ziggy_janet schreef:ik vind de aftekening van tur juist heel gaaf!
Weet je ook wat zijn afstammeling is?
Goh ziggy_janet, geloof je me als ik zeg dat niet uit het blote hoofd te weten?
Zijn moeder is Tinka van stal huppeldepup (kan ook Foubert of zoiets zijn). Vader is Jaap van Sjarel en nog wat, geloof ik (of omgekeerd). Thuis kan ik het papiertje uit de map halen en het je exact vertellen.
Hoor ik hier al gemompel over nonchalant omspringen met stamboeken en dergelijke? Jullie hebben uiteraard gelijk, maar Turs papieren, of beter: het gebrek hieraan, stond erg laag op m'n checklist. Ik was niet van plan om met hem te fokken. Naar men zegt is dat een teleurstellende bezigheid met een ruin.
Het is m'n eerste (wellicht ook laatste, gezien m'n ver gevorderde leeftijd) paard en het moest een tinker zijn, een ruin zijn, het moest ongeveer een jaar oud zijn, het moest me 'pakken', het moest geen grotere hap uit m'n portemonee nemen dan voorzien... We hebben het dan echt wel over een muizenhapje eigenlijk.
Zelfs bij de eerste ontmoeting deed het goedmoedige, onstuimige karakter m'n hart sneller slaan. Ook zijn schalkse oogopslag is onweerstaanbaar. Tur had voor mijn part roze strepen mogen hebben, dan nog wou ik hem als maat.
Enfin, dit was een lange omweg om te zeggen dat ik vanavond of morgen de inhoud van dat papiertje met graagte hier zal posten. Eventueel foto van pa en ma. En als dat hier niet mag dan zet ik ze wel ergens in mijn profiel. Alwaar nog enkele foto's van den tuureluur te bewonderen zijn. Hartelijken dank en tot later.