[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 10:33

hermes schreef:
Janus is lekker aan het werk geweest. Longeren met een balkje. Leg je dan 1 balkje neer en moet hij daar dan in galop overheen springen (zodat hij zelf ff moet uitvogelen om goed uit te komen)?

Goedemorgen :wave:
Alvast een fijne dag voor iedereen!

Eerst geef ik Janus de normale warming-up. stap-draf-galop. Daarna leg ik 1 balkje in de longeerkring. Ook weer stap en daarna draf, beide kanten op. Daarna in galop over het balkje heen. En dan begint de circus-act :D . Hij heeft dan echt moeite waar hij zijn benen neer moet zetten. Je ziet hem denken en puzzelen en komt vaak niet goed uit. En dan heeft ie de pest in, en probeert het nog een keer en nog een keer... Vind het een goede oefening voor hem, omdat hij zijn lijf behoorlijk rekt en strekt, én omdat hij geestelijk echt een uitdaging heeft.
Ik moest deze oefening, onder het zadel, doen bij de springlessen die ik gehad heb. Als warming-up. En daar vond ie het net zo lastig! Was voor mij overigens net zo lastig, want ik moest proberen mee te gaan in zijn onverwachte bewegingen van mega-sprong tot bijna struikelen.

Diabelle: leuke foto!

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 10:35

Mogguh!
Zal ik jullie eens iets nieuws vertellen? Ik ging naar de paarden vanmorgen en jawel... Het sneeuwt! :Y) Echt! Niet te geloven! }:0

Maar goed, de sneeuw valt hier weer vrolijk naar beneden, hoe is het bij jullie? Wie onze sneeuw wil hebben mag het op komen halen :+

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 10:47

_Lente_ schreef:
Mogguh!
Zal ik jullie eens iets nieuws vertellen? Ik ging naar de paarden vanmorgen en jawel... Het sneeuwt! :Y) Echt! Niet te geloven! }:0

:= Neeee echt???? _O-

Hier heeft het heel licht gesneeuwd, en nu begint de zon door te komen!!! *\o/* *\o/*
Hoop zo dat de rijbak vandaag te doen is, want ik heb vanavond les..... keep on dreaming... O:)

_Patrick_

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 10:53

Hier sneeuwt het ook.

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 10:55

Nu is het weer droog.
Maar nog geen 5 minuten geleden was het hier ook aan het sneeuwen.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 10:58

Heb even op buienradar gekeken, maar het zijn echt ieniemieniebuitjes. Ze zijn bijna niet te zien. Ooit ooit gaat het weer mooi warm weer worden _/-\o_

Heb nog even een vraagje. Sommige bokt-ers hebben van die bewegende avatars. Hebben jullie enig idee, hoe je die kan plaatsen en hoe dat werkt?

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 11:41

hier op dit moment zon!! dus ik hoop dat het zo blijft!!

gooya, mijn ava heb ik van het inet gejat..dus weet niet hoe je die maakt hihi.

de katten van mn ma deden mee met de show. Ik show dan altijd Diesel. maar gisteren moesten meerdere katten van de cattery tegelijkertijd showen en ja dan help ik ook :D

hdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 12:26

goedemorgen (kan nog net)
hier geen sneeuw, maar het zou me niks verbazen als dat nog komt, verder een drukke dag vandaag en vanavond nog 4 uurtjes werken en dan vakantie!!! o heb er zo'n zin aan!!!

hermes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:09

Heerlijk vakantie, kan me voorstellen dat je er zin in hebt! heb je nog speciale plannen?

Hé Yvonne heeft een nieuwe bewegende avatar.. toch gelukt dus :D , geinig.. Klinkt als een goede oefening voor Janus beetje geestelijk en lichamelijk stimuleren kan nooit kwaad. Handig dat je dat bij je springlessen hebt opgepikt.

Hier sneeuwt het gelukkig niet en het ziet er ook vrij helder uit dus ik denk dat het wel mee gaat vallen.
Verder is alles hier wel bevroren helaas.. Geen weer om naar buiten te gaan voor mij

hermes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:14

owja... was ik nog vergeten te vertellen..
ik las hier laatst allemaal lekkere tandartsverhalen...
nou ik heb vorige week een zenuwbehandeling gehad waarbij de verdoving niet echt goed werkte.
En dat kan ik echt niemand aanraden!!!!! :+ Ik sprong zowat door het plafond van de pijn |(
Kan nog niet zeggen dat het echt over is helaas, maar goed het zal me ook niets verbazen als het niet helemaal goed is gegaan en er toch nog iets van een ontsteking zit.. Als dat zo is, laat ik de kies denk ik maar trekken want ik ben het wel een beetje zat eigenlijk :D

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 13:42

Oe, dat klinkt erg pijnlijk! Beterschap!

Ben aan het worstelen met bewegende avatars. De leukste die ik had gezien bleven niet bewegen als ik ze verkleind had... Veel te veel tijd mee kwijtgeraakt! Nou ja voorlopig dan maar even een zonnetje, die blijft wel bewegen :D

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:48

Zo nou doe mij geen wortelkanaal behandeling.
Hoop voor je dat het helemaal gelukt is.
Het schijnt inderdaad heel pijnlijk te zijn.

Succes met worstelen met bewegende avatars.
Ik ben alleang blij dat ik een fototje voor mekaar kreeg.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:49

Hermes: biergist schijnt de huid te zuiveren van binnenuit, zou er dus in theorie voor moeten zorgen dat de jeuk minder wordt door een gezondere huid inderdaad bij bijvoorbeeld zomereczeem. Ik weet nog niet of het werkt, ik vrees dat ik dat van de zomer pas kan beoordelen.

hermes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 14:03

Ik heb eerder ook al eens een wortelkanaalbehandeling gehad en toen was er niks aan het handje; maar het schijnt dat als er een ontsteking zit, het verdoven niet goed wil, de tandarts heeft zelfs nog een paar keer in de kies zitten bijverdoven, en uiteindelijk hielp dat wel iets; maar goed, genoeg horrorverhalen :+ , zal uiteindelijk wel weer goedkomen.

Dat zonnetje is leuk Yvonne, lekker zomers, kunnen we wel gebruiken met dit weer ;)

Junia, ik had daar ook wel eens iets over gehoord. Ik heb zelf een ruin (Mike) met behoorlijk zwaar zomereczeem en het is altijd lastig om iets te vinden wat helpt, zeker ook omdat het vaak lang duurt totdat iets "ingewerkt" is en je ook pas op de lange termijn kan beoordelen of het werkt (en dan kan er op dat moment wel weer iets anders meespelen wat helpt), lastig in ieder geval.
Maar goed zuiveren kan natuurlijk nooit kwaad, ben benieuwd of het helpt!
Ik had zelf het idee dat het bijvoeren van bietenpulp met zemelen en vitamines (Opkikker van de Paardendrogist) redelijk goed ondersteunend werkt.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 15:03

Bietenpulp wordt inderdaad ook vaak aangeraden. Wat dat inwerken betreft: daarom ben ik dus nu al bezig met het voeren van die tabletjes en dan hoop ik dat het van de zomer effect gaat hebben... Maar je weet 't inderdaad nooit, gelukkig werkt bij Tirzah haar deken ook goed.

En inderdaad wat een horrorverhalen over de tandarts!!!

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 15:11

Hallo allemaal :D Bah, wat een vervelende verhalen allemaal over wortelkanaal behandelingen....
Hermes lijkt me een zeer nare ervaring al de verdoving niet werkt.

Dianne: O, wat jammer :(:) Wel mooi dat je weer zo op tijd terecht kunt.
Hanneke, weer een beetje bijgekomen van een brakke zondag? 8-)
Patrick: Wat een geweldige foto`s. Ik vind dat zulke schitterende honden .
Oh Yvonne: Janus boos? hahaha ach straks als het weer wat beter word, worden ze weer wat minder stram en stijf omdat we dan weer dagelijks kunnen trainen. Dan gaat het vast wel weer beter.
Petra: Tafels verkocht, jeah!!!
Diabelle: Ah wat een schitterend meissie heb je toch ook he? Lief koppie
hermes : O, is het wat gelukt met verven? Ja, ik mis Sorraya zeker. Vooral de nacht en dag na haar vertrek heb ik het emotioneel even te kwaad gehad. Gelukkig gaat het nu weer goed. Ik heb nog contact met de eigenaar gehad en die zei ook dat het het beste voor alle partijen was. Echt hele fijne mensen zijn dit.

Ik moet trouwens even wat rechtzetten hier. Ik ben een beetje dom geweest ...erruuug dom.
Ik moet even iets rechtzetten hier namelijk. De mensen van de ruin hebben terug gemaild. Ze waren het weekend weg of zo en kunnen natuurlijk niet alla..minuut reageren. Het is mijn eigen ongeduldigheid geweest :( :o En het was niet mijn bedoeling om ze in een kwaad daglicht ze zettten. Bij deze, SORRY ;)

Hier schijnt het zonnetje trouwens de hele dag al. Het vriest wel maar toch vond ik het wel lekker buiten vanochtend. Even met de kleine meid de hort op geweest. Maar het knmi brengt niet zulk leuk nieuws las ik vanochtend. Ze hebben het weer over een strenge vorst periode :( Ik wil weer aan het werk met mijn paard. Maar ja, wie niet. ;) Vanavond maar weer poetsen en knuffelen

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 15:22

He Claudia wel netjes dat je het recht heb gezet.
maar ga je nu ng kijken naar het ruintje?

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 15:24

Ik durf me er niet eens meer te vertonen :o

trudiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 15:26

Sneeuw, ik kan het niet meer zien. Of beter gezegt je ziet niets door de sneeuw.
Normaal staan de paarden overdag altijd buiten. Omdat ze ijzers onder hebben staan ze als het sneeuwt in het "bakje"(10 bij 12 m beklinkerd met half rubber matten en een schuilstalletje) maar het sneeuw zoveel dat ik de sneeuw niet weg kan houden. Normaal doe ik alle sneeuw weg en dan en paar kilo zout erover en blijft het heel de dag sneeuwvrij. Nu staan ze al 2 dagen binnen. Morgen gaan de ijzers eronderuit want ik heb er echt genoeg van, er valt nu toch niet te rijden en dan kunnen ze lekker de wei in.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 15:32

Nee weet je? Ik vind het wel even best zo. Ik vreet mezelf al op dat ik momenteel 1 paard geen beweging kan geven laat staan 2. Als het weer eindelijk ooit nog eens opknappen gaat zie ik wel verder.

Trudie: Ik snap je ergenis helemaal. Gelukkig hier nog niet zoveel sneeuw als bij jou. De mijne kan tenminste overdag nog naar buiten. Maar ze hebben het de aankomende dagen idd ook weer over sneeeeeuwww :(

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 15:46

trudiee dat is inderdaad vervelend.
Zeker als ze niet naar buiten kunnen.
Hier ligt gelukkig niet zoveel sneeuw en hij heeft ook geen ijzers dat schilt ook.

Claudia je heb gelijk ook.
Lekker alles op je gemak dan komt het vanzelf goed toch.

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 15:55

_Lente_ schreef:
Nou, ik ken een schimmeltje dat best wel witter is dan jou foto, en de plaats waar die eerste 2 foto's gemaakt zijn heeft wel iets weg van de plaats waar dat paardje gestaan heeft, maar daar ben ik maar 1 keer geweest ofzo, dus dat kan ik niet met zekerheid zeggen... De afkomst van dat beestje is iig onbekend, maar ik heb het vermoeden dat ze bruin geboren is, dus dan zou ze het niet zijn, maar omdat ze al redelijk wit is kan je dat niet goed meer zien, dat is enkel een vermoeden... Het zou dus kunnen dat ik het over dit paardje heb, maar de kans is natuurlijk klein...

En waar was dat dan kwa plaats? je hebt zeker geen foto van dat paardje als je er maar 1 keer bent geweest? :o

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 18:25

Ik lees gewoon bij heb geen zin om iedere keer een verslag te maken van wat er verteld is :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 18:48

Mooie foto's heb je weer gemaakt! +:)+

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:10

Jayney, je krijgt zo Pb ;)

Wat een leuke foto's weer joh :) Daar wordt je vrolijk van :)