[TI] [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nientsje

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 18:50

Balen van je Quarab Sheryn. Maar lijkt me wel de eerlijkste keuze :(:)

Hoofdschudden en hulpteugels.. kan ik niet echt mee helpen helaas.
Heb wel eens Feike een aantal keren met een enkelgebroken bit gereden ipv een dubbelgebroken. Omdat hij ineens heel erg trok. Het trekken is toen gestopt en rijdt nu weer gewoon met een dubbelgebroken bit.

Balen van je les met Bones die niet doorgaat. :(

Ik vind dat wel een nette prijs voor een paard als Fenna.
Ik heb 1000 betaald voor Feike; jaarlingerhengst die helemaal niks kon.

Vandaag tussen de buien door even met Feike gewandeld. Gisteren is hij helaas niet buiten geweest (op mijn verzoek ivm het weer) dus hij was fris, blij en hyper :)

Daarna mocht hij lekker in de grote paddock met zijn vrienden. Nou dat heb ik geweten haha hij galopeerde erin (toen ik hem los gelaten had) en ging meteen rauzen haha helemaal gek. Echt dat ruige ruinenspel weer, ging echt hard en ruig :wow: pretletters

Mijn glimworm <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:32

Jammer van de les, dierentuin en city golf dat het niet door kon gaan!

@nientsje wat ziet hij er mooi uit!

Bij ons viel het weer uit eindelijk wel mee! Hoe was het bij jullie?

Ik heb vanavond nog eventjes Jelle gelongeerd. Bak was al weer aardig nat. Jelle dacht alleen maar: Rollen! :+

Voor degene die dekens gebruiken. Wat heb jullie nu op liggen? Vind het echt lastig met dit weer!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:36

Ik heb 0 grams erop
Maar dat had ik met de winter ook :+

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:36

150 grams, maar hij is nog heel kaal.

Weer viel aan het begin mee maar daarna wel veel flinke regen en hagelbuien.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:43

Zac stond onder 0gr, maar heb nog gewisseld naar 100gr voor het weekend.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 07:11

Feike heeft nu ook een 0grams op :)

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 07:28

Ik heb de dekens eraf gehaald. Twijfel wel of ik de 0gr er weer op zal doen. Maar ze hebben het niet koud. Het zal dan meer zijn om ze droog te hebben voor het rijden.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 08:37

Vandaag de hele dag werken en de zon schijnt natuurlijk!

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 08:55

Olikea, er was een tekenplaag in de wei om het zo maar te noemen. Ik heb er een stuk of 50 uit gehaald bij Shill.

Shill draagt ook een 0 grams regendeken. Helaas toen ik haar 2 x niet buiten kon zetten hebben degenen bij wie ze staan de deken niet opgedaan. Dus met het slechte weer stond ze naakt buiten:P Gelukkig is ze een tinker met een vachtje en kan ze wel wat hebben maar toch.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 09:47

Shillelagh, ik heb je een pb gestuurd. Of ja 2 hahaaa. Met het verhaal van m'n vriendin met haar ervaring met Lyme. En wat zij ermee gedaan heeft.

Pliennxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:20

Super bedankt voor jukkie meningen! Ik ben helemaal niet zo thuis in de prijzen, vandaar dat ik het hier even vroeg!

Ik wacht sowieso nog als het veulen geboren is, ik twijfel nog steeds heel erg!
Ik wacht eerst wanneer het veulen is geboren, dan zegt mijn gevoel wel over ee paar dagen wat ik het beste kan kiezen!

Hopelijk hebben jullie een fijne koningsdag gehad!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:51

Jammer Sheryn! Hier grijs buiten.. Stom weer dit he... Gsiteren in de regen gereden, gelukkig geen plens, maar toch niet heel lekker.. koude handen brrr..
@ Jolien Tja het is niet goedkoop, maar ik vind het ook niet teveel voor Fenna! Krijg je er dan toebehoren bij (zadel?), of moet je die dan nog apart overnemen / aanschaffen?

Ik heb er nu ook een 0 grams regendeken op liggen. Niet echt nodig, maar wel lekker voor hem en voor mij, dan blijft ie zoveel schoner ;). Als ze straks weer hele dagen op t land staan gaat ie eraf (dan is het ook droger, want als het erg nat is lopen ze het land stuk en staan ze er geen hele dagen op).

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:50

Haihai! Ik zou graag weer meepraten, is dat goed? Dan wil ik me nog wel opnieuw voorstellen en heb nieuwe verzorgpaarden, een mooie Fries en superstoere Tinker. Dus dan stel ik me opnieuw voor, maar zou graag weer terug komen praten!

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:58

Dankje Jane2!! Je hebt eentje terug:) echt super fijn dat je meedenkt!

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:17

Hier nu een 0 grams regendeken met daaronder een 100 grams liner. Staat hij nu precies goed onder. Hopelijk komt het mooie weer eraan en kan hij nog een tijdje zonder deken staan voordat het vliegendeken weer op moet!

Ik ging vannochten even rijden maar hij was zo druk, vlogen echt de bak door :+.
Weer valt behoorlijk mee hier! Ik heb nog even lekker in het zonnetje gereden!

Pliennxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 19:21

@Jorretje, nee krijg het zadel er niet bij, moet dan wel extra aangeschaft worden. De prijs is sowieso geen probleem, wist dat het geen 1500 ging wordrn haha. Ik twijfel al een tijdje over het kiezen van Fenna of het veulen. Als het veulen geboren is wacht ik even totdat ik van de roze wolk af ben, dan ga ik mijn gevoel achterna! Voordeel is, is als ik het veulen neem Fenna altijd nog kan verzorgen en rijden.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 20:36

Je kent fenna goed, weet hoe ze rijdt, weet haar 'kwaaltjes', het veulen moet je nog leren kennen. Daar zit zoveel verschil in als ik naar Noeka en Quint kijk. Na een paar dagen is dat karakter nog niet echt zichtbaar vond ik. Ik vond met een maand of vijf het niet meer zoveel verschil maken met hoe ze nu zijn. Maar das mijn schamele ervaring.

Wat rauw op je dak sheryn. Sterkte met het snelle afscheid!

Feike ziet er goed uit!

Hebben jullie dat ook dat je zo ontzettend genieten kan van de paarden? Het is gewoon belachelijk :') grondwerk met Aranka vandaag was zoooo leuk :o. En Noeka doet zo heerlijk dr best. Alleen Gi vindt er nog steeds niks an. Die wandelt liever door t bos.

Koffie!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:11

Nou, ze wilden haar ineens toch niet hebben. Dus staat ze er nog wel even. Rare mensen, beter dat ze daar niet naar toe is :\

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:27

Dan toch maar goed dat ze jaar niet meegenomen als ze zo raar zijn. What happened?

Lastig Jolien. Maarja deze keuze kan alleen jij maken.

Welkom KimW!

Hele dag gewerkt dus ben kapot pff.
Mijn ouders haalden me op van het werk met de mededeling dat we bij de pizzeria gingen eten njam!
Daarna nog even op stak geweest en nu lig ik er voor dood bij :')

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 07:58

Ik zal me even voorstellen.

Ik ben Kim, 16 jaar en ik woon in een klein dorpje in Twente. Ik ben gek van eigenlijk alle soorten dieren, maar paarden hebben er altijd wel uitgesprongen. Vanaf jongs af aan ben ik al gek met deze beessies, maar sinds een jaar of 4 ben ik er serieus mee bezig.

Afbeelding

Een verzorgpaard is al een hele lange tijd mijn droom geweest. Nu heb ik een advertentie geplaatst waarop ik dus een ontzettend leuke reactie kreeg. Een mooie friese merrie en een tinker ruin waarbij ze nog hulp zocht, 5 minuten fietsen. Ik dacht meteen, dit moet 'm worden. Ben wezen kijken en de klik was aanwezig dus sinds een week ben ik de verzorgster van deze 2 toppers. Ben al een aantal keer bij ze langs geweest en in dit topic meepraten vind ik gewoon erg leuk omdat Willis een tinker is en ik zelf altijd al een zwak voor tinkers heb gehad.

Afbeelding

Ik en Willis kunnen het heel goed met elkaar vinden en ook de eigenaresse vond onze klik opmerkzaam. Iets wat ik echt ontzettend leuk vind en trots op ben. We zijn samen lekker gek en dat hoort ook! :D Ongedwongen van elkaar genieten, dat is wat wij heerlijk vinden.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 09:58

Twente ja? Daar woon ik ook :)
Welkom!

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 10:30

** Welkom Kim :)

** Dat is ook raar Chimello, om zo maar af te zeggen..............Idd ben maar blij dat je paardje niet bij hen terecht gekomen is!

Ik was gisteren doodop nadat wat langer dan normaal heb moeten werken en een aantal nachten slecht geslapen heb *iets met regen en dakloos en kou (ook even geen CV) -O- *

Ik heb mezelf toch even een schop onder de kont gegeven om lekker rustig aan wat te rijden. Indy was gewoon stijf, wat ook niet erg is als ik weinig kan rijden. Gewoon lekker stap, draf en galopje gedaan. Het hoofd schudden deed ze alleen als ik wat tempoverschillen ging rijden en ze had moeite met haar balans................Dus vraag ik me nu af of het niet met balans te maken heeft dat ze haar hoofd wat schud?! Daarna heb ik nog even met Dev gereden, heel even.

Devin is eentje met een uitgebreide gebruiksaanwijzing en normaal als ik een week of langer niet gereden heb gaat hij aan de longe en de dag erna ga ik erop. Begin vorige week heb ik dat niet gedaan en hij was super fijn na zijn warming up. Dus dacht ik gisteren "oh nu kan ik ook gewoon opstappen" maar hij was eenvoudigweg een DRAAK, toen ik wilde opstappen voelde ik het al. Niet rustig blijven staan, constant draaien met zijn oren en ogen, maar ik wilde toch even proberen. Toen ik er eenmaal op zat voelde ik dat die spanning steeds meer aan het opbouwen was en ik had om 21:15 geen zin meer in een gevecht met hem, dus ben ik maar afgestapt en heb hem 20 min. gelongeerd. Jeeeeemig wat ging meneer te keer aan de longeerlijn, van iedere scheet schrikken en hij ging praktisch plat door de bocht in de galop -O- Naja ik was uiteraard wel blij dat ik niet erop zat := en hij zijn overtollige energie kwijt zodat ik vandaag lekker kan gaan rijden :+

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 11:26

Mijn mooie Chelsea nog een keertje <3

Afbeelding

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:24

Dott schreef:
Twente ja? Daar woon ik ook :)
Welkom!

Dankje en ja zeker weten Twente! :D

Pliennxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:40

welkom Kim!

Fenna heeft nu echt wel melk in haar uiers zitten! Over 2 weken is mevr uitgerekend, ik kan iet meer wachten!

Afbeelding
Afbeelding

Dit is de hengst! Wallenstein, ik ben heel benieuwd wat eruit komt!

Fenna is niet homozygoot getest, dus of er een bonte uitkomt is ook nog maar de vraag!