ie zou doen, op "overstap" hoogte zodat die zelf lekker kon kiezen)

Karlijn, succes met het kiezen van Alex en thuis zoeken voor Abel ben alvast benieuwd dat je keuze gaat zijn.

Iemand op roos gezeten leuk hoor !

Buitenritje met Clover SUPER !

Heb de rest ook bijgelezen maar vergeet na een paar post wie wat heeft gepost en dit zijn nu een beetje de dingen dat ik echt bij naam heb onthouden.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:41

Als je daar ook worteldoek en grind in gooit ben je klaar :j
Onze tuin was afgelopen weekend ook aan de beurt/
Die is nu helemaal grond, boom conifeer hek eruit,
Nieuw hek aan de voorkant erin, paadje is gemaakt, en nu nog wat verzinnen.
Misschien wel weer grind ook. Dan kan de auto er mooi in.

Vind dat je leuk woont btw!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:41

Leuk hoor zo de tuin aankleden, de tuin vanvoor wil je hier echt niet zien dus ga die niet showen :D.

SulJinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:42

Tamadine schreef:
Wanneer en waar is er een keuring?? Lijkt me leuk....

Hengstenkeuring, 1 april in Asten toch?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:42

Ja het was echt oefenspringen.
Echt springen ga ik wel op de manege doen.
Binnenkort maar eens een lesje plannen.